Jump to content

Kuuntelusofta-asiaa


Maxxy

Recommended Posts

Tämä vain vahvistaa sitä käsitystä, mikä minulla on noista "ilmaisista" (lue:vakoiluohjlemista) jotka eivät kuitenkaan toimi. :laughing::laughing::blink:

Maxxy,

Adawaren ja

Spybotin

ajaminen kerran viikossa saattaisi auttaa !!

 

Suosittelen ainakin noiden freeware ohjelmien tutkimista !!

Ajan ne itse kerran viikossa ja olen pärjännyt melko hyvin vaikka kone roikkuu verkossa koko ajan.

Ainakaan mitään ongelmaa ei niistä ole syntynyt.

 

PS: Onhan tämä taaskin OFFTOPIC, mutta tänä virusten aikana..... Kyllä mulla ainakin RealPlayer soitti hyvän jutun ihan OK.

Link to comment

Tämä vain vahvistaa sitä käsitystä, mikä minulla on noista "ilmaisista" (lue:vakoiluohjlemista) jotka eivät kuitenkaan toimi. :laughing::laughing::blink:

Maxxy,

Adawaren ja

Spybotin

ajaminen kerran viikossa saattaisi auttaa !!

 

Suosittelen ainakin noiden freeware ohjelmien tutkimista !!

Ajan ne itse kerran viikossa ja olen pärjännyt melko hyvin vaikka kone roikkuu verkossa koko ajan.

Ainakaan mitään ongelmaa ei niistä ole syntynyt.

 

PS: Onhan tämä taaskin OFFTOPIC, mutta tänä virusten aikana..... Kyllä mulla ainakin RealPlayer soitti hyvän jutun ihan OK.

 

Käytän molempia ja konetta valvoo Norton Internet Security.

Tarkoitinkin, että tuo Real Player itse on vakoiluohjelma :(

Koko ajan pyytämässä nettiyhteyttä eikä sittenkään toiminut.

Suoralla osoitteella 57% ja tilt, nettisivun kautta 11% ja tilt. :blink:

Link to comment

Käytän molempia ja konetta valvoo Norton Internet Security.

Tarkoitinkin, että tuo Real Player itse on vakoiluohjelma :laughing:

Koko ajan pyytämässä nettiyhteyttä eikä sittenkään toiminut.

Suoralla osoitteella 57% ja tilt, nettisivun kautta 11% ja tilt. :laughing:

 

Ohi menee topiikista, mutta moderaattorit splitatkoon.

 

RealPlayer on tosiaan melkoinen vakoilutyökalu, mutta ainakin periaatteessa noita vakoiluominaisuuksia saa karsittua asetuksista kiksuttelemalla: Tools->Preferences ja sieltä Internet/Privacy ja ruksi pois joka paikasta. En tiedä auttaako se Maxxyn ongelmaan enkä varmuudella edes tiedä poistaako se kaiken epäilyttävän toiminnan.

 

Lisäksi myös MPlayer (http://www.mplayerhq.com/) osaa soittaa noita RealAudio streameja ja ainakin useissa eri makuisissa Unixeissa se toimii kuin se proverbiaalinen junan vessa. Jonkinlainen Wintoosa-versiokin siitä kai löytyy, mutta sen toiminnasta ei ole kokemusta.

Edited by sparris
Link to comment

Maxxy,

sanookos palomuurisi mitään ??

Jos se hannaa syystä tai toisesta ??

 

Ei ainakaan lokista löytynyt mitään. Voihan se tietysti olla palvelinongelmakin, kaikkihan on mahdollista.

Voisihan esim. Yle käyttää jotakin sopivampaa formaattiakin, luulisin :ph34r:

Link to comment

Kokeilin ihan kokeillakseni kahdella XP-koneella ja tämä duunikone soitti koko pätkän ihan eka yrittämällä, toinen kone jossa on palomuurina ZoneAlarmin ilmainen versio onnistui vasta toisella yrittämällä mutta sitten soitti ok. Mulla on RealPlayerista joku vanhentunut versio, se tarjoaa päivitystä koko ajan mutta olen kieltänyt.

Minkäsläisen liittymän takana roikut ??

Mulla on Elisa näyttäny taas vähän nostaneen nopeutta, testi näyttää nyt 432kbps, lienee siis 1Mbps nimellinen kaistaleveys.

Link to comment

...

Minkäsläisen liittymän takana roikut ??

...

 

VLP:n netikka (täällä kun on vielä monopoli näissä laajakaistayhteyksissä) ja 768/512 ainakin nimellisesti :( .

Pitäisi tuollakin ehtiä...

Minua vain vaivaa tuo ilmaisohjelmien kirous; ne eivät koskaan toimi :(:ph34r:

Link to comment

 

Minua vain vaivaa tuo ilmaisohjelmien kirous; ne eivät koskaan toimi :):laughing:

Oishan se kuitenkin kiva ymmärtää mistä ongelma johtuu, RPhän näyttää monilla toimivan ainakin senverran että tuokin juttu on saatu kuunneltua monen kätköilijän korvin. Ilmaisohjelmien kirous taitaa etupäässä sisältyä tuohon nimitykseen, sen mukaan kellään ei ole varaa niiden kunnolliseen testaamiseen ongelmien korjaamiseen.

Link to comment
Minua vain vaivaa tuo ilmaisohjelmien kirous; ne eivät koskaan toimi :):laughing:

Kyllä tuo liialliselta yleistykseltä tuntuu. On monia hyviä ja toimivia ilmaisohjelmia. Minulla on ollut hyviä kokemuksia esim. seuraavista: Mozilla Firefox ja Thunderbird, EditPad Lite, SyncToy, Photo Story 3 for Windows, Google Desktop ja Picasa, SmartFTP Client, Winamp, Raw Shooter essentials, Ant Movie Catalog, 40tude Dialog, jne., jne.

 

PS Asensin kokeeksi tuon Real Alternativen. Ainakin sparriksen juttu käynnistyi ja kuului kertaheitolla.

Edited by PekkaR
Link to comment

Ilmaisohjelmien kirous taitaa etupäässä sisältyä tuohon nimitykseen, sen mukaan kellään ei ole varaa niiden kunnolliseen testaamiseen ongelmien korjaamiseen.

 

Ilmaisuus ei missään nimessä tarkoita sitä, että ohjelma olisi huono. Jos softa on ilmaisuuden lisäksi myös vapaata, eli mukana tulee lähdekoodi ja lupa tehdä siihen muutoksia, on kaikilla mahdollisuus sen kunnolliseen testaamiseen ja ongelmien korjaukseen. Mielestäni maailman laadukkaimmat ohjelmistot ovat syntyneet juuri näin, kun miljoonat osaavat käyttäjät ovat osallistuneet kehitystyöhön ja bugien korjaamiseen.

 

Tällä ei ole kyllä enää mitään tekemistä geokätköilyn kanssa, mutta sainpahan taas kehuttua avoimen lähdekoodin ideologiaa. Ja RealPlayer on oikeasti ikävä - sitä ei kannata käyttää jos on olemassa toimivia vaihtoehtoja...

Link to comment
Minua vain vaivaa tuo ilmaisohjelmien kirous; ne eivät koskaan toimi :(:)

Kyllä tuo liialliselta yleistykseltä tuntuu. On monia hyviä ja toimivia ilmaisohjelmia. Minulla on ollut hyviä kokemuksia esim. seuraavista: Mozilla Firefox j...

 

No joo, ehkä liikaa yleistetty, myönnetään. Firefox on toiminut kohtalaisen hyvin. Ainoastaan kerran tilttasi kunnolla ja hukkasi kaikki bookmarkit - ei ollut kiva. Tämä Wintoosa nyt vain on sellainen, että kaikki mitkä ei ole MS:n tekemiä ohjelmia, eivät oikein tahdo toimia :)

Yleisesti on vain hyväksytty se, että ohjelmat välillä hiukan juonittelevat ja että se olisi aivan normaalia. Minusta se ei ole :laughing:

 

Enkä tosiaan tarkoita, että kaikki ilmaisohjelmat olisivat huonoja. Vapaan koodit ohjelmat toimivat yleensä parhaiten.

Link to comment

Mulla Real ei ole soittanut Ylen juttuja koskaan kunnolla, pätkii ja rutisee niin ettei tahdo saada mitään tolkkua. Ja alusta on kyllä kunnossa, vasta kuukausi sitten meni koko mylly uusiksi.

Muutenkaan en pidä softista jotka väkisin tuputtavat omia kanaviaan ja päivityksiään ellet ruksaile kaikkea mahdollista pois päältä (Tuntomerkit kyllä sopivat hyvin myös Gatesin käyttikseen :laughing: )

Täytyypä kokeilla täällä mainittuja vaihtoehtoja, kiitokset vinkeistä.

Link to comment

No joo, ehkä liikaa yleistetty, myönnetään. Firefox on toiminut kohtalaisen hyvin. Ainoastaan kerran tilttasi kunnolla ja hukkasi kaikki bookmarkit - ei ollut kiva. Tämä Wintoosa nyt vain on sellainen, että kaikki mitkä ei ole MS:n tekemiä ohjelmia, eivät oikein tahdo toimia :)

Yleisesti on vain hyväksytty se, että ohjelmat välillä hiukan juonittelevat ja että se olisi aivan normaalia. Minusta se ei ole :laughing:

 

Enkä tosiaan tarkoita, että kaikki ilmaisohjelmat olisivat huonoja. Vapaan koodit ohjelmat toimivat yleensä parhaiten.

Olen kovasti samaa mieltä tuosta että yleisesti on hyväksytty se, että ohjelmat hiukan juonittelevat...., ikävä kyllä tilanne näyttää olevan Maxxyn kuvailemassa tilassa. Näin ei saa olla !!!!!

 

Ollaankohan 'yleisesti hyväksymässä' myöskin rahalla maksettujen tavaroiden oikuttelu ja kelvoton toimiminen?? Liian monet ostajat eivät esimerkiksi ollenkaan ymmärrä mitä takuu tarkoittaa !! Valmistajalla tai maahantuojalla ei nimittäin ole takuun suhteen mitään roolia ostajan kannalta ja silti monet vähittäiskauppiaat yrittävät tarmokkaasti vetäytyä kaikenlaisesta vastuusta silloin kun ostaja perää oikeuksiaan takuuseen vedoten. Ja onnistuvat yrityksissään 100% !! Kysykää kuluttajaviranomaiselta miten asia pitää olla.

 

Jos ilmaisohjelmat hiukan kompastelevat, ei siinä liene kysymys kenenkään pettämisestä, mutta jos joku lisenssimaksullisia ohjelmia kauppaava iso yhtiö korjailee ainoastaan kriittiset, suojauksista löytyneet pahimmat aukot ja jättää kaikki muut viat ja virheet ja niiden aiheuttamat tappiot käyttäjien vastuulle, avaamatta koodia, toiminta lienee niillä rajoilla.

 

Mutta muuten olen Maxxyn kanssa samoilla linjoilla, ei pidä hyväksyä virhetoimintoja ja ne pitää korjata. Korjaamisen ensimmäinen toimi on virhetoiminnon ymmärtäminen, toinen on sitten sen kunnollinen raportoiminen, kolmas virheraportin täydentäminen tarvittavilla tiedoilla, neljäs ......

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...