Jump to content

hoelang hebben ze nodig om te reviewen


Chinoku

Recommended Posts

Even een paar dingen:

  1. Geocachen bestaat maar 10 jaar. Dus 50 jaar is wel iets te overdreven. Ik wil graag weten hoelang het echt is.
  2. Kruimeldief is een vrijwilliger, hij werkt hiernaast ook nog. Dus wees blij dat hij er vrijwillig tijd in steekt om 12 's nachts. En dat er geen engelse reviewer is. Dat wordt nog lastiger.
  3. Kruimeldief kan wel eens wat over het hoofd zien. Je kan hem daar dan even op alarmeren, via twitter ofzo.

En daarnaast:

Geocachen is een hobby. Een hobby is niet noodzakelijk(al is geocachen voor sommige dat wel). Als iets niet noodzakelijk is hoeft het ook niet 1..2..3.. Je kan best wel even wachten.

Link to comment

Mijn ervaring is tussen de 8 minuten en 3 dagen. Maar een week kan ook.

De reviewer geeft op Twitter regelmatig aan dat zijn lijst leeg is dus zo lang kan het nou ook weer niet duren :D

Als je tenminste alles goed hebt ingevuld :laughing:

 

Je kunt daarbij de Geocache submit tool gebruiken.

Link to comment

geachte lezer

 

ik heb een cache geplaatst met toestemming van de gemeente heb er veel moeite in gestoken

maar nu duurt het 50jaar voor ze hem reviewen dat slaat echt nergens op

 

slaat inderdaat ook nergens op, hoe jij je hier gedragt

ga eerst een wat echte cache's vinden en leer een beetje hoe alles te werk gaat voordat je ons met een prachtig (kuch,ahum) tradie opzadelt waar er al talloze van bestaan.

 

Barny

Link to comment

geachte lezer

 

ik heb een cache geplaatst met toestemming van de gemeente heb er veel moeite in gestoken

maar nu duurt het 50jaar voor ze hem reviewen dat slaat echt nergens op

 

Gepubliceerd zie ik link

Ik ben wel nieuwsgierig. Hoe lang heb je nu moeten wachten en wat was daar de reden van?

Link to comment

Geachte lezer,

 

Laat deze cache nu eens een loepzuivere boodschap zijn, en laten zien welke vouten er gemaakt kunnen worden als je zonder al te veel verstand te hebben van de materie toch vol ongeduld perse een cache wil plaatsen.

De cachepagina druipt van de vouten het verhaaltje is het perfecte knip en plak werk van http://nl.wikipedia.org/wiki/Kievit

Volgens de eerste found log wijkt het coördinaat 120 meter af, volgens de cache beschrijving mag je met de motorfiets een bospaatje in,

De hint (die zo kort mogelijk gehouden dient te worden, en de cacher moet helpen om de cache terplekke te vinden ) staat vol met onnuttige info. om maar wat te noemen

 

Mensen mensen mensen wat is er toch aan de hand? Wat is er op tegen om eerst gewoon lekker op pad te gaan en cache’s te vinden, ervaring opdoen, ideeën opdoen en kijken wat je nu echt leuk vind, en vooral ook wat je niet leuk vind, sla dat allemaal op en maak na verloop van tijd dan pas een cache, waar je met recht trots op kan zijn, of, wat ook wel eens voorkomt, je beschikt door andere opgedane levenservaringen zoveel fantasie en vernuft dat je echt overtuigt bent van je kunne en weten dat je voutloos een pracht van een cache kan neerleggen., laat dan maar meteen ons cachers van je grenzeloze ideeën genieten.

 

Barny

 

Edit: ik zie dat de cache Hidden: 5/18/2010 zal er echt wel 4 dagen tussen zitten van aanbieden en publiceren, ik zou echt een klacht indienen, het is ongehoord, en slaat nergens op…………………pfffff

Edited by Barny
Link to comment

Ik zal eens kijken hoe het is gegaan:

Zo ik heb al 27 carpool caches gedaan, nu kan ik wel een cache neer gaan leggen. Even kijken ja dit bankje wordt het slachtoffer. Even googlen en ja daar heb ik wat tekst over de kievit even plakken. Oh ja, nog even het coördinaat. En ja hoor, hij kan gerievewed worden. Zo ik wacht al 2 uur, ik ga maar een klacht indienen.

 

Je reageerd al 2 dagen na het gerievewed stellen. Dat is toch niet normaal? Alsof iedereen voor jou moet dienen?

 

PS: Barny en Lep, lees het eerste bericht nog eens. ;)

Link to comment

Ik ben het niet altijd met de mening van Barny eens maar de tekst van de topic-starter bevestigd de reden van Barnies angst. "....heb er veel moeite in gestoken".

Ik heb de beschrijving van de cache even gelezen en ik moet zeggen dat als dit veel moeite is, ik geen hoop heb op een toekomst van interessante caches. Het kan natuurlijk zijn dat ter plaatse een enorm bijzondere wijze van verstoppen is toegepast. Dan neem ik mijn digitale woorden terug.

Ik ben ook helemaal geen voorstander van de tendens dat de oudere garde bepaald hoe men de hobby moet beleven en dat de newbies amper recht van spreken hebben. Maar iemand die na het vinden van nog geen dertig traditionals (die stuk voor stuk natuurlijk de nodige moeite hebben gekost) een cache plaatst, daar kan je je vraagtekens bij hebben. Als diegene dan ook nog eens een "mondje" komt opzetten zoals in het openingsbericht, dan breekt mijn klomp.

Ga inderdaad, zoals eerder aangegeven, eens een aantal verschillende caches vinden. Na de nodige ervaring kan je dan zelf een cache gaan plaatsen. Mocht het reviewen dan even duren dan kan je daar op een normale manier vragen over stellen. Er zijn al genoeg fora waar men met zo'n overdreven cynische ondertoon z'n overdreven onzin kwijt kan.

Maar om positief af te sluiten; Happy caching!

Link to comment

Overigens wil ik dan wel nog toevoegen dat het wel een pluspuntje is dat er een paar omgevingsfoto's staan, zodat je je wellicht kan voorstellen waarom je deze plek zou willen bezoeken. Er zijn meer dan genoeg tradi's waar dat niet gedaan wordt.

Link to comment

Overigens wil ik dan wel nog toevoegen dat het wel een pluspuntje is dat er een paar omgevingsfoto's staan, zodat je je wellicht kan voorstellen waarom je deze plek zou willen bezoeken. Er zijn meer dan genoeg tradi's waar dat niet gedaan wordt.

En nog even een kanttekening bij dit bericht:

Als je een goed coördinaat bepaald en de beschrijving goed is heb je geen omgevings foto's nodig.

Link to comment

Hoe definieer je 'de beschrijving is goed'? Ik bedoelde dus te zeggen dat een cache toch bedoeld zou moeten zijn om je iets te laten zien. En dan is het wel fijn als de omschrijving je vertelt wat voor leuks/moois je hier gaat tegenkomen.

Link to comment

geachte lezer

 

ik heb een cache geplaatst met toestemming van de gemeente heb er veel moeite in gestoken

maar nu duurt het 50jaar voor ze hem reviewen dat slaat echt nergens op

Bij mij duurt het dus al méér dan anderhalf jaar. Ik denk dat er nog wel wat jaartjes bij komen zolang de huidige controleur dit blijft doen......

Hij heeft publiekelijk geschreven dat hij nooit meer een schat van mij gaat "keuren" en aan die belofte heeft hij zich tot nu toe prima gehouden...... Zelfs Groundspeak kan en wil hier niets aan doen. Groundspeak "draagt" vrijwilligers op handen. Ze zijn als het ware "heilig" verklaard en kunnen in de ogen van Groundspeak nooit iets verkeerd/fout doen.

 

-= GensNet =-

 

....... Hwer berte is... is seine

 

Link to comment

:rolleyes: daar hebben we grensnet weer.....

Wat is eigenlijk de rede daarvoor? Of weet je die niet?

Géén commentaar. Als je de moeite neemt om "oude" berichten door te lezen, krijg je antwoord op beide vragen.......

 

-= GensNet =-

 

....... Sels de aldergreatste leafde forebbet ienkear yn freonskip

Link to comment

ik heb een cache geplaatst met toestemming van de gemeente heb er veel moeite in gestoken

maar nu duurt het 50jaar voor ze hem reviewen dat slaat echt nergens op

Bij mij duurt het dus al méér dan anderhalf jaar. Ik denk dat er nog wel wat jaartjes bij komen zolang de huidige controleur dit blijft doen......

Hij heeft publiekelijk geschreven dat hij nooit meer een schat van mij gaat "keuren" en aan die belofte heeft hij zich tot nu toe prima gehouden...... Zelfs Groundspeak kan en wil hier niets aan doen. Groundspeak "draagt" vrijwilligers op handen. Ze zijn als het ware "heilig" verklaard en kunnen in de ogen van Groundspeak nooit iets verkeerd/fout doen.

Een vraag stellen op gc.nl zoals OP deed was voor sommige mensen al voldoende om na 14 berichten een eeuwige ban te krijgen.

:) daar hebben we grensnet weer.....

Wat is eigenlijk de rede daarvoor? Of weet je die niet?

Meestal krijgt een gebande niet de mogelijkheid om verhaal te halen, dat was tenslotte ook de bedoeling.

Echter zijn er na 2007 meerdere fora bijgekomen en natuurlijk geocaching op usenet.

Het verhaal is ruim gepubliceerd en de situatie is niet meer gewijzigd.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

:blink: Zucht

 

Soms word ik zooooo moe van fora lezen als bepaalde personen altijd maar weer dezelfde klaagzang houden. Kan er geen landelijke actie op touw gezet worden om bepaalde voorgedragen cachers een eeuwige ban te geven op alle fora waar ze zeuren en klagen

 

Ik ken het advies : Negeren maar soms he, soms zoals nu, ben ik er zooooo moedeloos van.

Link to comment

:blink: Zucht

 

Soms word ik zooooo moe van fora lezen als bepaalde personen altijd maar weer dezelfde klaagzang houden. Kan er geen landelijke actie op touw gezet worden om bepaalde voorgedragen cachers een eeuwige ban te geven op alle fora waar ze zeuren en klagen

 

Ik ken het advies : Negeren maar soms he, soms zoals nu, ben ik er zooooo moedeloos van.

 

Zo moe dat je nog even op bijna 2 weken oude berichten reageert?

Volgens mij ben je niet moe, maar verveel je je alleen maar!

Link to comment

 

Zo moe dat je nog even op bijna 2 weken oude berichten reageert?

Volgens mij ben je niet moe, maar verveel je je alleen maar!

 

Misschien ligt daar de oorzaak :blink: , wil je na een korte vakantie "even" alle nieuwe berichten lezen en dan kom je bepaalde personen of verschillende fora tegen met weer hetzelfde klaagliedje. Maar helemaal OT :mad:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...