Jump to content

Magellan 400


matilaiset

Recommended Posts

Tunnen itseni aika pöljäksi juuri nyt.. Hankin gps paikantimen Magellan Triton 400, koska sen pitäisi olla helppo käyttöinen :) mutta mutta.... Ensimmäinen ongelma on se etten saa valikkokieltä vaihdettua suomeksi (pitäisi olla mahdollista). Löytyisikö ketään, jolla olisi vastaavanlaista vempainta ja osaisi minua opastaa :D

Link to comment

Kiitosta vaan avusta, siellähän se suomi luurasi. :D Ihmettelen vaan kun ei, muuten pätevästä, ohjekirjasta löytynyt mitään tuosta kielenkäännöstä. Vielä yksi (voi olla, että myöhemmin ilmaantuu lisää) kysymys; tarvitsenko siihen mitään erikseen hankittavaa karttaohjelmaa päästäkseni kätkö-paikannuksen makuun... :)

Link to comment

Nyt sitä apua oikeasti tarvittaisiin, ettei tämä gps lennä ikkunasta pihalle... :D L :D Löytyisikö ketään kätköilijä veljeä/sisarta tai molempia, joka auttaisi meitä uunoja tämän ihme lootan kanssa? Mistään Magellanin omista nettisivuista ei ollut kyllä mitään apua ja ohjekirjankin olen lukenut jo kymmeneen kertaan, mutta tämä kone vaan ei tee sitä mitä minä sen kuvittelen :) tekevän. Kahvit ja pullat tarjoan jos pääsisit oikein kädestäpitäen neuvomaan vaikka lähimmän Essonbaariin, asustellaan keskellä ei mitään, mutta Tampere, Hämeenlinna, Valkeakoski-linjalta jos auttaja löytyisi niin voitaisiin tehdä treffit. :D

Link to comment

Minulla on triton 400 enkä ole hankkinut siihen mitään karttaohjelmaa ja ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin. Asun Tampereelta 100 km pohjoiseen, joten olen aika kaukana, mutta voin kyllä vastailla kysymyksiin näin kirjallisesti tai vaikka puhelimitse, jos tarvetta on. Oletteko löytäneet netistä sen Magellan käyttöoppaan? Se on laajempi kuin se mukana tullut pikku läpyskä.

Link to comment

Joo, latasin netistä sen käyttöohjeen, mutta ongelma taitaa piillä siinä etten ole ikinä käyttänyt enkä edes vahingossa nähnyt gepsiä :laughing: joten en ole ihan varma mitä mun pitäis ensin tehdä että pääsisin kätköjen kimppuun (tähän asti etsitty ja löydetty kartan kanssa)... Onko sinulla ollut ongelmia Tritonisi kanssa? Luin täältä foorumista toisaalta, että käyttöjärjestelmä saattaa tökkiä ja huoltoa kaivataan :laughing:

Link to comment

Ensin täytyy luoda siihen gepsiin kätkö eli käsin näpytellä ne koordinaatit ja sitten kun sen on tehnyt pitää valita se kätkö mene -kohdasta. En minäkään aikaisemmin ollut koskaan gepsin kanssa mitään touhunnut, vähitellen sitten olen oppinut. Ongelmia tuli siinä vaiheessa kun keksin, että tritoniin saa ladattua kätköjä suoraan netistä vantage point-ohjelman ja piuhan avulla. No sehän onnistui hienosti, mutta sitten seuraavalla kätköily reissulla gepsi ilmoitti, että outdoor navi on tehnyt illegaaleja operaatioita ja gepsi jumiin. Sama toistui aina uudelleen, kunnes älysin poistaa ne suoraan ladatut kätköt ja ihan näpyttelylinjalla olen sittemmin pysytellyt. Muuten on kyllä toiminut hyvin ja näyttänyt tarkasti koordinaatiti oikein.

Link to comment

Olen yrittänyt tehdä näin: MENU - LUO - GEOKÄTKÖ - Koordinaateista - menen nuolella alaspäin koordinaatit kohtaan ja aktivoin pituuspiiri sarakkeen - avautuu näppäimistö jolla voin pyyhkiä tarjolla olevan koordinaatin ja vaihtaa tilalle kätkön naatin - kun yritän kuitata tämän muutoksen tulee aina herja - invalid coordinates..... jne jne :laughing:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...