Jump to content

Fin: Mistä metallinen penaali?


Surreri

Recommended Posts

Moi

 

Muutaman vuoden käyttökokemuksella on jo uskottava ettei muoviset kellokotelot kestä säätä/ geokätköilijöitä.

 

Onko kellään osunut silmiin pääkaupunkiseudulla metallista penaalia taikka muuta vastaavan muotoista metallisilla saranoilla varustettua rasiaa, max. leveys n.6 cm?

Saranat eivät ole 100% välttämättömät, mutta kansi kuitenkin pitää olla sen verran hyvin kiinni, että kestää reiluakin vetoa... sen enempää ao. kätköä spoilaamatta :o

 

Tiimarissa oli yksi merirosvo malli myynnissä, mutta leveys oli liian suuri.

Edited by Surreri
Link to comment

Tiimarissa muistan metallisia penaaleja nähneeni itsekin.

Viimeisimmän Spider-Man elokuvan ilmestyessä oli Tiimarissa mielestäni myynnissä kyseiseen teemaan liittyviä metallisia penaaleja.

Luulisi siis, että siellä on eri teemoilla niitä useamminkin. Ehkä myös eri kokoja...

Kannattaa varmaan kirjakauppoja ja tavaratalojen koulutarvike-/askarteluosastoja tutkia.

Eiköhän semmoinen vielä löydy.

 

Taidankin tietää, mihin moista tarvit. ;)

Link to comment

Itse olen laittanut kätköksi vastaavan Fisherman´s Friend-rasian. Se on tosin lyhyempi kuin penaali. Puhtaaksi hiottuna ja hopeamaalilla maalattuna se maastoutuu aika hyvin. Ongelmaksi on osoittautunut magneettien pysyminen sen pinnassa (maalaamattomassa kohdassa). Kahteen kertaan on liimattu pikaliimalla, mutta ei pysy. Kätkön paikka on sellainen, että magneetti ei ole edes aivan välttämätön.

Link to comment
Ongelmaksi on osoittautunut magneettien pysyminen sen pinnassa (maalaamattomassa kohdassa). Kahteen kertaan on liimattu pikaliimalla, mutta ei pysy.

Kokeiles kiinnitystä vaikka Marin & Teknikillä, Sikaflexilla tai jollain epoksilla.

Kiitos vihjeestä!

Olen luottanut asiassa perheen miesväen tietoihin. Uudet vaihtoehdot ovat aina tervetulleita. :D

Link to comment

 

Onko kellään osunut silmiin pääkaupunkiseudulla metallista penaalia taikka muuta vastaavan muotoista metallisilla saranoilla varustettua rasiaa, max. leveys n.6 cm?

 

Metallipenaalit ilmaantuvat kuvioihin taas syksyllä kun koulut alkavat, ainakin jos vanhoihin merkkeihin on luottaminen. Hankin mainitun pari vuotta sitten ihan penaaliksi ja nyt olen etsiskellyt vastaavaa kätköilyn tiimoilta. Syksyllä hyllyt pursuivat vaihtoehtoja (ainakin 2 eri mallia :D) ja muina vuodenaikoina tilanne ollut päinvastainen.

Edited by Sunzilla
Link to comment

Ongelmaksi on osoittautunut magneettien pysyminen sen pinnassa (maalaamattomassa kohdassa). Kahteen kertaan on liimattu pikaliimalla, mutta ei pysy.

 

Itseolen suosinut metallikoteloiden osalta magneetin sijoittamista rasian sisäpuolelle - pitää itse itsensä paikallaan :blink:

Tosin joskus sijoituspaikka voi olal sellainen, että magneetti on pakko sijoittaa ulkopiolelle.

Link to comment

Onko kellään osunut silmiin pääkaupunkiseudulla metallista penaalia taikka muuta vastaavan muotoista metallisilla saranoilla varustettua rasiaa, max. leveys n.6 cm?

 

Itse olen joskus ostanut kirjakaupasta Faber-Castellin lyijykyniä metallirasiassa. Rasian koko on noin 5x20 cm. Kansi on saranoitu, ja melko tiukasti kiinni. Kovin vesitiiviinä en rasiaa pitäisi, mutta kaikissa paikoissa se ei ole ongelma. Hmm... tajusin juuri, että siinähän olisi itsellenikin vähän erilainen kätköpurkki johonkin sopivaan paikkaan... :blink:

Link to comment

Onko kellään osunut silmiin pääkaupunkiseudulla metallista penaalia taikka muuta vastaavan muotoista metallisilla saranoilla varustettua rasiaa, max. leveys n.6 cm?

 

Itse olen joskus ostanut kirjakaupasta Faber-Castellin lyijykyniä metallirasiassa. Rasian koko on noin 5x20 cm. Kansi on saranoitu, ja melko tiukasti kiinni. Kovin vesitiiviinä en rasiaa pitäisi, mutta kaikissa paikoissa se ei ole ongelma. Hmm... tajusin juuri, että siinähän olisi itsellenikin vähän erilainen kätköpurkki johonkin sopivaan paikkaan... :unsure:

 

Tuo kuulostaa hyvältä. Ao. paikassa ei ...pitäisi... olla vaaraa suorasta kosketuksesta veden kanssa.

Sain myös privaattipostia, että Linnanmäen kaupassa ao. tuotteita olisi näkynyt.

 

Kuvittelin itsekin että koulujen alkaessa noita pursuaa hylly kaupalla, mutta ovatkin nykyään pääasiassa kankaisia.

Link to comment
Itseolen suosinut metallikoteloiden osalta magneetin sijoittamista rasian sisäpuolelle - pitää itse itsensä paikallaan :lol:
Jos se pitää itse itsensä paikallaan, niin silloin se kotelo itse on ferromagneettista materiaalia, mikä tekee magneetin sijoittamisesta sisäpuolelle epäviisasta. Se pelti nimittäin ikäänkuin johtaa magneettikenttää, joten magneettivuo oikaisee peltiä pitkin magneetin navalta toiselle ja kotelon ulopuolelle asti pääsevä kenttä on vain hyvin pieni murto-osa siitä, mitä magneetti purkin ulkopuolella tai ei-magneettisen purkin sisällä kykenisi tuottamaan.
Link to comment

Hämmästyttävän heikko peltirasia tarjonta Helsingissä, vaikeampaa kuin geokätköjen löytäminen :)

 

Onhan se luonnonvarojen kannalta positiivista, että koululaisille tarkoitetut penaalit ainakin näin heinäkuun puolessa välissä on kaikki kankaisia.

Guru paketti ( = hinta 7,9eur) Akateemisesta kirjakaupasta kahdella kynällä ja yhdellä kumilla kuitenkin löytyi, joten päätin kohdistaa tulevan vuoden geokätköilyrahat tähän hankintaan :D

 

Faber-Castellin kynät toimitetaan ainakin Akateemiseen kirjakauppaan nykyään pahvirasioissa.

Link to comment

Siivosin vinttiä ja löysin vanhan Turtles-aiheisen metallipenaalin. Paiskasin sen jo roskiin, muttä sitten muistin tämän keskustelun. Nyt olen vähän epävarmalla mielellä, annanko sen mennä menojaan. En oikein ymmärrä sen käyttömahdollisuuksia kätkönä. Eihän se vesitiivis ainakaan ole. Mangneetti siinä kyllä pysyy. Katson nyt sanooko joku asiasta jotain ratkaisevan viisasta tai välähtääkö jotain fiksua omassa nupissa. Olkoon nyt pari päivää. :rolleyes:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...