Jump to content

Kätköilijöitä Jukolan Viestissä?


Kiisseliviiksi

Recommended Posts

Vuosittain Suomessa järjestettävä Jukolan viesti on maailman suurin suunnistustapahtuma sekä käsittääkseni pohjois-Euroopan suurin vuosittain järjestettävä urheilutapahtuma.

 

Miten tämä liittyy geokätkentöön? Eipä juuri mitenkään, paitsi siten, että minua suuresti kiinnostaa, paljonko kätköilijöitä tähän keskikesäiseen suunnistusjuhlaan osallistuu. Koska kätkentöä ja suunnistusta voidaan etäisesti pitää sukulaisharrasteina, juoksee Jukolan yössä varmasti useita meitä pakastepurkintonkijoita.

 

Eli jos aiot Jukolassa (tai Venloissa) kirmata, niin kerro se minulle ja geomaailmalle! Toivoakseni en ole yksin...

Link to comment

Pitää kai minunkin myöntää että kohti Jukolaa ollaan ajelemassa lauantaina. Olivat laittaneet Venlojen viestin avausosuudelle, vaikka lähes polvillani rukoilin että päästäisivät toiselle osuudelle. Pitäisi varmaan käräyttää eräs toinenkin jonka kanssa olen menossa Jukolaan, mutta tehköön sen kumminkin itse jos täällä vierailee...

Edited by Avena
Link to comment

Jaahas, Jukola lähestyy taas. Itse kuulin eilen, että minäkin olen kuulemma sitten lähdössä mukaan Asikkalan Raikkaan kakkosjoukkueeseen. Saas nähdä, mitä siitäkin tulee. Kilpailualueella näkyy olevan ainakin kaksi kätköäkin - jos ei meinaa rasteja löytyä, niin pitää sitten ottaa varmuudeksi gepsi mukaan ja hakea edes ne :rolleyes::unsure:

Link to comment

Paikalle en valitettavasti itse pääse koska curling-turnaus kutsuu Suomen toisella reunalla. Koitan kuitenkin etähuoltaa yhden Lapuan purkeistani viimetingassa että olisi kaikki kunnossa kun porukkaa saapuu kaupunkiin.

Link to comment

Kilpailualueella näkyy olevan ainakin kaksi kätköäkin - jos ei meinaa rasteja löytyä, niin pitää sitten ottaa varmuudeksi gepsi mukaan ja hakea edes ne :rolleyes::unsure:

 

Paitsi että jos narahdat kilpailualueelta gepsu kädessä, niin mennee kisa koko seuran osalta hylkyyn. Mielestäni sääntöjä voisi tässä suhteessa nykyaikaistaa, sillä paikkatiedon näyttävästä gepsusta ei varmasti ole apua ainakaan pyrittäessä nopeampaan suoritukseen. Paitsi että sitten kuitenkin porukka alkaisi kikkailemaan jollain tavalla. Eli ehkä kuitenkin pysykööt säännöt entisellään.

 

Eniveis: Mukavaa Jukolaa kaikille paikalle tulijoille toivottelee eräiden Jussien ankkuri!

Link to comment

Paitsi että jos narahdat kilpailualueelta gepsu kädessä, niin mennee kisa koko seuran osalta hylkyyn.

 

Toki - huumoriahan tuo heittoni oli, kuten ne pari hymiötä siellä lopussa yrittivät vaivihkaa viestittää.

 

Mielestäni sääntöjä voisi tässä suhteessa nykyaikaistaa, sillä paikkatiedon näyttävästä gepsusta ei varmasti ole apua ainakaan pyrittäessä nopeampaan suoritukseen.

 

Ainakin jonkinlainen jälkilogia tallentava laite olisi ihan paikallaan, samalla lailla kuin huippuporukoilla on niskassa se "jäljityspanta". Meikäläisen tasoiselle suunnistajalle lähinnä mielenkiintoista olisi jälkikäteen katsoa, että missä ihmeen hevon kuusessa sitä oikein tuli harhailtua.

Link to comment

Ainakin jonkinlainen jälkilogia tallentava laite olisi ihan paikallaan, samalla lailla kuin huippuporukoilla on niskassa se "jäljityspanta". Meikäläisen tasoiselle suunnistajalle lähinnä mielenkiintoista olisi jälkikäteen katsoa, että missä ihmeen hevon kuusessa sitä oikein tuli harhailtua.

Tuota mahdollisuutta tulee joka harjoituksessa ja lenkillä käytettyä, kun sattuu olemaan siihen suunniteltu gepsukin. Sellaista näytötöntä FRWD-vehjettä varmaan saisi kisoissakin käyttää, joten riittäisiköhän, jos vetäisi ilmarilla Forerunnerin näytön piiloon? :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...