Jump to content

Geocaching wiki hyökkäyksen kohteena


Suurnesu

Recommended Posts

Suomenkielinen erinomainen kätköily-wiki on viime aikoina ollut toistuvasti roskapostituksen kohteena. Estolokista näkee hyvin, miten paljon IP-osoitteita on jouduttu sulkemaan pois viime päivien aikana.

Minun mielestäni wiki tulisi muuttaa sellaiseksi, että sivujen muokkaaminen vaatii rekisteröitymisen. Ennen tätä toimenpidettä ajattelin kuitenkin herättää keskustelua tällä foorumilla. Vastustaako joku tätä sananvapauden rajoittamista tai onko muita kommentteja? Yleensähän wikit vaativat rekisteröitymisen, meillä ollaan oltu hyvin liberaaleja.

 

Ja sitten toinen kysymys: kukakohan osaisi tämän muutoksen tehdä? :huh:

Link to comment

Vastustaako joku tätä sananvapauden rajoittamista tai onko muita kommentteja?

Ja sitten toinen kysymys: kukakohan osaisi tämän muutoksen tehdä? :o

 

Hieno homma, että olet jaksanut poistaa roskapostit ja -postittajat. Käyttäjät kiittävät. :D Näiden kokemusten valossa tiukempi linja lienee perusteltu. Vastauksena toiseen kysymykseen, ota yhteys Liimekseen. Jos muutoksia tarvitaan sellaisiin asetustiedostoihin, joita ei edes "byrokraatin" oikeuksilla pysty tekemään, niin laittakaa mulle viestiä.

Link to comment

En osaa ottaa kantaa noihin sanavapauden asioihin, mutta itse sivusto vaikuttaa aika staattiselta; mm. työkaluja luetteleva osa on alabannerin mukaan päivitetty viimeksi (Sivua on viimeksi muutettu 7. marraskuuta 2006 kello 21.51.).

 

Johtunee varmaan siitäkin, että muut asiaan liittyvät sivustot ovat olleet tiedonlähteinä ja myös päivittyvät paljon (vrt. esim. geocaching.fi).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...