Jump to content

Fin: Tyhmä Kysymys Geokolikoista


Anneli & Ilkka

Recommended Posts

Minulla on aukko geosivistyksessä - tai niitä nyt voi olla useampiakin, mutta paljastanpa taas yhden ja kysyn: Mitä itua näissä geokolikoissa on? Ovathan ne kivan näköisiä, mutta niiden siirtely paikasta toiseen tuntuu hassulta. Onko tavoitteena vain saada paljon ikoneita omaan tilastoon, kuten Captain Morganilla näkyy olevan vai onko tässä jotain muutakin, mitä en ole huomannut?

 

terv. Anneli

Link to comment

Mitä itua näissä geokolikoissa on?

<_< Nämä kysymykset ovat ”huonoja :)”. Samaa voisi kysyä aivan kaikesta. Miksi miljonäärit juoksevat pallon perässä :unsure: . Äh, huono esimerkki, tietenkin saadakseen lisää miljoonia – se ei ole harrastus vaan hikistä työtä.. :huh:

 

No, miksi harrastelijat pökkivät pientä valkoista palloa koloihin tai tutkivat intohimoisesti postimerkkejä tai yhä enenevässä määrin, tuntikausia ampuvat virtuaalisia vihollisia jopa oman terveytensä kustannuksella… Harrastukset antavat jotain, eikä oikeastaan ole toisten asia kyseenalaistaa niitä, ellei niistä ole yleistä tai yksityistä haittaa kenellekään. Kun sain gc-ideasta kiinni, autan mielelläni kaikenlaisia geo-otuksia eteenpäin ja lisään ”hauskoja” kuvia niiden matkapäiväkirjaan. Tein tästä sikäli oman lajin, että käyn kätköllä vain kerran, en matkusta hirveästi kätköilläkseni - joskin kätköt voivat vaikuttaa valintoihin :-) ja toimin anonyymisti niin kauan kuin pystyn jne. Suunnitelmissa on myös hankkia TB joskus, missiokin olisi sille jo olemassa. Joku muu tekee toisenlaisen. :)

Link to comment

Harrastukset antavat jotain, eikä oikeastaan ole toisten asia kyseenalaistaa niitä, ellei niistä ole yleistä tai yksityistä haittaa kenellekään.

Muotoilin kysymykseni huonosti. Ei ollut todellakaan tarkoitus kyseenalaistaa mitään. Geokätköily on hassu, mutta yleensä harmiton harrastus. Kannatan kaikkia hassuja ja harmittomia harrastuksia suojalkapallosta oksennuspussien keräilyyn!

 

Kysymykseni olikin: Onko geokolikoiden pääidea ikonien keräilyssä? Kaikilla ei näytä ainakaan olevan mitään erityistä missiota.

 

terv. Anneli

Link to comment

Puhun tässä vain nyt omasta puolestani. Eli minulle niissä ei ole ainakaan kyse ikoneista tai siitä kuinka monta erilaista olen onnistunut näkemään noin tilastollisessa mielessä (Vaikka kävinkin Icon Ho:ta ihmettelemässä). Itseasiassa joku tässä viimeisen Tampereen miitin jälkeen mainitsi, että kivan näköisiä ikoneita sinun Signal kolikoissasi. Enpä ollut kiinnittänyt niihin mitään huomiota ennen sitä. Nyt kun asia tuotiin esille niin pitihän se katsastaa ja paikkansa piti.

 

Pointti minulle on siis itse kolikko eli monet niistä on todella kivan näköisiä ja mieluummin siirrän sellaisia kätköstä toiseen kuin MacKrääsää.

 

***GeoviusM

Link to comment

Itse hurahdin jossain vaiheessa ikoneihin. Ikoneita alkaa vaan nykyään olemaan niin paljon (kolmattasataa pitkän päälle), että innostus on vähän laantunut. Kolikoissa muuten on aivan sama periaate kun tavallisissakin tb lätkissä: reissata kätköstä toiseen. On se aina mielenkiintoista seurata miten kolikot kulkee etenkin kun vaihtavat maasta toiseen. Valokuvat matkalta ovat myös mukavia <_<

 

Siitähän nämä kolikot ovat harmittomia, että niitä ei kenenkään ole pakko liikuttaa yhtään mihinkään. Asian voi jättää niille kätköilijöille joita se kiinnostaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...