Jump to content

Meerwaarde en mogelijkheden


Cernunnos

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Eindelijk ook een NL gedeelte op het GS forum. Hulde!

Er zijn echter in NL al meer dan genoeg fora waar ik en anderen onze info kunnen halen, vraag mij dus af wat de meerwaarde van dit forum zal zijn.

 

Misschien dat de moderators van GS uitleg kunnen geven?

Betekend het bijvoorbeeld dat GS mee zal lezen zodat als er vragen zijn over GS deze hier zullen gaan worden beantwoord? Of wat is de bedoeling en zijn de mogelijkheden? Zal het forum gemod worden door mensen van GS?

 

grtzz

Link to comment

Nieuwe nederlandse cachers zullen hun vragen wellicht eerder dit forum weten te vinden en pas later de andere nederlandse fora.

 

Daarnaast is dit forum voor buitenlandse cachers de eerste plaats voor vragen over cachen in nederland.

 

Verder zie ik het nog niet zo….het is helaas nog niet zo dat ik al m’n geo tools op 1 pagina heb, al is dit weer een stapje in die richting.

Link to comment

Wij vinden het een goeie zaak.

Op deze manier valt het ook voor buitenlanders op dat Nederland een actief geocache land is.

Buitenlandse cachers kunnen hier vragen stellen aan Nederlandse cachers over caches, trackables etc, via een site die toch al bij iedereen bekend maar vooral ook leesbaar is.

Bovendien denken we dat er genoeg cachers zijn die het net als wij het erg vervelend vinden dat je op de Nederlandse site niet kunt inloggen als je een hotmail of gmail etc. account hebt. Dan moet je dat weer speciaal aanvragen of via een omweg dus realiseren. Wij hebben dat altijd als zeer ongastvrij ervaren en mede dit heeft ons er ook lang van weerhouden om dus op de Nederlandse site in te loggen. Met een aparte Nederlandse site is niets mis, maar dan was het handiger geweest als het vanuit deze .com site was doorgelinkt en dat je gewoon je inlognaam en wachtwoord etc kunt hanteren, zonder dus opnieuw aan te melden etc.

De flauwe opmerkingen, het negatieve discussieren dat we al op de Nederlandse variant zagen wordt hier waarschijnlijk/kennelijk vrolijk doorgezet, jammer, maar kennelijk hoort dat bij de Nederlandse cache cultuur. Wij houden wel van een leuke discussie overigens, maar forums etc vinden we gewoon geen handige plaats daarvoor, omdat je niet direct in kunt gaan op bepaalde nuanceringen, die nu vaak heel anders worden uitgelegd dan ze waren bedoeld. Discussieren kan toch prima op events etc, dus waarom toch via zo'n onhandig medium als een forum.

Dat de aanvullende regels voor Nederland ook gewoon op deze site thuishoren lijkt ons vanzelfsprekend. Je kijkt als beginnend geocacher nu eenmaal in eerste instantie naar deze site, zeker als je geen enkel probleem hebt met de Engelse taal en je bovendien niet die extra inlogs*** wil hebben.

Mooi overzichtelijk de extra regels en dan ook graag het waarom zouden ook wij prettig vinden. Als je namelijk net begint met cachen en je ziet de diverse caches in het buitenland, dan is het raar als je in Nederland opeens iets soortgelijks niet mag doen. En voor de duidelijkheid: wij hebben geen problemen met extra regels, zolang ze maar makkelijk te vinden zijn en er is uitgelegd waarom die extra regels er zijn. Het is erg vervelend als je hiervoor weer een of ander forum of aparte site moet doorspitten.

 

Voor ons is geocachen een leuke internationale hobby. We komen zo werkelijk overal en geocachers die we spreken in het buitenland zijn verbaasd als ze horen wat er allemaal wel niet op geocaching gebied is te beleven in Nederland. We hopen dat middels dit forum alleen maar meer geocachers weten van alles wat er in Nederland is te beleven op dit gebied en er zo alleen maar meer enthousiaste (buitenlandse) bezoekers komen bij onze caches.

Link to comment

Bovendien denken we dat er genoeg cachers zijn die het net als wij het erg vervelend vinden dat je op de Nederlandse site niet kunt inloggen als je een hotmail of gmail etc. account hebt. Dan moet je dat weer speciaal aanvragen of via een omweg dus realiseren. Wij hebben dat altijd als zeer ongastvrij ervaren en mede dit heeft ons er ook lang van weerhouden om dus op de Nederlandse site in te loggen.

 

Gelukkig zijn er momenteel genoeg "alternatieven" voor een Nederlandstalig forum. Gc.nl doet wel alsof het de "wijsheid" in pacht heeft, maar dat is vanzelf echt niet zo.

 

Met een aparte Nederlandse site is niets mis, maar dan was het handiger geweest als het vanuit deze .com site was doorgelinkt en dat je gewoon je inlognaam en wachtwoord etc kunt hanteren, zonder dus opnieuw aan te melden etc.

 

Dàt kan nu allemaal. Je melden met één naam en je hoeft je niet apart aan te melden op het Nederlandstalig forum.

 

De flauwe opmerkingen, het negatieve discussieren dat we al op de Nederlandse variant zagen wordt hier waarschijnlijk/kennelijk vrolijk doorgezet,.......

 

Ik heb al geschreven waarom er dus duidelijk "behoefte" is aan zo'n forum. Zo'n forum ontstaat er echt niet uit "vrede" met heel veel zaken- op met name- het gc.nl forum. Als dat allemaal maar "vrede" is, is er geen behoefte aan zo'n forum...... Het is namelijk wat moeilijk over iets "negatiefs" je "positief" uit te laten.

Mooi overzichtelijk de extra regels en dan ook graag het waarom zouden ook wij prettig vinden.

 

Ik heb een partij opgericht SVvTR om minder van die- vaak onzinnige- toegevoegde regeltjes te krijgen. De makers van die vaak onzinnige regeltjes proberen de mensen wijs te maken dat dit nodig is en er worden oude koeien voor uit de sloot gehaald. Dit wordt weer naar mij uitgelegd dat ik tegen "regeltjes" ben, maar dat is niet waar. Als je een spelletje speelt, moeten er nu eenmaal regels zijn. Het spelletje schatzoeken wordt door de enige controleur bekeken of het gaat om een spel op "leven en dood". Er schijnen per jaar "tig" dooien te vallen met het spel;-) Hij vergeet dus dat het maar gaat over een "spelletje" en niet iets is van levensbelang......

 

Als je namelijk net begint met cachen en je ziet de diverse caches in het buitenland, dan is het raar als je in Nederland opeens iets soortgelijks niet mag doen.

 

Wéér iemand die de ogen open gaat/is gegaan.

 

En voor de duidelijkheid: wij hebben geen problemen met extra regels, zolang ze maar makkelijk te vinden zijn en er is uitgelegd waarom die extra regels er zijn. Het is erg vervelend als je hiervoor weer een of ander forum of aparte site moet doorspitten.

 

De meeste extra regeltjes zijn onnodig. Ze worden beargumenteerd met niet controleerbare dingen. Zolang de meeste mensen meegaan in die onzinnige regeltjes op straffe van dat hun schat niet online komt, blijven die onzinnige regeltjes bestaan.

 

-= GensNet =-

Link to comment

"Ik heb een partij opgericht SVvTR" = jammer en zo 1980 (het geeft direct een negatieve smaak je zo afzetten van iets, maar ja het is jouw keuze ik zie het als een vorm van humor en dat je wilt opvallen)

 

Voor de rest ben ik het grotendeels met je eens alleen zul je altijd met regels te maken krijgen en wat in b.v. Duitsland wel mag kan soms in Nederland niet mogen ik zeg 'so be it'. Ben je het er niet mee eens dan ga je toch lekker verhuizen naar dat land waar je je wel goed bij voelt ? Je bent vrij om te gaan.

 

Misschien wil je uitleggen wat gensnet is omdat ik het niet weet. Lijkt me een nuttige bijdrage in dit forum.

 

Suc6 met je stichting svvtr

 

ReeJ

Link to comment

> Voor de rest ben ik het grotendeels met je eens.......

 

Ben je echt niet in de "war" met dat grotendeels met mij eens zijn?

> alleen zul je altijd met regels te maken krijgen......

 

Als je goed leest, ben ik niet tegen regeltjes. Mooier nog ik ben vóór regeltjes, omdat je een spel nu eenmaal niet goed kunt spelen zonder spelregels. Er zijn hier in Nederland een paar onzinnige regeltjes bedacht. Voor mij zijn dat onzin regeltjes, omdat ze niet controleerbaar zijn en "eigenmachtig" zijn ingevoerd met medeweten/goedkeuring van Groundspeak. Tenminste dat maakt "men" je in ieder geval wijs.

> en wat in b.v. Duitsland wel mag kan soms in Nederland niet mogen ik zeg 'so be it'.

 

Gewoon meewaaien met elke windrichting is niet zo mijn ding. IK bepaal in welke windrichting ik ga en geen enkel ander iemand.

> Ben je het er niet mee eens dan ga je toch lekker verhuizen naar dat land waar je je wel goed bij voelt ? Je bent vrij om te gaan.

 

In theorie ben je "vrij", maar in de praktijk gaan we hoe langer hoe meer de verkeerde richting op. Momenteel is het "toverwoord" criminaliteitsbestrijding" en daar moet dus alles voor wijken. Vooral de zo geroemde privacy wordt te pas en te onpas misbruikt allemaal onder het mom van criminaliteitsbestrijding. Met de vingerafdrukken op een id-kaart is een parallel te trekken met het "Ausweis" uit de Tweede Wereldoorlog waar die ook op staan. We zijn er dan niet ver bij vandaan dat er één grote databank met vingerafdrukken komt of wellicht er al is. Een potentieel "crimineel" is dan snel gevonden.

 

> Misschien wil je uitleggen wat gensnet.......

 

Dàt is niet één-twee-drie te vertellen en daar heb ik nu ook geen zin in. Vraag maar eens op het gc.nl forum. Dáár "kennen" ze me nog wel. Een zekere E. A te Emmen denk mij te kennen en wel zo dat hij te kennen heeft gegeven nooit meer schatten van mij te willen keuren.

 

> ReeJ

 

-= GensNet =-

Link to comment

> Voor de rest ben ik het grotendeels met je eens.......

 

Ben je echt niet in de "war" met dat grotendeels met mij eens zijn?

 

nee ben niet in de "war" :P

 

> Misschien wil je uitleggen wat gensnet.......

 

Dàt is niet één-twee-drie te vertellen en daar heb ik nu ook geen zin in. Vraag maar eens op het gc.nl forum. Dáár "kennen" ze me nog wel. Een zekere E. A te Emmen denk mij te kennen en wel zo dat hij te kennen heeft gegeven nooit meer schatten van mij te willen keuren.

 

Ok zal evert eens vragen...volgens mij vindt je schoppen alleen een beetje te leuk....maar als je geen caches meer goedgekeurd krijgt van evert dan moet er heel wat gebeurd zijn omdat hij niet zo snel boos wordt.

 

Bedankt dat je even tijd nam om dingen helder te maken.

 

-= GensNet =-ReeJ =-

Link to comment

 

Zal het forum gemod worden door mensen van GS?

 

 

Het is te hopen van niet!

Kunnen mensen zelf keuzes maken en wordt niet dezelfde moraal opgelegd.

Bedoel dit zowel in positief als in negatief opzicht!

 

Dat kunnen mensen wel, maar helaas komen hier veel mensen die eigenlijks kinderen zijn met hun opmerkingen. thats the story of all...

Link to comment

 

Zal het forum gemod worden door mensen van GS?

 

 

Waarschijnlijk worden er een paar Nederlanders opgezet (ik weet van niets :laughing: )

 

Het forum wordt gemodereerd door "iemand van GS" als je tenminste een Groundspeak Volunteer Reviewer als iemand van GS wilt zien. Voordeel voor ons is dat het ook nog eens een "halve" Nederlander.

 

Op de indexpagina kun je zien wie de moderator is voor het NL forum.

 

Dit is zijn account: http://www.geocaching.com/profile/?id=890603

Link to comment

Nou, een vraag is inmiddels beantwoord, er wordt gemod door iemand van gs, een halve nederlander, is dat net zoiets als een halve fte?

 

Even zonder gekheid. Het modden is dus duidelijk. Nu ben ik nog benieuwd of de meerwaarde van dit Nederlandse gedeelte ook zit in het aan kunnen geven van problemen en vragen richting gs, speelt de mod dit bijvoorbeeld door?

 

Dit zou voor mij namelijk voor dit forum DE meerwaarde zijn tov het .nl forum. Daar vind ik verder alles maar omdat men daar niets kan met vragen richting GS zou het fijn zijn als dat hier dus wel wordt meegenomen. Natuurlijk de antwoorden dan ook hier in de draadjes.

 

Wie geeft hier duidelijkheid over?

 

grtzz

Link to comment

:surprise:

 

Een mod is toch een persoon die hier de boel in goede banen brengt. En naar mijn idee geen doorgeefluik voor allerhande probs die de dutch hebben?

 

Ik denk dat de mod wel behulpzaam kan zijn, maar ook dat het duidelijker is dat je direct bij de juiste mensen aanklopt. Hier hebben ze ook een mooie pagina voor: http://www.geocaching.com/contact/

 

Ook is de mogelijkheid hier je vraag te stellen: http://forums.Groundspeak.com/GC/index.php?showforum=8, maar of ze daar wachten op de probs die hier gecreerd worden?

 

Kom je er helemaal niet uit dan kan je hier ook terecht: http://www.geocaching.com/profile/?id=3

 

Suc6 ermee :laughing:

Link to comment

Nu ben ik nog benieuwd of de meerwaarde van dit Nederlandse gedeelte ook zit in het aan kunnen geven van problemen en vragen richting gs, speelt de mod dit bijvoorbeeld door?

 

Als je denkt dat daarin de meerwaarde moet zitten dan denk ik dat je mis zit. het is niet de bedoeling van een moderator op dit forum dat hij voor ons de vraagbaak/tussenpersoon wordt richting de bobo's van GS :laughing:

 

Deze forum had in 2001 gestart moeten worden, voordat we in Nederland welk forum dan ook kregen.

 

Aangezien gc.nl eerder was met een NL forum dan een NL forum bij GS, vond menbij GS dat een NL forum op GS niet nodig was.

 

Er is de laatste tijd veel gelobbyd door anti gc.nllers richting GS om een NL forum te krijgen en het "verdwijnen" (sinds een paar maanden) van de contactpersoon tussen gc.nl en GS, bij gc.nl, kan wel eens de doorslag hebben gegeven. Tenminste.... dat vermoed ik :surprise:

Link to comment

Nu ben ik nog benieuwd of de meerwaarde van dit Nederlandse gedeelte ook zit in het aan kunnen geven van problemen en vragen richting gs, speelt de mod dit bijvoorbeeld door?

 

Als je denkt dat daarin de meerwaarde moet zitten dan denk ik dat je mis zit. het is niet de bedoeling van een moderator op dit forum dat hij voor ons de vraagbaak/tussenpersoon wordt richting de bobo's van GS :laughing:

 

Deze forum had in 2001 gestart moeten worden, voordat we in Nederland welk forum dan ook kregen.

 

Aangezien gc.nl eerder was met een NL forum dan een NL forum bij GS, vond menbij GS dat een NL forum op GS niet nodig was.

 

Er is de laatste tijd veel gelobbyd door anti gc.nllers richting GS om een NL forum te krijgen en het "verdwijnen" (sinds een paar maanden) van de contactpersoon tussen gc.nl en GS, bij gc.nl, kan wel eens de doorslag hebben gegeven. Tenminste.... dat vermoed ik :surprise:

 

Wij hebben o.a. hiervoor gelobbyd Kruimel. Dus je bedoelt ons hiermee? Want wij zijn geen anti gc.nl. Integendeel, wij zouden juist graag weer op gc.nl komen. Je zegt zelf altijd dat je informatie op feiten moet baseren, nu uit je hier ook vermoedens, geen idee waar je dat op baseert. Waarom vraag je het ons niet gewoon?

 

- Hemma

Link to comment
Een mod is toch een persoon die hier de boel in goede banen brengt. En naar mijn idee geen doorgeefluik voor allerhande probs die de dutch hebben?

Dat hangt maar net van de opzet van het forum af. Er zijn diverse fora waar mensen van bijvoorbeeld een fabrikant meelezen om vragen over het gebruik van hun product te beantwoorden, en zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden. Vandaar dus mijn vraag of dat hier ook gebeurt om dat ik dat als meerwaarde hier zou kunnen zien. Anders kun je net zo goed op het .nl forum blijven.

 

@Kruimel, Thx voor het aanreiken van de linkjes. Deze ken ik echter wel maar ben dus benieuwd of men actief mee gaat lezen en daar mogelijk hun voordeel mee zullen gaan doen. Ikzelf blijf lekker bij .nl tenzij er hier zaken gedropt kunnen worden waar gs wat mee doet, hetzij vragen beantwoorden hetzij andere acties ondernemen.

 

grtzz

Link to comment

Nu ben ik nog benieuwd of de meerwaarde van dit Nederlandse gedeelte ook zit in het aan kunnen geven van problemen en vragen richting gs, speelt de mod dit bijvoorbeeld door?

 

Als je denkt dat daarin de meerwaarde moet zitten dan denk ik dat je mis zit. het is niet de bedoeling van een moderator op dit forum dat hij voor ons de vraagbaak/tussenpersoon wordt richting de bobo's van GS :laughing:

 

Deze forum had in 2001 gestart moeten worden, voordat we in Nederland welk forum dan ook kregen.

 

Aangezien gc.nl eerder was met een NL forum dan een NL forum bij GS, vond menbij GS dat een NL forum op GS niet nodig was.

 

Er is de laatste tijd veel gelobbyd door anti gc.nllers richting GS om een NL forum te krijgen en het "verdwijnen" (sinds een paar maanden) van de contactpersoon tussen gc.nl en GS, bij gc.nl, kan wel eens de doorslag hebben gegeven. Tenminste.... dat vermoed ik :surprise:

 

Jammer dat dit nu weer zo moet. Je zou er beter aan doen je vermoeden te checken op juistheid en het dan pas plaatsen, dit is gewoon ordinair gissen. Maar nu zijn mijn ogen tenminste geopend.

Link to comment

Gissen of niet gissen.... alle partijen weten dat het waar is maar tegelijkertijd niet te bewijzen.

Wat een onmogelijke impasse :laughing:

 

Duidelijk is ook dat nl er bij GS nooit op heeft aangedrongen-gevraagd dat er behoefte was aan een forum gericht op Nederland, zo konden zij hun monopolie positie handhaven. En dan op nl maar volhouden dat er geen behoefte aan is.

Link to comment

Duidelijk is ook dat nl er bij GS nooit op heeft aangedrongen-gevraagd dat er behoefte was aan een forum gericht op Nederland, zo konden zij hun monopolie positie handhaven. En dan op nl maar volhouden dat er geen behoefte aan is.

 

hear hear en deze persoon durft iets over mij te zeggen? Ik durf nog te stellen dat het allerlaatste stukje over het verdwijnen van de contactpersoon een vermoeden is. niet dat die contactpersoon er niet meer is, nee dat is een waarheid als een koe, maar dat het verdwijnen de laatste druppel is geweest. Dat is een vermoeden van me. Maar het lobbyen van anti GC.nllers is echt geen vermoeden van me :laughing:

 

Ik weet niet wie of wat nl bij je is. is dat Nederland of is dat geocaching.nl. Als je geocaching.nl bedoelt met nl, kan ik je zeggen dat je een hele dikke zuigduim hebt. Laat ik nu over geocaching.nl heel wat achtergronden en waar- en onwaarheden kennen. In ieder geval is wat je hierboven verkondigt je reinste onzin :surprise:

 

Ik heb zelf op persoonlijke titel, onder mijn playeraccount, in 2002 aan GS gevraagd waarom er geen Nederlandstalig forum is bij Groundspeak en het antwoord was dat het niet nodig was omdat er in Nederland zelf al een Nederlandstalig forum was bij monde van geocaching.nl. Ik zat toentertijd namelijk ook liever op een forum dat "direct" bij de club hoorde dan bij een zuster/dochter in Nederland.

 

ik zit hier niet gc.nl te verdedigen, ik ben er niet voor niets vertrokken, maar recht is recht en krom is krom.

Link to comment

Ik wil je verhaal niet quoten, en of ik iets durf te zeggen of stellen is niet belangrijk in dit verhaal. Belangrijker is dat er na jaren eindelijk een Nederlands forum is op de plek waar het thuishoort

Kan mij niet voorstellen dat jij niet weet wat ik met nl bedoel, anders geef je aan toch wat sneller van begrip te zijn.

Link to comment

Wij hebben o.a. hiervoor gelobbyd Kruimel. Dus je bedoelt ons hiermee? Want wij zijn geen anti gc.nl. Integendeel, wij zouden juist graag weer op gc.nl komen. Je zegt zelf altijd dat je informatie op feiten moet baseren, nu uit je hier ook vermoedens, geen idee waar je dat op baseert. Waarom vraag je het ons niet gewoon?

 

- Hemma

 

Nah, niet zo vijandig doen. Zo worden we nooit echte vrienden. Is dat de reden dat het volgen op twitter vanmiddag al weer afgelopen was? Zo kan ik je geen antwoord geven op je D(irect) M(essage)

 

Je wilt feiten?

 

Feit: Ik wist dat er gelobbyd werd, niet door wie. Dus waarom zou ik uitgerekend jullie daar vragen over gaan stellen?

 

Feit: Als ik geweten had dat er o.a. door jullie gelobbyd was, had ik geschreven dat er o.a. door de broekies gelobbyd is.

 

Feit: Gezien jezelf al zegt dat o.a. jullie gelobbyd hebben, zeg je met de o.a. dat er meer zijn geweest die gelobbyd hebben. Wie zegt dan dat uitgerekend die anderen uit jouw "o.a.' niet de anti gc.nllers zijn geweest? :surprise: Het is namelijk een feit dat die signalen mij de afgelopen maanden zo nu en dan hebben bereikt.

 

Feit: Zolang ik geen namen noem, ken ik geen namen en dan is het vreemd dat je je aangesproken voelt. Vooral ook omdat er in mijn antwoord aan Cernunnos geen enkele insinuatie richting jullie of wie dan ook zat.

 

Feit: Een "opbloeiende vriendschap" betekent dat "de ander" niet op zijn tenen hoeft te lopen. Een beetje meer vertrouwen lijkt me wenselijk. :anicute: Denk niet iedere keer dat als ik iets schrijf dat het misschien wel eens over jullie kan gaan. Als we bij elkaar op de koffie komen wil ik niet de hele tijd braaf opzitten en pootjes geven en vooral mijn mond moeten houden omdat alleen al een gaap een breuk kan betekenen. :laughing:

 

@Cernunnos ik heb beide vragen in in jouw startbericht beantwoord en daar was het wat mij betreft bij gebleven. Alle andere reacties zijn in principe dan allemaal al offtopic. Aangezien ik, naar aanleiding van mijn tweede antwoord door een derde te kijk werd gezet als "onbetrouwbaar", heb ik het recht genomen om de "aanval" te pareren :yikes:

Link to comment

Even zonder gekheid. Het modden is dus duidelijk. Nu ben ik nog benieuwd of de meerwaarde van dit Nederlandse gedeelte ook zit in het aan kunnen geven van problemen en vragen richting gs, speelt de mod dit bijvoorbeeld door?

 

Dit zou voor mij namelijk voor dit forum DE meerwaarde zijn tov het .nl forum. Daar vind ik verder alles maar omdat men daar niets kan met vragen richting GS zou het fijn zijn als dat hier dus wel wordt meegenomen. Natuurlijk de antwoorden dan ook hier in de draadjes.

 

Wie geeft hier duidelijkheid over?

 

grtzz

 

Deze veronderstelling is niet helemaal juist.

 

In mijn tijd als forumlid / moderator / teamlid heb ik veel van de heersende problemem doorgespeeld naar Groundspeak.

Ik hed destijds via skype en via mail goed contact met Brian Roth, soms met Eartha, en vanaf het moment dat hij ook op de loonlijst stond bij GS ook met Jon Stanley (de laatste voor zaken die met programmatuur of toegevoegde functionaliteit op cachepagina's enzo te maken hadden.)

 

Contact met Groundspeak over wat er bij GC.NL speelde was er dus wel degelijk.

Waar dat relevant was, werd men door mij of anderen ook via het forum van GC.NL op de hoogte gebracht van de uitkomsten van die gesprekken.

 

Dat het niet altijd de gewenste antwoorden dan wel oplossingen waren, tja... dat zal wel altijd zo blijven.

Als je iets vraagt kun je een "ja" of een "nee" of een "misschien ooit" verwachten.

 

Ten tijde van het "kwaliteits-topic" had ik zelfs tamelijk veel contact om te praten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de door de gebruikers geuite wensen.

 

Op zeker moment is e.e.a. wel "doodgebloed"

 

Na een aantal teleurstellende dialogen met een aantal forumgebruikers en een aantal GC.NL teamleden heb ik er een punt achtergezet, afgemaakt waar ik op dat moment mee bezig was (SGN-event) en me daarna eind september teruggetrokken van GC.NL.

 

Of de huidige teamleden nog contacten onderhouden met Groundspeak durf ik niet te zeggen.

 

Ik weet wel vrijwel zeker, dat dit deel van het forum voor Groundspeak geen bron van informatie wordt.

De enige die iets van ons taaltje snapt is Nick, de moderator van dit forum.

 

Naast het reviewen en dit forum modereren, verwacht ik niet, dat hij ook de tijd zal kunnen vinden om zich op te werpen als "vraagbaak" dan wel "helpdesk"

 

Voor vragen en voorstellen richting Groundspeak kunnen sowieso de normale wegen bewandeld worden (dat kon altijd al)

Mail gewoon je vraag naar een van de Groundspeak medewerkers, of maak een ticket aan.

Ik weet uit ervaring dat je altijd antwoord krijgt. (al is dat niet altijd het antwoord dat je had willen hebben)

 

Persoonlijk was ik wel blij met dit forum.

Ik cache nog steeds, gewoon via GC.com. (in januari gaan we met een select groepje cachers een "barre wintertocht" doen)

 

Om met medecachers zinvolle discussies te hebben, vind ik nog steeds nuttig.

Ik hoop dat dit forum een bruikbaar medium zal blijken.

 

Helaas moet ik nu al constateren, dat ook hier bepaalde mensen, dezelfde zinloze discussies gaan herhalen en oude vetes gaan proberen uit te vechten.

Jammer.....maar wees gerust, ik zal me er niet meer mee bemoeien :D

Link to comment

@ twinpeaks. Thx voor je uiteenzetting, maakt een aantal zaken weer duidelijker :D

In het verleden blijkt het dus niet helemaal waar te zijn maar de laatste maanden lees ik toch regelmatig op het forum "moet je niet bij ons zijn maar bij GS" Dus vandaar.

Ik hoop dus ook dat ze hier wat mee gaan lezen en mee pakken wat ze waardevol vinden.

 

grtzz

Link to comment
In het verleden blijkt het dus niet helemaal waar te zijn maar de laatste maanden lees ik toch regelmatig op het forum "moet je niet bij ons zijn maar bij GS" Dus vandaar.

Ik hoop dus ook dat ze hier wat mee gaan lezen en mee pakken wat ze waardevol vinden.

Het is volgens mij altijd al "moet je niet bij ons zijn maar bij GS" zijn, want zij zijn de enige die wat kunnen veranderen. Het enige verschil is dat er (vroeger?) vanuit het gc.nl team wat dingen worden/werden "samengevat" en doorgegeven aan GS.

 

Ook denk ik niet dat ze dit forum actief gaan napluizen op dat soort dingen. Nick heeft volgens mij aan het reviewen en het gewoon modereren al genoeg werk en hij is de enige moderator die de Nederlandse taal machtig is. Dat betekend echter niet dat men niet wil luisteren. Via het support systeem of via het Website subforum kun je je verzoekjes (in het Engels) kwijt, en daar krijg je sowieso een antwoord op, ook al is dat misschien niet het gewenste antwoord.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...