Jump to content

Over een nieuwe controleur Nederland


gensnet

Recommended Posts

Vrijwilligerswerk is inderdaad niet vrijblijvend, maar dat wil ook weer niet zeggen dat je dag en nacht dient klaar te staan als vrijwilliger. Als een organisatie waar je vrijwilligerswerk voor doet dat wel zou verlangen zit daar iets grondig fout.

Link to comment

Je ziet het een beetje te zwart/wit.

Denk maar eens aan een organisatie als de brandweer of de politie.

In mijn gemeente is er een vrijwillige brandweer.

Dat zou lekker zijn als zo'n brandweerman zou zeggen van ik ga niet naar die brand, want in dat huis woont een man en die man smeert mij geen stroop om de bek.

Link to comment
Kan mij nog een lap tekst herinneren waarin hij zelf duidelijk schreef dat hij tijdens zijn vakantie gewoon doorging met reviewen. Nu mag hij natuurlijk wel van gedachte veranderen, doen wij ook wel eens.

 

klopt, zo heb ik de afgelopen 5 jaar vakantie gevierd en gereviewed. en dit jaar wilde ik dat eens ander gaan doen.

 

Of ik MET vakantie ga weet ik nu nog niet eens. Vakantie hebben is niets anders dan niet naar je werk te moeten. Aangezien ik het reviewen het afgelopen jaar met de werkdruk ook als werken heb gezien, heb ik besloten dat ik ook maar eens een week of 2 weken niets met het reviewen te maken wil hebben.

 

Al mijn vrije dagen, al mijn vakanties (ook niets anders dan aantal vrije dagen aaneengesloten), komen spontaan in mij op. Ik bespreek niets en laat op het werk nooit iets vastleggen. Ik neem vakantie als ik zin heb, nog dagen heb en er op het werk ruimte daarvoor is.

 

De vakantie die ik nu heb, heb ik in een spontane opwelling afgedwongen bij mijn baas. Ergens verleden week. Niets anders dan de mededeling dat als hij er geen problemen mee heeft ik graag 12 dagen aaneengesloten wil snipperen. Met de normale vrije dagen die ik elke week heb ben in dan 24 dagen vrij :lol:

 

Maar ik weet wel dat Groundspeak op 2 Juli nog van niets wist, dus toen konden ze dus ook nog niets geregeld hebben.

klopt als een bus. Ook ik wist toen nog van niets. Toen liep ik er misschien mee in gedachten maar de baas en ook KralenFee wisten nog van niets.

 

Maar vindt je het niet tenenkrommend dat er dan mensen zijn die schijnbaar aan Groundspeak hebben gevraagd of ik mijn vakantie wel aan hun heb doorgegeven? Dat is het toppunt van oude wijverij. Ik heb iedere jaar wel een weekje vrij genomen en nog nooit aan Groundspeak doorgeven dat ik vrij was. Waarom zou ik? Wat gaat het hun aan? Zij melden ook niet aan mij wie van hun op welke datum wel of niet aanwezig is. Hallo, zij zitten in de states en ik in Süd Barsjé. Zolang ik maar zelf iets regel hoef ik echt niet door te geven aan Groundspeak dat ik vakantie heb. Dat zou ik doen als ik nergens een vervanger zou kunnen vinden. Dan kunnen zij iets regelen. Het lijkt wel alsof de reviewers dagelijks overleg hebben of dagelijks even op kantoor binnen komen wippen.

 

Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat ik jullie allemaal veel te veel verwend heb. Jullie schijnen het normaal te vinden als je een cache ter review aanbiedt dat je binnen 5 minuten antwoord hebt en dat de cache minstens dezelfde dag online komt. Dan heb ik medelijden met al die landen waar de reviewer 1 a 2x per week gaat reviewen.

 

Oude wijverij. Wel weten wat ik op twitter schrijf maar mij dan niet kunnen vragen hoe het in vredesnaam toch wel niet in Nederland moet als ik er niet ben. Als dat geen stemmingmakerij is, wat is dat dan? Ja, ok, oude wijverij.

 

Vandaag staat er op twitter dat hij het vorige week al geregeld had, dat kan, maar waarom schrijft hij dat dan niet in zijn vakantiepost?

 

Welke vakantiepost? Ik heb op twitter gepost dat ik vakantie heb, of krijg, of ga nemen. Ik heb op twitter gepost dat ik een vervanger heb. En het posten op twitter dat ik een vervanger heb is volgens mij gebeurd omdat iemand mij er naar vroeg. Ik hoef toch niet voor alles aan iedereen rekenschap afleggen?

 

Er zijn meer opties voor een reviewer hoor om zijn vakantiebackup te regelen. Voor mij is het melden aan Groundspeak dat ik vakantie heb het laatste dat je doet als je nergens een backup hebt weten te regelen.

 

Er is een topic op het reviewerforum dat "Help Wanted" heet en daar kun je vragen welke reviewer waar dan ook ter wereld jouw werk wil gaan doen terwijl je een paar dagen niet aanwezig bent, of... zoals ik het gedaan heb, Nick een mailtje sturen met de melding dat ik vakantie heb vanaf datum x en de vraag of hij zo vriendelijk zou willen zijn voor mij waar te nemen. En dat was binnen 24 uur geregeld. met de restrictie dat Nick zelf met zijn laatste vakantie week bezig was en ik hem gemeld heb dat ik dan wel zo lang op halve kracht door blijf gaan..

 

En moet ik dat dan weer op twitter gooien? Droevig zeg.

 

En nu nog heb ik niet doorgegeven aan Groudspeak dat ik vakantie heb en van wanneer tot wanneer. Dat ze het inmiddels weten zal hun wel weer door dezelfde vogeltje ingefluisterd zijn. En voor hetzelfde geldt ga ik het volgende week weer aan het werk en neem ik in augustus of september weer een week.

 

Verder wacht ik gewoon af, want het schijnt dat de nieuwe reviewer ook niet lang meer op zich laat wachten.

 

Klopt, daar kreeg ik afgelopen vrijdagavond ook bericht van en toen was het voor mij zelf al duidelijke hoe mijn eerste vakantieweek ingevuld zou worden. Ik blijf gewoon de reviewerqueue in de gaten houden deze week. Nick springt al zo nu en dan even bij en verder laten we alles staan voor de nieuwe zodat die zich lekker kan inwerken. Afspraak is dat ik dan deze week de nieuwe al even help en dat Nick daar, indien nodig, mee verder gaat als hij het NL stokje zondag van me overneemt.

 

Moest ik dat ook weer twitteren? Droevig. Ik twitter wat ik wil. Wat je twittert is van jezelf.. Dat er dan mensen zijn die je gaan volgen omdat ze willen weten wat je schrijft, is hun ding :)

 

Wat lezen op fora's betreft, dat doe ik, alleen op een waar het gemeld is kan het niet meer en van het andere ben ik geen lid. Alle andere lees ik zeer regelmatig.

 

De enig fora waar ik kom is heel sporadisch deze (afgelopen 2 dagen en de keer daarvoor was ergens in 2009), en bijna dagelijks de reviewerforum. De rest kan me gestolen worden :D

 

Trouwens.... al mijn volgers op twitter weten/wisten al eerder wanneer ik vakantie heb dan mijn eigen vrouw. Ik heb haar zondagmiddag tussen neus en lippen door verteld dat we vakantie hebben en gevraagd of ze eens wilde nadenken of ze nog ergens naar toe wil en eventueel hoe lang. Het niet (samen) plannen van vakanties heeft niets met minachting oid ten opzichte van haar te maken, maar met haar gezondheid en het gebruik van zware medicatie. Dit meld ik ff voordat daar weer praatjes over komen of vreemd over gespeculeerd gaat worden.

Link to comment

> ...... heb ik besloten dat ik ook maar eens een week of 2 weken niets met het reviewen te maken wil hebben.

En waarom "bemoei" je dan met mijn schat als je 2 weken niets met het keuren te maken wil hebben. Je spreekt jezelf dus weer mooi tegen.

 

-= GensNet =-

Link to comment

> ...... heb ik besloten dat ik ook maar eens een week of 2 weken niets met het reviewen te maken wil hebben.

En waarom "bemoei" je dan met mijn schat als je 2 weken niets met het keuren te maken wil hebben. Je spreekt jezelf dus weer mooi tegen.

 

-= GensNet =-

 

lezen jochie, lezen. Ik heb 3,5 weken vakantie en ik heb besloten 1 a 2 weken niets aan het reviewen te doen.... trek het van elkaar af en je zult zien dat er dan nog 1.5 tot 2.5 weken overblijven. Daarbij mijn belofte te blijven totdat Nick sowieso terug is van de vakantie en daarbij de belofte dat ik de eerste week van de vakantie de nieuwe ga helpen.

En de uitspraak van me dat ik maar zo, als mijn gevoel me dat ingeeft, ik de volgende week al weer aan het werk ga en het leven weer gewoon verder gaat. Ik neem impulsief vakantie en het kan ook impulsief eindigen. Als mijn echtgenote en mijn baas daar geen problemen mee hebben, boeit het mij verder niet.

 

En neem van mij aan dat het geen moer uitmaakt wie je cache "keurt". Ook jouw cache(s) moeten net als die van iedereen, gewoon normaal aan de guidelines voldoen. Je hebt voor dezelfde probleempjes, die meer CO's maken (meestal de newbies), dezelfde reviewernote gekregen die iedereen krijgt en je cache wordt net als iedere andere cache beoordeelt, zonder miereneu*erij. Geocaches worden gereviewed en niet de cachers. Ik wil jouw leven al niet moeilijker maken voor je dan dat jezelf al doet. Voldoet je cache aan beide punten komt het online.

 

Daarbij is het not done wat je in je reactie in de reviewernote hebt geschreven/gevraagd. Geen enkele medewerker of vrijwilliger van Groundspeak zal dat waarderen.

 

Grappig dat de een Groundspeak vraagt of ik wel "toestemming" heb vakantie te nemen omdat men schijnbaar bang is dat men in die paar weken door de te zoeken caches heen raakt en de ander schijnbaar wacht met het ter review aanbieden van een geocache tot die dekselse Kruimeldief eens een keer "peiger" is :lol:

Link to comment

> En neem van mij aan dat het geen moer uitmaakt wie je cache "keurt". Ook jouw cache(s) moeten net als die van iedereen, gewoon normaal aan de guidelines voldoen.

> Je hebt voor dezelfde probleempjes, die meer CO's maken (meestal de newbies), dezelfde reviewernote gekregen die iedereen krijgt en je cache wordt net als iedere andere cache

> beoordeelt, zonder miereneu*erij. Geocaches worden gereviewed en niet de cachers. Ik wil jouw leven al niet moeilijker maken voor je dan dat jezelf al doet. Voldoet je cache aan beide

> punten komt het online.

Aan één van die punten kan ik onmogelijk voldoen als ik niet weet waar een andere schat ligt. Maar volgens Groundspeak regels zou je de plaats niet mogen noemen omdat je anders op een oneigenlijke manier de schat zou vinden die in de buurt ligt.

 

.....voldoen aan beide punten, online komen.....

 

Loze beloftes is in het verleden gebleken......

> Daarbij is het not done wat je in je reactie in de reviewernote hebt geschreven/gevraagd. Geen enkele medewerker of vrijwilliger van Groundspeak zal dat waarderen.

 

Waarderen of niet, want als je niets mag vragen of voorstellen, ben je niet goed bezig.

 

Nog even over het feit dat er steeds meer schatten bij elkaar liggen en dat daarom in de toekomst veel schatten worden "afgekeurd", gooi je straks je eigen glazen in en ik kan me niet voorstellen dat Groundspeak dit zo leuk/fijn vindt. Ze kunnen bij Groundspeak ook denken er liggen genoeg schatten om ons prularia af te zetten, maar het wordt dan met de tijd moeilijker om een schat bij gc.com gepubliceerd te krijgen, omdat er onmogelijke barrières op geworpen worden.

 

-= GensNet =-

Link to comment

 

Ze kunnen bij Groundspeak ook denken er liggen genoeg schatten om ons prularia af te zetten, maar het wordt dan met de tijd moeilijker om een schat bij gc.com gepubliceerd te krijgen, omdat er onmogelijke barrières op geworpen worden.

 

 

Wat mij betreft verhogen ze die barriere naar een hele mijl. We willen toch kwaliteit en van de wildgroei af? Vooruit de bestaande caches mogen blijven voldoen aan die 0.1 mijl, maar laat ze het maar eens flink optrekken.

Link to comment

 

Ze kunnen bij Groundspeak ook denken er liggen genoeg schatten om ons prularia af te zetten, maar het wordt dan met de tijd moeilijker om een schat bij gc.com gepubliceerd te krijgen, omdat er onmogelijke barrières op geworpen worden.

 

 

Wat mij betreft verhogen ze die barriere naar een hele mijl. We willen toch kwaliteit en van de wildgroei af? Vooruit de bestaande caches mogen blijven voldoen aan die 0.1 mijl, maar laat ze het maar eens flink optrekken.

 

Denk niet dat het zal helpen om de kwaliteit te verbeteren, daarvoor zijn andere dingen/zaken voor nodig.

Link to comment

Ze kunnen bij Groundspeak ook denken er liggen genoeg schatten om ons prularia af te zetten, maar het wordt dan met de tijd moeilijker om een schat bij gc.com gepubliceerd te krijgen, omdat er onmogelijke barrières op geworpen worden.

 

Wat mij betreft verhogen ze die barriere naar een hele mijl. We willen toch kwaliteit en van de wildgroei af? Vooruit de bestaande caches mogen blijven voldoen aan die 0.1 mijl, maar laat ze het maar eens flink optrekken.

 

> Optrekken van hele mijl........

 

Tsja, het is in Amerika nog niet doorgedrongen dat we hier in Nederland (bijna héél Europa) met kilometers rekenen......

 

Moeten ze maar lekker doen. Dan worden er geen gc.com schatten meer gelegd, maar gaan de mensen naar www.terracaching.com. Worden minder gezocht wat ook weer zo'n zijn voordelen heeft: Weinig tot geen gezeur èn weinig administratieve rompslomp.

 

-= GensNet =-

Link to comment

 

Denk niet dat het zal helpen om de kwaliteit te verbeteren, daarvoor zijn andere dingen/zaken voor nodig.

 

klopt laat als eerste de founds rating wegdoen, en alle andere lijstjes die gemaakt worden voor mensen die graag zich zelf te kijk zetten, dan hoeft niemand meer voor het puntjes de ondergeplaste bij een lantarenpaal neegeplemte kokers meer te zoeken, en worden dan ook als vanzelfniet meer gelegt.

dan hoef ik ook niet neer in mijn log te vertellen dat ik het niks vind met alle sneue gevolgen van dien.

 

maar dat is tegenwoordig onmogenlijk de simplele mensheid heeft nu eenmaal compititie nodig om zich te kunnen onderschijden en af te geven op alle andere mensen, kijk nu maar eens naar de vele oranje zooi wat in onze "koningsgezind" Nedrerland momenteel hangt en wat er geuit word tegen onze oosterbuur

 

Barny

Link to comment

Moeten ze maar lekker doen. Dan worden er geen gc.com schatten meer gelegd, maar gaan de mensen naar www.terracaching.com. Worden minder gezocht wat ook weer zo'n zijn voordelen heeft: Weinig tot geen gezeur èn weinig administratieve rompslomp.

 

Tip 1: geen caches plaatsen levert nog minder gezeur en administratieve rompslomp op

Tip 2: steek je energie in het oplossen van de nabijgelegen cache(s) ipv een vruchteloze internetkruistocht. Of ga eens praten met de cache-eigenaar van de cache die te dichtbij ligt.

Link to comment

Moeten ze maar lekker doen. Dan worden er geen gc.com schatten meer gelegd, maar gaan de mensen naar www.terracaching.com. Worden minder gezocht wat ook weer zo'n zijn voordelen heeft: Weinig tot geen gezeur èn weinig administratieve rompslomp.

 

Tip 1: geen caches plaatsen levert nog minder gezeur en administratieve rompslomp op

Tip 2: steek je energie in het oplossen van de nabijgelegen cache(s) ipv een vruchteloze internetkruistocht. Of ga eens praten met de cache-eigenaar van de cache die te dichtbij ligt.

Dáár sla je de spijker precies op z'n kop als ik zou weten wie dat is/zijn. Dàt weet je namelijk niet en Groundspeak verbied het om dat te zeggen. Dacht je nu echt dat ik iedere potentiële schatbewaarder ga afklepperen of die "toevallig" een schat in de buurt heeft liggen?

 

Och, één schat van mij minder ligt Groundspeak niet wakker van. Ik heb een paar hele mooie bij tc.com. Blijkbaar heeft gc.com daar totaal geen belang bij.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Denk niet dat het zal helpen om de kwaliteit te verbeteren, daarvoor zijn andere dingen/zaken voor nodig.

 

Dat hoofdstuk was toch al afgesloten? Kwaliteit mocht je niet meer over praten en zo, en gewoon accepteren zoals het gaat

Link to comment

Dáár sla je de spijker precies op z'n kop als ik zou weten wie dat is/zijn. Dàt weet je namelijk niet en Groundspeak verbied het om dat te zeggen. Dacht je nu echt dat ik iedere potentiële schatbewaarder ga afklepperen of die "toevallig" een schat in de buurt heeft liggen?

 

Komkom, een klein beetje moeite doen mag best wel hoor. :signalviolin:

Het kan alleen een mystery of multi zijn. Een aantal daarvan zal je vast al wel gedaan hebben en van andere multi's kan je op je klompen aanvoelen dat die daar niet langs komen als je de beschrijving leest. Zoveel caches blijven er dan niet over.

Link to comment

Dáár sla je de spijker precies op z'n kop als ik zou weten wie dat is/zijn. Dàt weet je namelijk niet en Groundspeak verbied het om dat te zeggen. Dacht je nu echt dat ik iedere potentiële schatbewaarder ga afklepperen of die "toevallig" een schat in de buurt heeft liggen?

 

Komkom, een klein beetje moeite doen mag best wel hoor. :signalviolin:

 

Nee, dank je. Ik heb al héél véél tijd zitten in de fabricatie van de schat, dat ik genoeg moeite heb gedaan.

 

Het kan alleen een mystery of multi zijn. Een aantal daarvan zal je vast al wel gedaan hebben en van andere multi's kan je op je klompen aanvoelen dat die daar niet langs komen als je de beschrijving leest. Zoveel caches blijven er dan niet over.

 

> Zoveel blijven er dan niet over.

 

Probeer dat de controleur maar eens aan z'n verstand te krijgen.

 

Ik weet echter wel waar de schoen wringt. Ten eerste mag hij mij niet en ten tweede heb ik van schatten een kopie gemaakt, omdat hij ze zonder meer in het archief kiepert als hij ze "beu" is. Zodra hij ze in 't archief gooid, kom ik er zelfs niet meer "bij" en kan ik weer geheel opnieuw beginnen. In die kopie schat staat een schatplaats en het maakt niet uit of die schat niet gepubliceerd is, maar in de database ligt dan een schat te dicht in de buurt....... Zodra er "ergens" een schat ligt te dicht in de buurt, maakt het voor de database niets uit of die online is of niet.

 

Het is vanzelf onzin om iedere potentiële schatbewaarders te benaderen. Dàt "contact" wil ik ook helemaal en dat hoeft ook niet. Zoiets heeft niets met het spel te maken.

 

-= GensNet =-

 

 

Edited by gensnet
Link to comment

Moeten ze maar lekker doen. Dan worden er geen gc.com schatten meer gelegd, maar gaan de mensen naar www.terracaching.com. Worden minder gezocht wat ook weer zo'n zijn voordelen heeft: Weinig tot geen gezeur èn weinig administratieve rompslomp.

 

Tip 1: geen caches plaatsen levert nog minder gezeur en administratieve rompslomp op

Tip 2: steek je energie in het oplossen van de nabijgelegen cache(s) ipv een vruchteloze internetkruistocht. Of ga eens praten met de cache-eigenaar van de cache die te dichtbij ligt.

Dáár sla je de spijker precies op z'n kop als ik zou weten wie dat is/zijn. Dàt weet je namelijk niet en Groundspeak verbied het om dat te zeggen. Dacht je nu echt dat ik iedere potentiële schatbewaarder ga afklepperen of die "toevallig" een schat in de buurt heeft liggen?

 

Och, één schat van mij minder ligt Groundspeak niet wakker van. Ik heb een paar hele mooie bij tc.com. Blijkbaar heeft gc.com daar totaal geen belang bij.

 

-= GensNet =-

 

Waar maak je je nog druk om ga lekker naar TC.com daar is volgens jou het gras groener.

Niemand op GC zou het erg vinden hoor.

Edited by haakmeer
Link to comment

Daar zou ik mijn voetbalschoenen niet op willen verwedden.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik heb een paar hele mooie schatten bij tc.com, die echt de moeite waard zijn. Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen waarom die niet bij gc.com staan. Ik leg dit dan uit, maar de meeste mensen begrijpen het dan (nog) niet, omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat de controleur zo met je omgaat.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Daar zou ik mijn voetbalschoenen niet op willen verwedden.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik heb een paar hele mooie schatten bij tc.com, die echt de moeite waard zijn. Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen waarom die niet bij gc.com staan. Ik leg dit dan uit, maar de meeste mensen begrijpen het dan (nog) niet, omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat de controleur zo met je omgaat.

 

-= GensNet =-

waar maak je je dan druk over, blijf gewoon bij TC en laat mensen die GC wel goed vinden daar rustig hun gang gaan.

Link to comment

Daar zou ik mijn voetbalschoenen niet op willen verwedden.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik heb een paar hele mooie schatten bij tc.com, die echt de moeite waard zijn. Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen waarom die niet bij gc.com staan. Ik leg dit dan uit, maar de meeste mensen begrijpen het dan (nog) niet, omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat de controleur zo met je omgaat.

 

-= GensNet =-

waar maak je je dan druk over, blijf gewoon bij TC en laat mensen die GC wel goed vinden daar rustig hun gang gaan.

 

Volgens mij ging het hier over de nieuwe reviewer, niet over TC of GC.

Link to comment

 

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik heb een paar hele mooie schatten bij tc.com, die echt de moeite waard zijn. Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen waarom die niet bij gc.com staan. Ik leg dit dan uit, maar de meeste mensen begrijpen het dan (nog) niet, omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat de controleur zo met je omgaat.

 

-= GensNet =-

 

Is er al een beetje zicht op wanneer het trauma is verwerkt?

Link to comment
Daar zou ik mijn voetbalschoenen niet op willen verwedden.
Steek die rommel maar in de fik.

Maar eh, misschien kun je ze in december wel aan Sinterklaas meegeven, want die gaat terug naar een land waar ze er werkelijk wat aan hebben.

Wat zou dat een drama geweest zijn als ze hadden gewonnen.

Dan hadden ze er echt weken over gezeurd op radio en tv en dan hadden ze die fijne reportage van de Tour de France bedorven.

Nu was het gezeur gelukkig op woensdag al voorbij.

Is er al een beetje zicht op wanneer het trauma is verwerkt?
Er is geen sprake van een trauma, maar van een dwarsligger. Edited by JandeBehanger
Link to comment

Op forum gc.nl> Vanaf maandag 5 juli tot zondag 1 augustus zal Kruimeldief van een welverdiende vakantie genieten. Dat houdt in dat er door hem niet in deze periode gereviewd zal worden.

Maar voor mij maakt ie dolgraag een uitzondering dat er niet in die periode schatten door hem gekeurd worden......

 

-= GensNet =-

Link to comment

Misschien een beetje buiten het verhaal wat zich op dit moment speelt hoor, maar ik zit gisteren en vandaag met verbazing het hele gebeuren te lezen over het aanstellen van een nieuwe reviewer.

 

Ik ben gaan geocachen doordat ik het een zeer leuke bezigheid vind en ik neem aan dat dit voor iedereen geldt die hier aan het posten is. Echter sinds het bericht dat er een nieuwe reviewer gezocht wordt door Groundspeak, lijkt het wel of er een oorlog is los gebarsten. Alles wat er zou mankeren aan de huidige reviewers en de organisatie Groundspeak wordt aangehaald. Waarom is het zo moeilijk om je op je hobby te richten en daarbij gezellig nieuwe mensen leren kennen en te genieten van het moois wat de cachemaker wilt delen?

 

Ik ben nu pas een paar maanden bezig. Ik heb dan nog niet zo heel veel finds, maar ben bezig mijn eerste traditionals aan het opzetten en kom ik dus ook in aanraken met de reviewers. Dat men nieuwe caches volgens de opgezette regels moet maken lijkt mij meer dan logisch. Dat de reviewers met sommige situaties van deze regels afwijken ook, maar hier word dan meteen weer herrie over geschopt. Respecteer dit, en pas je cache dan gewoon eventjes aan mocht het volgens de reviewer niet kloppen. Dit puur om het leuk te houden van ieders hobby is het niet eens in mijn hoofd opgekomen om hierover een klachten thread aan te maken......

 

Ook schijnen een heleboel mensen te weten wat Kruimeldief denkt en wilt, hij is mans genoeg om zelfstandig dingen op te lossen. Ook al was hij het er niet mee eens geweest dat er een "extra" reviewer aangesteld ging worden, kan hij zelf dit ook uitspreken met Groundspeak.

 

De mensen die de procedure van Groundspeak niet vinden kloppen, so what? Deze procedure zal heus niet verzonnen zijn om jouw dwars te zitten, maar hanteren dit waarschijnlijk wel langer. Het is tenslotte de ideale manier om een sociaal persoon binnen te krijgen, hij gaat al eventjes mee in het geocache wereldje en weet hierdoor wat er speelt en waar op te letten. Als jij interesse heb in deze functie dan kan je dit laten weten in een evt. thread of iets dergelijks. Persoonlijk houd ik mij hier totaal niet mee bezig, geocachen is voor mij een hobby en wil dit blijven doen, het enige wat voor mij voor belang is dat Groundspeak dit mogelijk blijft maken. Mochten er mensen zijn om mij voor te stellen en zou ik een mailtje hebben gekregen van Groundspeak, dan bekijk ik het op dat moment wel of er hier interesse voor is.

 

Zo dit is eventjes wat ik kwijt wilde na het lezen van de vele eindeloze threads/soaps op de verschillende fora. Ik ga nu mijn planning maken voor morgen en hoop weer zeer mooie caches tegen te gaan komen en te genieten van mijn hobby.

 

Hopelijk doen vele dit i.p.v. zich zelf een hartverzakking te bezorgen door zich zelf op te fokken met alles waar je eigenlijk niets mee van doen heb.

 

Stannol checking out. :anibad:

Link to comment

Een mooi betoog Stannol en natuurlijk heb je ook grotendeels gelijk ga lekker cachen in plaats van zeuren tegen regeltjus.

Wat mij wel eventjes de wenkbrauwen van ging fronsen is dat je al bezig ben met cache’s neerleggen, ik heb ook even gekeken wat je nu al allemaal heb gevonden, helaas zijn dat nu niet het sublieme cache’s die er zijn in jou woonplaats.

Zal je nu niet wat meer ervaring met verschillende cache’s en cache technieken op gaan bouwen?

Je hoeft niet meteen een cache te gaan maken hoor het is echt geen verplichting.

Laat ik het anders zeggen zolang je niet behept ben met grote fantasie creativiteit en originaliteit zou ik zeggen maak nu even geen cache dan word het er weer eentje van de vele ophalertjes een nietszeggende puntjes. niets waar je trots op kan zijn

Maar ben je wel gezegend met een hoop fantasie en creativiteit ga dan eens proberen met 1tje te leggen en laat iedereen genieten van jou hersensspinsels,een cache waar je waarachtig trot op kan zijn en de vinders laat verbazen

 

Barny

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...