Jump to content

Samenwerking diverse sites


Veenlopertje

Recommended Posts

Samenwerking, of overleg is natuurlijk goed. Dat heb ik eerder ook al aangegeven.

 

Ik vind deze open brief wat aan de scherpe kant, maar om discussie op te roepen of aandacht te vragen, dat werkt natuurlijk wel op deze manier.

 

Verontrust is een groot woord, ik geloof niet dat dat op mijn "gevoel" bij deze kwestie slaat.

Zoals gezegd, aandacht vragen voor samenwerking: Top, wie weet wat daar uit komt.

 

Femke.

 

Ik hoop dat er wat uitkomt.

Link to comment

 

1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?

 

 

Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.

 

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil :rolleyes:

 

Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.

Link to comment

 

1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?

 

 

Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.

 

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil :rolleyes:

 

Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.

 

 

Ach hoeveel van de NL gebruikers maakt alleen maar gebruik van de com site en niet van nl. Dus wat wil je nu vertellen? Dat ook dan maar evenredig doen? Of hoeveel oude gebruikers van nl zijn er de laatste jaren weggegaan omdat het daar zo goed was? Ik ben er in ieder geval nog steeds, maar ikl winkel ook in meerdere winkels, heb ik ook altijd gezegd. Moet ook mogelijk zijn.

Link to comment

 

1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?

 

 

Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.

 

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil B)

 

Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.

 

 

als je toch geen argumenten hebt, kan je gemakshalve net zo goed helemaal niet reageren.

Link to comment

 

1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?

 

 

Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.

 

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil B)

 

Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.

 

 

als je toch geen argumenten hebt, kan je gemakshalve net zo goed helemaal niet reageren.

 

Ik denk dat er argumenten genoeg zijn maar het gaat in dit geval om de EGO's die achter de verschillende sites zitten en waarschinlijk niet met elkaar door 1 deur kunnen.

 

De 1 houdt lekker vast aan zijn domein naam en laat zich verder niet horen, de ander laat iedereen zien hoe snel een website gemaakt kan worden en legt contacten met gc.com enz enz

 

En daarbij komt ook nog eens dat de "2 kampen" er voor zorgen dat de 2 partijen niet bij elkaar komen. in ieder kamp zijn er die-hards die staan voor hun club en structuur (en dat is goed begrijp mij niet verkeerd)

 

De mensen die denken dat gc.nl geocaching in Nederland bezit hebben het fout, het is een vertegenwoordiging van maar absoluut geen dochter onderneming van gc.com

Sterker nog het maakt gc.com echt niet uit of de site nu heet geocaching.nl globalcaching of watjesmeteengps.nl zolang de geest van geocaching maar wordt vertegenwoordigd.

 

In gesprekken met gc.com heb ik gemerkt dat ze het eigenlijk wel leuk vinden als er wat meer lokale sites zijn die "de brand" vertegenwoordigen.

Zie het als de verschillende chapters zoals die in de USA zijn, een boel clubs in verschillende staten die hun eigen ding hebben met geocachen.

Maar wij als nederlanders moeten wel ervoor zorgen dat de afspraken met de natuur organisaties in 1 lijn worden gehouden en ik denk dat daar wel een aparte groep voor kan zijn die zich daar meebezig houd.

 

Mijn voorstel is dan ook het volgende:

 

geocaching.nl/globalcaching.nl en alle andere sites houden zich bezig met aanbieden van content, tools, fora en al wat niet meer rondom geocaching.

 

Wij starten een aparte stichting waar in wij onder brengen

  • Natuur organisaties
  • Reviewers
  • Contactgroep diverse sites
  • en wat al niet meer

Deze groep is een onafhankelijke groep mensen uit alle geledingen van de diverse organisaties en vormt ook de spreekbuis naar gc.com. tevens zal deze stichting meer dan 1-2 leden hebben :) daarnaast is het dan een faciliterend orgaan voor alle andere geocaching minded sites en clubs

 

een naam zou kunnen zijn SPGN (Stichting Promotie Geocaching Nederland)

 

Voordelen?

Duidelijkheid voor de Natuur clubs, een platform voor discussie omtrent aanvullende regels in Nederland, open discussie tussen alle partijen. Maar veel belangrijker.... werkelijke promotie van geocaching in Nederland.

 

Nadelen? Misschien wel talrijk, maar als je niets probeert dan heb je ook niets

 

In het nieuwe jaar heb ik tijd om hier over te brainstormen en kijken of wij dit haalbaar kunnen maken, dus als er ideeën zijn. mail mij dan op john@geolol.nl

 

JK

Edited by Track_leader
Link to comment
Ik denk dat er argumenten genoeg zijn maar het gaat in dit geval om de EGO's die achter de verschillende sites zitten en waarschinlijk niet met elkaar door 1 deur kunnen.

Hoe wil je dit oplossen?

 

De 1 houdt lekker vast aan zijn domein naam en laat zich verder niet horen, de ander laat iedereen zien hoe snel een website gemaakt kan worden en legt contacten met gc.com enz enz

Wil iemand die domeinnaam kopen dan? Wil niet iedere site-eigenaar z'n domeinnaam houden?

De snelheid waarmee de bedoelde website gemaakt is wordt zeer gewaardeerd bij de groep bezoekers.

 

En daarbij komt ook nog eens dat de "2 kampen" er voor zorgen dat de 2 partijen niet bij elkaar komen. in ieder kamp zijn er die-hards die staan voor hun club en structuur (en dat is goed begrijp mij niet verkeerd)

Deze is lastig. Er zijn 2 kampen die niet bij elkaar komen maar dat is goed volgens jou?

 

In gesprekken met gc.com heb ik gemerkt dat ze het eigenlijk wel leuk vinden als er wat meer lokale sites zijn die "de brand" vertegenwoordigen.

Zie het als de verschillende chapters zoals die in de USA zijn, een boel clubs in verschillende staten die hun eigen ding hebben met geocachen.

Logisch :)

GS is de enige 'groep' die commercieel is. Meer sites=meer bekendheid=meer inkomsten.

 

Wij starten een aparte stichting waar in wij onder brengen

•Natuur organisaties

•Reviewers

•Contactgroep diverse sites

•en wat al niet meer

- Wie is onafhankelijk genoeg om deze stichting te starten?

- Hoeveel groepen zijn er die op dit moment contact hebben met natuurorganisatie's?

- Niet elke site heeft een reviewer, hoe gaan we daar mee om?

- Is er behoefte aan een contactgroep bij de verschillende sites? Volgens mij staat alleen Metacaching hier open voor?

 

Voordelen?

Duidelijkheid voor de Natuur clubs, een platform voor discussie omtrent aanvullende regels in Nederland, open discussie tussen alle partijen. Maar veel belangrijker.... werkelijke promotie van geocaching in Nederland.

- Er zijn mensen die al vele jaren contact hebben met natuurclubs, hebben die een signaal afgegeven dat er behoefte is aan meer duidelijkheid bij de natuurclubs?

- Aanvullende regels voor Nederland? Is dat nodig? Willen we dat? Gaat gc.com en al die andere grote jongens hiermee accoord?

- Open discussie? Is die er nu niet? Volgens mij zijn er open discussie's op 4/5 sites B)

- Promotie van het geocachen? Promotie richting....? Waar is die promotie voor nodig? Komen er niet dageljiks genoeg nieuwe cachers bij? Of wil je geocaching meer in de media zien? Of...?

 

Deze vragen zijn wederom ter verduidelijking.

Om in dit voorstel tijd en energie te steken is het denk ik verstandig vooraf te inventariseren welke problemen en/of aanvullende behoeftes er zijn :D

Edited by Lepman
Link to comment
Wij starten een aparte stichting waar in wij onder brengen

•Natuur organisaties

•Reviewers

•Contactgroep diverse sites

•en wat al niet meer

- Wie is onafhankelijk genoeg om deze stichting te starten?

Mensen die niet in stichtingen zitten en een vermogen hebben diverse partijen te binden

- Hoeveel groepen zijn er die op dit moment contact hebben met natuurorganisatie's?

Maakt niet uit, het is misschien makkelijk om dit in een platform onder te brengen wat gedragen wordt door alle partijen. Nu ligt het bij 1 groep en andere clubs hebben daar weer wat mee om dat het niet transparant is

- Niet elke site heeft een reviewer, hoe gaan we daar mee om?

Klopt, maar las de reviewers ook tot deze onafhankelijke stichting toetreden zijn alle facetten van geocaching vertegenwoordigd. Andere reviewers van andere clubs zijn ook welkom

- Is er behoefte aan een contactgroep bij de verschillende sites? Volgens mij staat alleen Metacaching hier open voor?

Dat denk ik wel, nu is er alleen moddergooien over allerlei zaken. Als we de hoofd van de bijzaken scheiden dan kan iedereen doen waar die goed in is, maken van een website/tools/of fora. het zorgt er ook voor dat de discussies niet meer op de persoon gespeeld worden dus uiteindelijk iedereen blij

 

Voordelen?

Duidelijkheid voor de Natuur clubs, een platform voor discussie omtrent aanvullende regels in Nederland, open discussie tussen alle partijen. Maar veel belangrijker.... werkelijke promotie van geocaching in Nederland.

- Er zijn mensen die al vele jaren contact hebben met natuurclubs, hebben die een signaal afgegeven dat er behoefte is aan meer duidelijkheid bij de natuurclubs?

- Aanvullende regels voor Nederland? Is dat nodig? Willen we dat? Gaat gc.com en al die andere grote jongens hiermee accoord?

Er zijn alle aanvullende regels, en die worden regelmatig ter discussie gesteld. Het gaat hier om een platform voor discussie en review. Nu zijn er 10000 mensen met een mening en discussies verzanden in het gooien van modder.... en oja als de reviewer onderdeel is van de overkoepelende stichting dan is ook hier weer een optie voor input

- Open discussie? Is die er nu niet? Volgens mij zijn er open discussie's op 4/5 sites B)

tja... het is wel open maar niet constructief

- Promotie van het geocachen? Promotie richting....? Waar is die promotie voor nodig? Komen er niet dageljiks genoeg nieuwe cachers bij? Of wil je geocaching meer in de media zien? Of...?

Promotie in de zin van leuke sport, nu barsten de fora uit hun voegen van harde discussies en weet een cacher niet of het nu global/gc.nl of wat anders is. de promotie kan dan bestaan uit objectief aangeven wat geocaching is in de breedste zin van de hobby (hoe en wat dat moet dan bekeken worden )

 

Deze vragen zijn wederom ter verduidelijking.

Om in dit voorstel tijd en energie te steken is het denk ik verstandig vooraf te inventariseren welke problemen en/of aanvullende behoeftes er zijn :)

 

Vandaar dit draadje dan ook en de suggestie hier eerst over te brainstormen. Om dit direct op het forum te doen is niet echt handig, maar als het niet onderzocht wordt gaat het ook niets worden...... Ja er zijn kansen maar ik ben ook realistisch genoeg om het te laten voor wat het is als blijkt dat het niets gaat worden.

Link to comment

B) ik blijf toch met één grote vraag zitten, en dat is, waarom?

Volgens mij spelen de problemen zich af binnen een kleine groep cachers en bij de verschillende groepen die zelf iets op poten hebben gezet rondom het geocachen.

Volgens mij heeft de gemiddelde cacher nergens last van en loopt gewoon zijn caches, bezoekt eens een forum om een vraag te stellen of een antwoord te geven en de draadjes te lezen of maakt gebruik van een aantal tools op diverse sites.

 

Het lijkt er meer op dat bepaalde mensen in de spotlight willen staan en andere willen dat ze maar kunnen doen wat hen goeddunkt. De organisatie achter het GEOcachen is gc.com en daar zijn volgens mij voor iedereen mogelijkheden genoeg.

 

Ter ondersteuning en voor het plezier zijn er groepjes cachers die een site, forum en tools hebben ontwikkeld en zij hanteren hun eigen regels en voorwaarden om daar gebruik van te mogen maken en dat is hun goed recht. Deze groepjes zijn vaak ontstaan vanuit een bepaalde onvrede of omdat ideeën niet tot elkaar konden worden gebracht. Dat zal nu dus ook niet lukken en ik denk ook niet nodig zijn.

 

Doe gewoon waar je goed in bent. Speel het spel volgens de regels en houd je aan de afspraken die zijn opgesteld door de houder van dit spel, gc.com Volgens mij is dan het komen tot een grote stichting oid helemaal niet nodig.

 

Zoals al in meerdere fora is gezegd, de meeste cachers hebben geen klachten of problemen. Het speelt zich af in de top van organisaties en onder een kleine groep cachers die niet snel tevreden zijn.

Link to comment
1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?
Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.
Dit is aardig kort door de bocht, kortom het betere natte vingerwerk!

Die aaname van 15,.000 aktieve geocachers, het lijkt of je bij de cijfers van gc.nl gekeken heb.

Daar hebben ze nog niet eens 15,.000 inschrijvingen, waarvan er veel dubbel of drie dubbel zijn.

Ook komen er namen voor van teams, waarvan de namen niet voor komen bij log bij een geocache.

Dat een van de bestuursleden al bijna 3 maand niet meer heeft ingelogd op het form, geeft ook wel wat te zeggen.

Ach gegeven moment zijn er genoeg donaties binnen en verkopen ze de url aan McD]

 

Als ik dan zie hoe snel het aantal inschrijvingen bij Global caching is gestegen.

Hoe voortvarend de ontwikkeling van tools daar is aangepakt, geweldig gewoon!

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil B)
In eeen democratie wordt de minderheid ook gehoord.
Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.
Waarom zou hij?

Met het risiko dat van die verontrusten cachers hun ingediende caches niet meer behandeld worden of dat ze op het forum van gc.nl monddood cq gebanned worden?

Edited by JandeBehanger
Link to comment

B) ik blijf toch met één grote vraag zitten, en dat is, waarom?

Volgens mij spelen de problemen zich af binnen een kleine groep cachers en bij de verschillende groepen die zelf iets op poten hebben gezet rondom het geocachen.

Volgens mij heeft de gemiddelde cacher nergens last van en loopt gewoon zijn caches, bezoekt eens een forum om een vraag te stellen of een antwoord te geven en de draadjes te lezen of maakt gebruik van een aantal tools op diverse sites.

 

Het lijkt er meer op dat bepaalde mensen in de spotlight willen staan en andere willen dat ze maar kunnen doen wat hen goeddunkt. De organisatie achter het GEOcachen is gc.com en daar zijn volgens mij voor iedereen mogelijkheden genoeg.

 

Ter ondersteuning en voor het plezier zijn er groepjes cachers die een site, forum en tools hebben ontwikkeld en zij hanteren hun eigen regels en voorwaarden om daar gebruik van te mogen maken en dat is hun goed recht. Deze groepjes zijn vaak ontstaan vanuit een bepaalde onvrede of omdat ideeën niet tot elkaar konden worden gebracht. Dat zal nu dus ook niet lukken en ik denk ook niet nodig zijn.

 

Doe gewoon waar je goed in bent. Speel het spel volgens de regels en houd je aan de afspraken die zijn opgesteld door de houder van dit spel, gc.com Volgens mij is dan het komen tot een grote stichting oid helemaal niet nodig.

 

Zoals al in meerdere fora is gezegd, de meeste cachers hebben geen klachten of problemen. Het speelt zich af in de top van organisaties en onder een kleine groep cachers die niet snel tevreden zijn.

 

Ik denk niet dat het gaat om het staan in de spotlights :) als je denkt dat alle regels worden opgesteld door gc.com dan is dat iets te kort door de bocht. IDD is de Nederlandse gc.com reviewer hierbij betrokken maar het is wel belangrijk dat dit zo blijft en dat niet de USA regels hier gaan gelden (kruimeldief heeft dat al eens aangegeven) het bundelen is niet om mensen meer profiel te geven of weer een ander clubje te stichten het gaat er om dat verdere versplintering tegen te gaan in iets dat heet geocaching.

 

De onvrede die is ontstaan komt voor uit de struisvogel politiek die al een hele tijd wordt gevoerd, daarbij komt dat er idd een aantal mensen zijn die aandacht willen en uiteindelijk hebben gekregen maar wat heeft dat bijgedragen aan de hobby? Niet veel.

 

Alle clubs die we nu hebben zijn er op gericht om content te leveren en niet zozeer het geocachen beter te maken. gc.com heeft een tactiek van verdeel en heers. Zolang je het logo weergeeft en daarna verwijst naar de rechten dan zijn ze al snel blij, hun inkomsten komen niet uit het beschikbaar maken van data aan allerlei websites.

 

Het bundelen van krachten kan ook er toe leiden dat nederland "op de kaart"komt denk eens aan bv onderverdeling in provincies binnen gc.com (Belgie heeft het al) of andere zaken die mensen graag willen.

 

Een beter voorbeeld is contacten met gemeenten in Nederland, de trend is tegenwoordig dat men leges heft voor een geocaching vergunning... Nog even en je betaald toeristen belasting als je ergens gaat zoeken. Dit soort zaken worden niet door gc.cnl of globalcaching bekeken domweg omdat het niet hun missie is. persoonlijk heb ik inmiddels met een aantal mensen gesproken die hun cache maar niet plaatsen omdat de gemeente tegen is of een boel geld per jaar vraagt.. Andere plaatsen de cache dan maar weer zonder toestemming.

Een overkoepelende club kan hier bij helpen

 

Nogmaals het gaat niet om de spotlights voor of van een bepaalde groep het gaat om het stroomlijnen van ideeën het aanbrengen van een positieve vibes ipv het oeverloze geouwehoer op de diverser fora.

 

Als geocacher hoef je hier verder niets van te merken,, niet anders dan het feit dat de hobby blijft zoals die is en dat zaken kunnen gebeuren op een Nederlandse manier.

 

Oja, dit is dus onderdeel van een discussie om te zien of iets wel of niet kan werken... dus zie de kritiek niet persoonlijk maar opbouwend

Link to comment
1. Hoe groot is die groep verontruste cachers?
Laten we die ´groep verontruste cachers´ nou eens gemakshalve op 15 stellen en het aantal Geocachers op 15.000, dan zou bij een eerlijke samenwerking een evenredige inspraak moeten gelden in de verhouding van 1:1000.
Dit is aardig kort door de bocht, kortom het betere natte vingerwerk!

Die aaname van 15,.000 aktieve geocachers, het lijkt of je bij de cijfers van gc.nl gekeken heb.

Daar hebben ze nog niet eens 15,.000 inschrijvingen, waarvan er veel dubbel of drie dubbel zijn.

Ook komen er namen voor van teams, waarvan de namen niet voor komen bij log bij een geocache.

Dat een van de bestuursleden al bijna 3 maand niet meer heeft ingelogd op het form, geeft ook wel wat te zeggen.

Ach gegeven moment zijn er genoeg donaties binnen en verkopen ze de url aan McD]

 

Als ik dan zie hoe snel het aantal inschrijvingen bij Global caching is gestegen.

Hoe voortvarend de ontwikkeling van tools daar is aangepakt, geweldig gewoon!

Hoeveel inspraak zouden de ´verontruste cachers´ dan behalen: nihil B)
In eeen democratie wordt de minderheid ook gehoord.
Verder is het een beetje vreemd dat TS spreekt ´namens een groep verontruste cachers´ zonder naam en aantallen te noemen. Dat maakt het initiatief bij voorbaat al kansloos.
Waarom zou hij?

Met het risiko dat van die verontrusten cachers hun ingediende caches niet meer behandeld worden of dat ze op het forum van gc.nl monddood cg gebanned worden?

JAmmer dat je je pijlen richt op gc.nl en globalcaching hier promoot... Het gaat niet om de mooie websites en tools het gaat om geocaching.

 

Als mensen niet aanloggen aan het forum zegt niet dat ze niets doen, daarnaast weet ook iedereen wel dat er echt geen 15000 actieve geocachers zijn. Maar dit neemt niet weg dat mensen wel ongerust zijn over de invulling van de hobby.

 

idd kunnen wij zonder globalcaching.nl en zonder geocaching.nl Je hebt zat aan gc.com, maar zonder enige sturing en bundeling van krachten en creatieve geesten gaat het niet echt vooruit met de hobby in Nederland.

De versnippering die men nu ziet is niet meer en minder dan weer een toolbox die wordt gemaakt. sommige tools zijn handig andere zijn aardig maar daar blijft het bij. De vraag is wat voegen deze sites (en ik bedoel alle sites) toe aan de hobby? voor de 1 een boel voor de andere weinig maar innovatie in geocaching is in nederland een vies woord. Iedereen is verdeeld over

  • kwaliteit (geo dinges en gcvote
  • voortuin caches
  • carpool caches
  • en noem maar op

kunnen wij alles morgen verbeteren? NEE dat niet maar ipv zaken op de man spelen zou men er voor kunnen kiezen om positieve energie te steken in verbeteringen.

Link to comment

Thx! Het verhaal wordt zo steeds duidelijker! Voor een aantal punten vind ik wel wat te zeggen ja. Je noemt o.a. belgie met de provincie indeling etc.

Komt bij mij de volgende vraag op borrelen;

Hoe doen ze het dan in Belgie en bijvoorbeeld duitsland? Een grote club, kleine clubjes maar 1 stichting die de cacher vertegenwoordigd?

 

Het voorbeeld dat je noemt van het betalen van leges herken ik niet in mijn omgeving. Wel kan ik mij voorstellen dat als gemeentes door hebben dat het niet om de enkele cacher gaat maar dat het een grote organisatie is, dat men inderdaad zal denken "mooi, dan betaald u leges om uw cache te mogen plaatsen"

Hier is het op lokaal niveau , men kent elkaar en de gemeente dus de afspraken zijn makkelijk en geen leges.

Het idee van vertegenwoordigers zie ik dan ook niet zitten, laat men het op lokaal niveau regelen als het gaat om toestemming etc. Net zoals het hier met de gemeentes gaat gaat het ook met grondeigenaren. Men kent elkaar vaak al of men weet elkaar makkelijk te vinden als er eens wat is. De lijntjes zijn vaak kort. Is er wat met een cache dan is een telefoontje vaak genoeg om er snel wat aan te kunnen doen.

Ik zou het niet wenselijk vinden als er hier iemand van de een of andere geocache stichting doorheen gaat fietsen want dat maakt ben ik bang meer stuk dan dat het wat op zal leveren.

 

Ondanks dat ik echt wel goede ideeën zie in je voorstel vind ik het vreemd dat een kleine groep iets denkt te kunnen gaan inzetten wat duizenden geocachers aangaat die gewoon met hun spel bezig zijn en misschien zelfs niet eens weet hebben van deze discussie omdat men geen fora bezoekt.

 

Ik denk dat dit nu eens een echt goed onderwerp is om eens een poll op te starten om te kijken of de cache gemeenschap wel op dit initiatief zit te wachten. Wel rekening houdend met het feit dat een groot deel van de cachers ook met de poll niet zal worden bereikt.

 

Het positieve vind ik wel dat er redelijk normaal gesproken wordt over dit onderwerp in de verschillende draadjes.

Link to comment
Ik denk dat er argumenten genoeg zijn maar het gaat in dit geval om de EGO's die achter de verschillende sites zitten en waarschinlijk niet met elkaar door 1 deur kunnen.

Hoe wil je dit oplossen?

Dat moet dan verder worden uitgewerkt.......

 

De 1 houdt lekker vast aan zijn domein naam en laat zich verder niet horen, de ander laat iedereen zien hoe snel een website gemaakt kan worden en legt contacten met gc.com enz enz

Wil iemand die domeinnaam kopen dan? Wil niet iedere site-eigenaar z'n domeinnaam houden?

De snelheid waarmee de bedoelde website gemaakt is wordt zeer gewaardeerd bij de groep bezoekers.

kan zijn maar het gaat voornamelijk om tools. wat betreft de domein naam, lekker belangrijk of niet B) ik geef mijn domein naam ook niet weg maar ik zeg ook niet dat domein namen worden opgegeven hier hoeft niets te veranderen...

 

En daarbij komt ook nog eens dat de "2 kampen" er voor zorgen dat de 2 partijen niet bij elkaar komen. in ieder kamp zijn er die-hards die staan voor hun club en structuur (en dat is goed begrijp mij niet verkeerd)

 

Deze is lastig. Er zijn 2 kampen die niet bij elkaar komen maar dat is goed volgens jou?

 

Goed punt, wat ik bedoel te zeggen dat het goed is dat 2 clubs supporters hebben. Maar wat niet goed is, is het feit dat deze die-hards denken uitspraken te doen voor hun club waardoor er een verkeerde perceptie ontstaat. Het op de persoon spelen van zaken is een voorbeeld... Ik ben van mening dat als dit niet meer plaatsvindt de ego's iets makkelijker door een deur kunnen :)

 

Link to comment

Thx! Het verhaal wordt zo steeds duidelijker! Voor een aantal punten vind ik wel wat te zeggen ja. Je noemt o.a. belgie met de provincie indeling etc.

Komt bij mij de volgende vraag op borrelen;

Hoe doen ze het dan in Belgie en bijvoorbeeld duitsland? Een grote club, kleine clubjes maar 1 stichting die de cacher vertegenwoordigd?

 

Het voorbeeld dat je noemt van het betalen van leges herken ik niet in mijn omgeving. Wel kan ik mij voorstellen dat als gemeentes door hebben dat het niet om de enkele cacher gaat maar dat het een grote organisatie is, dat men inderdaad zal denken "mooi, dan betaald u leges om uw cache te mogen plaatsen"

Hier is het op lokaal niveau , men kent elkaar en de gemeente dus de afspraken zijn makkelijk en geen leges.

Het idee van vertegenwoordigers zie ik dan ook niet zitten, laat men het op lokaal niveau regelen als het gaat om toestemming etc. Net zoals het hier met de gemeentes gaat gaat het ook met grondeigenaren. Men kent elkaar vaak al of men weet elkaar makkelijk te vinden als er eens wat is. De lijntjes zijn vaak kort. Is er wat met een cache dan is een telefoontje vaak genoeg om er snel wat aan te kunnen doen.

Ik zou het niet wenselijk vinden als er hier iemand van de een of andere geocache stichting doorheen gaat fietsen want dat maakt ben ik bang meer stuk dan dat het wat op zal leveren.

 

Ondanks dat ik echt wel goede ideeën zie in je voorstel vind ik het vreemd dat een kleine groep iets denkt te kunnen gaan inzetten wat duizenden geocachers aangaat die gewoon met hun spel bezig zijn en misschien zelfs niet eens weet hebben van deze discussie omdat men geen fora bezoekt.

 

Ik denk dat dit nu eens een echt goed onderwerp is om eens een poll op te starten om te kijken of de cache gemeenschap wel op dit initiatief zit te wachten. Wel rekening houdend met het feit dat een groot deel van de cachers ook met de poll niet zal worden bereikt.

 

Het positieve vind ik wel dat er redelijk normaal gesproken wordt over dit onderwerp in de verschillende draadjes.

 

Een poll is een goed idee! Alleen zou ik daar mee willen wachten tot er iets meer reactie is.... Maar zeer zeker is dit iets dat wij moeten doen.

 

wat betreft het positieve karakter van de discussie.. Het geeft aan dat mensen serieus omgaan met de hobby.. en we leren luisteren naar elkaar B)

Link to comment

Zolang de woorden samenwerken, krachten bundelen en verbetering in posts staan komt het positief over.

 

Maar wat Cernunnos zich terecht afvraagt is waarom?

Is er geinventariseerd hoe groot de groep is die vindt dat het nu niet lekker loopt?

En dan bedoel ik niet de strubbelingen van de individuen op de diverse sites.

Maar hoeveel cachers lopen nu tegen problemen aan als ze hun hobby willen beoefenen?

 

Het aanbod en de diversiteit aan caches is voldoende denk ik.

Er zijn al jaren mensen bezig de contacten met natuurorganisaties te onderhouden.

Er zijn voldoende fora waar men vragen kan stellen.

Er zijn voldoende sites met tools etc.

Richting de media gaat het wel z'n gangetje volgens mij.

 

Even los van of er behoefte is bij de diverse sites/groepen, los van gaat dit plan lukken en hoe gaat het dan in z'n werk.

Als we puur kijken naar de mensen waar het voorgedaan wordt: de cacher.

Hoeveel lopen er dan met het idee rond dat er wat moet veranderen?

Zijn dat er 5, 25, 100, 500, 1000, 5000?

Link to comment

Inderdaad, een voorbeeld zou zeker zijn contacten met gemeentes, hier begint men er ook al over om leges te gaan vragen voor toestemming. Ik hoop niet dat dit doorgezet gaat worden want dan denk ik dat het met cache wel eens afgelopen kon zijn. Zelf wil ik geen leges gaan betalen voor de toestemming, dan maar geen cache denk ik dan. Of doe wat vele hier in de regio doen, leg de cache bij de ooster- of zuiderburen. Daar gaat het nog gemakkelijk en de toestemming is daar zo geregeld.

Ik denk ook dat de personen die voor zijn geen egotrippers zijn, ze willen plezier hebben in hun hobby.

Link to comment

Zolang de woorden samenwerken, krachten bundelen en verbetering in posts staan komt het positief over.

 

Maar wat Cernunnos zich terecht afvraagt is waarom?

Is er geinventariseerd hoe groot de groep is die vindt dat het nu niet lekker loopt?

En dan bedoel ik niet de strubbelingen van de individuen op de diverse sites.

Maar hoeveel cachers lopen nu tegen problemen aan als ze hun hobby willen beoefenen?

 

Het aanbod en de diversiteit aan caches is voldoende denk ik.

Er zijn al jaren mensen bezig de contacten met natuurorganisaties te onderhouden.

Er zijn voldoende fora waar men vragen kan stellen.

Er zijn voldoende sites met tools etc.

Richting de media gaat het wel z'n gangetje volgens mij.

 

Even los van of er behoefte is bij de diverse sites/groepen, los van gaat dit plan lukken en hoe gaat het dan in z'n werk.

Als we puur kijken naar de mensen waar het voorgedaan wordt: de cacher.

Hoeveel lopen er dan met het idee rond dat er wat moet veranderen?

Zijn dat er 5, 25, 100, 500, 1000, 5000?

Goede vragen en stellingen, die echter bijna allemaal moeten worden bekeken en worden beantwoord.

 

het bundelen of de overkoepeling is geen initiatief dat gaat voorzien in:

  • fora
  • tools
  • ranking
  • enz enz

dus die vragen hoeven dan al niet meer beantwoord te worden. Hoe het plan in zijn werk gaat? dat moet verder worden uitgewerkt en uiteindelijk worden voorgesteld aan gc.cnl/global/reviewers en wie al niet meer.

 

Probeer je het niet dan weet je het ook niet....

 

Maar voor alle duidelijkheid. De overkoepeling zal geen website met tools gaan hosten, geen fora niets van dit alles, echter alleen maar een verwijzing naar de sites die zich bezig houden met geocaching in Nederland

 

JK

Link to comment

Volgens mij is het plan en het doel in hoofdlijnen duidelijk nu na de aanvullingen van Track_leader?

 

Wat zijn nu de stappen die genomen gaan worden?

- wie neemt het initiaitef?

- waneer is bekend of en welke sites/groepen willen participeren?

 

Ik zou eerst willen weten wie interesse heeft om mee te denken.... en een eerste inventarisatie te doen

 

john@geolol.nl ....

Link to comment

Gaat het te ver om te concluderen dat de bal bij Track_leader ligt?

Met zaanhoeve en andere cachers die zich aanmelden?

oja... ik zou graag onderdeel van dit willen zijn maar hoeft niet. In ieder geval wil ik wel de katalysator zijn van het proces.

 

Maar de bal ligt niet helemaal bij mij.. B) tijde voor een vrije trap net buiten de 16 meter :):D

Link to comment

oja... ik zou graag onderdeel van dit willen zijn maar hoeft niet. In ieder geval wil ik wel de katalysator zijn van het proces.

 

jouw bijdrage aan deze 'draad' is imho zo waardevol dat ik alleen op basis daarvan al hoop dat, als dit van de grond komt (of moet komen), je daar een rol in zal spelen.

Edited by Mars Express
Link to comment

Ik ben blij te zien dat na een dag weg te zijn er toch een positieve richting aan is gegeven.

 

Om eerlijk te zijn zag ik het als onbegonnen werk, welke zou ondersneeuwen in ongefundeerde modder gooierij. Helemaal voorkomen is het niet maar het is een van de betere discussies van e laatste tijd.

 

Zoals Jan de Behanger aangaf vertegenwoordig ik een groep mensen. Die mensen zijn een groep mensen die je weinig tot nooit op fora ziet omdat ze plezier willen hebben en vooral houden. Hoe groot die groep is maakt niet uit. Ieder idee begint met het uitspreken van het idee door één persoon. Als het inderdaad een goed idee is groeit het. kijk naar jemmery B)

 

Sommige mensen blijven ook na de uitleg maar roepen dat in het over samenwerking heb van Geocaching en Terracaching. Dit is niet waar. Mijn samenwerking is tussen Geocaching.nl, Globalcahing.nl, Metacaching.nl en er schijn nog een groep te zijn in Zwolle die positief bezig is. Dit zijn dus allemaal ondersteunende sites voor Geocaching.com. Mijn eerste voorstel is dan ook om die samenwerking te beginnen met een intentie verklaring om aan de tafel te gaan zitten van de beheerders en eigenaren van deze sites.

 

De site eigenaren en beheerders kunnen dan BEPALEN WIE er in zou moeten zitten en of daar überhaupt een stichting voor moet komen.

 

@ firefox; wij hebben beide bij TC gezeten. Al eerder aangegeven dat ik daar geen caches meer heb. Ik ben er niet weg net zo min als ik bij GC weg ben geweesd. Zoals Renumj op verschillende ondersteunende sites komt loop ik caches van verschillende sites. Verder wil ik niet gaan want is 1 off topic 2 willen we geen modder gooien.

 

Dat aangaat kunnen wij allemaal een voorbeeld nemen aan onze oosterburen. Daar is niet de insteek bv; loop jij X caches, dat is niks, Y is alles. Maar zeggen zel loop je X caches wat leuk we hebben een hobby die op het zelfde neer komt.

 

Ik heb begrepen dat Globalcaching.nl om de tafel wilt gaan zitten. Metacaching zal ik mailen. De eigenaar reageert wel in het forum op persoonlijke titel maar staat er als ik de inhoud lees wel voor open. Jammer dat Geocaching.nl ondank het volgen van het draadje door Kap.Haak en een mail aan Geoman er geen officiële reactie komt

 

Groetjes Kees

Edited by zaanhoeve
Link to comment

Ik ben blij te zien dat na een dag weg te zijn er toch een positieve richting aan is gegeven.

 

Om eerlijk te zijn zag ik het als onbegonnen werk, welke zou ondersneeuwen in ongefundeerde modder gooierij. Helemaal voorkomen is het niet maar het is een van de betere discussies van e laatste tijd.

 

Zoals Jan de Behanger aangaf vertegenwoordig ik een groep mensen. Die mensen zijn een groep mensen die je weinig tot nooit op fora ziet omdat ze plezier willen hebben en vooral houden. Hoe groot die groep is maakt niet uit. Ieder idee begint met het uitspreken van het idee door één persoon. Als het inderdaad een goed idee is groeit het. kijk naar jemmery B)

 

Sommige mensen blijven ook na de uitleg maar roepen dat in het over samenwerking heb van Geocaching en Terracaching. Dit is niet waar. Mijn samenwerking is tussen Geocaching.nl, Globalcahing.nl, Metacaching.nl en er schijn nog een groep te zijn in Zwolle die positief bezig is. Dit zijn dus allemaal ondersteunende sites voor Geocaching.com. Mijn eerste voorstel is dan ook om die samenwerking te beginnen met een intentie verklaring om aan de tafel te gaan zitten van de beheerders en eigenaren van deze sites.

 

De site eigenaren en beheerders kunnen dan BEPALEN WIE er in zou moeten zitten en of daar überhaupt een stichting voor moet komen.

 

@ firefox; wij hebben beide bij TC gezeten. Al eerder aangegeven dat ik daar geen caches meer heb. Ik ben er niet weg net zo min als ik bij GC weg ben geweesd. Zoals Renumj op verschillende ondersteunende sites komt loop ik caches van verschillende sites. Verder wil ik niet gaan want is 1 off topic 2 willen we geen modder gooien.

 

Dat aangaat kunnen wij allemaal een voorbeeld nemen aan onze oosterburen. Daar is niet de insteek bv; loop jij X caches, dat is niks, Y is alles. Maar zeggen zel loop je X caches wat leuk we hebben een hobby die op het zelfde neer komt.

 

Ik heb begrepen dat Globalcaching.nl minimaal om de tafel wilt gaan zitten. Metacaching zal ik mailen. De eigenaar reageert wel in het forum op persoonlijke titel maar staat er als ik de inhoud lees wel voor open. Jammer dat Geocaching.nl ondank het volgen van het draadje door Kap.Haak en een mail aan Geoman er geen officiële reactie komt

 

Groetjes Kees

 

Kees laten we eerst eens bij elkaar gaan zitten en bespreken wat kan en niet kan en daarna met de partijen contact op nemen.

Mij idee is om de samenwerking in het leven te roepen maar de weg daar naar toe is iets anders

 

Stuur een mailtje naar john@geolol.nl en dan spreken wij wat af.

 

Het gaat de goede kant op alleen is het nu zaak om afstemming te zoeken

 

JK

Link to comment

Als mede initiatiefnemer/starter van dit draadje( ik ben alleen maar de de persoon die de boodschap brengt), vinden wij dat het initiatief van de samenwerking tussen de verschillende ondersteunende site bij de beheerders/eigenaren van die sites ligt.

 

Niet dat wij tegen overleg zijn met anderen maar willen wij voorkomen dat er weer een groep ontstaat die zijn eigen lijn gaat trekken. Als het om onderwerpen gaat die ALLE cachers aangaat, moet er draagvlak voor zijn. Dit zou moeten betekenen dat een meerderheid van die sites mee moeten willen werken.

 

Persoonlijk vind ik wel dat iedere site die uitsluit om aan tafel te gaan zitten eigenlijk zijn eigen gebruikers in de kou zet.

 

Als dat gebeurd is de juiste oplossing misschien dat de "werkgroep" wel juist onder vlag van .com moet komen. regels komen van .com en aangevult door de NL reviewer die al "in dienst" van .com is.

 

Groetjes Kees

Edited by zaanhoeve
Link to comment
Persoonlijk vind ik wel dat iedere site die uitsluit om aan tafel te gaan zitten eigenlijk zijn eigen gebruikers in de kou zet.

Dit bedoel je natuurlijk positief, gezien het feit dat we de deur open willen houden voor sites die nog moeten/willen reageren.

Het is niet bedoeld om deze sites onder druk te ztten neem ik aan.

Link to comment
Persoonlijk vind ik wel dat iedere site die uitsluit om aan tafel te gaan zitten eigenlijk zijn eigen gebruikers in de kou zet.

Dit bedoel je natuurlijk positief, gezien het feit dat we de deur open willen houden voor sites die nog moeten/willen reageren.

Het is niet bedoeld om deze sites onder druk te ztten neem ik aan.

 

Hoi Lepman

 

Ik ben altijd positief en schrijf nooit tussen de regels door. Dit zou erg rommelig ogen in de teksten B) en komt de discussie niet ten goede

 

Groetjes Kees

Link to comment

Als mede initiatiefnemer/starter van dit draadje( ik ben alleen maar de de persoon die de boodschap brengt), vinden wij dat het initiatief van de samenwerking tussen de verschillende ondersteunende site bij de beheerders/eigenaren van die sites ligt.

 

Niet dat wij tegen overleg zijn met anderen maar willen wij voorkomen dat er weer een groep ontstaat die zijn eigen lijn gaat trekken. Als het om onderwerpen gaat die ALLE cachers aangaat, moet er draagvlak voor zijn. Dit zou moeten betekenen dat een meerderheid van die sites mee moeten willen werken.

 

Persoonlijk vind ik wel dat iedere site die uitsluit om aan tafel te gaan zitten eigenlijk zijn eigen gebruikers in de kou zet.

 

Als dat gebeurd is de juiste oplossing misschien dat de "werkgroep" wel juist onder vlag van .com moet komen. regels komen van .com en aangevult door de NL reviewer die al "in dienst" van .com is.

 

Groetjes Kees

 

Kees

 

het gaat hier niet om de samenwerking tussen de sites en de personen achter de sites. Het gaat om de belangen van de geocachers en de hobby in het algemeen.

 

Wachten op deze mensen is niet wenselijk omdat er bij een aantal mensen onoverbrugbare verschillen zijn mbt tot inzicht.

 

Als je mijn postings goed gelezen hebt is het idee dat zaken zoals natuur, regels en zo meer vanuit 1 platform worden bekeken, in dit platform zijn de reviewers, en de diverse caches sites vertegenwoordigd.

 

het gaat geen groep worden die een eigen lijn trekt, het is juist een platform voor alles wat met geocaching te maken heeft.

Dit platform kan dan een spreekbuis zijn voor geocache zaken naar gc.com, waarbij de diverse sites hun eigen identiteit behouden en de dingen doen die men graag wil.

 

het platform kan zich richten op gemeentes, kwaliteit, natuur en feedback van de nederlandse geocachers door middel van de sites die vertegenwoordigd zijn in het platform.

 

Ik begrijp wat je hier zegt maar ik denk dat het te laat is om met iedereen individueel te spreken en te kijken wie met wie wil praten. Als een partij niet mee doet dan ,so be it, niets hoeft in dit geval.

 

Dit initiatief gaat verder om te kijken of er een basis is om op verder te bouwen, middels een poll hier en wat andere contacten.

Lukt het niet... jammer maar het is wel geprobeerd.

 

Wil TC meedenken? welkom en stuur je punten.

 

John

Link to comment

Ik geloof dat de 2 vrijwilligers die de kar trekken op een Y-splitsing staan?

Wat mij betreft gaan voor het maximale en tevreden zijn met wat haalbaar is. B)

 

Ik begrijp Kees maar hij kijkt ook vanuit zijn TC gedachte, hoeft niet overboord gegooid te worden maar het site eigenaren station is reeds gepasseerd. Ze moeten om de tafel maar dat moet in een ander model blijkbaar omdat men er zelf niet uitkomt of wil uitkomen

Edited by Track_leader
Link to comment
Het gaat om de belangen van de geocachers en de hobby in het algemeen

Hoe kun je de belangen van de cacher gaan behartigen zonder dat je eerst nu eindelijk eens bij die gebruikers gaat informeren of die dat ook wat vinden???

Nu wordt er alleen maar gesproken over "groepjes", "enkele cachers" maar aantallen worden niet genoemd.

Ik vind het eigenlijk nogal hoog uit de lucht dat hier gesteld wordt dat de geocachers hierop zitten te wachten. De reacties op diverse fora zijn van een groep cachers die je op een aantal handen kunt tellen en een deel daarvan geeft ook duidelijk aan er niet om te zitten springen.

 

Volgens mij is het echt zo dat de overgrote meerderheid zich prima red met de huidige situatie en echt niet zit te springen om een belangen behartiger.

 

Dus voordat er überhaupt plannen worden gemaakt en gesprekken worden gevoerd denk ik dat men er goed aan doet om eerst die geocachers die men wil gaan vertegenwoordigen te gaan raadplegen. Het blijft dan echter een scheef systeem omdat echt niet iedere cacher ook (actief) op de diverse fora aanwezig is.

 

Mocht het zo zijn dat een grote meerderheid dit wel ziet zitten zou er moeten worden gekeken waar de geocachers behoefte aan hebben. Dan kun je pas met de partijen om de tafel gaan zitten om te kijken wat je gezamenlijk kunt gaan ondernemen.

 

Dus wat mij betreft wordt er nu eerst eens aan de cachers gevraagd of zij wel willen dat er een vertegenwoordiging plaatsvind. Verder vind ik het dan ook nog eens zo dat op een democratische manier deze groep moet worden samengesteld en niet zoals nu uit een aantal mensen die zichzelf opwerpt om er wat in te gaan doen.

 

Als nu blijkt dat er geen behoeft aan is laat het dan ook gewoon voor wat het is en laat ieder forum, site etc gewoon zijn/haar ding doen.

Link to comment

Ik denk nog steeds dat de weg die bewandeld moet worden als eerste langs de site eigenaren/eigenaren loopt. Komen die er niet uit dan kun je met een poll vragen of dit wenselijk is. Zoals eerder gezegd moet er draagvlak voor zijn . Dit gaat alle Cachers aan.

 

Als een meerderheid van de cachers dit een goed idee vinden, denk ik na mijn vorige bericht dat .com juist de goede plek is voor z'n groep. zoals gezegt;

 

Als dat gebeurd is de juiste oplossing misschien dat de "werkgroep" wel juist onder vlag van .com moet komen. regels komen van .com en aangevuld door de NL reviewer die al "in dienst" van .com is.

 

MAAR zoals Cernunnos en ik zelf ook al diverse malen gezegd heb, Wij zijn wij/ik om dit even te regelen op eigen houtje? Dit is ook de rede dat dit volgens onze mening op democratische wijze door de verschillende ondersteunende site gedragen moet worden. Dit zou ook het draagvlak voor de werkgroep vergroten.

 

Dus om mijn mening te ondersteunen wil ik voorlopig mijn tijd besteden om de groepen bij elkaar te brengen en niet met hoe de inhoud zou moeten zijn. Als het lukt om de groepen bij elkaar te brengen is het aan hun of ik daarin verder gewenst ben.

 

groetjes kees

Link to comment
Het gaat om de belangen van de geocachers en de hobby in het algemeen

Hoe kun je de belangen van de cacher gaan behartigen zonder dat je eerst nu eindelijk eens bij die gebruikers gaat informeren of die dat ook wat vinden???

Nu wordt er alleen maar gesproken over "groepjes", "enkele cachers" maar aantallen worden niet genoemd.

Ik vind het eigenlijk nogal hoog uit de lucht dat hier gesteld wordt dat de geocachers hierop zitten te wachten. De reacties op diverse fora zijn van een groep cachers die je op een aantal handen kunt tellen en een deel daarvan geeft ook duidelijk aan er niet om te zitten springen.

 

Volgens mij is het echt zo dat de overgrote meerderheid zich prima red met de huidige situatie en echt niet zit te springen om een belangen behartiger.

 

Dus voordat er überhaupt plannen worden gemaakt en gesprekken worden gevoerd denk ik dat men er goed aan doet om eerst die geocachers die men wil gaan vertegenwoordigen te gaan raadplegen. Het blijft dan echter een scheef systeem omdat echt niet iedere cacher ook (actief) op de diverse fora aanwezig is.

 

Mocht het zo zijn dat een grote meerderheid dit wel ziet zitten zou er moeten worden gekeken waar de geocachers behoefte aan hebben. Dan kun je pas met de partijen om de tafel gaan zitten om te kijken wat je gezamenlijk kunt gaan ondernemen.

 

Dus wat mij betreft wordt er nu eerst eens aan de cachers gevraagd of zij wel willen dat er een vertegenwoordiging plaatsvind. Verder vind ik het dan ook nog eens zo dat op een democratische manier deze groep moet worden samengesteld en niet zoals nu uit een aantal mensen die zichzelf opwerpt om er wat in te gaan doen.

 

Als nu blijkt dat er geen behoeft aan is laat het dan ook gewoon voor wat het is en laat ieder forum, site etc gewoon zijn/haar ding doen.

 

heb ik dat dan ook niet gezegd? wordt het niets dan wordt het niets maar laten wij eerst maar eens een poll afwachten en dan verder kijken..

 

nog even over de aantallen, ook dat moet dan evt onderzocht worden en bekeken worden of het zin heeft. Uiteindelijk gaat het om de belangen van de geocachers in nederland.

 

Nogmaals blijkt het niet aan te slaan dan jammer, gaat het initiatief lekker in de bittenbak

Link to comment

Ik denk nog steeds dat de weg die bewandeld moet worden als eerste langs de site eigenaren/eigenaren loopt. Komen die er niet uit dan kun je met een poll vragen of dit wenselijk is. Zoals eerder gezegd moet er draagvlak voor zijn . Dit gaat alle Cachers aan.

 

Als een meerderheid van de cachers dit een goed idee vinden, denk ik na mijn vorige bericht dat .com juist de goede plek is voor z'n groep. zoals gezegt;

 

Als dat gebeurd is de juiste oplossing misschien dat de "werkgroep" wel juist onder vlag van .com moet komen. regels komen van .com en aangevuld door de NL reviewer die al "in dienst" van .com is.

 

MAAR zoals Cernunnos en ik zelf ook al diverse malen gezegd heb, Wij zijn wij/ik om dit even te regelen op eigen houtje? Dit is ook de rede dat dit volgens onze mening op democratische wijze door de verschillende ondersteunende site gedragen moet worden. Dit zou ook het draagvlak voor de werkgroep vergroten.

 

Dus om mijn mening te ondersteunen wil ik voorlopig mijn tijd besteden om de groepen bij elkaar te brengen en niet met hoe de inhoud zou moeten zijn. Als het lukt om de groepen bij elkaar te brengen is het aan hun of ik daarin verder gewenst ben.

 

groetjes kees

 

Dan zou ik voorstellen om dat een TC initiatief te maken en geen geocaching activiteit. Let we dat wij hier nog steeds praten over 1 hobby met 2 stromingen.

 

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar inmiddels heb ik wel begrepen dat de weg die TC voorstaat niet echt lekker gaat lopen.

 

Maar ik ondersteun alle initiatieven in de richting om het een en andere to stroomlijnen.

 

oja en dit is niet bedoeld om Kees uit te sluiten maar om er voor te zorgen dat dit zo breed mogelijk gedragen wordt

Edited by Track_leader
Link to comment

knip

 

Sommige mensen blijven ook na de uitleg maar roepen dat in het over samenwerking heb van Geocaching en Terracaching. Dit is niet waar. Mijn samenwerking is tussen Geocaching.nl, Globalcahing.nl, Metacaching.nl en er schijn nog een groep te zijn in Zwolle die positief bezig is. Dit zijn dus allemaal ondersteunende sites voor Geocaching.com. Mijn eerste voorstel is dan ook om die samenwerking te beginnen met een intentie verklaring om aan de tafel te gaan zitten van de beheerders en eigenaren van deze sites.

 

knip

 

zucht

Link to comment

knip

 

Sommige mensen blijven ook na de uitleg maar roepen dat in het over samenwerking heb van Geocaching en Terracaching. Dit is niet waar. Mijn samenwerking is tussen Geocaching.nl, Globalcahing.nl, Metacaching.nl en er schijn nog een groep te zijn in Zwolle die positief bezig is. Dit zijn dus allemaal ondersteunende sites voor Geocaching.com. Mijn eerste voorstel is dan ook om die samenwerking te beginnen met een intentie verklaring om aan de tafel te gaan zitten van de beheerders en eigenaren van deze sites.

 

knip

 

zucht

 

Kees al deze sites hebben iets met geocaching maar om ze direct ondersteunend to noemen. Allemaal bieden ze iets aan voor geocachend nederland, de 1 een forum de andere een hele serie tools maar niemand is echt met geocaching bezig als het gaat om natuur organisaties enz enz. (met uitzondering van gc.cnl)

 

als je goed kijkt zie je dat alle clubs een andere intentie hebben en dat als er samenwerking kan komen dit ook een samenwerking zou moeten zijn die op de een of andere manier terug linkt naar gc.com

 

Alleen de data van gc.com gebruiken en het logo op de site zetten is een eerste stap maar ik denk dat het tijd is voor een 2de stap.

 

Wat voor een intentie verklaring wil je dan opstellen?

Link to comment

Zoals aangegeven ben ik alleen de persoon die het gevoel verwoord heeft van een groep gebruikers en de moed had zijn hoofd boven het bekende maaiveld uit te steken. Ik heb de partijen ook aangegeven dat ik niet op die afspraak kom tenzij het gewenst is door meerdere partijen. Ik ben/was alleen de aangever.

 

Ik heb alle beheerders/eigenaren een mail met uitnodiging verstuurd. (Geocaching.nl. Globalcaching.nl, Metacaching.nl en geocachingzwolle.nl) Als er partijen zijn die denken ook aan tafel te horen zitten omdat ze een site runnen maar die ik persoonlijk niet ken (sorry) kunnen mailen naar info at zaanhoeve.nl

 

Tot nu toe heb ik alleen positieve reacties. Tot er meer duidelijkheid en antwoord is van de partijen zal ik in overleg met deze partijen communiceren.

 

groetjes Kees

Link to comment

 

@ firefox; wij hebben beide bij TC gezeten. Al eerder aangegeven dat ik daar geen caches meer heb. Ik ben er niet weg net zo min als ik bij GC weg ben geweesd. Zoals Renumj op verschillende ondersteunende sites komt loop ik caches van verschillende sites. Verder wil ik niet gaan want is 1 off topic 2 willen we geen modder gooien.

 

Dat aangaat kunnen wij allemaal een voorbeeld nemen aan onze oosterburen. Daar is niet de insteek bv; loop jij X caches, dat is niks, Y is alles. Maar zeggen zel loop je X caches wat leuk we hebben een hobby die op het zelfde neer komt.

 

Ik heb begrepen dat Globalcaching.nl om de tafel wilt gaan zitten. Metacaching zal ik mailen. De eigenaar reageert wel in het forum op persoonlijke titel maar staat er als ik de inhoud lees wel voor open. Jammer dat Geocaching.nl ondank het volgen van het draadje door Kap.Haak en een mail aan Geoman er geen officiële reactie komt

 

Groetjes Kees

 

Zaanhoeve ik denk dat we beide inmiddels genoeg buiten GC hebben gekeken en beide toch wel de conclusie kunnen trekken dat er per saldo te weinig animo is voor alternatieve clubs om de doodsimpele reden dat de grote massa cachers toch wel bij GC blijft hangen en daar hun heil blijven zoeken. De tijd van moddergooien is voorbij, wellicht is het beter wat nuance aan te brengen en het grotere geheel eens te bekijken:

 

- er ook binnen GC onvrede is, met name door het verdwijnen van de statistieken en uitblijven van funktionaliteiten die Global inmiddels maar is gaan opbouwen

 

- ik nog steeds de hang naar kwaliteitscaches binnen TC en QC blijf waarderen, de berg mindere kwaliteitscaches zal me wel blijven ergeren bij GC, maar je kan ze ook links laten liggen en de eigen omgeving hoeft niet zo nodig leeg. Bij TC was de kwaliteit in het begin zeker hoger dan bij GC, maar daar kwam later toch helaas een kentering in: heel jammer. QC is in die zin meer stabiel, maar wel heel erg klein gebleven.

 

Je vraag om samenwerking is uiteraard een nobel streven en wellicht een eerste stap in de goede richting, maar waarom niet gelijk de volgende stap erbij zetten en bovenstaande twee punten integreren binnen het platform waar de meesten toch wel zullen blijven hangen? Wellicht zijn er meer punten te bedenken die meegenomen kunnen worden om het een nog grotere groep naar de zin te maken.

 

De funktionaliteiten en statistieken van Global kunnen toch eenvoudigweg geintegreert worden binnen GC? Daarmee wordt een grote groep tevreden gesteld. Met betrekking tot het tweede punt is er vorig jaar bij GC een discussie geweest om de kwaliteit van caches omhoog te krijgen door tussen de cachers en de reviewer een groep van lokale reviewers/coaches te plaatsen, die specifiek zouden gaan toezien dat een nieuwe cache een echte meerwaarde voor de gemeenschap kan geven en verder gaat toezien op de werkelijke kwaliteit. Daarnaast zou er sprake zijn van een stukje coaching van nieuwe cacheleggers.

 

Helemaal terug kijkend op de jaren zie ik niet veel meer in aparte clubs, omdat de ervaring nu wel heeft uitgewezen dat ondanks alle moeite en goede wil van de initiatiefnemers er domweg te weinig volgelingen zullen zijn. Integreren van de positieve punten van de diverse clubs zou meer zoden aan de dijk kunnen gaan zetten. Dus de brede basis van GC met daarin geintegreert de funktionaliteiten en statistieken van Global en de kwaliteitstandaard van TC en QC. Of dit dan vervolgens geintegreert gaat worden binnen GC of door het opzetten van een totaal nieuw platform, met sluiting van de huidige platforms, maakt dan verder niets meer uit. Waar het om gaat is het belang van de Geocachers die een totaalpakket krijgt aangeboden van betere kwaliteit en meer mogelijkheden dan de huidige versnipperde situatie.

 

Samenwerken dus prima, maar beter zou zijn samenwerken en integreren.

Link to comment

Zolang de woorden samenwerken, krachten bundelen en verbetering in posts staan komt het positief over.

 

Maar wat Cernunnos zich terecht afvraagt is waarom?

Is er geinventariseerd hoe groot de groep is die vindt dat het nu niet lekker loopt?

En dan bedoel ik niet de strubbelingen van de individuen op de diverse sites.

Maar hoeveel cachers lopen nu tegen problemen aan als ze hun hobby willen beoefenen?

 

Het aanbod en de diversiteit aan caches is voldoende denk ik.

Er zijn al jaren mensen bezig de contacten met natuurorganisaties te onderhouden.

Er zijn voldoende fora waar men vragen kan stellen.

Er zijn voldoende sites met tools etc.

Richting de media gaat het wel z'n gangetje volgens mij.

 

Even los van of er behoefte is bij de diverse sites/groepen, los van gaat dit plan lukken en hoe gaat het dan in z'n werk.

Als we puur kijken naar de mensen waar het voorgedaan wordt: de cacher.

Hoeveel lopen er dan met het idee rond dat er wat moet veranderen?

Zijn dat er 5, 25, 100, 500, 1000, 5000?

Ik, Ik wil een eigen site starten. Het wordt de enige site die goed is. Binnenkort online. Met mij is samenwerken zeer goed mogelijk maar ik ben wel de baas want geocaching is van mij en cachers volgen maar. Face to face vind ik prima maar helaas ben ik verhinderd.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...