Jump to content

sony ericsson c702


Leena&Antti

Recommended Posts

Itselläni on tuo c702 "maastopuhelimena" sen roiskevesi- ja pölytiiviysominaisuuksien vuoksi eikä laitteen sisäinen gepsikään haitaksi ole siinä käytössä. Laitteen gepsi on ihan OK - jopa yllättävänkin tarkka siihen mitä etukäteen odotin - mutta ymmärtää koordinaatit vain aste-minuutti-sekunti-muodossa eli pientä konvertointia joutuu kätköjen koordseissa harrastamaan. Itse en ole luuria kätköilyssä juuri käyttäyt, koska sujuvasti toimivaa kätköilysoftaa (kyseessä java-puhelin) ei ole kohdalle sattunut. Paria softaa kyllä kokeilin vaan en saanut kunnolla pelaamaan. Oma lukunsa sitten on puhelimen lukuisat ohjelmistobugit, joihin ei ole vieläkään tullut korjausta uuden firmiksen muodossa. Puhelin kaatuilee itsekseen about kymmenen kertaa päivässä, puhelimen kuuloke pimenee usein kesken puhelun noin 5 sekunniksi kerrallaan, herätykset eivät useimmiten toimi jne jne. Luuri kyllä soveltuu sellaiseen tilapäiseen "rönttäkäyttöön" mutta ykköspuhelimeksi en sitä kyllä suosittele. Kannattaa katsoa www.matkapuhelininfo.comin forumista lisää kokemuksia laitteesta.

 

Mikäli haluaa kätköilykäyttöön sopivan puhelimen, kannattaa melkein vilkuilla esim. Nokian gepsikännyköitä käyttiksenä s60 3rd edition. Niihin löytyy useampikin erittäin käyttökelpoinen kätköilysofta, joskin kiinteä datapalvelu (9.80 e/kk) on erittäin suositeltava niitä käytettäessä.

Link to comment

Itselläni on tuo c702 "maastopuhelimena" sen roiskevesi- ja pölytiiviysominaisuuksien vuoksi eikä laitteen sisäinen gepsikään haitaksi ole siinä käytössä. Laitteen gepsi on ihan OK - jopa yllättävänkin tarkka siihen mitä etukäteen odotin - mutta ymmärtää koordinaatit vain aste-minuutti-sekunti-muodossa eli pientä konvertointia joutuu kätköjen koordseissa harrastamaan. Itse en ole luuria kätköilyssä juuri käyttäyt, koska sujuvasti toimivaa kätköilysoftaa (kyseessä java-puhelin) ei ole kohdalle sattunut. Paria softaa kyllä kokeilin vaan en saanut kunnolla pelaamaan. Oma lukunsa sitten on puhelimen lukuisat ohjelmistobugit, joihin ei ole vieläkään tullut korjausta uuden firmiksen muodossa. Puhelin kaatuilee itsekseen about kymmenen kertaa päivässä, puhelimen kuuloke pimenee usein kesken puhelun noin 5 sekunniksi kerrallaan, herätykset eivät useimmiten toimi jne jne. Luuri kyllä soveltuu sellaiseen tilapäiseen "rönttäkäyttöön" mutta ykköspuhelimeksi en sitä kyllä suosittele. Kannattaa katsoa www.matkapuhelininfo.comin forumista lisää kokemuksia laitteesta.

 

Mikäli haluaa kätköilykäyttöön sopivan puhelimen, kannattaa melkein vilkuilla esim. Nokian gepsikännyköitä käyttiksenä s60 3rd edition. Niihin löytyy useampikin erittäin käyttökelpoinen kätköilysofta, joskin kiinteä datapalvelu (9.80 e/kk) on erittäin suositeltava niitä käytettäessä.

 

Mitä nuo ohjelmisto bugit ovat??? :(

Kun itselläni ei ole mitään hajua... Olen ihan pihalla :(

Link to comment

Itselläni on tuo c702 "maastopuhelimena" sen roiskevesi- ja pölytiiviysominaisuuksien vuoksi eikä laitteen sisäinen gepsikään haitaksi ole siinä käytössä. Laitteen gepsi on ihan OK - jopa yllättävänkin tarkka siihen mitä etukäteen odotin - mutta ymmärtää koordinaatit vain aste-minuutti-sekunti-muodossa eli pientä konvertointia joutuu kätköjen koordseissa harrastamaan. Itse en ole luuria kätköilyssä juuri käyttäyt, koska sujuvasti toimivaa kätköilysoftaa (kyseessä java-puhelin) ei ole kohdalle sattunut. Paria softaa kyllä kokeilin vaan en saanut kunnolla pelaamaan. Oma lukunsa sitten on puhelimen lukuisat ohjelmistobugit, joihin ei ole vieläkään tullut korjausta uuden firmiksen muodossa. Puhelin kaatuilee itsekseen about kymmenen kertaa päivässä, puhelimen kuuloke pimenee usein kesken puhelun noin 5 sekunniksi kerrallaan, herätykset eivät useimmiten toimi jne jne. Luuri kyllä soveltuu sellaiseen tilapäiseen "rönttäkäyttöön" mutta ykköspuhelimeksi en sitä kyllä suosittele. Kannattaa katsoa www.matkapuhelininfo.comin forumista lisää kokemuksia laitteesta.

 

Mikäli haluaa kätköilykäyttöön sopivan puhelimen, kannattaa melkein vilkuilla esim. Nokian gepsikännyköitä käyttiksenä s60 3rd edition. Niihin löytyy useampikin erittäin käyttökelpoinen kätköilysofta, joskin kiinteä datapalvelu (9.80 e/kk) on erittäin suositeltava niitä käytettäessä.

 

Mitä nuo ohjelmisto bugit ovat??? :(

Kun itselläni ei ole mitään hajua... Olen ihan pihalla :(

 

Ohjelmistobugi on siis yksinkertaisesti virhe jossakin ohjelmassa tai järjestelmässä. Esimerkkejä ovat juuri nuo VHI:n mainitsemat "viat" hänen kännykässään. Lisää tietoa.

 

Ja vielä tuosta kännykkämallista: Itse ajattelin yhdessä vaiheessa hankkia kyseisen puhelimen sitten, kun se ilmestyy, mutta nyt mietittyäni ja vertailtuani olen kuitenkin päätynyt Nokia 6220 classiciin. Yhtenä syynä luultavasti paremmat kätköilyominaisuudet.

Link to comment

Kopioidaan tänne suoraan mitä laitoin tuonne .fi foorumille:

 

"Olen nyt aloittanu geokätköilyn kun hommasin Sony Ericsson C702 puhelimen jossa on sisäänrakennettu GPS. Ohjelmana olen käyttänyt Track My Journey nimistä ilmaisohjelmaa. Ohjelmaan saa ladattua itse tehtyjä karttoja. Myös kätköt saa helposti ladattua puhelimeen datayhteyden kautta kun tekee ne ensin tietokoneella ohjelman sivuilla. Tarkkuus tuossa gepsissä on metsässä ollut se 10 metriä, avoimella paikalla pari metriä. Varsinaisista navigaattoreista ei ole kokemusta mutta tämäkin ajaa asiansa jotenkuten, ainakin pari kätköä jo löytynyt :laughing: Tähän puhelimeen ei taida olla mitää varsinaisia kätköily ohjelmia olla olemassa kun ohjelmisto pohja on Java."

 

Eli kyllähän tuolla kätköt, ainakin nuo pari, on löytynyt... Sovelluksia tuohon siis ei taida olla niin paljon kuin Nokioihin. Eikä ole mitään bugeja esiintynyt viikon käytön aikana.

Link to comment

Huomasin juuri että Trimble Geocache Navigator toimii myös tuossa luurissa...

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=4&t=358

http://www.geocachenavigator.com/NokiaEdit...25/Default.aspx

 

Osaa ainakin käyttää puhelimen gepsiä ja saa gprs yhteydellä haettua kätköjä...

Miten ihmeessä tuo tapahtuu? Itse olen yrittänyt 6110:n asennusfileillä ja proggis asentuu ihan siististi vaan kun käynnistää softaa tulee aina ilmoitus yhteysvirheestä (olsiko ollut nro 400) palvelimelle eikä ohjelma siitä etene.

Link to comment

Huomasin juuri että Trimble Geocache Navigator toimii myös tuossa luurissa...

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=4&t=358

http://www.geocachenavigator.com/NokiaEdit...25/Default.aspx

 

Osaa ainakin käyttää puhelimen gepsiä ja saa gprs yhteydellä haettua kätköjä...

Miten ihmeessä tuo tapahtuu? Itse olen yrittänyt 6110:n asennusfileillä ja proggis asentuu ihan siististi vaan kun käynnistää softaa tulee aina ilmoitus yhteysvirheestä (olsiko ollut nro 400) palvelimelle eikä ohjelma siitä etene.

 

En nyt taaas muista mistä tuon asennuspaketin löysin, mutta tuntui asentuvan. Tuo tutka ei tosin taida ainakaan minulla kunnolla toimia, näyttää kyllä matkan muttei suuntaa. Pari viikkoa on muuten toiminut mutta tänään alkoi antaa jotain yhteysvirhettä kätköjä hakiessa (GN1006) B)

 

EDIT: Uudelleen asennus ja kaikki kuntoon paitsi: tuli sama yhteysvirhe nro 400 mutta se korjaantui kun laittoi sovelluksen asetuksista sovellukset valikossa internet asetuksiksi WAP GPRS, ei Internet.

Edited by vihtis83
Link to comment
Tuo tutka ei tosin taida ainakaan minulla kunnolla toimia, näyttää kyllä matkan muttei suuntaa.

Minulla tutka näyttää hyvin suunnan, mikäli vain pidän näytön suunnattuna niin että yläosa osoittaa pohjoiseen.

 

--- lainaa ---------------

Orientation

The Radar, like the map, always holds North at the top and South at the bottom. In the screen shot in this tutorial, we can see that the cache is .72 miles North of where we are, and we are heading away from it.

 

-- Lähde: http://www.geocachenavigator.com/HowItWork...94/Default.aspx

 

Näkyykö siinä se pieni kolmio?

Edited by Mukkelus
Link to comment
EDIT: Uudelleen asennus ja kaikki kuntoon paitsi: tuli sama yhteysvirhe nro 400 mutta se korjaantui kun laittoi sovelluksen asetuksista sovellukset valikossa internet asetuksiksi WAP GPRS, ei Internet.

No niin, tuossa yhteysosoitteessahan se vika mulla olikin eli nyt toimii. Kiitokset suuret, nyt vaan testaamaan! B)

Link to comment
EDIT: Uudelleen asennus ja kaikki kuntoon paitsi: tuli sama yhteysvirhe nro 400 mutta se korjaantui kun laittoi sovelluksen asetuksista sovellukset valikossa internet asetuksiksi WAP GPRS, ei Internet.

No niin, tuossa yhteysosoitteessahan se vika mulla olikin eli nyt toimii. Kiitokset suuret, nyt vaan testaamaan! :lol:

 

No oletkos jo kokeillut? Miten toimii kompassi ja muutenkin?

Link to comment
No oletkos jo kokeillut? Miten toimii kompassi ja muutenkin?

 

Sen verran olen ehtinyt kokeilla, että ohjelma käynnistyy ja hakee kätkötiedot jne mutta en ole vielä sen kanssa yrittänyt varsinaisesti kätköillä. Työ kun häiritsee ikävästi harrastuksia... :anibad:

Link to comment

Kopioidaan tänne suoraan mitä laitoin tuonne .fi foorumille:

 

"Olen nyt aloittanu geokätköilyn kun hommasin Sony Ericsson C702 puhelimen jossa on sisäänrakennettu GPS. Ohjelmana olen käyttänyt Track My Journey nimistä ilmaisohjelmaa. Ohjelmaan saa ladattua itse tehtyjä karttoja. Myös kätköt saa helposti ladattua puhelimeen datayhteyden kautta kun tekee ne ensin tietokoneella ohjelman sivuilla. Tarkkuus tuossa gepsissä on metsässä ollut se 10 metriä, avoimella paikalla pari metriä. Varsinaisista navigaattoreista ei ole kokemusta mutta tämäkin ajaa asiansa jotenkuten, ainakin pari kätköä jo löytynyt :ph34r: Tähän puhelimeen ei taida olla mitää varsinaisia kätköily ohjelmia olla olemassa kun ohjelmisto pohja on Java."

 

Eli kyllähän tuolla kätköt, ainakin nuo pari, on löytynyt... Sovelluksia tuohon siis ei taida olla niin paljon kuin Nokioihin. Eikä ole mitään bugeja esiintynyt viikon käytön aikana.

 

Itsekin tässä olen aloittanut geokätköilyn samalla ohjelmalla. SE W660 & bluetooth gps, ohjelma on toiminut ongelmitta. Mutta aina kun ohjelma on ilmoittanut ilmoittanut kätkön olevan parin metrin päässä, niin todellisuudessa kätkö on ollut suunilleen 10m päässä. No tämän olen laittanut gps:sän epätarkkuuden piikkiin. Mutta tässä katsoin vähän tarkemmin ohjelmassa olevien kätköjen koordinaatteja ja huomasin että ohjelma pyöristää koordinaatit lähimpään sekuntiin.

 

Kun syötät koordinaatin 0° 0' 0.5" niin softa pyöristää sen N 0° 0' 1" ja vastaavasti 0° 0' 0.4" on 0°.

 

Syötin kansalaisen karttapaikaan yhden geokätkön alkuperäiset koordinaatit ja ohjelman pyöristämät. Heittoa tuli noin 14m.

Link to comment

 

Itsekin tässä olen aloittanut geokätköilyn samalla ohjelmalla. SE W660 & bluetooth gps, ohjelma on toiminut ongelmitta. Mutta aina kun ohjelma on ilmoittanut ilmoittanut kätkön olevan parin metrin päässä, niin todellisuudessa kätkö on ollut suunilleen 10m päässä. No tämän olen laittanut gps:sän epätarkkuuden piikkiin. Mutta tässä katsoin vähän tarkemmin ohjelmassa olevien kätköjen koordinaatteja ja huomasin että ohjelma pyöristää koordinaatit lähimpään sekuntiin.

 

Kun syötät koordinaatin 0° 0' 0.5" niin softa pyöristää sen N 0° 0' 1" ja vastaavasti 0° 0' 0.4" on 0°.

 

Syötin kansalaisen karttapaikaan yhden geokätkön alkuperäiset koordinaatit ja ohjelman pyöristämät. Heittoa tuli noin 14m.

 

Mutta eikös geokätköissä käytetä ast° min.min -muotoa? Itse en kyllä ole ohjelmaa käyttänyt, mutta...

 

Ja, itselläni Sony Ericssoniin ohjelma kyllä asentuu, mutta ei suostu käynnistymään.

Edited by Stone'5
Link to comment

No ei ollu sitte kovin ihmeellien ongelma. Ohjelman valikosta löyty desimaali muoto, nyt koordinaatit on oikein. En vaan ymmärrä miks tän pitää vakio asetuksilla muuttaa koordinaatit toiseen muotoon ja vielä pyöristää.

 

Mutta eikös geokätköissä käytetä ast° min.min -muotoa? Itse en kyllä ole ohjelmaa käyttänyt, mutta...

 

Ja, itselläni Sony Ericssoniin ohjelma kyllä asentuu, mutta ei suostu käynnistymään.

 

Onks sulla varmasti oikee versio kun tuolta löytyy 5 erilaista Sony Ericssoniin.

Eri malleissa on eri versio javasta. Sony Ericsson Java Platform

Link to comment

No ei ollu sitte kovin ihmeellien ongelma. Ohjelman valikosta löyty desimaali muoto, nyt koordinaatit on oikein. En vaan ymmärrä miks tän pitää vakio asetuksilla muuttaa koordinaatit toiseen muotoon ja vielä pyöristää.

 

Mutta eikös geokätköissä käytetä ast° min.min -muotoa? Itse en kyllä ole ohjelmaa käyttänyt, mutta...

 

Ja, itselläni Sony Ericssoniin ohjelma kyllä asentuu, mutta ei suostu käynnistymään.

 

Onks sulla varmasti oikee versio kun tuolta löytyy 5 erilaista Sony Ericssoniin.

Eri malleissa on eri versio javasta. Sony Ericsson Java Platform

No niin tietenkin, kapulana on k800i ja eri versiohan siinä sitten on...

Edited by Stone'5
Link to comment

Itsekkin asensin tuon Trimble Geocache Navigator ohjelman,Trimblen kotisivulla hinnaksi ilmoitetaan

5,99 taalaa kk.

 

Käsittääkseni ohjelma on kuitenkin ilmainen eli mitä tuolla rahalla saa?

 

Marko

 

Ymmärtääkseni tuolla hinnalla saa topo tms. kartat sillä nyt tuossa on vain tie kartta mutta kyllä sekin kelpaa. :D sony eeriksonin sivultakin saa ladattua ilmateeksi puhelimeen karttapalvelun(posltMe)

sitä en ole vielä testannut vaikka olenkin ladannut sen puhelimeeni.

Juu ja sain vihdoinkin tuon geocache navigatorin toimimaan. :ph34r: Ja hyvin toimi kun kävin vähän testaamassa vanhoilla jo löydetyillä kätköillä :laughing:

Ja tuo osoiteella kätköjen etsiminen on kätevää niin ei tarvitse plärätä papereita känny vaan mukaan ja kätköilemään!! :)

 

Hyviä syyskätköily hetkiä!

T:Leena ja Antti :ph34r:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...