Jump to content

GARMIN 300:seen KÄTKÖT KERTALATAUKSELLA ?


EEHy

Recommended Posts

Olen päässyt lasteni tukihenkilöksi kätköilyssä (autokuski ja tech-aid :) ) ja tuo jälkimmäinen tuottaa tuskaa. Osaatteko neuvoa:

 

1. Kuinka saan ladattua esim. 250 lähintä kohdetta gepsiin vihjeineen

- siis mielellään tarkkuudella paina ensin nappualaa X, klikkaa sitten nappulaa Y, tee sitten.....

- nyt saan ne vain yksi kerrallaan ja tiedän, että pocket-query on apuväline tähän mutta miten ??

 

Arvostaisin SUURESTI oikein rautalangasta väännettyä vastausta joko tähän sivulle tai osoitteeseen sami.hyvonen@upo.fi

 

Kiitokset etukäteen !!!

 

-sami-

Link to comment

Olen päässyt lasteni tukihenkilöksi kätköilyssä (autokuski ja tech-aid :) ) ja tuo jälkimmäinen tuottaa tuskaa. Osaatteko neuvoa:

 

1. Kuinka saan ladattua esim. 250 lähintä kohdetta gepsiin vihjeineen

- siis mielellään tarkkuudella paina ensin nappualaa X, klikkaa sitten nappulaa Y, tee sitten.....

- nyt saan ne vain yksi kerrallaan ja tiedän, että pocket-query on apuväline tähän mutta miten ??

 

Arvostaisin SUURESTI oikein rautalangasta väännettyä vastausta joko tähän sivulle tai osoitteeseen sami.hyvonen@upo.fi

 

Kiitokset etukäteen !!!

 

-sami-

 

Jos olet premium-jäsen, voit generoida Pocket Queryjä haluamillasi ehdoilla ja saat sähköpostilla kaksi tiedostoa; toisen, jossa on kätköt yhdessä GPX-tiedostossa ja additional waypointsit toisessa GPX-tiedostossa. Liitä Colorado tietokoneeseen ja kopioi nuo kaksi tiedostoa Coloradon hakemistoon Garmin\GPX.

 

Tarvitsetko apua itse Pocket Queryn tekemisessä vai Coloradon kanssa?

Link to comment

Olen päässyt lasteni tukihenkilöksi kätköilyssä (autokuski ja tech-aid :) ) ja tuo jälkimmäinen tuottaa tuskaa. Osaatteko neuvoa:

 

1. Kuinka saan ladattua esim. 250 lähintä kohdetta gepsiin vihjeineen

- siis mielellään tarkkuudella paina ensin nappualaa X, klikkaa sitten nappulaa Y, tee sitten.....

- nyt saan ne vain yksi kerrallaan ja tiedän, että pocket-query on apuväline tähän mutta miten ??

 

Arvostaisin SUURESTI oikein rautalangasta väännettyä vastausta joko tähän sivulle tai osoitteeseen sami.hyvonen@upo.fi

 

Kiitokset etukäteen !!!

 

-sami-

 

Jos olet premium-jäsen, voit generoida Pocket Queryjä haluamillasi ehdoilla ja saat sähköpostilla kaksi tiedostoa; toisen, jossa on kätköt yhdessä GPX-tiedostossa ja additional waypointsit toisessa GPX-tiedostossa. Liitä Colorado tietokoneeseen ja kopioi nuo kaksi tiedostoa Coloradon hakemistoon Garmin\GPX.

 

Tarvitsetko apua itse Pocket Queryn tekemisessä vai Coloradon kanssa?

 

_Tein uusiksi tuon Pocket Queryn ja kun se tulee palaan asiaan. Vika on voinut olla siinä, että ne on jääneet mailifiltteriin. Zipattuina pitäisi tulla kuulemma läpi.... Mutta, luulen että palaan vielä asiaan, kiitokset !!!!

Link to comment

Olen päässyt lasteni tukihenkilöksi kätköilyssä (autokuski ja tech-aid :unsure: ) ja tuo jälkimmäinen tuottaa tuskaa. Osaatteko neuvoa:

 

1. Kuinka saan ladattua esim. 250 lähintä kohdetta gepsiin vihjeineen

- siis mielellään tarkkuudella paina ensin nappualaa X, klikkaa sitten nappulaa Y, tee sitten.....

- nyt saan ne vain yksi kerrallaan ja tiedän, että pocket-query on apuväline tähän mutta miten ??

 

Arvostaisin SUURESTI oikein rautalangasta väännettyä vastausta joko tähän sivulle tai osoitteeseen sami.hyvonen@upo.fi

 

Kiitokset etukäteen !!!

 

-sami-

 

Jos olet premium-jäsen, voit generoida Pocket Queryjä haluamillasi ehdoilla ja saat sähköpostilla kaksi tiedostoa; toisen, jossa on kätköt yhdessä GPX-tiedostossa ja additional waypointsit toisessa GPX-tiedostossa. Liitä Colorado tietokoneeseen ja kopioi nuo kaksi tiedostoa Coloradon hakemistoon Garmin\GPX.

 

Tarvitsetko apua itse Pocket Queryn tekemisessä vai Coloradon kanssa?

 

_Tein uusiksi tuon Pocket Queryn ja kun se tulee palaan asiaan. Vika on voinut olla siinä, että ne on jääneet mailifiltteriin. Zipattuina pitäisi tulla kuulemma läpi.... Mutta, luulen että palaan vielä asiaan, kiitokset !!!!

 

Ei se ollutkaan vika siinä. Olen testannut näitä nyt puolenkymmentä kertaa ja saan aina vastauksen takaisin - TYHJÄNÄ. Mikähän menee pieleen - tässä mitä teen :

 

- valitsen päivän milloin query tehdään

- tee kerran ja sitten tuhoa

- valitsen 300 ja trad. kätköjä

- valitsen small, large, regular ja microkätköt

- jotka olen löytänyt ja joita en ole (tarkoituksena saada kaikki kertalatauksella tästä läheltä gepsiin...)

- maasto ja vaikeus ykkönen tai suurempi (täpät ruutuun)

- maaksi suomi, ei mitään statea

- from origin tähän täppä ja postinumero

- within radius 200km (mahtuisi mökin ympäristökin mukaan)

- placed during ==> none

- attributes to include/exclude ==> ei valita mitään (eikös silloin kaikki ole mukana)

- ja lopuksi työsähköposti, tähän saakka aina on tullut vain tyhjä vastaus....

 

Tein tässä samalla taas yhden, VOIKO JOKU KERTOA MITÄ TEEN VÄÄRIN ??? Arvostaisin kovasti kokeneempien konkareiden apua !!!

 

-se jolle lapset nauraa että etpäs osaa... -

Link to comment

- jotka olen löytänyt ja joita en ole (tarkoituksena saada kaikki kertalatauksella tästä läheltä gepsiin...)

 

Tuossahan se vika on. Sellainen kätkö ei ole mahdollista, jonka olet löytänyt ja et ole löytänyt! Jokainen valinta siinä PQ:n määrittelyssä rajaa niitä kätköjä. Ja ne valinnat toimivat AND-operaattorin tavoin. Joten jätä ruksit pois kummastakin ruudusta niin saat löydetyt ja löytämättömät mukaan.

Link to comment

- from origin tähän täppä ja postinumero

 

Edellisessä vastauksessa mainitun lisäksi myös tuo voi aiheuttaa ongelmia, kun tässä yhteydessä postinumerohaku taitaa toimia vain jenkkilässä. Käytä mieluummin hakua kotikoordinaateista.

 

Itse teen viikottain PQ:n lähimmistä kätköistä joita en ole löytänyt:

 

Days to Generate: kuluva päivä + täppä "Uncheck the day of the week after the query runs"

Show me 500 caches

- of any type (oletus)

- of any container (oletus)

- that I haven't found, I don't own, is active

- and terrain is less or equal to 3,5

- within none selected

- from origin my home coordinates

- within radius of 100 mi (oletus)

Link to comment

Niin ja tämä ei sitten toimi Suomessa: "from origin tähän täppä ja postinumero / Postal code"

Toimii vain jenkeisä. ( tähän tulikin jo kommenttia....)

 

Tähän kannattaa laittaa omat koordinaatit "My Home Coordinates " tai sitten joku muu tunnettu paikka "By Coordinates " kohtaan niin pelittää.

 

Ennen tuota ajoruksin päällelaittoa kannattaa katsoa myös "preview the search" sieltä sivun ylälaidasta (tai pocket query listauksen queryn vasemmalla puolen olevasta ensimmäisestä kuvakkeesta ) niin näkee mihin noita osumia sattui jos sattui. Ja editoida ehtoja sitten vastaavasti. Päivässähän saa ajettua vain 5 pocket queryä niin ei mene hukkaan vääriin hakuihin kun on ensin tarkistanut mitä haku saa aikaan.

 

- AnsKuukkeli.

Link to comment

Niin ja tämä ei sitten toimi Suomessa: "from origin tähän täppä ja postinumero / Postal code"

Toimii vain jenkeisä. ( tähän tulikin jo kommenttia....)

 

Tähän kannattaa laittaa omat koordinaatit "My Home Coordinates " tai sitten joku muu tunnettu paikka "By Coordinates " kohtaan niin pelittää.

 

Ennen tuota ajoruksin päällelaittoa kannattaa katsoa myös "preview the search" sieltä sivun ylälaidasta (tai pocket query listauksen queryn vasemmalla puolen olevasta ensimmäisestä kuvakkeesta ) niin näkee mihin noita osumia sattui jos sattui. Ja editoida ehtoja sitten vastaavasti. Päivässähän saa ajettua vain 5 pocket queryä niin ei mene hukkaan vääriin hakuihin kun on ensin tarkistanut mitä haku saa aikaan.

 

- AnsKuukkeli.

 

No nyt sain sen tehtyä - SUURKIITOS KAIKILLE NEUVOJILLE !!!!!!!

 

Viimeinen kysymys - kun tekee queryn ja kopioi sen gepsiin osaako se jotenkin automaattisesti korvata vanhat tai "laittaa päälle" vai kopioiko se aina kaikki ja työntää ne vaan tuonne samaan tiedostoon. Eli jos teen queryn samoilla ehdoilla vaikka kahden kuukauden päästä meneekö gepsi jossain vaiheessa "tukkoon" tai tarjoilleeko se saman kätkön kahdesti ?? Kiitokset vielä vastauksistanne....

 

team EEHY

Link to comment

Colorado osaa kyllä suodattaa tuplat pois, luulisin että uudempi näytetään.

Laite osaa hallita maks. 2000 kätköä, en nyt muista meneekö kone tukkoon vai jättääkö se satunnaisotannalla loput näyttämättä. Voit siis pitää koneessa 4 kpl täyttä 500 kätkön latausta, varsinkin jos ne menevät osittain päällekkäin.

Itse poistan vanhan ja generoin uuden tiedoston (GSAK, 1990 lähintä) aina ennen viikonloppua ja varmuuden vuoksi nimeän sen vielä eri nimiseksi. Toisaalta eräs käyttäjä nimeää uuden, korvaavan tiedostonsa varmuuden vuoksi aina samalla nimellä :rolleyes:

Jos käytät aina samaa hakua niin tiedosto(je)n nimikin lie sama jolloin uusi korvaa vanhan eikä kerääntymistä pääse tapahtumaan.

Edited by Tervas
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...