Jump to content

FIN: Retkikartta -palvelu kehittynyt


sikajack

Recommended Posts

Havaitsin että tarkkoja maastokarttoja tarjoava palvelu retkikartta.fi on kehittynyt mukavasti kätköilijöitä palvelevaan suuntaan.

 

Kun valitsee kartan koordinaattijärjestelmäksi WGS-84, voi valita koordinaattien esittämistavan. Ei siis enää tarvitse käväistä kätkökuvauksesta löytyvällä linkillä hakemassa karttapaikasta koordsit muodossa DD.dddd (tai ruveta niitä itse muuntelemaan laskimen avulla mikä ei toki sekään ole kovin vaikeata) vaan voi suoraan valita retkikartan sivulla sen esitystavan DD MM.mmm joka geocaching.comissa on käytössä.

 

Respektiä palvelun kehittäjille!

Edited by sikajack
Link to comment

Havaitsin että tarkkoja maastokarttoja tarjoava palvelu retkikartta.fi on kehittynyt mukavasti kätköilijöitä palvelevaan suuntaan.

 

Kun valitsee kartan koordinaattijärjestelmäksi WGS-84, voi valita koordinaattien esittämistavan. Ei siis enää tarvitse käväistä kätkökuvauksesta löytyvällä linkillä hakemassa karttapaikasta koordsit muodossa DD.dddd (tai ruveta niitä itse muuntelemaan laskimen avulla mikä ei toki sekään ole kovin vaikeata) vaan voi suoraan valita retkikartan sivulla sen esitystavan DD MM.mmm joka geocaching.comissa on käytössä.

 

Respektiä palvelun kehittäjille!

 

Desimaaliasteissa olisin kyllä toivonut ainakin viisi desimaalia neljän sijaan. Ehkä jopa kuusi, kun kerran hyväksyy neljä desimaalia minuteissakin DD MM.mmmm.

Link to comment
Kun ne osat on ladattu tulikettuun, niin kuinkas siihen retkikartalle saadaan syntymään se paikkaan viittaava osoitin? :):D

Kätkösivuille tulee suora linkki Retkikarttaan. Se on siinä luettelossa, jossa on Karttapaikan ja eniron linkitkin. Otsikkona on "For online maps..."

 

GSAKin käyttäjät voivat lisätä työkaluriville nappulan, joka näyttää aktiivisen jemman Retkikartalla. Ensin lisätään linkki: Tools. Options, HTML ja sinne uusi rivi

 

RETKIKARTTA=http://retkikartta.fi/?lat=%lat&lon=%lon&z=1&areas=9,15

 

Haluttu zoomausaste tulee z:n jälkeen, esimerkissä se on 1 eli suurin mittakaava. Nappulan saa lisättyä työkaluriville klikkaamalla oikealla rivin päällä ja valitsemalla Customize Tool Buttons ja sitten kategoriasta Custom URLs raahataan RET-nappi työkaluihin.

Link to comment
Kun ne osat on ladattu tulikettuun, niin kuinkas siihen retkikartalle saadaan syntymään se paikkaan viittaava osoitin? :):D

Kätkösivuille tulee suora linkki Retkikarttaan. Se on siinä luettelossa, jossa on Karttapaikan ja eniron linkitkin. Otsikkona on "For online maps..."

 

Minulla ei tullut.

 

Ei kai tämä edellytä Premium jäsenyyttä ajattelin vaan tuosta GSAK vinkistä?

Skriptit ja monkey näyttäisi kyllä olevan päällä.

 

Edited by Mukkelus
Link to comment
Ei kai tämä edellytä Premium jäsenyyttä ajattelin vaan tuosta GSAK vinkistä? Skriptit ja monkey näyttäisi kyllä olevan päällä.
Luulen, että ei vaadi jäsenyyttä. Joku "ei jäsen" voisi kokeilla. Vaikuttaako mitään jos suljet selaimen ja käynnistät uudelleen?
Link to comment
Ei kai tämä edellytä Premium jäsenyyttä ajattelin vaan tuosta GSAK vinkistä? Skriptit ja monkey näyttäisi kyllä olevan päällä.
Luulen, että ei vaadi jäsenyyttä. Joku "ei jäsen" voisi kokeilla. Vaikuttaako mitään jos suljet selaimen ja käynnistät uudelleen?

Minulla tuo selaimen sulkeminen ei vaikuttanut.

 

Kirjauduin samalla ulos kaikilta kätkentään liittyviltä sivuilta ja tyhjensin välimuistit ja keksit.

 

En ole ottanut vielä tuota Premium jäsenyyttä, koska siitä on hyvin vähän hyötyä siinä mallissa jota harrastan.

Eli luen kartat etukäteen ja kuljen lähelle haluttua kätköä ja lataan sitten kuvaukset TNG-ohjelmaan ja valitsen sopivan kätkön lähestyttäväksi. Sitten loggaan puhelimella pohjan odottamaan viimeistelyä ja suljen ohjelman.

Sitten lähdetään seuraavaa kätköä kohti.

 

Ehkä tuo retkikartta ominaisuus olisi se punnus joka saisi vaa'an kääntymään Premium- jäsenyyden hankinnan puolelle, kukapa tietää

Link to comment

Itse tein näin: asenna greasemonkey -> asenna skripti -> mene kätkökuvaussivulle.

 

Molemmat googlekartat olivat kadonneet. Ylhäällä oli neljännessuomen kuva Karttapaikasta, ja alhaalla kätkösaitista ilmakuva. Myös linkki retkikarttaan näkyy, mutta siitä avautuva Retkikarttasivu on oletusnäkymässä, ei koordinaattien osoittamassa.

 

Olen "premijumi".

Link to comment

Vain GSAK käyttö vaatii premium jäsenyyden. Greasemonkey skriptit ( http://userscripts.org/scripts/show/20479 ja http://userscripts.org/scripts/show/9696 jotka retkikartan linkittämiseen tarvitaan) eivät liity mitenkään premium jäsenyyteen, linkki lisätään jokatapauksessa (kunhan on kirjautunut sivulle sisään että muutkin linkit näkyvät). Myöskään homma ei tarvitse mitään selaimen uudelleenkäynnistämisiä tai muitakaan toimia, pelkkä skriptin asentaminen greasemonkeyhyn riittää.

 

Retkikarttaan linkittäminen vaatii myös http://userscripts.org/scripts/show/20479 toimiakseen, kyseinen skripti lukee retkikartan sivulla koordinaatit url-osoitteesta ja käskyttää karttaa oikeaan paikkaan

Edited by pailakka
Link to comment

Mistä mahtaa johtua, että retkikartan sijasta on alkanut tulla "Waymark Search Results"? Esimerkiksi kätkön Stamps kuvauksen retkikarttalinkki palauttaa sivun http://www.Waymarking.com/wm/search.aspx?f....909133&t=6

 

Retkikartta toimi ihan oikein, kun joskus asensin tarvittavat skriptit. Nyt ei auta vaikka poistan ne ja asennan uudelleen. Josko joku voisi kertoa, missä kohtaa on bitti poikittain?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...