Jump to content

loc -tiedostojen toiminta MapSourcessa?


epeli

Recommended Posts

Törmäsin tosi outoon tilanteeseen. Latasin GC:n sivulta kätköjä tiedostoon ja tarkoitukseni oli lurauttaa ne Map Source'lla Garmin'iinini. MapSource kuitenkin sanoi, että tämä loc -tyyppinen tiedoso on korruptoitunut, eikä kelpaa käyttöön. Latasin tiedot uudestaan ja sama tulos. Päättelin, että siellä on jotain hetkellistä häiriötä ja kokeilin parin päivän päästä uudestaan. Sama tulos.

 

Seuraavaksi kokeilin jollain vanhalla loc -tiedostolla, jota olin varmuudella käsitellyt pari kuukautta aiemmin, mutta sekään ei ohjelmalle kelvannut. Niimpä päättelin, että ohjelman asetuksissa on jotain pahasti vialla ja poistin koko MapSourcen koneeltani ja asensin sen alusta alkaen uudestaan. Sama tulos.

 

Päättelin, että vika on jossain käyttöjärjestelmätason jutuissa joista en ole osannut nähdä edes painajaisia. Tältä pohjalta asensin MapSourcen aivan neitseelliseen koneeseen, jossa se ei ollut ikinä käynytkään. Sama tulos!

 

GPSBabel sentään syö noita loc -tiedostoja ja sillä saan siirrettyä datan muotoon, jota MapSourcekin suostuu käsittelelmään.

 

Onko kukaan tavannut tämmöistä ongelmaa ja ennenkaikkea onko siihen ratkaisua?

Vai onko minulta vain henk koht satelliitistani kärähtänyt sulake? :)

Edited by epeli
Link to comment

Törmäsin tosi outoon tilanteeseen. Latasin GC:n sivulta kätköjä tiedostoon ja tarkoitukseni oli lurauttaa ne Map Source'lla Garmin'iinini. MapSource kuitenkin sanoi, että tämä loc -tyyppinen tiedoso on korruptoitunut, eikä kelpaa käyttöön. Latasin tiedot uudestaan ja sama tulos. Päättelin, että siellä on jotain hetkellistä häiriötä ja kokeilin parin päivän päästä uudestaan. Sama tulos.

 

Seuraavaksi kokeilin jollain vanhalla loc -tiedostolla, jota olin varmuudella käsitellyt pari kuukautta aiemmin, mutta sekään ei ohjelmalle kelvannut. Niimpä päättelin, että ohjelman asetuksissa on jotain pahasti vialla ja poistin koko MapSourcen koneeltani ja asensin sen alusta alkaen uudestaan. Sama tulos.

 

Päättelin, että vika on jossain käyttöjärjestelmätason jutuissa joista en ole osannut nähdä edes painajaisia. Tältä pohjalta asensin MapSourcen aivan neitseelliseen koneeseen, jossa se ei ollut ikinä käynytkään. Sama tulos!

 

GPSBabel sentään syö noita loc -tiedostoja ja sillä saan siirrettyä datan muotoon, jota MapSourcekin suostuu käsittelelmään.

 

Onko kukaan tavannut tämmöistä ongelmaa ja ennenkaikkea onko siihen ratkaisua?

Vai onko minulta vain henk koht satelliitistani kärähtänyt sulake? :)

 

Kokeilin koneessani olleella Map Sourcen versiolla 6.13.7: ei ongelmia.

Päivitin Map Sourcen versioon 6.15.6: ei ongelmia.

 

Johtopäätös: satelliittisi sulake on kärähtänyt? Tai en siis voi auttaa.

Link to comment

Johtopäätös: satelliittisi sulake on kärähtänyt? Tai en siis voi auttaa.

 

Joo, nyt se on varmaa - sulake on paukahtanut! Minä laitan TB -lätkän kaulanauhaani ja istahdan pysyvästi purkkiin GCYGTE!

 

Olin Linux -puolella netissä ja latasin joukon kätköjä. Alkaessani XP -puolella jatkokäsittleyä tuuppasin datan (loc -tiedosto) vanhasta tottumuksesta MapSourceen ja sehän lähti pelittään! Käsittääkseni tuo ei voi olla käyttiksestä johtuvaa, mutta varmuudeksi latasin yhden tiedoston XP:llä ja nyt sitten sekin kelpasi MapSourcelle!

 

En ymmärrä mitään! Titi - tyyy! Aurinko paistaa ja voikukat laulaa Hämeensillan kaiteella joulukuussa marssilauluja! Minä muutan Nokialle niemennokkaan - ei tätä mikään muu enää selitä :)

 

Ja toista kuukautta olen ton kanssa tapellut!!

 

Tietääks muuten kukaan mitään softaa, joka pyörisi Linuxissa ja osaisi jutella Garminin kanssa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...