Jump to content

Fin: Gallery


santtu

Recommended Posts

Itse tykkään ottaa etenkin matkaajista aiheeseen liittyviä kuvia ja panostaa niihin muutenkin. Toivon, että ne tuottaisivat iloa matkaajan lähettäjälle (ja sama juttu kätköjen kanssa).

 

Mutta nyt tuli pulma vastaan. Otin kuvia siten, että niissä oli monta matkaajaa samassa kuvassa. Uploadasin kuvat tietty jokaisen matkaajan omalle sivulle tarinan kera. Lopputuloksena omassa profiilissa on sama kuva X kertaa ;)

 

Kurkkasin pikaisesti, että kuvan poistoa ei näyttänyt voivan tehdä ilman että se poistuu myös matkaajan lokista. Laiskana en jaksanut ruveta enempää tutkimaan :o

 

Apuva helpdesk ja gurut! :)

Link to comment

Haitanneeko tuo mittään?

 

No ei kauheesti, mutta kun noita kuvia tuppaa kertymään paljon ja itse ainakin välillä vilkuilen muiden profiileista kuvia ja tuli mieleen, että jos joku vilkuilee minun kuviani, niin onhan toi pieni haitta jos tuplakuvat kasvattaa selattavaa määrää.

 

Joskus tuntuu että kuvia tulee otettua turhaan tai ainakin ettei raaski hävittää jonninjoutavia otoksia tarpeeksi. Mulle on kameran laskurin mukaan nyt vajaan kolmen vuoden aikana syntynyt yli 11.000 kuvaa joista yli puolet on jäämässä jälkipolville. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä että antaapa kasaantua, keksispäs vaan sen seuraavan median jolle tallentaa kaikki kuvat.

 

RAIDatut levyt ovat melko hyvä vaihtoehto, hintaluokka alkanee 800€ kiepeiltä ja tilaa sitten löytyy noin 1000GB paikkeille.

 

En tiedä miten GC.com hoitaa varmistamiset ym jutut mutta pelkään että sinne talletut kuvat eivät välttämättä säily jälkipolville. Julkiseen jakeluun sopivat sinne kannattaa toistaiseksi laittaa pahemmin miettimättä, se lienee tarkoituskin, kerätä tietoa ja tunteita ympäri maailmaa.

Ainoaksi tallennuspaikaksi sitä ei voine suositella !!! ??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...