+Kiisseliviiksi Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Vuosittain Suomessa järjestettävä Jukolan viesti on maailman suurin suunnistustapahtuma sekä käsittääkseni pohjois-Euroopan suurin vuosittain järjestettävä urheilutapahtuma. Miten tämä liittyy geokätkentöön? Eipä juuri mitenkään, paitsi siten, että minua suuresti kiinnostaa, paljonko kätköilijöitä tähän keskikesäiseen suunnistusjuhlaan osallistuu. Koska kätkentöä ja suunnistusta voidaan etäisesti pitää sukulaisharrasteina, juoksee Jukolan yössä varmasti useita meitä pakastepurkintonkijoita. Eli jos aiot Jukolassa (tai Venloissa) kirmata, niin kerro se minulle ja geomaailmalle! Toivoakseni en ole yksin... Quote
+Kimik Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Joo sinne myös menossa osuudelle 4 tai 5. Matka vaan vähän hirvittää 7.9km. Onnea kisaan!!! Quote
+Potkulauta Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Onhan se Jukolan yö tullut koettua lähes 20 kertaa. Nyt ekaa kertaa töissä, eli vaihdossa tavataan. Quote
Avena Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 (edited) Pitää kai minunkin myöntää että kohti Jukolaa ollaan ajelemassa lauantaina. Olivat laittaneet Venlojen viestin avausosuudelle, vaikka lähes polvillani rukoilin että päästäisivät toiselle osuudelle. Pitäisi varmaan käräyttää eräs toinenkin jonka kanssa olen menossa Jukolaan, mutta tehköön sen kumminkin itse jos täällä vierailee... Edited June 14, 2006 by Avena Quote
+meiju Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Kyllä Jukolaan ollaan taas menossa. Hieno yö taas tulossa ilmojenkin puolesta. -meiju- Quote
+Suurnesu Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Haiskahtaa ihan siltä, että teillä suunnistajilla olisi eventin paikka!? Quote
+hippihiiri Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Jep, sinnepä sinne lauantaina. En tällä kertaa suunnista, mutta olen kyllä ollut useita kertoja suunnistamassa Venloissa (kaikilla osuuksilla, tosin en samalla kertaa ). Quote
+Jeo & Kirsi Posted June 15, 2006 Posted June 15, 2006 (edited) Meistäkin puolikas nimimerkki kirmaa paikalle yhdeksättä kertaa. Ekaa kertaa olin Juhla-Jukolassa Siuntiossa hippihiiren kanssa samassa joukkueessa! Kirsi Edited June 15, 2006 by Jeo & Kirsi Quote
+epeli Posted June 15, 2006 Posted June 15, 2006 Meistäkin puolikas nimimerkki kirmaa paikalle. Kirsi Eikä tarvi erikseen kertoa, kumpi puolikas - se selvisi jo kuvaillessasi Lauran kommenttia kätkölöydöistä Quote
+Kimik Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 No ei mennyt kovin loistavasti jukola. Loukkasin jukolaa edeltävänä aamuna niskani ja se ei kääntynyt yhtään oikealle niin eihän siitä suunnistuksesta olisi mitään tullut. Ensi vuonna uusi yritys. Quote
+sparris Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 Jaahas, Jukola lähestyy taas. Itse kuulin eilen, että minäkin olen kuulemma sitten lähdössä mukaan Asikkalan Raikkaan kakkosjoukkueeseen. Saas nähdä, mitä siitäkin tulee. Kilpailualueella näkyy olevan ainakin kaksi kätköäkin - jos ei meinaa rasteja löytyä, niin pitää sitten ottaa varmuudeksi gepsi mukaan ja hakea edes ne Quote
+wewd Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 Paikalle en valitettavasti itse pääse koska curling-turnaus kutsuu Suomen toisella reunalla. Koitan kuitenkin etähuoltaa yhden Lapuan purkeistani viimetingassa että olisi kaikki kunnossa kun porukkaa saapuu kaupunkiin. Quote
+hippihiiri Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 Paikalla ainakin Jeo & Kirsi, emilia!, iines ja hippihiiri. :unsure: Quote
Avena Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 Eihän sitä Jukolaa sovi väliin jättä. Toiselle osuudelle olisi tarkoitus hilpaista Venlojen viestissä, edellyttää että Pirre&Hui:n parempi puolisko löytää ensin metsästä pois Quote
+Kiisseliviiksi Posted June 14, 2007 Author Posted June 14, 2007 Kilpailualueella näkyy olevan ainakin kaksi kätköäkin - jos ei meinaa rasteja löytyä, niin pitää sitten ottaa varmuudeksi gepsi mukaan ja hakea edes ne Paitsi että jos narahdat kilpailualueelta gepsu kädessä, niin mennee kisa koko seuran osalta hylkyyn. Mielestäni sääntöjä voisi tässä suhteessa nykyaikaistaa, sillä paikkatiedon näyttävästä gepsusta ei varmasti ole apua ainakaan pyrittäessä nopeampaan suoritukseen. Paitsi että sitten kuitenkin porukka alkaisi kikkailemaan jollain tavalla. Eli ehkä kuitenkin pysykööt säännöt entisellään. Eniveis: Mukavaa Jukolaa kaikille paikalle tulijoille toivottelee eräiden Jussien ankkuri! Quote
+sparris Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 Paitsi että jos narahdat kilpailualueelta gepsu kädessä, niin mennee kisa koko seuran osalta hylkyyn. Toki - huumoriahan tuo heittoni oli, kuten ne pari hymiötä siellä lopussa yrittivät vaivihkaa viestittää. Mielestäni sääntöjä voisi tässä suhteessa nykyaikaistaa, sillä paikkatiedon näyttävästä gepsusta ei varmasti ole apua ainakaan pyrittäessä nopeampaan suoritukseen. Ainakin jonkinlainen jälkilogia tallentava laite olisi ihan paikallaan, samalla lailla kuin huippuporukoilla on niskassa se "jäljityspanta". Meikäläisen tasoiselle suunnistajalle lähinnä mielenkiintoista olisi jälkikäteen katsoa, että missä ihmeen hevon kuusessa sitä oikein tuli harhailtua. Quote
+Kiisseliviiksi Posted June 15, 2007 Author Posted June 15, 2007 Ainakin jonkinlainen jälkilogia tallentava laite olisi ihan paikallaan, samalla lailla kuin huippuporukoilla on niskassa se "jäljityspanta". Meikäläisen tasoiselle suunnistajalle lähinnä mielenkiintoista olisi jälkikäteen katsoa, että missä ihmeen hevon kuusessa sitä oikein tuli harhailtua. Tuota mahdollisuutta tulee joka harjoituksessa ja lenkillä käytettyä, kun sattuu olemaan siihen suunniteltu gepsukin. Sellaista näytötöntä FRWD-vehjettä varmaan saisi kisoissakin käyttää, joten riittäisiköhän, jos vetäisi ilmarilla Forerunnerin näytön piiloon? Quote
Recommended Posts