Jump to content

Vasta-alkajan kysymyksiä


Aarteenkaivajat

Recommended Posts

Moikka!

 

Olen vasta-alkaja geokätköilyn saralla ja loggauksissa esiintyvät lyhennykset ovat suurimmalta osalta jääneet minulle hämärän peittoon. Voisiko joku suomentaa yleisimmin käytetyt lyhenteet? Tarkoitan nyt lyhenteitä kuten "DNF= ei löytynyt kätkö, ei." Siis kaikkia lyhennyksiä, mitä esiintyy loggauskeskusteluissa. Kiitoksia etukäteen. :rolleyes:

Link to comment

Moikka!

 

Olen vasta-alkaja geokätköilyn saralla ja loggauksissa esiintyvät lyhennykset ovat suurimmalta osalta jääneet minulle hämärän peittoon. Voisiko joku suomentaa yleisimmin käytetyt lyhenteet? Tarkoitan nyt lyhenteitä kuten "DNF= ei löytynyt kätkö, ei." Siis kaikkia lyhennyksiä, mitä esiintyy loggauskeskusteluissa. Kiitoksia etukäteen. :rolleyes:

 

Ehkä tärkeimmät ovat nämä:

DNF=Did not found (Kätköä ei löytynyt, vaikka etsittiinkin)

FTF=First to find (Ensinmäisenä paikalla uudella kätköllä, ja ottaa "kunniamaininnan" siitä)

TFTC=Thanks for the cache (Kiitosksia kätköstä, elikkä yksinkertaisesti: Kiitos)

TNLN=Take nothing, leave nothing (Ei otettu mitään, ei jätetty mitään. Koskien vaihtoesineitä/Geokolikkoja/Travelbugeja)

 

Iltalukemiseksi suosittelen opasta: "Älä ryhdy geokätköilijäksi" http://www.geocache.fi/materiaali/ala_ryhd...tkoilijaksi.pdf

Link to comment

Kiitoksia. Erityisesti tuo TFTC on kiusannut minua. Olen ajatellut, että se voisi olla jotain tuommoista "kiitos", mutta en oikein tajunnut millään, mistä sanoista se koostuisi ja täten ollut varma tarkoituksesta. Olen lukenut tuon mainitsemasi opuksen, mutta toki en sitä ulkoa osaa ja jotain on epäilemättä jäänyt huomaamatta. Tänään olisi tarkoitus tehdä kaverille kätköilyyn tunnukset kyseisen opuksen voimalla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...