Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 1
Reviewer Niatpac Nagrom

Tärkeä Pyyntö Kaikille Multi- Ja Mysteerikätköjen Omistajille

Recommended Posts

Moi!

Pyydän kaikkia multi- ja mysteerikätköjen omistajia muokkaamaan olemassaolevia

kätkösivujaan ja lisäämään kätköjen väli- ja loppupisteet waypointteina sivulle.

Laittakaa ne siten että vain te itse ja reviewerit voivat nähdä ne. Tämä pieni toimenpide

helpottaisi suuresti meidän työtämme tarkastaessamme uusia kätköjä, jotka

tulevat omien kätköjenne loppu- tai välipisteiden lähelle.

Hi!

I'm asking all the multi- and mystery cache owners to edit their existing cache pages

and add there the waypoints of all stages and the final location. Remember to choose

"Hide this waypoint from view except by the owner or administrator". This small edit

would help a lot us reviewers when we are reviewing new caches that have been

placed close to the final location or some stage of your caches.

Regards, Olli

Ilmeisesti logientrynä Post Reviewer Note? Tokihan nuo voi laittaa mut kun ei satu olemaan omista loppupisteen koordseja enää tallella, Desants on rajoilla et onks se multi vai mystery, loppupisteen koordseja siihen ei koskaan ole ollutkaan, se täytyy hakea ohjeistuksella.

Ilmeisesti logientrynä Post Reviewer Note?

Eiku apupisteinä (=Additional Waypoint) kuten parkkipaikatkin. Koordinaatit tietenkin piilotettuna muilta kuin itseltä ja kätkötarkastajilta. Uuteen jemmaan lisäpisteet jo ennen kuin sen laittaa tarkastettavaksi.

Riittäisiköhän Reviewereille välipisteiden noukkiminen Karttapaikalta ??

Tarkkuus olisi mielestäni kymmenen metrin luokkaa jos yrittää tosissaan !!

Saavathan kait eri kätköjen välipisteet olla tuota 166m minimietäisyyttä lähempänä toisiaan tai vaikka toista kätköäkin, kunhan purkit noudattavat minimietäisyyden sääntöä ??

Vai olenko käsittänyt taas väärin ??

Purkin sijainti on varmaan oleellinen. Kuinka tärkeää on ilmoittaa etappipisteiden paikat?

Kysyy "yksi huolestunut 12-legisen monikätkön omistaja".

Välipisteet ovat erityisen tärkeät silloin kun niissä on purkki - mutta jos niissä vain lasketaan vaikka kiviä seinästä, niin silloin ei tarvitse välittää niistä.

t: Olli

Joskus on hyötyä, ettei omista kätköjä kovin paljon. WP:t lisätty :rolleyes:

Jes, ja tavalliset peruskätköt on kanssa aika käteviä !!

WP:t lisätty !!

Loppupisteiden waypointit "piilotettu" kaikkiin neljään multikätköön.

Kjernij-Pardan välietappi on Reviewer notena paikallansa.

Kyse on moni- ja pulmakätköjen kätkörasian sijainnista ja välipisteistä, jos niissäkin on purkki.

Reviewer Note on huono ilmoituspaikka kun se on kaikkien luettavissa.

Sijainnit ilmoitetaan apupisteinä (=Additional Waypoint) kuten parkkipaikatkin. Koordinaatit tietenkin piilotettuna muilta kuin itseltä ja kätkötarkastajilta. Uuteen jemmaan lisäpisteet jo ennen kuin sen laittaa tarkastettavaksi.

edit: tarkennuksia

Edited by PekkaR

Kaikki multini näyttävät olevan "yksipurkkisia" eli välipisteistä kerätään parametreja laskukaavoihin - mun piti oikeen tarkistaa, kun en muistanut mokomaa :(

Littakaahan oikein rautalankaohjeet,ettei tule suurempia mun.....a.Minulla tuo enkun taito on aika heikko,saattaa olla joillakin muillakin.

Littakaahan oikein rautalankaohjeet,ettei tule suurempia mun.....a.Minulla tuo enkun taito on aika heikko,saattaa olla joillakin muillakin.

Vyyhti rautalankaa:

- surfaa kätkösi sivulle.

- valitse vasemman, eiku oikean yläkulman valikosta Waypoints.

- poimi kätköpurkin apupisteen tyypiksi Final Location, reittipisteen tyypiksi Stages of a Multicache.

- anna pisteelle kuusimerkkinen koodi, esim. PURKKI, ETAPPI1, tms.

- laita kätköpurkin Prefix koodiksi esim. FL, reittipisteen esim. SM tai S1.

- anna koordinaatit. Oletuksena asteet ja desimaaliminuutit.

- tarvittaessa selitystekstiä (description).

- laita täpla alimmaiseen molloon Hide this waypoint..., silloin piste ei näy muille kuin itsellesi ja kätkötarkastajille.

- näpäytä lopuksi Create waypoint -painiketta niin piste tallentuu.

Samalla tavalla kaikkien muiden purkkien koordinaatit talteen.

Edited by PekkaR

Pieni suuntakorjaus tuohon Pekan vinkkiin

- valitse vasemman oikean yläkulman valikosta Waypoints

Itse laitoin vielä mahdolliset vinkkien A=, B= C=... tms. arvot talteen tuohon kuvaukseen kanssa. Siitä ne on itse helppo kaivaa jos joku muuttuu tai joku kaipaa tarkempaa vinkkiä. Tällöin kyllä reviewer tietää homman jujun, mutta väliäkö tuolla. Kai se vaitiolovelvollisuus sentään revieweriä koskee.

-Anja

Kiitos. Meni ilmansuunnat sekaisin. Johtuikohan se vasenkätisyydestäni?

Hyvä idea laittaa arvot kätkösivulle talteen. Kyllähän ne yleensä ovat kätkön valmisteludokumenteissa, mutta ehkä ne löytää helpommin jemman kuvauksesta.

Pieni suuntakorjaus tuohon Pekan vinkkiin

- valitse vasemman oikean yläkulman valikosta Waypoints

Itse laitoin vielä mahdolliset vinkkien A=, B= C=... tms. arvot talteen tuohon kuvaukseen kanssa. Siitä ne on itse helppo kaivaa jos joku muuttuu tai joku kaipaa tarkempaa vinkkiä. Tällöin kyllä reviewer tietää homman jujun, mutta väliäkö tuolla. Kai se vaitiolovelvollisuus sentään revieweriä koskee.

-Anja

Koskee juu, eikä ne oikeastaan spoilaa edes mun kätköilyä, koska noita tulee vastaan niin tuhottomasti etten millään muista niitä jälkikäteen.

t: Olli

Kiitos,nyt tuli selkeät ohjeet jopa minulle ja varmaan monelle muullekkin.Kiitos.

Edited by MooseM