Jump to content

Regelgeving op Nederlandse site


Remunj

Recommended Posts

Zat straks met grootte aandacht te lezen op een site hoe men denkt met juridische zaken m.b.t hoe men op sites te kunnen omgaan met berichtgeving daar.

 

Het is echt niet te geloven hoe men daarover denkt.

Sites die er zo over denken zijn geen vertegenwoordigers voor Nederland maar komen echt uit een bananenrepubliek.

Link to comment

Leuk dat je (weer) een topic start, maar misschien moet je toch iets meer informatie geven.

 

Je slaakt nu een paar kreten zonder ook maar de context (of een referentie naar het bewuste stuk tekst) te geven.

 

Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar het doet mij denken aan de sensatiejournalistiek en stemmingmakerij die de laatste weken hoogtij viert.

Link to comment

Lees het stuk van FF dan maar eens op Global, dan heb je het uit de eerste hand.

Daar staat alle informatie die je nodig hebt om je conclusie te trekken.

Maar daar zul het zelf ook wel gelezen hebben, dus je weet waar het over gaat.

Link to comment

Ik begrijp er nix van. Zijn er nieuwe regels over het plaatsen van berichten hier? Of gaat dit weer over een van de andere sites? Ik vind het jammer als hier steeds allerlei discussies zijn over wat er op andere sites gebeurd. Als er iets op andere sites is gebeurd waar je het niet mee eens bent, moet je wat mij betreft daar zijn en niet hier. Ik vrees dat anders dit forum alleen een soort klaagforum gaat worden.

 

Er zijn toch genoeg echte geocache onderwerpen te bedenken om berichten over te plaatsen, dat maakt het forum ook een stuk interessanter voor nieuwelingen die terecht komen als ze wat meer informatie zoeken over geocachen.

Edited by irisisleuk
Link to comment

Dus we moeten op de ene site lezen en conclusies trekken over hoe er gedacht wordt over regelgeving op een andere site en jij wilt daarover dan op deze site serieus discussieren :wub: .

Dat vind ik te ingewikkeld, te gekleurd, niet interessant en ook niet kloppen.

Ik haak af.

Link to comment

Dus we moeten op de ene site lezen en conclusies trekken over hoe er gedacht wordt over regelgeving op een andere site en jij wilt daarover dan op deze site serieus discussieren :wub: .

Dat vind ik te ingewikkeld, te gekleurd, niet interessant en ook niet kloppen.

Ik haak af.

 

Ik zou zeggen, laat de discussie voortgaan op de site waar het over gaat. maar vele hebben al gezien dat dat daar niet mogelijk is. Nu willen ze het al tegengaan door gebruik te gaan maken van de berichten die op andere sites staan en dan de mensen de toegang tot hun site te verbieden. Volgens de mededelingen van de eigen teamleden klopt deze stellingname wel degelijk. Ik zou daarom zeggen, vraag het daar eens na, misschien vind je het dan minder gekleurd, interessanter en ook kloppend.

Dat je zelf niet wilt lezen op een site kan inderdaad een hinder zijn en dat je daardoor ook niet weet wat daar geschreven staat is je eigen keuze. maar sommige teamleden lezen daar gewoon mee, die kunnen het je wel vertellen.

 

Voor alle duidelijkheid, het gaat niet over dit forum, maar over het van .nl.

Link to comment

Ik begrijp er nix van. Zijn er nieuwe regels over het plaatsen van berichten hier? Of gaat dit weer over een van de andere sites? Ik vind het jammer als hier steeds allerlei discussies zijn over wat er op andere sites gebeurd. Als er iets op andere sites is gebeurd waar je het niet mee eens bent, moet je wat mij betreft daar zijn en niet hier. Ik vrees dat anders dit forum alleen een soort klaagforum gaat worden.

 

Er zijn toch genoeg echte geocache onderwerpen te bedenken om berichten over te plaatsen, dat maakt het forum ook een stuk interessanter voor nieuwelingen die terecht komen als ze wat meer informatie zoeken over geocachen.

 

Het gaat niet over dit forum hier, maar over het van .nl. Daar is de intentie om gebruik te gaan maken wat op een ander forum is geschreven te gaan gebruiken voor een waarschuwing/ban op hun forum.

En dat is nog steeds niet toegestaan in Nederland. De moderatoren mogen geen gebruikmaken van gegevens die op een ander forum zijn geschreven.

 

Ik zou er ook een voorstander van zijn als we deze discussie op het juiste forum konden voeren, maar daar is dat nu eenmaal onmogelijk.

Link to comment

 

De moderatoren mogen geen gebruikmaken van gegevens die op een ander forum zijn geschreven.

 

Ik zou er ook een voorstander van zijn als we deze discussie op het juiste forum konden voeren, maar daar is dat nu eenmaal onmogelijk.

 

Iedereen heeft het recht om maatregelen te treffen tegen zaken die hem/haar of de club schaden.

De manier waarop, daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Ik heb geinformeerd naar bijvoorbeeld de maatregel die naar jou toe is getroffen, omdat ik er mijn vragen bij had.

En wat blijkt; Je hebt een tijdelijk ban gekregen voor het uiten van je kritiek, maar een volledige ban voor iets heel anders. Daar was ik zeer verbaasd over (en hierover zul je de moderators ook wel weer iets gaan aanrekenen).

Ik citeer bovenstaande van je hier, want je hebt het over moderators die zaken niet mogen, maar gebruikers hebben zich ook aan het e.e.a. te houden.

Je begint steeds over wat Gc.nl allemaal verkeerd doet, maar wat jezelf deed is onfatsoenlijk, het mag net zo goed niet en je bent er ook niet open, eerlijk en transparant over.

Hou ermee op een ander te belasten wanneer je zelf exact hetzelfde doet.

 

Irisleuk heeft gelijk. Laten we het over geocachen hebben. Daar is dit forum voor.

Link to comment
Ik heb geinformeerd naar bijvoorbeeld de maatregel die naar jou toe is getroffen, omdat ik er mijn vragen bij had.

En wat blijkt; <....>

Interessant, waar kan je dat precies navragen, waar iemand anders een ban voor heeft?

 

Ik denk bij de bron (niet mij) had ze ook kunnen doen, ik had het eerlijk verteld. zo zie je maar weer hoe alles draait.

Link to comment

Hallo Allemaal,

 

het is soms jammer dat we in herhaling vallen. Toch is dit de enige manier waarop de geocachers in Nederland over de toegepaste regels van gc.nl kunnen discuteren.

 

Op het gc.nl forum word kritiek op een manier van censuur, het wegnemen van schrijfrechten, het continu verwijderen van de avator bij mijn profiel tot zelfs bannen toe.

 

Na het plaatsen van een "update" van het voortgaande overleg. De update was waarheidsgetrouw alleen niet positief voor gc.nl. Dit resulteerde in het ontnemen van mij van mijn schrijfrechten daar. Voor mij is het dan ook moeilijk om daar de discussie te voeren.

 

Achter de schermen de discussie aangaan heb ik ook geprobeerd. Helaas zit ik al vanaf 20 februari 2010 te wachten op antwoord. Die mail was niet eens vanuit mij privé maar als tussen persoon van de verschillende sites.

 

Het gedrag van de cachers, mezelf mee genomen is dus te danken aan hun eigen gedrag. Ze zetten op gc.nl dat ze dochter zijn van gc.com. Als dat zo is zou er wel wat professioneler gewerkt mogen worden. Dus gewoon vragen beantwoorden. Zijn het dan antwoorden waar ik het niet mee eens ben is dat mijn probleem. Mijn ouders hebben mij wel geleerd dat het fatsoenlijk is om vragen die gesteld worden te beantwoorden. Buiten het fatsoen vertegenwoordigen zij ook een club en hebben zij die positief te behartigen.

 

Door hun eigen gedrag zijn dit soort posten ook nodig. Het beheer van verdeel en heers en wie niet luistert maken we mond dood werkt niet meer. Deze postjes worden ook gelezen door nieuwe gebruikers die de discussie en wrevelingen over en weer niet kennen.

 

Als je de discussie niet leuk vind, is er niemand die achter jou staat en dwingt dit te lezen. De back knop werkt ook prima.

 

Kees

Link to comment

 

De moderatoren mogen geen gebruikmaken van gegevens die op een ander forum zijn geschreven.

 

Ik zou er ook een voorstander van zijn als we deze discussie op het juiste forum konden voeren, maar daar is dat nu eenmaal onmogelijk.

 

Iedereen heeft het recht om maatregelen te treffen tegen zaken die hem/haar of de club schaden.

De manier waarop, daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Ik heb geinformeerd naar bijvoorbeeld de maatregel die naar jou toe is getroffen, omdat ik er mijn vragen bij had.

En wat blijkt; Je hebt een tijdelijk ban gekregen voor het uiten van je kritiek, maar een volledige ban voor iets heel anders. Daar was ik zeer verbaasd over (en hierover zul je de moderators ook wel weer iets gaan aanrekenen).

Ik citeer bovenstaande van je hier, want je hebt het over moderators die zaken niet mogen, maar gebruikers hebben zich ook aan het e.e.a. te houden.

Je begint steeds over wat Gc.nl allemaal verkeerd doet, maar wat jezelf deed is onfatsoenlijk, het mag net zo goed niet en je bent er ook niet open, eerlijk en transparant over.

Hou ermee op een ander te belasten wanneer je zelf exact hetzelfde doet.

 

Irisleuk heeft gelijk. Laten we het over geocachen hebben. Daar is dit forum voor.

 

Wat mij betreft en mijn eerlijkheid en transparant zijn, waar ik de schrijfban voor kreeg heb ik zelf op een forum vermeld, waar ik de definitieve ban voor kreeg ook. Dat jij het niet weet komt omdat je daar niet wil inloggen cq lezen. Natuurlijk is dat je goed recht, maar het is ook mijn recht om niet overal de dezelfde berichten neer te moeten zetten. Dat van mijn schrijfban noem ik censuur, dat van de totale ban niet, ik wist dat dat kon gebeuren. Dus met dat laatste kan ik best leven, het eerste vind ik persoonlijker veel erger. Er wordt zo geprobeerd om personen mond dood te maken, maar gelukkig hebben zij niet meer het alleenrecht in de cachers wereld en die zullen ze ook niet meer krijgen.

Link to comment

 

Iedereen heeft het recht om maatregelen te treffen tegen zaken die hem/haar of de club schaden.

 

 

Tuurlijk joh, als jij van iemand anders hoort dat er iemand over jou heeft zitten roddelen bij jou buurman heb jij opeens het recht om bij de roddelaar de ruiten aan diggelen te gooien.

 

Dit is exakt hetzelfde als die vervloekte uitleg van de bewuste forumregel bij .nl. Heb je nou echt niet in de gaten waar ze mee bezig zijn? Recht is recht en krom is krom en bij .nl presenteren ze het om een kromme regel recht te praten en vervolgens gooien ze tot twee keer toe het door mij aangemaakte ticket op slot, omdat ze dondersgoed weten dat ze grondig fout zitten. Dat is nou jou club, nou veel succes ermee :)

Edited by Team Firefox
Link to comment

 

Irisleuk heeft gelijk. Laten we het over geocachen hebben. Daar is dit forum voor.

 

 

Inderdaad Marit laten we het maar over koetjes en kalfjes gaan hebben, dat is het meest veilige. Bij andere ondewerpen die hier besproken worden krijg je een ban op een ander forum namelijk bij gc.nl. Met dank, maar ik heb dat dus inmiddels zwart op wit. Weliswaar na wat aandringen, maar het hoge woord is eruit.

Link to comment

Ik begrijp er nix van. Zijn er nieuwe regels over het plaatsen van berichten hier? Of gaat dit weer over een van de andere sites?

 

Heel simpel: met het plaatsen van kritiek op gc.nl op andere plaatsen dan het forum van gc.nl riskeer je een ban op het forum van gc.nl. Ik heb daar inmiddels twee keer een waarschuwing voor gekregen en twee anderen hebben daarvoor een ban gekregen. Er wordt hier dus absoluut meegelezen met een mogelijke sanctie als gevolg.

Link to comment

Als moderator word ik zo langzamerhand kotsmisselijk een klein beetje moe van het non-stop gezeur hier tussen de verschillende tendensen die (vaak historische) problemen hebben met de één of andere organisate of site.

 

Aan de mensen die hieraan bjina dagelijks meedoen: "Get over it", zoals de Amerikanen dat zeggen. Er is niemand die naar je luistert. Niemand vindt dat die of die site of moderator je mensenrechten heeft geschonden.

 

Ons tupperdozenspeeltje is al dom genoeg; eindeloze argumenten over konflikten betreffend enkele meta-meta-meta-aspekten van dat spelletje zijn gewoon te dom voor woorden. Ga naar buiten spelen met de satellieten, da's veel gezonder.

 

U wordt dus verzocht om de verschillende "welles-nietes", "X-is-de-boosdoener" discussies over andere GC-clubs en -sites juist op die sites uit te voeren. Immers, als je een ban op site S1 krijgt omdat je hem op site S2 bekritiseert, is het erg waarschijnlijk dat je net zo'n ban op site S1 krijgt als je dezelfde discussie op site S0 (hier dus) uitvoert, want de beheerders van S1 kunnen toch ook hier meelezen, niet waar? Beperk uw gezeur dus tot de fora van S1 en S2 (van mij mogen S3 t/m S99 ook).

 

Alvast bedankt voor uw begrip en toekomstige vriendelijke medewerking...

 

PS: Even ter duidelijkheid: Geocaching.nl is géén "dochteronderneming" noch "dochterorganisatie" van Groundspeak of Geocaching.com. Misschien zouden ze een ander woord moeten vinden, hoewel "dochter" misschien alleen maar het feit dat alle cachegegevens uit Geocaching.com komen moet aangeven.

Edited by riviouveur
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...