Jump to content

Miksi se kätköpurnukka ei voi pysyä siellä minne se on laitettu...


Geovius

Recommended Posts

Tuossa aiheessahan se tuli kiteytetysti sanottu ja onhan tästä aikaisemmin ollut juttua. Tuli tässä juuri eilen käytyä huoltokäynnilla eräällä kätköllä ja luulimme kätkön jo kokonaan kadonneen, kun se oli vaihtanut paikkaa. No ei ollut toki kaukana mutta kuiteskin, alunperin purnukan piti nimenomaan olla siinä helpossa kohtaa ettei paikalla tarvitse kupeksi turhan kauaa. Mikä on ihan hyvä idea niinkin vilkkaassa paikassa.

 

Toisella kätköllä sitten taas purnukka on kyllä paikallaan mutta sen sijaan silikat ja kynät oli pitkin maata. Että pientä huolellisuutta kiitos! :(

Link to comment

Tuossa aiheessahan se tuli kiteytetysti sanottu ja onhan tästä aikaisemmin ollut juttua. Tuli tässä juuri eilen käytyä huoltokäynnilla eräällä kätköllä ja luulimme kätkön jo kokonaan kadonneen, kun se oli vaihtanut paikkaa. No ei ollut toki kaukana mutta kuiteskin, alunperin purnukan piti nimenomaan olla siinä helpossa kohtaa ettei paikalla tarvitse kupeksi turhan kauaa. Mikä on ihan hyvä idea niinkin vilkkaassa paikassa.

 

Toisella kätköllä sitten taas purnukka on kyllä paikallaan mutta sen sijaan silikat ja kynät oli pitkin maata. Että pientä huolellisuutta kiitos! :(

 

Kuulostaa valitettavan tutulta ja yhdyn täysin erityisesti tuohon viimeiseen lauseeseen :huh:

Link to comment

Gosh! Eli olen aivan samaa mieltä. Olen lisäksi kyllä miettinyt sitä, että tässä voisi ehkä hyödyntää Poka-Yoke periaatetta eli toteuttaa purkki niin, ettei sitä saa takaisin paikoilleen väärin. Ehkäpä eräänkin kätköpurkin koko vaihtuu tässä kevään/kesän mittaan.

Link to comment
Toisella kätköllä sitten taas purnukka on kyllä paikallaan mutta sen sijaan silikat ja kynät oli pitkin maata. Että pientä huolellisuutta kiitos! :unsure:

Täysin sama kokemus, etenkin urbaanikätköt ovat varsin ongelmallisia mikäli ne eivät pysy kunnolla paikallaan/piilossaan.

Let's be careful out there!

Link to comment

Olen seuraavista syista ehka mahdollisesti saattanut siirtaa purkkia:

 

1) loysin sen nakyvalta paikalta tai kohdasta joka mielestani on huono Tliian pieni, marka, likainen) ja ihan vieressa (alle 30cm) on parempi paikka

 

2) olin taysin huolimaton ja en kunnolla kiinnittanyt huomiota asioihin ennen kuin otin purkin esille. Jos olen taman tehnyt niin pyydan anteeksi.

 

Itsellani on purkki jossa yksi sivu kuudesta on paalystetty kaarnalla, muut viisi sivua ovat valkoista muovia. Tarkoitus "tietysti" on jattaa ainoastaan naamioitu sivu nakyviin. Yhdeksan kertaa kymmenesta kun tarkistan asian niin se on palautettu vaarin pain.

Link to comment

Ihan vieressä (alle 30cm) on parempi paikka. 10 samanlaista kun käy kätköllä, niin johan se on melkein 3 metrin päässä alkuperäisestä paikasta. Onkohan tämä vähän niinkuin travelbugin pikkuserkku, travelcache. Kätkön kuvaukseen vaan maininta, että haluan matkata mahdollisimman kauas ilmoitetuista koordinaateista.

Link to comment

Ihan vieressä (alle 30cm) on parempi paikka. 10 samanlaista kun käy kätköllä, niin johan se on melkein 3 metrin päässä alkuperäisestä paikasta. Onkohan tämä vähän niinkuin travelbugin pikkuserkku, travelcache. Kätkön kuvaukseen vaan maininta, että haluan matkata mahdollisimman kauas ilmoitetuista koordinaateista.

 

Tarkoitin etta jos purnukka on kolossa jossa se on nakyvilla kaikille ohikulkijoille, tai vaikka kolossa joka on taynna koiran kakkaa, niis silloin saattaisin sen siirtaa. Muuten en muiden jemmoja tarkoituksella muuta.

Link to comment

Eikä ongelma koske pelkästään paikan muuttumista, vaan myös piilotustavan.

 

Mulla on urbaanimikro megajästikkäässä paikassa, joten purkin jättäminen vähänkään näkyviin on veren kaivamista nenästään. Se on magneeteilla kiinni kapean putken sisäpinnassa ja koska käsi ei mahdu putkeen, niin mä tein siihen rautalangasta kahvan, josta sen saa vedettyä ulos yhdellä tai kahdella sormella.

 

Lähes joka kerta kun mä olen käynyt katsomassa mitä purkille kuuluu, on joku valopää, joka ei ole tajunnut mitä varten purkissa on magneetit, askarrellut siitä nostokahvasta ripustuskoukun. Kiiltävä teräslanka loistaa putken reunalla julistaen kaikelle kansalle, että täällä on jotain erikoista.

 

Ja kyse ei oo mistään yksittäistapauksesta, vaan melkein joka ikinen kerta kun mä olen paikalla käynyt, mä oon joutunut oikomaan sen langan takaisin kahvaksi. Ja koska teräslanka ei kestä loputonta määrää edestakaisin vääntelyä, niin mä oon jo puolen tusinaa kertaa joutunut rakentamaan koko purkin uusiksi koska se kahva on katkennut.

 

Jos purkilla on useita kävijöitä mun käyntieni välissä, niin tietysti vain yhden tarvii olla ääliö ja muut vain palauttaa purkin niinkuin löysivätkin, kuten asiaan kuuluu. Mutta koska toi on tapahtunut niin monta kertaa, niin se tarkoittaa että noita ääliöitä liikkuu kätköilijöiden joukossa kymmenittäin!

Link to comment

Kannattas varmaan kertoa "haitallisellakin foorumilla", niin kaikki satunnaiset aloitteilijat Stadin-kävijätkin ymmärtäis yskän. Seuraako kukaan suomenkielinen enää tätä foorumia?!!

 

Eikä ongelma koske pelkästään paikan muuttumista, vaan myös piilotustavan.

 

Mulla on urbaanimikro megajästikkäässä paikassa, joten purkin jättäminen vähänkään näkyviin on veren kaivamista nenästään. Se on magneeteilla kiinni kapean putken sisäpinnassa ja koska käsi ei mahdu putkeen, niin mä tein siihen rautalangasta kahvan, josta sen saa vedettyä ulos yhdellä tai kahdella sormella.

 

Lähes joka kerta kun mä olen käynyt katsomassa mitä purkille kuuluu, on joku valopää, joka ei ole tajunnut mitä varten purkissa on magneetit, askarrellut siitä nostokahvasta ripustuskoukun. Kiiltävä teräslanka loistaa putken reunalla julistaen kaikelle kansalle, että täällä on jotain erikoista.

 

Ja kyse ei oo mistään yksittäistapauksesta, vaan melkein joka ikinen kerta kun mä olen paikalla käynyt, mä oon joutunut oikomaan sen langan takaisin kahvaksi. Ja koska teräslanka ei kestä loputonta määrää edestakaisin vääntelyä, niin mä oon jo puolen tusinaa kertaa joutunut rakentamaan koko purkin uusiksi koska se kahva on katkennut.

 

Jos purkilla on useita kävijöitä mun käyntieni välissä, niin tietysti vain yhden tarvii olla ääliö ja muut vain palauttaa purkin niinkuin löysivätkin, kuten asiaan kuuluu. Mutta koska toi on tapahtunut niin monta kertaa, niin se tarkoittaa että noita ääliöitä liikkuu kätköilijöiden joukossa kymmenittäin!

Link to comment

Eikä ongelma koske pelkästään paikan muuttumista, vaan myös piilotustavan.

 

Tämä on tosiaan se toinen variaatio mitä tapahtuu.

Ihmettelemme tosiaan miksi näin tehdään.

 

Pyrimme aina palauttamaan ourkin juuri siihen kohtaan missä se oli ja juuri sillä tavalla kuin se oli. Se on toki ymmärrettävää, että joskus tapahtuu vahinkoja. Mutta silloin on reilua ilmoittaa suoraan piilottajalle, että hups nyt taisi mennä systeemi rikki.

Link to comment

Pistetäänpä napinalankaan ihan ilkeyden vuoksi positiivista palautetta :P

 

Kesäkausi on ymmärrettävästi vilkasta aikaa parilla adoptoimallani Suomenlinnan kätköllä GC2BA1 GC7255 ja sähköpostilaatikkoon kolahtelee loggauksia tasaisena virtana. Kun ei huoltopyyntöä ja tai muutakaan napinaa täysistä lokikirjoista alkanut kuulua, päättelin ettei kukaan vain viitsi ilmoittaa huoltotarpeesta. Niinpä pakkasin georepun täyteen huoltotarpeita ja suuntasin lautalle koko lailla synkin aavistuksin:

 

- Purkit ovat jälleen siirtyilleet ties minne. Hyvä jos omiaan löytää (Ja löytöloggauskin on jo kirjattuna ajalta ennen adoptointia).

- Purkit ovat tietysti täynnä märkiä irtopapereita, kun yksinkertainen kierrekansi on liian monimutkainen suljettava uusavuttomille.

- Miten siinä ihmisvilinässä purkkeihin edes pääsee käsiksi.

 

Vaan kuinkas kävikään...

Purkit löytyivät juuri siitä paikasta, johon olin ne jättänyt.

Sisältö oli kuiva ja kunnossa. Lokikirjat ehjiä ja vain toinen piti vaihtaa, kun täyttyminen oli 1-2 viikon päässä.

Jästit tekivät siististi tilaa tarkastustoimien ajaksi.

 

Ja Suomenlinnan Panimosta sai hyvää olutta.

Meni hyvät synkistelyt ihan hukkaan B)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...