Jump to content

FIN: PQ:t


pellep

Recommended Posts

Minkä takia niitä niitä vanhempia tarvitsee tilata uudelleen? Minulla on kaikki tallessa Trip & Waypointissa(Map Source) ja GSAK:ssa,ei tarvitse päivittää kuin viimeisintä qerya,jossa on uusimmat kätköt.

 

Voipi olla tyhmä kysymys mutta kysyin kuitenkin.

Edited by MooseM
Link to comment

Seitsemän taskukyselyä, jos Ahvenanmaa lasketaan Suomeen.

 

Mulla päivämäärärajat ovat:

Ekat 1.1.2000-11.4.2004

Tokat 12.4.2004-3.9.2004

Kolkit 4.9.2004-22.6.2005

Nelkit 23.6.2005-12.3.2006

Viikit 13.3.2006-10.8.2006

Kuukit 11.8.2006-26.8.2009

Oolanti ilman rajausta

 

Rajat ovat vähän väljät, kyselyissä on suunnillee 470 jemmaa.

Ekat ja Oolanti vaikka torstaina ja loput perjantaina.

 

Päivämääristä saa vähän tilastotietojakin. Ekan 500:n kätkön piilottaminen kesti kauan, tokan suunnilleen 145 päivää, kolmannen 292, neljännen 263 ja viidennen 151 vuorokautta.

 

edit:

MooseM, moro.

Silloin ne vanhat kannattaa tilata, jos haluaa, että arkistoidut jemmat poistuvat automaattisesti tietokannasta eli haluaa pitää yllä ajantasaista tilannetta. Se onkin sitten jo makuasia, kumpi on parempi tapa.

Edited by PekkaR
Link to comment

Tuo Pekan kertoma onkin kai ainoa syy miksi vanhoja poketteja tarvitsee tilata.

Kyllähän kaikki muutkin päivitykset kätkökuvaukseen ja uudet lokit jäävät puuttumaan jos vanhoja ei hae uudestaan ja sitten lueskelee niitä GSAKin tietokannasta vaikkapa tienpäällä.

Mulla ainakin tulee kaikki kerran viikossa ja uudemmat sitten taajempaankin.

Link to comment

Totta. Uudessa tiedostossa on aina viisi viimeistä kuittausta ja oma kuudentena, jos kätköllä on käynyt. Lisäksi tieto, onko kätkö ehkä hyllytettynä. Koordinaatitkin ovat saattaneet muuttua, purkin koko tai vaikeusasteet. Ei sitä pysy ajan tasalla ellei tilaa kaikkia noita seitsemää kyselyä.

Link to comment

Totta. Uudessa tiedostossa on aina viisi viimeistä kuittausta ja oma kuudentena, jos kätköllä on käynyt. Lisäksi tieto, onko kätkö ehkä hyllytettynä. Koordinaatitkin ovat saattaneet muuttua, purkin koko tai vaikeusasteet. Ei sitä pysy ajan tasalla ellei tilaa kaikkia noita seitsemää kyselyä.

 

Vielä tarkennuksena sen verran....

Jos teillä on GSAKista siirrettyinä Waypointit MapSourceen ja sieltä edelleen Gepsin POI-tiedostoiksi, pitää myös nuo tiedostot aina päivittää muutosten varalta jos siis haluaa luottaa esimerkiksi Gepsissä oleviin kätköjen sijaintitietoihin 100%.

Ainakin minä olen kokenut em päivittämiset aavistuksen työläiksi ja pari kertaa olen joutunut huomaamaan etsineeni purkkia joka on ollut hyllyllä vaikka gepsini on väittänyt sitä aktiiviksi. Jatkuva päivittäminen on siis tarpeen ennen hakureissulle lähtemistä.

Link to comment

Minulla on neljä aktiivista kyselyä joilla saan vajaat 1000 lähintä itselleni löytämätöntä kätköä. Nämä päivittyvät Garminiin helposti suoraan GSAKista. Näillä kyselyillä pysyy löytymättömät ajan tasalla n. 300 kilometrin säteellä kodistani. Ja tämä alue on se, jolla yleensä liikun. Jos suunnittelen matkaa pidemmälle, käytän viimeisen vapaan kyselyn ko. aluetta varten ja näin on sekin hallussa.

Jo löytämäni kätköt eivät enää "kiinnosta" joten ne on jätetty kyselyistä pois. Nehän saa helposti sillä erillisellä kyselyllä, joka on juuri siihen tarkoitukseen tehty.

Edited by mikko&sira
Link to comment

Mulla on tämmöset päivämäärät, suluissa on PQ:ssa parhaillaan tulevien kätköjen määrä:

Finland 1: 01.01.2000 - 24.04.2004 (494)

Finland 2: 25.04.2004 - 22.09.2004 (494)

Finland 3: 23.09.2004 - 03.08.2005 (495)

Finland 4: 03.08.2005 - 06.05.2006 (493)

Finland 5: 07.05.2006 - 07.09.2006 (490)

Finland 6: 07.09.2006 - 31.12.2007 (12)

Myös Ahvenaanmaa on mukana noissa kaikissa kyselyissä. Onko jotain hyötyä hakea se erikseen?

 

2-6 tulee tiistaisin ja 1 keskiviikkona. Eipä tälle valinnalle sen kummempaa perustelua ole

 

Tiedä sitten kuinka tarpeellista mulle on hakea kaikkien Suomen kätköjen tiedot joka viikko. Näin on vain tullut tehtyä.

Link to comment

Mulla on tämmöset päivämäärät, suluissa on PQ:ssa parhaillaan tulevien kätköjen määrä:

Finland 1: 01.01.2000 - 24.04.2004 (494)

Finland 2: 25.04.2004 - 22.09.2004 (494)

Finland 3: 23.09.2004 - 03.08.2005 (495)

Finland 4: 03.08.2005 - 06.05.2006 (493)

Finland 5: 07.05.2006 - 07.09.2006 (490)

Finland 6: 07.09.2006 - 31.12.2007 (12)

Myös Ahvenaanmaa on mukana noissa kaikissa kyselyissä. Onko jotain hyötyä hakea se erikseen?

 

2-6 tulee tiistaisin ja 1 keskiviikkona. Eipä tälle valinnalle sen kummempaa perustelua ole

 

Tiedä sitten kuinka tarpeellista mulle on hakea kaikkien Suomen kätköjen tiedot joka viikko. Näin on vain tullut tehtyä.

Vastaava systeemi täällä paitsi mukana vain löytämättömät kätköt, tällä hetkellä pärjään neljällä haulla.

(472-487-488-486 kpl, ml. Ahvenanmaa)

Päivämääriä pitää sitten muutella kun uusin ylittää 500 kätköä, tällöin vanhempia on (tähän asti) löytynyt sen verran että jenkkaus on onnistunut.

Täyttä hakua en tosin joka viikko tee vaan ajan nämä noin kerran kuussa arkistoitujen paljastamiseksi.

Viikottaishauissa tulee uudet sekä päivitetyt kätköt.

Edited by Tervas
Link to comment

Pienen määrän tilaa säästää myös, jos jättää osan kätkötyypeistä poimimatta. Mikäli et ole kiinnostunut tietyistä kätköistä, niin ne voi pudottaa kyselystä pois (valitsemalla kaikki muut tyypit mukaanotettaviksi).

 

Esimerkiksi kätkörasiattomat (jotka siis kuuluisivat Waymarking-saitille, elleivät olisi saaneet vaaristatusta): Webcam-Virtual-Earthcache säästävät 33 kätköä. Eihän se ole paljoa, mutta pieni alku tuokin...

 

Muistakaa sitten säätää PQ:issanne päiväykset uudestaan, mikäli teette tuontyylisiä rajauksia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...