Jump to content

Magellan Triton 300


benihana86

Recommended Posts

Vorige zomer kocht ik een Magellan Triton 300 in Amerika. Ik heb er nog niet veel genot van gehad want hij geeft vaak foutmeldingen als ik coördinaten invoer. Als ik kijk naar mijn huidige coördinaten (thuis) en ik voer die in voor mijn Home coordinates, dan zijn die op het google maps kaarte ergens in Frankrijk.

Kortom, ik kan gewoon nog niet al te goed met dit toestel overweg.

Zijn er mensen die toevallig in de buurt van Dilbeek wonen en van deze gps iets afweten?

 

Last summer I bought a Magellan Triton 300 when I was in the States. I haven't been able to figure it out though. When I try to put in coordinates, a lot of times it says Invalid coordinates or something like that.

Is there anyone who has experience with this gps that lives near Dilbeek?

Or just someone who can help me figure this out.

for example, when I put in the home coordinates I read of my gps, it shows on google maps that it's somewhere in France, I have no idea why.

 

Dank u / Thanks for your help!

 

Benihana86

Link to comment

Vorige zomer kocht ik een Magellan Triton 300 in Amerika. Ik heb er nog niet veel genot van gehad want hij geeft vaak foutmeldingen als ik coördinaten invoer. Als ik kijk naar mijn huidige coördinaten (thuis) en ik voer die in voor mijn Home coordinates, dan zijn die op het google maps kaarte ergens in Frankrijk.

Kortom, ik kan gewoon nog niet al te goed met dit toestel overweg.

Zijn er mensen die toevallig in de buurt van Dilbeek wonen en van deze gps iets afweten?

 

Last summer I bought a Magellan Triton 300 when I was in the States. I haven't been able to figure it out though. When I try to put in coordinates, a lot of times it says Invalid coordinates or something like that.

Is there anyone who has experience with this gps that lives near Dilbeek?

Or just someone who can help me figure this out.

for example, when I put in the home coordinates I read of my gps, it shows on google maps that it's somewhere in France, I have no idea why.

 

Dank u / Thanks for your help!

 

Benihana86

 

Vermoedelijk heeft het iets te maken met de instellingen van het coordinatenstelsel.

In mijn oude Magellan staat dit in de setup menu / Coord system (primary) op Latitude/Longitude en DEG/MIN.MMM (of met andere woorden, graden + decimale minuten). Dit is de meest gebruikte instelling voor het geocachen. Google Earth gebruikt echter DEG/MIN/SEC waarbij het decimale gedeelte van een minuut in seconden is opgeven (dus 0,5 minuten is 30 seconden).

Verder moet je ook checken dat de Map Datum is ingesteld op WGS84.

 

Ik zou je verder ook aanraden om een accountje aan te maken op het Belgische geocaching-forum op www.geocaching.be. Hier ga je zeker alle hulp krijgen. Dit Groudspeak-forum wordt maar door weinig Vlaamse cachers gevolgd.

Link to comment

Dank u iedereen voor jullie snel advies!

 

Alles lijkt nu te lukken. Ik ga hem volgende week nog is teste met een langere cache, en dan zal ik het echt

weten. De foutmeldingen kwamer er omdat ik bij het ingeven het coördinaat niet wiste, maar erover typte,

en dat mag blijkbaar niet.

 

Voor de thuiscoördinaten met google maps zal ik ook nog eens zien, maar ik denk wet dat het moet lukken.

 

Dank u nog eens, ik hoop dat het cachen nu wat vlotter zal gaan!

 

greetz,

 

Benihana

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...