Jump to content

FIN: Mitäs jos häivyttäis täältä?


reijamasa

Recommended Posts

Jospa lähdettäis täältä (Haksun luvalla tietenkin) vaikka pariks kuukaudeksi pois kokonaan juttuamasta ja siirryttäisiin Haksun mainioitten sivujen keskustelupalstalle. Sitten nähtäisiin paljonko tuota norskiliikennettä täällä loppujenlopuksi on ja jääkö tänne mitään liikennettä sen jälkeen :ph34r:

Mä en kyllä henk. koht. tajua että miksi se on heille niin suuri ongelma.

Link to comment

Selvällä suomenkielellä käydyt keskustelut voisi varmaan siirtää ihan hyvin GEOCACHE.FI foorumille, ja englanniksi käytävät keskustelut saattaisivat olla antoisampia GCn pääfoorumilla, apuja ja kommentteja tulisi isomman lukijakunnan myötä moninkertaisesti ja nopeasti.

Link to comment

Eikös tehtäisi mieluummin niin että käskettäisiin noiden norjalaisten häipyä omille foorumeilleen itkemään jos ei tämä nykyinen käytäntö miellytä :ph34r: .Kaikki muut kuin norjalaiset tuntuvat kuitenkin olevan tyytyväisiä nykykäytäntöön.

Suomen kielisten keskustelujen siirtäminen Suomen kielisille sivuille tuntuu muuten hyvältä idealta mutta näiltä sivuilta lähteminen juuri nyt tuntuisi siltä kuin antaisimme periksi norjalaisten vinkumiselle.

Link to comment

Niin, en mäkään sitä minään periksiantamisena näkis, vaan näpäytyksenä. Pidetään tosiaankin parin kuukauden mykkäkoulu ja tullaan sitten takaisin. Enemmänkin mua ottaisi koppaan jos foorumi tosissaankin splitattaisiin ja SILLOIN norskit sais oman ällinsä läpi. Ja onhan tuolla noita englanninkielisiä foorumeita aiheen mukaan enemmänkin josta kysyä jos suuren yleisön tarve yllättää, eihän tätä foorumia kuitenkaan lue kukaan muu kuin nuo ystävämme Atlantin rannalta. :ph34r:

Link to comment

Niinkauan kuin foorumin säännöt sallivat äidinkielellään kirjoittamisen ei sitä oikeutta kannata jättää käyttämättä. Ihmettelen vain miksi enemmistön käyttäjistä pitäisi paeta pois vain senvuoksi ettei vähemmistö pysty suomenkielisen keskustelun lomassa keskustelemaan . Se on vaan voi voi. Käyttäisivät oikeuttaan. Jos nyt sovitaan parin kuukauden koeajasta, ettei yhtään FIN:viestiä tänne niin ihan hauskahan tuo on seurata mistä täällä sitten puhutaan. Periaatteessa kielipolitiikan muutaminen kokonaan englanniksi olisi kuitenkin aika iso menetys kaikille. On vain tasa-arvoista näin isolle foorumille, että voi kotimaisellaan keskustella.

Link to comment

Olen vasta nuijapää tällä foorumilla, mutta kysymys näyttäisi olevan vanha. Tässä haarassa liikenne tuntuu varsin pieneltä ja ilman suomalaisten trafiikkia kuivuisi kenties kokonaan kasaan? Mielelläni lukisin täältä enemmän myös muunkielisä juttuja jos niitä joku tänne kirjoittaisi. Ja siihen ei auta suomenkielisten pakkomuuttaminen muualle tai kitiseminen vaan yksinkertaisesti kirjoittaminen.

 

Mutta tuosta kielipolitiikasta kannattaisi ehkä pitää vähän paremmin kuria kun lipsahtaa esimerkiksi suomekielinen otsikko ilman fin etuliitettä tai joku ketju mystisesti vaihtaa kieltä kesken kaiken. Pystyykö tässä muuten itse jälkikäteen vaihtaa "oman" ketjun nimeä vai vaaditaanko siihen moderaattorin apua? Olen löytänyt haksun fooruminkin, mutta esimerkiksi aloittelija löytää kuitekin luultavasti tänne ensin. Siksi olisi hyvä että tämä pysyisi aktiivisena.

 

--

Jeg elskede sjøen ifra jeg var ung og svømmede om som en sei, faderiorei.

Link to comment
Olen ehkä sen verran pirullinen ja toisaalta mukavuudenhaluinen, että en kannata "pakenemista" muualle.

Seuraan kyllä Geocache.fi -keskustelujakin, mutta tämä tuntuu, ainakin vielä, ykköspaikalta.

Vaihtaminen on helppoa, mutta sen jälkeen takaisintulo voi olla vaikeata. Foorumeillaolo pirstoutuu äkkiä eri tavalla kuin mitä nyt, niin etteivät kaikki seuraakaan enää valtavirran keskustelua. Nyt tilanne on selvästi positiivisempi, siihen paluu lienee melko työlästä.

Link to comment

En suosittele häipymistä, se voi antaa väärän signaalin Groundspeakin suuntaan - eli voi näyttää siltä ettei meillä olekaan enää tarvetta tälle foorumille. Ja kuten totesin tuossa "Time to divide this forum by nations ?" - säikeessä, kutsuin tänne kaikkia kansallisuuksia silloin kun aloitin tämän foorumin, mutta vain me olimme tästä kiinnostuneita, koska meillä ei silloin muuta paikkaa ollut. Kaikilla muilla oli jo tuolloin omat foorumit omilla saiteillaan tai sitten kätköilijöiden määrät maissa (islanti, latvia, liettua) olivat niin pieniä ettei vielä ollut kuemmpaa tarvetta foorumille.

 

t: Olli

Link to comment

Vaihtaminen on helppoa, mutta sen jälkeen takaisintulo voi olla vaikeata. Foorumeillaolo pirstoutuu äkkiä eri tavalla kuin mitä nyt, niin etteivät kaikki seuraakaan enää valtavirran keskustelua. Nyt tilanne on selvästi positiivisempi, siihen paluu lienee melko työlästä.

 

Minäkin toivoisin, että keskustelua ei hajoitettaisi moneen paikkaan. Kun kerran säännöt sallivat täällä suomenkielisen keskustelun (kuten myös norjankielisen), niin ei ole ainakaan sen takia syytä lähteä minnekään, että se joitakuita häiritsee. On ihan norjalaisten oma häpeä, jos eivät katso mahtuvansa tänne samalle foorumille. Eihän tässä mitään tilarajoitetta tietääkseni ole, vaan keskustelun määrä on omasta aktiivisuudesta kiinni. Jos suomalaiset pakenevat täältä, niin tuskin sitä kukaan edes protestiksi huomaa. Älkäämme antako näiden norjalaisten karkottaa meitä täältä!

 

Anneli

Link to comment

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa eli en kannata sitä, että täältä lähdetään minnekään.

 

Kannatan korkeintaan sitä, että Groundspeakin alle saataisiin oma pelkästään suomenkielinen foorumi. Mainittakoon että minä en seuraa mitään muita suomenkielisiä foorumeita jotka käsittelevät tätä mainiota harrastusta. Kenties se on minun vahinkoni mutta näin homma on selkeämpää ja toisekseen ei aikakaan riitä kaikkeen.

 

GeoviusM

Edited by Geovius
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...