Jump to content

Dutch geocoin 2010


Team Professor X

Recommended Posts

Hallo beste mede-nederlandstalige cachers,

 

Voor wie het nog niet weet, er is een start gemaakt met het ontwerpen van de Duch geocoin 2010 en jij kan daaraan meedoen. Bedenk iets leuks en zend je ontwerp in. Meer valt lezen alhier

 

*alle ontwerpen die ingezonden worden komen op een aparte site, zie hier

* ontwerpen op die site krijgen een nummer, niet op naam van de ontwerper, om e.e.a. zoveel mogelijk objectief te houden

* ontwerp als bijlage sturen aan teamprofessorx(apestaartje)gmail.com

* ontwerpen dus niet in dit draadje plaatsen i.v.m. anonimiteit

* in dit draadje graag discusieeren over ideëen, suggesties om bestaande ontwerpen te verfraaien, kleuren etc

* insturen ontwerpen tot 1 juni 2010

* indien gewenst via gewone post, ik scan ze dan wel in

* verkiezing vanaf juni 2010, wijze waarop volgt, maar zal "anders" worden

* veel succes :)

Link to comment

Een geocoin ontwerpen lijkt me leuk om eens te proberen, ik heb zelfs al een aardig idee, maar ik heb er helemaal geen verstand van. Zijn er regels waar ik rekening mee moet houden, of is het een kwestie van een leuk plaatje maken voor de voor- en achterkant, met natuurlijk ruimte voor het nummer etc.? Of komen er nog veel technische aspecten bij kijken en is het dus eigenlijk meer voor de ervaren coin-ontwerper?

Link to comment

Dit is een hele oude quote van KarelKraak van het nl forum. (Origineel)

 

In principe zijn er twee basisopties voor een coin: 2D of 3D. De coin van vorig jaar maakt gebruik van beide opties. De kant met Michiel de Ruyter is in 2D, de kant met de schepen is in 3D.

 

Voor 3D geldt hoe groter, hoe beter. Grote plaatjes bevatten meer detail en dus kan er een meer gedetailleerde munt van gemaakt worden. 300 DPI kan je wel als minimum aanhouden, maar een hogere resolutie is beter. Voor een ronde munt van 42 mm betekent dat dus een ontwerp van minimaal 496 pixels breed en hoog. Als je plaatjes verkleind voor je ontwerp, bewaar dan het origineel.

Vrijwel alles kan afgebeeld worden op een 3D munt. Houdt er alleen wel rekning mee dat alles scherp wordt. Diepte nabootsten door objecten op de achtergrond minder scherp te maken is dus niet mogelijk. Zaken als wolken en golven leveren ook niet altijd het gewenste eindresultaat.

 

Voor 2D geldt in principe hetzelfde: hoe groter hoe beter. Als je echter de mogelijkheid hebt om met vectoren te werken heeft dat de voorkeur (desnoods in MS Powerpoint of Word en opslaan als wmf bestand).

Een 2D ontwerp bestaat uit afgesloten vlakken. Een vlak kan een kleur bevatten of uit metaal bestaan. Voor het metaal is daarbij nog onderscheid tussen 'raised' ofwel ter hoogte van de rand van de munt of 'recessed', een lager niveau. Delen die 'recessed' zijn, kunnen voor alternatieve versies wel een kleur bevatten. De lijnen die de vlakken omsluiten zijn altijd 'raised'.

Vlakken kunnen in principe maar één kleur bevatten. Twee kleuren in elkaar over laten lopen kan dus niet, of je moet het in stapjes doen met tussen elke stap een lijntje. Erg kleine oppervlakten kunnen ook geen kleur meer bevatten. Een maat is daar niet echt voor te geven.

 

Verder is er veel mogelijk :) Probeer wel een beetje rekening te houden met de verhoudingen. Een munt in de vorm van een peilschaal, zoals in een ander draadje werd voorgesteld, klinkt misschien leuk maar is niet echt praktisch. Al gebruik je maar een klein stukje, als de tekst die erop staat leesbaar moet blijven, krijg je in verhouding een erg lange munt. Daar zijn dan wel andere oplossingen voor.

 

En voor iedereen die met het bovenstaande geen rekening kan of wil (<_<) houden: probeer je idee zo goed mogelijk over te brengen. Al krabbel je het op een servetje en scan je die in. Er is altijd wel iets van te maken...

Link to comment

Een geocoin ontwerpen lijkt me leuk om eens te proberen, ik heb zelfs al een aardig idee, maar ik heb er helemaal geen verstand van. Zijn er regels waar ik rekening mee moet houden, of is het een kwestie van een leuk plaatje maken voor de voor- en achterkant, met natuurlijk ruimte voor het nummer etc.? Of komen er nog veel technische aspecten bij kijken en is het dus eigenlijk meer voor de ervaren coin-ontwerper?

Het is geen kwestie van een leuk plaatje maken, maar er komen ook geen technische aspecten bij kijken.

 

Je moet een plaatje maken. Maar hoe groter hoe beter en heel belangrijk: Met kleurvlakken, je kan dus niet kleurverloop doen. Om elke aparte kleur komt een randje.

 

En

Link to comment

Ik denk dat het ontwerp nummer 8 wel eens tot problemen kan leiden. Het gebruiken van afbeeldingen van de overheid is in Nederland aan regels gebonden. Ik zou daarom eerst een verzoek doen om het te mogen gebruiken of een andere afbeelding kiezen.

Dan komt 2 dus ook in de problemen.

Link to comment

Ik denk dat het ontwerp nummer 8 wel eens tot problemen kan leiden. Het gebruiken van afbeeldingen van de overheid is in Nederland aan regels gebonden. Ik zou daarom eerst een verzoek doen om het te mogen gebruiken of een andere afbeelding kiezen.

Dan komt 2 dus ook in de problemen.

 

Die had ik over het hoofd gezien, en ik denk van wel ja. Dat is volgens mij de beschermde afbeelding voor Hofleverancier.

Link to comment

Ik denk dat het ontwerp nummer 8 wel eens tot problemen kan leiden. Het gebruiken van afbeeldingen van de overheid is in Nederland aan regels gebonden. Ik zou daarom eerst een verzoek doen om het te mogen gebruiken of een andere afbeelding kiezen.

Ik denk dat dat voor dit wapen wel mee zal vallen.

 

In het document Gebruik door derden van wapens van publieksrechtelijke lichamen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken staan de precieze details, maar volgens deze Wikipedia pagina mag het gebruikt worden binnen bepaalde randvoorwaarden. En volgens mij valt dit binnen die voorwaarden.

Link to comment

Gelieve een link te vermelden waar IEDEREEN (dus ook de verbannen mensen) gebruik van kunnen maken! Nu krijg ik nu alweer een wrange smaak in de mond van zulke "verkiezingen" zoals dit vorig jaar is gegaan. Allemaal doorgestoken kaart en één wassen neus. Schatzoeker van het jaar 2009? De winnaar komt hier niet voor in aanmerking omdat hij niet aan het creteruim voldoet, maar schijnbaar gaat hier iedereen blindelings aan voorbij.......

 

-= GensNet =-

Link to comment

Ook mijn stem word niet gewaardeerd.

En ondanks het mooie nieuwe .NL forum verbaas ik me heel vaak over dat de meeste zeurdraatjes op het .NL forum gewoon voor iedereen te lezen zijn en juist die dingen die de aspirant-leden nieuwsgierig kunnen maken (zo als deze leuke actie) achter gesloten schermen komen te staan.

Misschien een ideetje om ook hier op .com een volwassen draatje van maken (+ naturlijk ook op Globalcaching) compleet met de juiste info.

 

Het hele Verkiezing Dutch geocoin 2010 is er toch voor alle geocachers in Nederland of heb ik dat nu verkeert begrepen?

Barny

Link to comment

Ook mijn stem word niet gewaardeerd.

En ondanks het mooie nieuwe .NL forum verbaas ik me heel vaak over dat de meeste zeurdraatjes op het .NL forum gewoon voor iedereen te lezen zijn en juist die dingen die de aspirant-leden nieuwsgierig kunnen maken (zo als deze leuke actie) achter gesloten schermen komen te staan.

Misschien een ideetje om ook hier op .com een volwassen draatje van maken (+ naturlijk ook op Globalcaching) compleet met de juiste info.

 

Het hele Verkiezing Dutch geocoin 2010 is er toch voor alle geocachers in Nederland of heb ik dat nu verkeert begrepen?

Barny

Verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Je moet het zien als een FTF-lijst.

Alleen mensen die interesse hebben in de coin mogen meepraten.

Link to comment

Verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Je moet het zien als een FTF-lijst.

Alleen mensen die interesse hebben in de coin mogen meepraten.

 

wat bedoel je precies? je hebt er geen interesse in, maar je wilt wel mee praten?

of vind je het stom en wil je het voor mensen die het wel leuk vinden verpesten?

Link to comment

Verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Je moet het zien als een FTF-lijst.

Alleen mensen die interesse hebben in de coin mogen meepraten.

 

wat bedoel je precies? je hebt er geen interesse in, maar je wilt wel mee praten?

of vind je het stom en wil je het voor mensen die het wel leuk vinden verpesten?

1. Woorden in iemands mond proberen te leggen is niet fatsoenlijk.

2. Ik bedoel het zoals het er staat. Deze vergelijking getrokken omdat er onduidelijkheid was bij de vraagsteller.

Link to comment

Ook mijn stem word niet gewaardeerd.

En ondanks het mooie nieuwe .NL forum verbaas ik me heel vaak over dat de meeste zeurdraatjes op het .NL forum gewoon voor iedereen te lezen zijn en juist die dingen die de aspirant-leden nieuwsgierig kunnen maken (zo als deze leuke actie) achter gesloten schermen komen te staan.

Misschien een ideetje om ook hier op .com een volwassen draatje van maken (+ naturlijk ook op Globalcaching) compleet met de juiste info.

 

Het hele Verkiezing Dutch geocoin 2010 is er toch voor alle geocachers in Nederland of heb ik dat nu verkeert begrepen?

Barny

Verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Je moet het zien als een FTF-lijst.

Alleen mensen die interesse hebben in de coin mogen meepraten.

 

Wat ik er van begrijp is dat het stemmen via .nl gaat, dus zijn er altijd cachers die er niet aan kunnen meedoen.

Link to comment

Ook mijn stem word niet gewaardeerd.

En ondanks het mooie nieuwe .NL forum verbaas ik me heel vaak over dat de meeste zeurdraatjes op het .NL forum gewoon voor iedereen te lezen zijn en juist die dingen die de aspirant-leden nieuwsgierig kunnen maken (zo als deze leuke actie) achter gesloten schermen komen te staan.

Misschien een ideetje om ook hier op .com een volwassen draatje van maken (+ naturlijk ook op Globalcaching) compleet met de juiste info.

 

Het hele Verkiezing Dutch geocoin 2010 is er toch voor alle geocachers in Nederland of heb ik dat nu verkeert begrepen?

Barny

Verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Je moet het zien als een FTF-lijst.

Alleen mensen die interesse hebben in de coin mogen meepraten.

 

Wat ik er van begrijp is dat het stemmen via .nl gaat, dus zijn er altijd cachers die er niet aan kunnen meedoen.

Wat ben ik blij dat er toch nog mensen zijn die best snel van begrip zijn....... :D

 

-= GensNet =-

Link to comment

Team Professor X heeft als gebruiker van dit forum een oproep te geplaatst voor de verkiezing van de Dutch geocoin 2010 en daartoe een link neer gezet.

Dat sommigen daar niet bij kunnen, vanwege onvrijwillige en vrijwillige verbanningen, daar heeft Team Professor X part noch deel aan.

Het is een situatie die Team Professor X niet kan (ver)helpen.

 

Een verzoek om een alternatieve stem-methode is hier inmiddels gedaan.

Het lijkt mij geen recht doen aan de topicstarter en mede forumgebruiker om nu verder uit te wijden over achtergronden of over andere zaken off-topic te gaan.

Mag ik jullie verzoeken om dat in overweging te nemen bij het verder schrijven?

 

Bedankt :anicute:

Link to comment

Team Professor X heeft als gebruiker van dit forum een oproep te geplaatst voor de verkiezing van de Dutch geocoin 2010 en daartoe een link neer gezet.

Dat sommigen daar niet bij kunnen, vanwege onvrijwillige en vrijwillige verbanningen, daar heeft Team Professor X part noch deel aan.

Het is een situatie die Team Professor X niet kan (ver)helpen.

 

 

Ik an het niet zien dus kan ook niet beoordelen of hij het kan (ver)helpen.

Maar het lijkt mij dat je deze verkiezing ook hier kunt heen verhuizen ipv alleen een link naar een medium waar diverse mensen niet op kunnen komen of willen komen.

Link to comment

> Team Professor X heeft als gebruiker van dit forum een oproep te geplaatst voor de verkiezing

> van de Dutch geocoin 2010 en daartoe een link neer gezet.

 

Duidelijk maar niet verder doorgedacht dan zijn of haar neus lang is.......

> Dat sommigen daar niet bij kunnen, vanwege onvrijwillige en vrijwillige verbanningen, daar heeft

> Team Professor X part noch deel aan.

Duidelijk maar niet verder doorgedacht dan zijn of haar neus lang is.......

 

> Het is een situatie die Team Professor X niet kan (ver)helpen.

 

Àls team professor x wat langer nagedacht had dan zijn of haar neus lang was, had hij of zij kunnen weten dat er bepaalde mensen niet gebruik van het forum.gc.nl kunnen maken. Dàt is zo langzamerhand wel bekend. Dat wij nu een Nederlandstalig forum hebben bij gc.com is door het desbetreffende oproep hier te plaatsen immers bekend. Het zou dan ook dit "euvel" verhelpen dat de desbetreffende stemming(en) e.d. hier wordt gedaan en niet (meer) op het forum.gc.nl, omdat we met dit Nederlandse forum.gc.com een mogelijkheid hebben dat- bijna- iedereen kan reageren ongeacht dat ze er bij het forum.gc.nl uitgegooid zijn.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Oeps :blink: Nu kan het vanzelf zijn dat team professor x helemaal deze stemming niet is begonnen op het forum.gc.nl (maar hoe moet ik dat weten?) maar dat hij gewoon in z'n enthousiasme dit als "algemene mededeling" op dit forum heeft gezet.......

 

Natuurlijk is hier niets mis mee, maar op deze manier maak je slapende honden wakker. Hij had dit beter achterwege kunnen laten òf er bij kunnen zetten dat er mensen niet gebruik van hun "stemrecht" kunnen maken. Alleen op deze manier voorkom je dus "gezeur".

 

-= GensNet =-

Link to comment

omdat we met dit Nederlandse forum.gc.com een mogelijkheid hebben dat- bijna- iedereen kan reageren ongeacht dat ze er bij het forum.gc.nl uitgegooid zijn.

 

Bijna? Ai...zelfs verplaatsing naar dit forum geeft dus niet iedereen de mogelijkheid om te reageren. Zinloos dus.

99.9% van alle Nederlandse geocachers kunnen op het forum van gc.nl terecht. Waarom dan alle moeite doen om daar 99.95% van te maken? Organiseer hier dan zelf maar een soortgelijk gebeuren.

Link to comment

Voor zover ik weet is het al jarenlang een gebruik om op de geocaching.nl site elk jaar aandacht te schenken aan een Dutch geocoin voor dat jaar.

Waarom zou er ineens een andere plek gekozen moeten worden (waar nota bene veel minder mensen een kijkje nemen) als het altijd al zo is gegaan. Puur omdat er enkelen zijn die er dan niet over mee kunnen/mogen praten?

Link to comment

Ik heb geen behoefte om ergens heen terug te gaan, ook niet naar .nl, maar zou wel graag willen meestemmen voor en over de Dutch geocoin 2010, hij is tenslotte bedoeld voor de geocachers en niet voor de .nl leden alleen. En van stemmen met een rood potlood wordt de geocoin ook niet mooier.

Link to comment

99.9% van alle Nederlandse geocachers kunnen op het forum van gc.nl terecht. Waarom dan alle moeite doen om daar 99.95% van te maken? Organiseer hier dan zelf maar een soortgelijk gebeuren.

 

Kunnen en willen zit ook een verschil in he...ik kan niet en wil wel stemmen, waarom staat die link dan hier op dit forum??

Link to comment
waarom staat die link dan hier op dit forum??

Aandacht trekken?

Het is niet zoals die te winnen gps, op dat afgesloten forum valt helemaal niets te scoren.

Er zijn zat caches die ik wel wil doen, maar niet kan. Waarom staan die op geocaching.com?

Van die caches kun je niet de coords downloaden en de beschrijving lezen?

Hulp nodig? <_<

Edited by JandeBehanger
Link to comment

Kunnen en willen zit ook een verschil in he...ik kan niet en wil wel stemmen, waarom staat die link dan hier op dit forum??

 

Er zijn zat caches die ik wel wil doen, maar niet kan. Waarom staan die op geocaching.com?

 

Je zou ze kunnen doen, niet dat je het verplicht bent, maar je kan bij de gegevens komen.

Maar nu zijn er dus cachers die niet kunnen stemmen omdat ze niet bij de gegevens kunnen, zo simpel is dat.

Link to comment
Je zou ze kunnen doen, niet dat je het verplicht bent, maar je kan bij de gegevens komen.

Maar nu zijn er dus cachers die niet kunnen stemmen omdat ze niet bij de gegevens kunnen, zo simpel is dat.

Voor die gpsr hoefde je alleen maar te registreren, met als enige voorwaarde dat je registratie overeen kwam met die registratie op gc.com

Dat kan dus gewoon met een gmail of een hotmail email adres.

Waarom, ook niet?

Niet overal leeft die kontrôle waanzin.

Edited by JandeBehanger
Link to comment

Je zou ze kunnen doen, niet dat je het verplicht bent, maar je kan bij de gegevens komen.

Maar nu zijn er dus cachers die niet kunnen stemmen omdat ze niet bij de gegevens kunnen, zo simpel is dat.

 

Kijk eens links bij je naam bij welke groep jij zit en welke groep ik zit? Er liggen hier in de buurt enkele tientallen caches waar ik extra voor moet betalen als ik bij de gegevens wil komen. Dat is een stuk geslotener dan een forum waarbij je een ban kan krijgen wegens 'wangedrag'.

Link to comment

Je zou ze kunnen doen, niet dat je het verplicht bent, maar je kan bij de gegevens komen.

Maar nu zijn er dus cachers die niet kunnen stemmen omdat ze niet bij de gegevens kunnen, zo simpel is dat.

 

Kijk eens links bij je naam bij welke groep jij zit en welke groep ik zit? Er liggen hier in de buurt enkele tientallen caches waar ik extra voor moet betalen als ik bij de gegevens wil komen. Dat is een stuk geslotener dan een forum waarbij je een ban kan krijgen wegens 'wangedrag'.

 

Ik zit gewoon bij de groep , niets mis mee. De kreet wangedrag is iets wat men opgespeld krijgt als met niet in het gewenste straatje wil meehobbelen, maar dat zal men niet zo snel komen vertellen, want dan komen ze zelf in een kwaad daglicht te staan.

Link to comment

Kunnen en willen zit ook een verschil in he...ik kan niet en wil wel stemmen, waarom staat die link dan hier op dit forum??

 

Er zijn zat caches die ik wel wil doen, maar niet kan. Waarom staan die op geocaching.com?

 

Jij word in de gelegenheid gesteld om ze te doen.

Dat word ik (en meerdere cachers) met deze stemming niet.

Link to comment

Wat een hoop aandacht! Tjonge, ik kijk nu net weer even in dit draadje! Ik wist niet dat er zoveel bannelingen rondliepen. Maar ik kom jullie graag tegemoet hoor :) Daarom nodig ik jullie uit om deze link te bekijken en vervolgens hun voorkeur aan mij te mailen. Dat kan via teamprofessorx@gmail.com.

En wie dan niet vertrouwt op mijn eerlijkheid die zakt maar lekker weg in zijn eigen misère.

 

@Twinlife, je had me ook kunnen aanspreken afgelopen zaterdag. Hadden we het even over dit onderwerp kunnen hebben op de hei. Wist ik veel dat je een ban had.

 

Enne...Gensnet, wat ben jij een enorme "CENSUUR" zeg!!!! Niet te geloven, je zegt maar wat zonder te weten waar je over praat.

 

EDIT: olie kan ook water worden :D

Edited by Team Professor X
Link to comment

@Twinlife, je had me ook kunnen aanspreken afgelopen zaterdag. Hadden we het even over dit onderwerp kunnen hebben op de hei. Wist ik veel dat je een ban had. Maar dat is zeker lastiger dan op een forum je hart luchten?

 

 

hadden we kunnen doen, alleen toen te druk met boompjes rukken he :)

Eerlijk...ik heb er ook niet aan gedacht.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...