Jump to content

FIN:garminkehittelyä vai onko sitä jo?


Von_Ronn

Recommended Posts

En tiedä onko tälle jo säie jossain, mutta siirtäkää sinne (ja sorry jos ootte jo vastanneetkin)

 

1) Kun löydän käkön ja kuittaan garminiin, että löydetty, eikö jollain softalla voisi jäädä jälki, monelta löydetty?Olisi kiva sitten kun käy kuittaamassa löydökset niin lisätä niitä löytöaikojakin.Olen kyllä itse purkkien logeihin niitä aina välillä laittanut, mutta oispa kätevää, jos gepukkaan sais sen löytökelloajan.

 

2) Olisi kiva, jos jonkun DNFN:n löydettyään se poistuisi DNF listalta. Helppoa olisi aina välillä tiirailla niitä mitkä on hampaankoloon jääneet, joskos niitä yrittäisi omalta DNF-listaltaan poistaa.

 

Onnistuuko nämä

t mrs

Link to comment

En tiedä onko tälle jo säie jossain, mutta siirtäkää sinne (ja sorry jos ootte jo vastanneetkin)

 

1) Kun löydän käkön ja kuittaan garminiin, että löydetty, eikö jollain softalla voisi jäädä jälki, monelta löydetty?Olisi kiva sitten kun käy kuittaamassa löydökset niin lisätä niitä löytöaikojakin.Olen kyllä itse purkkien logeihin niitä aina välillä laittanut, mutta oispa kätevää, jos gepukkaan sais sen löytökelloajan.

 

2) Olisi kiva, jos jonkun DNFN:n löydettyään se poistuisi DNF listalta. Helppoa olisi aina välillä tiirailla niitä mitkä on hampaankoloon jääneet, joskos niitä yrittäisi omalta DNF-listaltaan poistaa.

 

Onnistuuko nämä

t mrs

--------------------------------------------

eikö kukaan teistä "vanhoista konkareista" ole koskaan pohtinut noita vastaavia...jotta vois vastata.

Link to comment

Olen melko keltanokka tässä touhussa, mutta tässä omat kommenttini:

Kun garminista imuroi vaikka GPS Trackmakerilla jäljen, niin siitä näkee, milloin on missäkin oltu.

Ainakin Vistassa näköjään pystyy siirtämään kursoria jäljen päälle ja siitä näkee itse laitteestakin tuon ajan.

Tuota löydetyksi kuittaamista en ole vielä omaksunut, koska se toimii vain reittipisteilläi. Itse lataan pisteet poiloaderilla POI-pisteiksi, joille saa halutun ikonin ja nimen voi muotoilla informatiiviseksi. Lisäksi vihjeen ja osan kuvausta saa mukaan. Suomen kaikki kätköt täyttävät muistista 5%.

Link to comment
1) Kun löydän käkön ja kuittaan garminiin, että löydetty, eikö jollain softalla voisi jäädä jälki, monelta löydetty?

Toi on vähn kurjasti toteutettu Garminissa. Kun kuittaan kätkön löydetyksi, se ei talleta mitään aikaleimaa mukaan, joten kapulasta ei saa jälkeenpäin ulos mitään hyödyllistä. Mulla on siksi tapana erikseen näpytellä kellonaika ja tiedot otetuista tai jätetyistä bugeista kätköwaypointin kommenttikenttään samalla kun merkkaan sen löydetyksi.
Link to comment

eikö kukaan teistä "vanhoista konkareista" ole koskaan pohtinut noita vastaavia...jotta vois vastata.

En katso olevani kovin vanha konkari, mutta olen ajatellut asiaa Gamin Etrexin kanssa. Luulin vain, että monipuolisemmissa malleissa (esim. 60-sarja) tuollainen aikaleimakuittaus on olemassa. Jos ei ole, tästähän pitäisi lähettää kehitysidea Garminille.

Link to comment

Kiitos teille kolmelle jo vastanneelle.(60cx-mallissa ei ainakaan tosiaan ole)

Mites tuo DNF-puoli,eikös sekin olisi ihan veikeää, jos saisi löytöjen mukaan blokata pois DNF-listalta :lol:

 

odotin kovasti, että vaikka Anneli ja Ilkka, Thymallus Thymallus, tai Finnish Retriever III :huh: olisivat tähän vastanneet.Eikö groundspeakissa ole mahdollista DNF lstaansa sitten tyhjentää, kun on löytänyt käkön.Esim Kinon yhtä käköä hain monta kertaa (nyt löydetty), olis kiva kun se ei enää roikkuis siellä meidän DNF listassa....

Link to comment

Eikös omat loggaukset, myös ne DNF:t pysty poistamaan halutessaan?

Varokoonkin se, joka menee poistamaan meidän DNF:ä luvatta tai tekemään sellaisen systeemin, että ne loggaukset häviävät automaattisesti, kun kätkö on löydetty! :huh: Ainakin itse tykkään aina joskus lueskella vanhoja loggauksia ja naureskella, kun aina ei vaan osaa tai tajua. Usein hauskimmat tarinat ja muistot liittyvät juuri DNF:iin ja epätoivoisiin etsintäyrityksiin, vaikka aina ei kovin yksityiskohtaisesti tule niitä kirjattuakaan. Ja kyllä musta kätkön omistajanakin on hauskaa, että ne DNF:tkin komeilevat kätkön sivuilla.

 

Itse olen siis sitä mieltä, että nykyinen systeemi riittää ja jokainen poistaa vanhoja loggauksiaan oman harkintansa mukaan.

 

avekki

Link to comment

DNF---

juu en ajatellutkaan asiaa noin....Saishan se loggaus jäädä sinne käkölle,mutta voisi poistaa omaltaan..Öö, en mä osaa selittää mitä ajan takaa.Ajattelin, että ne on sofattu jotenkin eri lailla, mutta en ajatellutkaan, että poistuisi sitten käkölistalta....

Juu, olkoo vaan sitten noin, onhan sitä tosiaan hauska lueskella, kuinka yksi kesä tuli lähes asuttua Kinon sivuraiteella :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...