Jump to content

FIN: GPS:n ylinopeus hälyytys


2JMT

Recommended Posts

Olimme tänään palailemassa Herttonimen kautta ja ajelimme Viikintietä kun huomasimme Prisman valomainostornin horisontissa. No, kaupassakin piti käydä joten suunta sinne. Lähestyimme paikkaa ja huomasimme vahingossa ajaneemme pikkuisen väärin kun GPS alkoi huutamaan "24kph Speed Alert". Kaamea kähinä kuului vempeleestä ja näytössä isolla vilkkui tuo teksti punaisella pohjalla. Hetken mietin että mistähän pirusta tuokin hiffasi että ajettiin pieleen ja hieman ylinopeutta. Koko aika kun olimme tuolla Prisman läheisyydessä n. 500 m niin GPS mölysi. Kun sitten pääsimme motarille helsinkiin päin niin mölinä lakkasi.

 

Onko kelle sattunut samaa ja tietääkö/arvaako/epäileekö kukaan mistä tuo hälyytys tuli ?

Link to comment

Tämäkin sitten selvisi kun kysyin Garminin tuotetuesta. Minun kuulemma pitää poistaa kaikki valvontakameroiden POI-koordinaatit. Tämä vastaus on ihan järkeenkäypä, mutta kun minulla sellaisia ei laitteessa ole.

 

Laitteeseen olen kyllä ladannut S-liikkeet ja Nesteen huoltsikat ja nyt täytyy tarkistaa ettei näissä ole jokin koodi joka aktivoi tuon hälyytyksen.

 

Onko kellään muulla ABC-asemia, S-liikkeitä tai Nesteen huoltsikoita ladattuna GPS:ään ?

Link to comment

Tämäkin sitten selvisi kun kysyin Garminin tuotetuesta. Minun kuulemma pitää poistaa kaikki valvontakameroiden POI-koordinaatit. Tämä vastaus on ihan järkeenkäypä, mutta kun minulla sellaisia ei laitteessa ole.

 

Laitteeseen olen kyllä ladannut S-liikkeet ja Nesteen huoltsikat ja nyt täytyy tarkistaa ettei näissä ole jokin koodi joka aktivoi tuon hälyytyksen.

 

Onko kellään muulla ABC-asemia, S-liikkeitä tai Nesteen huoltsikoita ladattuna GPS:ään ?

 

Onhan noita tullut laitettua TomTomiin, http://www.amg-lahti.org/tiedostot.html

Jos et ole laittanut itse valvontakameroita niin onko mahdollista että ovat myyneet sinulle vanhan laitteen uutena ja edellinen omistaja on laittanut nuo kyseiset valvontakamerat. Esim Gigantti harrastaa tätä, ostin sieltä kovalevyllisen digiboksin aikoinaan ja yllätyin kun siellä oli jo talletettuja ohjelmia, vein laitteen pois enkä ole kyseistä kauppaa enään käyttänyt.

Link to comment

Hyvin se on toiminut ilman noita hälyytyklsiä jo parisen vuotta, mutta kaikki alkoi hiukan noiden ABC- ja S-paikkojen latauksen jälkeen. Epäilen kyllä että siellä tiedostossa on joku "sarake" missä ei pidä olla mitään. Tai voihan se olla että sokeille kerrotaan että nyt olet lähellä.

 

No tästä päästään kun deletoin tiedostot.

 

Tuon vanhan kaman uutena myynti on petos, joka on kai määritelty myös Suomen rikoslaissa. En ihan heti kyllä tuollaista "usko". Siinä palaa maine aika äkkiä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...