Jump to content

Welcome to the forum for geocachers in the Netherlands!


MissJenn

Recommended Posts

Groundspeak has received many requests for a forum dedicated to geocachers in the Netherlands and the Netherlands Antilles: here it is!

 

Enjoy!

 

(Moderator edit 2010-10-26: removed Netherlands Antilles from forum subtitle; allowed it to stay in the first post for historical reasons.)

Edited by riviouveur
Link to comment

Ik vind het jammer,

 

Het zal wel weer een verzoek zijn van een kleijn fanatiek groepje die door veelvuldig zeuren hun zin willen doordrammen.

 

Wat ik me zelf afvraag of het noodzakelijk is en wat men hier in Nederland op het geoche forum gebied nu mist?

 

Als je het bij .NL niet kan vinden kan je altijd nog naar Gloalcaching toegaan, kan je het bij .NL en bij Gloalcaching niet vinden kan je geluk nog bij Metacaching proberen kan je bij die drie partijen niet vinden is de laatste uitlaatklep om met je doordachte schrijfles het Google discussie groep verrijken, en als je van alle 4 de groepen niet door 1 deur heen, mag je je eigen wel eens achter de oren krabben of het misschien (ik weet het! het kan natuurlijk niet) aan je zelf ligt.

 

Met deze actie word iedere serieuze Nederlandse cachesite onnodig uitgehold.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of de gemiddelde Nederlandse cacher snel de overstap maakt

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

ps @dutchgoldwing: had je echt het gevoel dat je niet meetelde?

Link to comment

Ik vind het jammer,

 

Het zal wel weer een verzoek zijn van een kleijn fanatiek groepje die door veelvuldig zeuren hun zin willen doordrammen.

 

Wat ik me zelf afvraag of het noodzakelijk is en wat men hier in Nederland op het geoche forum gebied nu mist?

 

Als je het bij .NL niet kan vinden kan je altijd nog naar Gloalcaching toegaan, kan je het bij .NL en bij Gloalcaching niet vinden kan je geluk nog bij Metacaching proberen kan je bij die drie partijen niet vinden is de laatste uitlaatklep om met je doordachte schrijfles het Google discussie groep verrijken, en als je van alle 4 de groepen niet door 1 deur heen, mag je je eigen wel eens achter de oren krabben of het misschien (ik weet het! het kan natuurlijk niet) aan je zelf ligt.

 

Met deze actie word iedere serieuze Nederlandse cachesite onnodig uitgehold.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of de gemiddelde Nederlandse cacher snel de overstap maakt

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

ps @dutchgoldwing: had je echt het gevoel dat je niet meetelde?

 

Ben je aan het knippen en plakken :)

 

Nu nog 1 op gc.nl he :P

Link to comment

In mij best steenkoal englies i wil trij toe sai somting.

Fank joe ferrie muts wie haf auwr oon forum nou!

 

Oftewel, fantastisch dat we naast een klimaattop in Kopenhagen nu ook een Nederlandstalig forum hebben.

Wederom in het kader van de kerstgedachte?

 

Bezoek ook eens www.geocaching.nl en www.globalcaching.nl om van al het geocaching-nieuws in Holland op de hoogte blijven!

haha ze hebben wel mooie smilies :P

Link to comment
Hij luistert o.a. naar de namen:
  • Nick
  • sTeamTraen
  • riviouveur

 

Als het DE Nick is wel... die was in het verleden penningmeester van de SVvTR!

Daar weet ik niks van, maar verder heeft BBosman gelijk. :P

 

Wat de modding betreft: zolang de diskussies redelijk "on-topic" en de toon "beleefd" en "respectvol" (nota bene t.o.v. de lackeys en vrijwilligers van Groundspeak) blijven, heb ik zin noch tijd om iets anders dan een "light touch" toe te passen. (Kritiek op de taalfouten van de moderator mag ook, mits beleefd en constructief... ik woon sinds 20 jaar niet meer in Nederland, kan ook zijn dat er af een toe een Duits woordje daartussen kruipt.)

Edited by riviouveur
Link to comment
Today, I moved some VERY OLD threads from the All Nations section into this section.

Perhaps with the best intention(s), but this are not very well-organized/clear with very, very old stuf.

 

Wellicht met de beste bedoeling(en), maar het wordt er niet overzichtelijker/duidelijker op.

Ik heb de meeste van deze threads gesloten, want "gravedigging" (het weer naar boven halen van zeer oude threads) leidt inderdaad vaak tot confusie.

 

De "history level" van deze forum is op dit moment "Show All", maar over een paar weken gaat deze terug tot de normale waarde voor dit board (30 dagen, geloof ik) en dan zullen deze threads verdwijnen (maar toch "searchable" blijven).

Edited by riviouveur
Link to comment

Nu nog een subsubforum in het plat zeeuws.

Kom maar op met dat "plat zeeuws" subforum. Moet tegenwoordig kunnen. We leven nu toch al in een multiculturele samenleving. Dus dat moet geen enkel bezwaar zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat die overal zo geroemde meneer die schatten keurt dit geen enkel punt vindt. Hij heeft overigens ietsepiets probleempjes met it Frysk......

 

-= GensNet =-

Link to comment
Nu nog een subsubforum in het plat zeeuws.
Ik heb geen enkel probleem met subfora voor verschillende dialecten, maar ik denk dat er te weinig mensen zijn die dat (of een ander) dialect spreken/schrijven en op deze site komen om dat subsubforum ook daadwerkelijk van inhoud te voorzien.

 

Een onderverdeling in een aantal subsubfora is in de toekomst misschien geen verkeerd idee, maar dan zullen er eerst genoeg mensen hier moeten gaan posten, dat het ook nut heeft om overzicht te creëren door subfora in te voeren.

 

Kom maar op met dat "plat zeeuws" subforum. Moet tegenwoordig kunnen. We leven nu toch al in een multiculturele samenleving. Dus dat moet geen enkel bezwaar zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat die overal zo geroemde meneer die schatten keurt dit geen enkel punt vindt. Hij heeft overigens ietsepiets probleempjes met it Frysk......
Er zijn in Nederland genoeg caches met daarin de tekst in een andere taal gepubliceerd. Zo snel komen in mij op Frans, Duits, Engels, Zuid-Afrikaans en ook Fries op. Sommige zijn geheel in die taal, anderen zijn meertalig en bieden de beschrijving ook in die taal aan. De reviewers (meervoud) hebben daar dus blijkbaar geen problemen mee. Wat ik me wel voor kan stellen is dat ze tijdens het reviewen in een door hun leesbare taal inhoudelijk willen kunnen praten over die cache en dat je dus in de reviewer notes gevraagd kan worden om bepaalde stukjes even voor hem/haar te vertalen.

 

Je kunt het ook anders bekijken. Wees blij dat we Nederlandse reviewers hebben. Anders zouden we alle caches (minimaal) in het Engels moeten aanbieden. Dit zou voor mij geen probleem zijn, maar dat legt de drempel wel een stuk hoger voor veel mensen om een cache neer te kunnen leggen, omdat ze de Engelse taal slecht/niet machtig zijn. Hetzelfde geld vervolgens ook voor de zoekers. Zelfs de caches waarbij wel een Engelse omschrijving aanwezig is, wijkt die omschrijving veelal (ernstig) van de Nederlandse versie af en is het niveau Engels zo slecht dat de gemiddelde Engelsman er alsnog geen wijs uit kan worden.

Link to comment

Ik vind het jammer,

 

Het zal wel weer een verzoek zijn van een kleijn fanatiek groepje die door veelvuldig zeuren hun zin willen doordrammen.

 

Wat ik me zelf afvraag of het noodzakelijk is en wat men hier in Nederland op het geoche forum gebied nu mist?

 

Als je het bij .NL niet kan vinden kan je altijd nog naar Gloalcaching toegaan, kan je het bij .NL en bij Gloalcaching niet vinden kan je geluk nog bij Metacaching proberen kan je bij die drie partijen niet vinden is de laatste uitlaatklep om met je doordachte schrijfles het Google discussie groep verrijken, en als je van alle 4 de groepen niet door 1 deur heen, mag je je eigen wel eens achter de oren krabben of het misschien (ik weet het! het kan natuurlijk niet) aan je zelf ligt.

 

Met deze actie word iedere serieuze Nederlandse cachesite onnodig uitgehold.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of de gemiddelde Nederlandse cacher snel de overstap maakt

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

ps @dutchgoldwing: had je echt het gevoel dat je niet meetelde?

 

mensen wees eens blij, en wees eens niet zo chagrijnig B)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...