Garmin Quest USB liitin/connection

Skela

Onko kellään kokemuksia Questin 'purkamisesta'?

Kannattaako edes yrittää avata ja tarkistaa USB -liittimen johdotuksia?

Kun USB johdon laittaa QUESTin liittimeen PC sammuu!

Liitin nousee ylös johdon liitintä Questista irroitettaessa.

Onko aika hankkia uusi GPS?

-----------------------------------

Any hints to open the Quest?

Is it worth to try to open it and check the wiring of it's USB connection?

When I connect the USB cable to the Quest the PC shuts down at once!

The connection behind Quest moves up when I try to dissconnect the cable from it.

Is it time to start to look for a new GPS?

Have you tried with another USB cable?

Does the computer shut down when you put the cable in and the GPS is not connected to the other end? I have experienced a USB cable that was "attacked" by one of my cats, and had a short circuit in it. The USB hub I was connecting it to went dark each time I connected that cable, I also first thought it was the equipment in the other end of that cable...

Kannattaako edes yrittää avata ja tarkistaa USB -liittimen johdotuksia?

Onko aika hankkia uusi GPS?

Pääasiassa Questia käyttävänä sanoisin:

Onhan siinä ruuvit, ei kun avaamaan, jos takuuta ei enää ole, korjaus maksaisi liikaa ja hyväksyy sen että jotain voi mennä vikaan... Itselläni on hinku avata aivan kaikki elämänsä ehtooseen saapuneet laitteet ja ehkä 5% saa lisäaikaa. Usein kaatopaikalle kuskaamista parempi on kysyä, tarvisiko joku varaosia. Kahdesta huonosta saa joskus ihan kelvollisen. Eli jos annat periksi, niin älä heitä pois - ainakaan lisävarusteita ;-)

Eräässä talossa sähköhammasharja muka hajosi muutossa. Mutta uudessa paikassa WC:n pistorasiasta hävisikin virta kun valot sammutti...

Edited by santtu

Quest toimii jälleen

Quest is working once again :)

Avasin laitteen. USB D-liitin oli korkannut kokonaan irti ½*2cm kokoiselta piirilevyltään. Suunniteltu vaihdettavaksi, koska piirilevy oli kiinni kahdella ruuvilla ja oli kontaktissa 'emolevyyn' allaan olevilla jousilla.

NovCor Oy toimitti minulle kotiovelle uuden piirilevyn ehjällä USB-liittimellä seuraavaksi päiväksi alle kympillä. Todella nopeaa ja hienoa palvelua, josta julkinen kiitokseni :)

Yhteys PChen muodostui heti, kun sain gepukan kasaan ja johdot kiinni.

The USB D connection had broken lose from the small circuit board. I seems to me that this board has been made to be changeable, if the connection brakes.

The garmin service provider NavCor send me new circuit board to my home door for the next day I ordered it and it cost about 10 euros. Thanks to NavCor.

Connection between the gps and PC went on instantly when I had assembled the gps back and connected the USB wire.

Kiitos kaikille vinkeistä!

Thanks to every body for all hints!

CASE CLOSED!

:(