Jump to content

Geen medewerking bergen op Zoom


goozer66

Recommended Posts

Gezien het feit dat het leuk is om zelf caches te maken en te plaatsen, blijkt dat je niet overal medewerking krijgt. Zo ben ik 5 weken bezig geweest om via de gemeente bergen op Zoom toestemming te krijgen voor het plaatsen van een cache. Maar helaas we krijgen alsnog geen toestemming, is de policy van de gemeente. Ook in Woensdrecht ben ik nu sinds april bezig en heb nog steeds geen toestemming voor het plaatsen. Het blijkt dat ondanks dat je graag meer caches wil plaatsen je geen medewerking kan krijgen.

Edited by goozer66
Link to comment

Zou je wat meer informatie kunnen geven?

Multi, Tradi en locatie (natuurlijk niet op de meter ;-)

 

Dan is er wat meer over te zeggen namelijk.

 

Het gaat om gewone traditionele caches, allemaal in buitengebieden.

Edited by goozer66
Link to comment

Zou je wat meer informatie kunnen geven?

Multi, Tradi en locatie (natuurlijk niet op de meter ;-)

 

Dan is er wat meer over te zeggen namelijk.

 

Het gaat om gewone traditionele caches

OK, maar waar?

Langs een openbare weg?

In stadspark?

Kun je even een coordinaat geven wat minstens 100 meter er vanaf ligt, maar aangeeft welke omgeving dat is?

Link to comment

Zou je wat meer informatie kunnen geven?

Multi, Tradi en locatie (natuurlijk niet op de meter ;-)

 

Dan is er wat meer over te zeggen namelijk.

 

Het gaat om gewone traditionele caches

OK, maar waar?

Langs een openbare weg?

In stadspark?

Kun je even een coordinaat geven wat minstens 100 meter er vanaf ligt, maar aangeeft welke omgeving dat is?

 

Openbare weg buiten bebouwde kom Bergen op Zoom N51.29.982 E4.19.770 in de buurt

Link to comment

Openbare weg buiten bebouwde kom Bergen op Zoom N51.29.982 E4.19.770 in de buurt

Weet je zeker dat deze grond van de gemeente is?

Indien ja, langs een parallelweg langs de snelweg, zou ik de cache plaatsen. Aangeven dat die langs de openbare weg ligt en dan is het OK.

Het opgeven van de NAW gegevens gelden niet voor elke plek. Dat is voor natuurgebieden en enkele andere gebieden, maar niet langs een openbare weg zo achteraf.

Link to comment

Openbare weg buiten bebouwde kom Bergen op Zoom N51.29.982 E4.19.770 in de buurt

Weet je zeker dat deze grond van de gemeente is?

Indien ja, langs een parallelweg langs de snelweg, zou ik de cache plaatsen. Aangeven dat die langs de openbare weg ligt en dan is het OK.

Het opgeven van de NAW gegevens gelden niet voor elke plek. Dat is voor natuurgebieden en enkele andere gebieden, maar niet langs een openbare weg zo achteraf.

Ja maar als je de NAW gegevens niet invult dan krijg je hem terug van kruimeldief

Link to comment

Openbare weg buiten bebouwde kom Bergen op Zoom N51.29.982 E4.19.770 in de buurt

Weet je zeker dat deze grond van de gemeente is?

Indien ja, langs een parallelweg langs de snelweg, zou ik de cache plaatsen. Aangeven dat die langs de openbare weg ligt en dan is het OK.

Het opgeven van de NAW gegevens gelden niet voor elke plek. Dat is voor natuurgebieden en enkele andere gebieden, maar niet langs een openbare weg zo achteraf.

Ja maar als je de NAW gegevens niet invult dan krijg je hem terug van kruimeldief

Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

NAW gegevens opgeven is niet overal nodig.

 

edit:

ik kan je nu nog niet helpen met het bepalen bij wie dat gebied behoord, maar hopelijk kan ik dat binnenkort wel kunnen mensen op voorhand zien of het gebied onder beheer is van een natuurorganisatie.

Edited by De broekies
Link to comment

Openbare weg buiten bebouwde kom Bergen op Zoom N51.29.982 E4.19.770 in de buurt

Weet je zeker dat deze grond van de gemeente is?

Indien ja, langs een parallelweg langs de snelweg, zou ik de cache plaatsen. Aangeven dat die langs de openbare weg ligt en dan is het OK.

Het opgeven van de NAW gegevens gelden niet voor elke plek. Dat is voor natuurgebieden en enkele andere gebieden, maar niet langs een openbare weg zo achteraf.

Ja maar als je de NAW gegevens niet invult dan krijg je hem terug van kruimeldief

Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

NAW gegevens opgeven is niet overal nodig.

Oke bedankt. Ik ga het proberen

Link to comment

Gezien het feit dat het leuk is om zelf caches te maken en te plaatsen, blijkt dat je niet overal medewerking krijgt. Zo ben ik 5 weken bezig geweest om via de gemeente bergen op Zoom toestemming te krijgen voor het plaatsen van een cache. Maar helaas we krijgen alsnog geen toestemming, is de policy van de gemeente. Ook in Woensdrecht ben ik nu sinds april bezig en heb nog steeds geen toestemming voor het plaatsen. Het blijkt dat ondanks dat je graag meer caches wil plaatsen je geen medewerking kan krijgen.

 

Ik ben benieuwd op grond waarvan je dan geen toestemming krijgt?

 

Verder is het misschien een idee om contact te zoeken met cache-eigenaren die wel caches hebben liggen en te vragen hoe zij hun toestemming hebben verkregen.

Dat levert misschien de juiste contactpersonen op.

Succes

Link to comment

Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

NAW gegevens opgeven is niet overal nodig.

 

 

Blijf er bij dat voor elke geplaatste cache echt wel toestemming van de grondeigenaar nodig is.

dat Kruimel geen NAW hoeft te hebben betekent nog niet dat je gevrijwaard ben van het hele toestemmingsverhaal.

het zou wat zijn dat er een paar malloten zomaar op mijn/jou grond een cache plaatsen en er dan in de kortste keren nog meer van die malloten gaan kijken of de cache er nog wel ligt.

ik zou als onwetende grondeigenaar er niet blij mee zijn,en dan heb ik het nog niet over de beschadiging die er vanuit kan vloeien

 

Dus je moet altijd toestemming hebben van de eigenaar van dat stuk grond waar de cache is gesetteld

 

ik ben benieuwd hoe de communicatie is geweest in de richting van de gemeente? brief e-mail of persoonlijk langgewenst??

 

Barny

Link to comment

Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

NAW gegevens opgeven is niet overal nodig.

 

 

Blijf er bij dat voor elke geplaatste cache echt wel toestemming van de grondeigenaar nodig is.

dat Kruimel geen NAW hoeft te hebben betekent nog niet dat je gevrijwaard ben van het hele toestemmingsverhaal.

het zou wat zijn dat er een paar malloten zomaar op mijn/jou grond een cache plaatsen en er dan in de kortste keren nog meer van die malloten gaan kijken of de cache er nog wel ligt.

ik zou als onwetende grondeigenaar er niet blij mee zijn,en dan heb ik het nog niet over de beschadiging die er vanuit kan vloeien

 

Dus je moet altijd toestemming hebben van de eigenaar van dat stuk grond waar de cache is gesetteld

 

ik ben benieuwd hoe de communicatie is geweest in de richting van de gemeente? brief e-mail of persoonlijk langgewenst??

 

Barny

 

Alleen al het woord malloten. :blink:

Link to comment

 

Blijf er bij dat voor elke geplaatste cache echt wel toestemming van de grondeigenaar nodig is.

dat Kruimel geen NAW hoeft te hebben betekent nog niet dat je gevrijwaard ben van het hele toestemmingsverhaal.

het zou wat zijn dat er een paar malloten zomaar op mijn/jou grond een cache plaatsen en er dan in de kortste keren nog meer van die malloten gaan kijken of de cache er nog wel ligt.

ik zou als onwetende grondeigenaar er niet blij mee zijn,en dan heb ik het nog niet over de beschadiging die er vanuit kan vloeien

 

Dus je moet altijd toestemming hebben van de eigenaar van dat stuk grond waar de cache is gesetteld

 

ik ben benieuwd hoe de communicatie is geweest in de richting van de gemeente? brief e-mail of persoonlijk langgewenst??

 

Barny

 

Alleen al het woord malloten. :blink:

 

Kijk eens wat we eigenlijk met het geocache spelletje doen,

Iemand gooit ergens iets neer en binnen de kortste keren komen weet ik niet hoeveel mensen er op af om te controleren of het neergegooide er nog wel ligt, om dat met een paar woorden op een internet pagina te zetten, waarop andere mensen dan nog weer eens gaan kijken of het echt wel zo is dat het verborgene er nog ligt

Zijn we dat niet een beetje raar bezig met z'n allen dan?

Of neem jij je eigen een beetje te serieus.

 

En malloot vind ik een lieflijk woordje, ik heb echt wel ergens anders meer woorden gelezen om onze vreemde hobbygenoten te typeren ;)

 

Als op mijn terrijn een cache zonder mijn toestemming geplaast zou worden zou ik echt wel andere bewoordingen gebruiken (en een ijzeren staaf) voor al die vreemde snuiters op mijn grond.

of mag iedereen zomaar bij jou onbeperkt in je tuin snuffelen?

 

In zo ver mijn reactie op weer 1 woord terwijl de clou dus gewoonweg niet gesnapt word (kan/wil worden)

 

Barny

Link to comment
Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

Als op mijn terrijn een cache zonder mijn toestemming geplaast zou worden zou ik echt wel andere bewoordingen gebruiken (en een ijzeren staaf) voor al die vreemde snuiters op mijn grond.

of mag iedereen zomaar bij jou onbeperkt in je tuin snuffelen?

 

jij woont op de openbare weg? :blink:

Edited by Mars Express
Link to comment
Maar zet je bij jouw reviewers note wel dat de cache langs de openbare weg ligt?

Bij mij was dat voldoende.

 

Als op mijn terrijn een cache zonder mijn toestemming geplaast zou worden zou ik echt wel andere bewoordingen gebruiken (en een ijzeren staaf) voor al die vreemde snuiters op mijn grond.

of mag iedereen zomaar bij jou onbeperkt in je tuin snuffelen?

 

jij woont op de openbare weg? :blink:

 

Het gele bussie:)

 

Openbare weg valt onder de verantwoording en/of is eigendom van iemand of iets.

 

Barny

Link to comment

Openbare weg valt onder de verantwoording en/of is eigendom van iemand of iets.

Volgens mij wordt dit veel nagepraat door iedereen. En dan vervolgens wordt die openbare weg vergeleken met een tuin. Die vergelijking gaat natuurlijk helemaal mank.

Nee, niet iedereen mag maar zo door jouw tuin lopen. Ja, iedereen mag maar zo op de openbare weg lopen.

En bij die laatste, mag dat zelfs zonder toestemming ;-) (tenzij nadrukkelijk vermeldt middels borden)

Edited by De broekies
Link to comment

 

Alleen al het woord malloten. :lol:

 

Kijk eens wat we eigenlijk met het geocache spelletje doen,

Iemand gooit ergens iets neer en binnen de kortste keren komen weet ik niet hoeveel mensen er op af om te controleren of het neergegooide er nog wel ligt, om dat met een paar woorden op een internet pagina te zetten, waarop andere mensen dan nog weer eens gaan kijken of het echt wel zo is dat het verborgene er nog ligt

Zijn we dat niet een beetje raar bezig met z'n allen dan?

Of neem jij je eigen een beetje te serieus.

 

En malloot vind ik een lieflijk woordje, ik heb echt wel ergens anders meer woorden gelezen om onze vreemde hobbygenoten te typeren ;)

 

Als op mijn terrijn een cache zonder mijn toestemming geplaast zou worden zou ik echt wel andere bewoordingen gebruiken (en een ijzeren staaf) voor al die vreemde snuiters op mijn grond.

of mag iedereen zomaar bij jou onbeperkt in je tuin snuffelen?

 

In zo ver mijn reactie op weer 1 woord terwijl de clou dus gewoonweg niet gesnapt word (kan/wil worden)

 

Barny

 

Gelukkig snapte ik de clou wel degelijk, maar ik wil ze dan nog niet zo benoemen.

Trouwens het gebruik van die ijzeren staaf kon wel eens een tijdlang extra huisvesting betekenen. :)

Link to comment

Grond dat niet van jou is, is van een ander. Ook openbare weg heeft een eigenaar. Toestemming is wel degelijk nodig. Of de reviewer er expliciet naar vraagt is punt twee, maar toestemming is overal nodig als het niet je eigen "grond" is.

 

Diverse gemeentes hebben door de jaren heen aan "ons" doorgegeven wel mee te willen werken aan geocachen maar dat dan voor hun gemeente dezelfde regels gelden als bij het SBB.

 

Maar ook bij gemeentes die nog nooit van het begrip geocachen hebben gehoord zal de CO normaal moeten aankloppen voor toestemming.

 

Openbaar is een raar woord. Ook de meeste bossen van SBB, Geldersch Landschap enz zijn gewoon openbaar.

 

Het GL wil niet alleen de cacheplek weten maar ook de hele route en alle tussenpunten. Als je toestemming krijgt, krijg je toestemming voor het geheel.

 

Trouwens een vreemde redenatie dat een ventweg niet toestemming nodig zou zijn omdat het openbaar is en een hoofdweg wel omdat die niet openbaar is? Wie legt me in deze dan even het begrip openbaar uit? Moet ik toestemming vragen als ik over de hoofdweg wil rijden? En de meeste wegen behoren toe aan Rijkswaterstaat en dan moet die toestemming geven.

 

En dan nog eentje. dichtbij een weg? Dan is het uitkijken geblazen dat de reviewer niet gaat vallen over de 50 meter regel. Je blijft 50 meter van (spoor)wegen, scholen en nog wat meer vandaan :lol: 500 meter uit de buurt van vliegvelden. Dat is afwijkend ten opzicht van Groundspeak maar opgelegd door KLPD.

Link to comment

Grond dat niet van jou is, is van een ander. Ook openbare weg heeft een eigenaar. Toestemming is wel degelijk nodig. Of de reviewer er expliciet naar vraagt is punt twee, maar toestemming is overal nodig als het niet je eigen "grond" is.

 

Diverse gemeentes hebben door de jaren heen aan "ons" doorgegeven wel mee te willen werken aan geocachen maar dat dan voor hun gemeente dezelfde regels gelden als bij het SBB.

 

Maar ook bij gemeentes die nog nooit van het begrip geocachen hebben gehoord zal de CO normaal moeten aankloppen voor toestemming.

 

Openbaar is een raar woord. Ook de meeste bossen van SBB, Geldersch Landschap enz zijn gewoon openbaar.

 

Het GL wil niet alleen de cacheplek weten maar ook de hele route en alle tussenpunten. Als je toestemming krijgt, krijg je toestemming voor het geheel.

 

Trouwens een vreemde redenatie dat een ventweg niet toestemming nodig zou zijn omdat het openbaar is en een hoofdweg wel omdat die niet openbaar is? Wie legt me in deze dan even het begrip openbaar uit? Moet ik toestemming vragen als ik over de hoofdweg wil rijden? En de meeste wegen behoren toe aan Rijkswaterstaat en dan moet die toestemming geven.

 

En dan nog eentje. dichtbij een weg? Dan is het uitkijken geblazen dat de reviewer niet gaat vallen over de 50 meter regel. Je blijft 50 meter van (spoor)wegen, scholen en nog wat meer vandaan :signalviolin: 500 meter uit de buurt van vliegvelden. Dat is afwijkend ten opzicht van Groundspeak maar opgelegd door KLPD.

 

Ja leuk allemaal maar nu heb ik al 2 gemeente (bergen op Zoom en Woensdrecht) waar de gemeente geen toestemming geeft voor het plaatsen van caches in hun gemeente. Dan kan je wel leuk caches willen maken maar zonder medewerking zullen er hier in deze hoek dus geen meer komen.

Link to comment

Ja leuk allemaal maar nu heb ik al 2 gemeente (bergen op Zoom en Woensdrecht) waar de gemeente geen toestemming geeft voor het plaatsen van caches in hun gemeente. Dan kan je wel leuk caches willen maken maar zonder medewerking zullen er hier in deze hoek dus geen meer komen.

 

En, heb je al contact opgenomen met wat cachers in de buurt om te vragen hoe die het hebben opgelost?

Dat stelde ik namenlijk niet voor niets voor.

Ik weet van cachers uit anderen gemeenten dat medewerkers soms niet eens van een collega ambtenaar weten wie dat op hun gemeente al eens eerder heeft geregeld. Steeds aan een ander vragen levert dan bij de een een nee en bij de ander een ja op.

 

Ik snap echt niet dat men bij de 'buren cachers' niet even vraagt bij wie die het met de toestemming regelen.

Wanneer je toch even moet uitzoeken of je een ander niet in de weg zit, dan is een PM toch zo gestuurd?

Ben je vaak een stuk wijzer en sneller klaar, de gemeentes worden niet suf van al die geocachers die steeds weer aan het loket verschijnen bij weer een andere ambtenaar en je houdt er vaak nog leuke contacten aan over ook.

 

Nou suc6 ermee. :laughing:

Edited by Sivota
Link to comment

Ja leuk allemaal maar nu heb ik al 2 gemeente (bergen op Zoom en Woensdrecht) waar de gemeente geen toestemming geeft voor het plaatsen van caches in hun gemeente. Dan kan je wel leuk caches willen maken maar zonder medewerking zullen er hier in deze hoek dus geen meer komen.

 

En, heb je al contact opgenomen met wat cachers in de buurt om te vragen hoe die het hebben opgelost?

Dat stelde ik namenlijk niet voor niets voor.

Ik weet van cachers uit anderen gemeenten dat medewerkers soms niet eens van een collega ambtenaar weten wie dat op hun gemeente al eens eerder heeft geregeld. Steeds aan een ander vragen levert dan bij de een een nee en bij de ander een ja op.

 

Ik snap echt niet dat men bij de 'buren cachers' niet even vraagt bij wie die het met de toestemming regelen.

Wanneer je toch even moet uitzoeken of je een ander niet in de weg zit, dan is een PM toch zo gestuurd?

Ben je vaak een stuk wijzer en sneller klaar, de gemeentes worden niet suf van al die geocachers die steeds weer aan het loket verschijnen bij weer een andere ambtenaar en je houdt er vaak nog leuke contacten aan over ook.

 

Nou suc6 ermee. :ph34r:

Ja natuurlijk. Wat dacht je wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Maar niemand geeft antwoord of weet de naam nog

Link to comment

Ja natuurlijk. Wat dacht je wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Maar niemand geeft antwoord of weet de naam nog

Trek jouw conclusie hieruit zou ik zeggen. (en eh... die andere caches liggen er ook met succes)

Meer zal ik maar niet zeggen ;-)

 

En als er gezegd wordt dat enkele gemeentes dezelfde regels hanteren als SBB (wat overigens ook niet landelijk is weet ik uit navraag!!!), dan waarom niet het lijstjke van die gemeentes publiceren hier op GC.COM.

Hou geen informatie voor je, maar deel die met de gemeenschap!!

Edited by De broekies
Link to comment

Waar is de halsstarrigheid van de gemeente vandaan gekomen?

 

Je kan natuurlijk een of ander gast van de gemeente vragen of je een cache neerleggen mag, die zegt uit onbekendheid of waarschijnlijker bang dat ze moeten werken en nog banger om aan die gene waar ze het baantje van willen inpikken verantwoording te moeten afleggen, en die gasten zeggen naturlijk het allerliefste natuurlijk een dikke vette NEE!.

Dan kan je natuurlijk berusten in je lot en gaan klagen dat “het” niet mag van de gemeente.

Dan rest je gewoon om dan toch de cache te moeten willen leggen simpelweg om als volwassene de boel grofweg en kinderlijk bij elkaar te gaan liegen om op het cache aanmaak pagina aan te vinken dat je “wel” toestemming heb, maar wat je ook kan doen (maar dat kost meer werk, moeite en inzicht) is de gemeente op de juiste wijze “masseren” daar juist die enkele ambtenaar opzoeken, met de juiste instelling die wel weet dat hij er juist voor de bevolking is, eens mee uit te nemen op een prachtige cache tocht om de onbekendheid weg te halen, en zoals het oude spreekwoord zegt,als er 1 schaap over de dam is volgen er meer en is de toestemming om een echt prachtige cache neer te leggen ook zo geregeld.

Maar ja dat kost tijd en moeite, daar mankeert het nog wel eens aan bij de moderne cachelegger

 

Barny

Link to comment

Ja natuurlijk. Wat dacht je wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Maar niemand geeft antwoord of weet de naam nog

 

Geen idee wat je de afgelopen maanden gedaan hebt, dat kan ik namenlijk niet zien. Je hebt het over vijf weken activiteiten. Dat is net iets meer dan een maand en je geeft erg weinig informatie over wat je gedaan hebt. Daarom vroeg ik het ook :ph34r: .

Vijf weken zegt ook niet zoveel wanneer je bijvoorbeeld twee brieven hebt geschreven en een afwijzing hebt gehad. De reden van de afwijzing is mij ook wat onduidelijk: Wil men geen geocaches, liggen er teveel, wil men iets niet op de punten waar jij iets wilt leggen, weet men wel wat geocaching is, hoe heb je e.e.a. gepresenteerd?

Wat heb je gedaan als reactie op de afwijzing. Heb je nog gereageerd op je medecachers etc.?

Er zijn inderdaad gemeentes waar het leggen van een geocache nogal wat moeite kan kosten.

Als het makkelijk gaat ben je mogelijk snel klaar, maar ik ken ook wel cachers een half jaar of een jaar bezig zijn met de toestemming. Er zijn er die bijvoorbeeld gemeente medewerkers mee uit cachen nemen of DVD's met film opsturen.

 

Wanneer je een goed advies wilt van de meelezers hier kan iets meer informatie geven over je eigen bezigheden misschien wat meer bijdragen.

Edited by Sivota
Link to comment

Ja natuurlijk. Wat dacht je wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Maar niemand geeft antwoord of weet de naam nog

 

Geen idee wat je de afgelopen maanden gedaan hebt, dat kan ik namenlijk niet zien. Je hebt het over vijf weken activiteiten. Dat is net iets meer dan een maand en je geeft erg weinig informatie over wat je gedaan hebt. Daarom vroeg ik het ook :ph34r: .

Vijf weken zegt ook niet zoveel wanneer je bijvoorbeeld twee brieven hebt geschreven en een afwijzing hebt gehad. De reden van de afwijzing is mij ook wat onduidelijk: Wil men geen geocaches, liggen er teveel, wil men iets niet op de punten waar jij iets wilt leggen, weet men wel wat geocaching is, hoe heb je e.e.a. gepresenteerd?

Wat heb je gedaan als reactie op de afwijzing. Heb je nog gereageerd op je medecachers etc.?

Er zijn inderdaad gemeentes waar het leggen van een geocache nogal wat moeite kan kosten.

Als het makkelijk gaat ben je mogelijk snel klaar, maar ik ken ook wel cachers een half jaar of een jaar bezig zijn met de toestemming. Er zijn er die bijvoorbeeld gemeente medewerkers mee uit cachen nemen of DVD's met film opsturen.

 

Wanneer je een goed advies wilt van de meelezers hier kan iets meer informatie geven over je eigen bezigheden misschien wat meer bijdragen.

 

Ik ben sinds april bezig. Ik heb diverse mails en brieven gestuurd. Ook heb ik diverse malen telefonisch contact opgenomen met de gemeentes. Volgens beide gemeentes willen ze niet meewerken aan het plaatsen van caches in hun gemeente. Heb de reden hiervoor gevraagd maar daar werd onduidelijk overgedaan. Dus voor mij tot op heden een raadsel.

Link to comment

 

Ik ben sinds april bezig. Ik heb diverse mails en brieven gestuurd. Ook heb ik diverse malen telefonisch contact opgenomen met de gemeentes. Volgens beide gemeentes willen ze niet meewerken aan het plaatsen van caches in hun gemeente. Heb de reden hiervoor gevraagd maar daar werd onduidelijk overgedaan. Dus voor mij tot op heden een raadsel.

 

Mogelijk lijkt het er dan inderdaad op dat de gemeente geen geocaches (meer) wil.

Ik zou doorgaan op de reden waarom niet, aangezien je dat niet te horen krijgt. Dat is jouw aanknooppunt hier.

Ik zou kiezen voor een vriendelijk aanpak. Bijvoorbeeld een gesprek aanvragen over de onduidelijkheid m.b.t. de reden van afwijzingen en dit vergezeld laten gaan met een korte presentatie (die de medewerker intern mee kan nemen) en in het gesprek de medewerker ook uitnodigen om een keer mee te gaan om het in de praktijk te zien.

Bekijk of je iets kan afspreken om eventuele moeilijkheden uit het verleden te voorkomen.

Ook het voorlichtende aspect van mooie plekjes in en om de gemeente eruit lichten. Dat is voor hen van belang.

Wanneer een gesprek niet mogelijk is dan zou ik dit, als tweede optie, schriftelijk doen.

Edited by Sivota
Link to comment

Ik ben sinds april bezig. Ik heb diverse mails en brieven gestuurd. Ook heb ik diverse malen telefonisch contact opgenomen met de gemeentes. Volgens beide gemeentes willen ze niet meewerken aan het plaatsen van caches in hun gemeente. Heb de reden hiervoor gevraagd maar daar werd onduidelijk overgedaan. Dus voor mij tot op heden een raadsel.

Steeds meer hoor ik deze problemen. Niet allen bij sommige gemeentes maar ook al bij enkele natuurbeheerders. Die zijn het beu hoe de geocacher de ter plaatste geldene regels overtreedt met hun jacht op ere metaal of met hun jacht op zo snel mogelijk de cache te scoren. Ik hoor verhalen van met de auto gebieden betreden waar geen auto mag komen maar een of meerdere cachers gewoon de houten versperring uit de grond rukken.

 

Aan dit antwoord heb je in jouw geval natuurlijk niets maar misschien heb je bij de gemeente niet de juiste persoon/afdeling gehad.

 

Welke afdeling kan ik je zo ook niet vertellen omdat diverse gemeentes weer een andere naam aan bewuste afdeling geven. Maar meestal heten ze openbaar groen, of afdeling buiten of afdeling recreatie enz.

 

Wat meestal helpt is komen met een proefuitdraai van je cachepagina waar je de cacheplek en de gemeente de hemel in prijst. Stroop smeren wil in deze wel eens helpen. Kom met een kort en zakelijk, lovend uitleg van de sport/hobby geocaching. Meestal denkt men dat er horden mensen per dag ergens op in zitten te hakken en die "problemen" wil geen enkele gemeente die niet weet wat nu precies de bedoeling is.

 

Het principe van het geocachen is het dat de CO (Cache Owner) een prachtige plek weet en deze graag wil delen met anderen en daarom op of bij die plek een cache wil plaatsen. Maar zo een kokertje droppen zien die gasten ook niet zitten. Zwerfafval genoeg denken ze dan.

 

Overtuig ze dat het een geweldige sport is van meestal natuurliefhebbers, meestal volwassenen en dat je een geweldige plek hebt gevonden en die graag wilt delen met anderen en vanuit onze hobby doen we dan door er een cache neer te leggen. Gemeente promoten heet dat. Vertel dat de hobby meestal in het weekend wordt beoefend en dat bijna alle gemeentes in Nederland meewerken en dat er zelfs gemeentes zijn die meehelpen om een leuke lokatie te zoeken.

 

Maak ze enthousiast, verkoop je cache. En als het niet lukt vraag dan wat er wel mogelijk is. Als een kist niet mag, hoe groot mag het dan wel zijn. En als het op plaats x niet mag, op welke plaats zullen ze dan eventueel geen problemen mee hebben enz.

 

Meestal werkt een goed opgemaakte cachepagina met leuke foto's van de omgeving en een leuk verhaal over de omgeving best wel goed.

 

En als de gemeente echt dwars ligt kun je proberen de cache bij een andere eigenaar neer te leggen. Rijkswaterstaat, Waterschap.

 

Mail me anders even wat meer info. Vertel me wat voor een cache het gaat worden, hoeveel eventuele tussenpunten, de coördinaten van die tussenpunten, wat is het eindcoördinaat. Dan kan ik in ieder geval kijken of er eventueel een andere oplossing mogelijk is en... of er al niet een cache of tussenpunten van een andere cache te dicht in de buurt liggen. Want je kunt dan wel helemaal gefrustreerd worden als je vanaf april bezig bent, toch toestemming krijgt en een van de reviewers stuurt je de cache terug met het verhaal dat je cache of ter zake doende tussenpunten te dicht bij een andere cache komen te liggen.

 

@All, dit biedt ik aan als extraatje. Een reviewer is daartoe niet verplicht. Niet dat ik op een veer in mijn hol zit te wachten maar dat niet iedereen gaat denken dat we hier maar steeds tijd voor hebben, onze taak is, of daar zin in hebben. We hebben er wel een nieuwe reviewer bij maar dat is met de bedoeling dat ik veel minder ga doen en niet dat ik nu extra werk op mijn hals ga halen :laughing:

Link to comment

Ja natuurlijk. Wat dacht je wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Maar niemand geeft antwoord of weet de naam nog

 

Geen idee wat je de afgelopen maanden gedaan hebt, dat kan ik namenlijk niet zien. Je hebt het over vijf weken activiteiten. Dat is net iets meer dan een maand en je geeft erg weinig informatie over wat je gedaan hebt. Daarom vroeg ik het ook :) .

Vijf weken zegt ook niet zoveel wanneer je bijvoorbeeld twee brieven hebt geschreven en een afwijzing hebt gehad. De reden van de afwijzing is mij ook wat onduidelijk: Wil men geen geocaches, liggen er teveel, wil men iets niet op de punten waar jij iets wilt leggen, weet men wel wat geocaching is, hoe heb je e.e.a. gepresenteerd?

Wat heb je gedaan als reactie op de afwijzing. Heb je nog gereageerd op je medecachers etc.?

Er zijn inderdaad gemeentes waar het leggen van een geocache nogal wat moeite kan kosten.

Als het makkelijk gaat ben je mogelijk snel klaar, maar ik ken ook wel cachers een half jaar of een jaar bezig zijn met de toestemming. Er zijn er die bijvoorbeeld gemeente medewerkers mee uit cachen nemen of DVD's met film opsturen.

 

Wanneer je een goed advies wilt van de meelezers hier kan iets meer informatie geven over je eigen bezigheden misschien wat meer bijdragen.

 

Ik ben sinds april bezig. Ik heb diverse mails en brieven gestuurd. Ook heb ik diverse malen telefonisch contact opgenomen met de gemeentes. Volgens beide gemeentes willen ze niet meewerken aan het plaatsen van caches in hun gemeente. Heb de reden hiervoor gevraagd maar daar werd onduidelijk overgedaan. Dus voor mij tot op heden een raadsel.

 

Ik zou vragen naar De heer Henk de Groen, hij is van groenbeheer H.C.A.deGroen@bergenopzoom.nl.

 

Het e-mail adres van de servicelijn, zij helpen je altijd! is servicelijn@bergenopzoom.nl

 

of bel 0164 27700 en vraag naar de afdeling beheer en onderhoud.

 

Suuk6 Krab :)

Link to comment

zou dat groenbeheer heerschap er blij van worden als er met zijn telefoonnummer en e-mail adres word rondgestrooit?

 

Barny

 

Het telefoonnummer is van het stadskantoor en dus openbaar en overal te vinden.

(er hoort overigens nog een 0 achter, voordat je verbinding krijgt)

Hetzelfde geldt voor het servicenummer.

Het e-mail adres van dhr. Groen is een werkadres en wordt , bij even zoeken, bij projecten van deze meneer ook openbaar vermeld.

Ik neem aan dat niet heel Bergen op Zoom nu contact gaat zoeken n.a.v. van het bericht hier, slechts de cachers <_<

 

Met prive gegevens van een persoon zou je, vanzelfsprekend, wel voorzichtig moeten omgaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...