Jump to content

Fin: Kellonaika + ? + ? Loggauksiin ?


jupilli

Recommended Posts

Heips,

 

olen viime aikoina mielihyvällä saanut vastaanottaa loggauksia kätköihini joissa on ilmoitettu myös se todellinen kätköllä käymisen aika. Eihän sillä isoa merkitystä ole mutta minusta olisi kovin kiva tietää koska niillä purkeilla oikein touhutaan, sillä kun tietää paikat, voi joskus mielessään luulla näkevänsä tilanteen. Jos sen vielä kirjaisi sekä lokikirjaan että nettiin, olisipas upea !!

 

Voitaansiinkos tässä säikeessä vaihtaa mielipiteitä siitä, mitä loggauksiin muuta haluttaisiin ??!!

 

PS: Aina se tahtoo välillä unohtua sen kellonajan kirjaaminen minultakin mutta pyrkimys on kova !!

Link to comment
:laughing: Mulla on tapana yleensä kirjata kellonaika sekä lokiin että nettiin, joskus se sattuu unohtumaan :laughing: Jos samana päivänä sattuu muitakin kätköilijöitä olemaan liikenteessä niin on mukava nähdä kuinka lähellä sitä oltiin kuitenkaan tapaamatta! :blink:
Link to comment

:huh: Mulla on tapana yleensä kirjata kellonaika sekä lokiin että nettiin, joskus se sattuu unohtumaan :ph34r: Jos samana päivänä sattuu muitakin kätköilijöitä olemaan liikenteessä niin on mukava nähdä kuinka lähellä sitä oltiin kuitenkaan tapaamatta! :huh:

Tätähän minun oikeastaan piti alunperin tarkoittaa, siis kelloaika nimenomaan sekä lokiin että nettiin, jos ne nyt hiukan heittää, niin ei taida olla kauhean nuukaa !!

Link to comment

Heips,

 

olen viime aikoina mielihyvällä saanut vastaanottaa loggauksia kätköihini joissa on ilmoitettu myös se todellinen kätköllä käymisen aika. Eihän sillä isoa merkitystä ole mutta minusta olisi kovin kiva tietää koska niillä purkeilla oikein touhutaan, sillä kun tietää paikat, voi joskus mielessään luulla näkevänsä tilanteen. Jos sen vielä kirjaisi sekä lokikirjaan että nettiin, olisipas upea !!

 

Voitaansiinkos tässä säikeessä vaihtaa mielipiteitä siitä, mitä loggauksiin muuta haluttaisiin ??!!

 

PS: Aina se tahtoo välillä unohtua sen kellonajan kirjaaminen minultakin mutta pyrkimys on kova !!

 

Miksipä ei, nyt kun ajattelee niin ihmettelen miksen ole yleensä laittanut kellonaikaa.. Mutta, yritetäänpä ottaa uudeksi hyväksi tavaksi! :(

 

Vielä kun täällä gc.com tallentaisi päivämäärän lisäksi myös kellonajan logeihin, niin päästäisiin muodostamaan lisää hienoja tilastoja: geokm/h, kätköjä/h, kätköilijöitä/km^2, jne... :rolleyes:

Link to comment

 

Vielä kun täällä gc.com tallentaisi päivämäärän lisäksi myös kellonajan logeihin, niin päästäisiin muodostamaan lisää hienoja tilastoja: geokm/h, kätköjä/h, kätköilijöitä/km^2, jne... :rolleyes:

Tuo juttu olisi tietysti myös hyvä, tai itse asiassa parasta olisi jos GC.com pakottaisi laittamaan päivämäärän lisäksi löytämisen kellonajan ennenkuin loggauksen saisi tehtyä. Kätköllä olemisen aikaahan me haluttaisiin eikä nettilogin kirjoittamisen aikaa, eikös !!

 

Mitenkäs GC.comille tehdäänkään kehittämisehdotuksia ???

Link to comment

taas oppii uutta :) jatkossa pitääkin lisätä kellonaika, ei ole juolahtanut mieleen että se voisi omistajaa kiinnostaa. No taas otetaan se eka kätkömme. Vesitorni oli tosiaan aivan eri näköinen pimeänä syksyiltana (valaistu ja poika totesikin, että vau ihan kuin joku avaruusjuttu)kun keskellä päivää. Tosin miekkonen oli huomioinut tämän kätkökuvauksesta (tai loggauksista), että illalla kivempi (no juu, paikka muutenkin tuttu hänelle, joten valaistus oli tiedossa)

Tästä lähtien yritän muistaa kelloajan, taidankin mennä lisäämään sen tän päivän löytöön,kun vielä muistissa

Link to comment

taas oppii uutta :) jatkossa pitääkin lisätä kellonaika, ei ole juolahtanut mieleen että se voisi omistajaa kiinnostaa. No taas otetaan se eka kätkömme. Vesitorni oli tosiaan aivan eri näköinen pimeänä syksyiltana (valaistu ja poika totesikin, että vau ihan kuin joku avaruusjuttu)kun keskellä päivää. Tosin miekkonen oli huomioinut tämän kätkökuvauksesta (tai loggauksista), että illalla kivempi (no juu, paikka muutenkin tuttu hänelle, joten valaistus oli tiedossa)

Tästä lähtien yritän muistaa kelloajan, taidankin mennä lisäämään sen tän päivän löytöön,kun vielä muistissa

 

Joku näkee, Joku ei !!'

Link to comment

 

Vielä kun täällä gc.com tallentaisi päivämäärän lisäksi myös kellonajan logeihin, niin päästäisiin muodostamaan lisää hienoja tilastoja: geokm/h, kätköjä/h, kätköilijöitä/km^2, jne... :wub:

Tuo juttu olisi tietysti myös hyvä, tai itse asiassa parasta olisi jos GC.com pakottaisi laittamaan päivämäärän lisäksi löytämisen kellonajan ennenkuin loggauksen saisi tehtyä. Kätköllä olemisen aikaahan me haluttaisiin eikä nettilogin kirjoittamisen aikaa, eikös !!

 

Mitenkäs GC.comille tehdäänkään kehittämisehdotuksia ???

 

Niin, just sitä samaa tarkoitin. Siinä loggauslomakkeessa missä on päivämäärä, voisi olla myös vetovalikko kellonajalle, edes tunnin tarkkuudella... Eipä se varmaan paljon tilaa tietokannasta veisi, vähemmän kuin se että sen kirjoittaa tekstinä kommenttikenttään. Saisi ainakin generoitua uusia mielenkiintoisia tilastoja :wub:

Link to comment

Tuo juttu olisi tietysti myös hyvä, tai itse asiassa parasta olisi jos GC.com pakottaisi laittamaan päivämäärän lisäksi löytämisen kellonajan ennenkuin loggauksen saisi tehtyä. Kätköllä olemisen aikaahan me haluttaisiin eikä nettilogin kirjoittamisen aikaa, eikös !!

 

Mitenkäs GC.comille tehdäänkään kehittämisehdotuksia ???

 

Contacting Groundspeak sivulla oli tällainen tieto: "If you have a feature enhancement idea, post it to the Geocaching.com Discussion Forum (you will need to be logged in). We do have a new feature list about a mile long, and prioritize changes as a result of this forum and the community demands."

 

Täällä ainakin joihinkin kehittämisideoihin on vastattu aika nopeasti:

Groundspeak Forums > General Geocaching Discussions > Geocaching.com Web Site

 

Ehdotus saisi enemmän painoarvoa, jos mahdollisimman moni sitä kannattaisi. Voisi olla muitakin kiinnostuneita kuin suomalaiset.

 

terv. Anneli

Link to comment

Voitaansiinkos tässä säikeessä vaihtaa mielipiteitä siitä, mitä loggauksiin muuta haluttaisiin ??!!

Kellonaikoja olen yrittänyt laittaa ja jatkossa myös koordinaateista kommentteja, varsinkin jos kätkö on uusi. Tosin ei sitä tiedä, onko kätkijän vai hakijan gepsi on hakoteillä.

Samoin jotain muuta mukavaa. Pelkkä TNLN on vähän kuivakas. On mukava lukea värikkäitä lokkauksia. Lokikirjaan en niinkään panosta, kun ne tahtovat tuhoutua ja kadota... ja jää muillekin tilaa.

Hieman on vaikutelma että DNF (ei löytynyt)-merkintöjä eivät kaikki harrasta. Näin jää ehkä kätköntekijältä infoa saamatta. Se kannattaa tehdä ainakin, jos edellisestä löydöstä on aikaa, haki mielestään perusteellisesti tai muuten epäilyttää. Toki geokätköilijän silmä kehittyy ja alussa tulee huteja helpommistakin.

Wikissä näkyi ohjeita kuinka kirjoittaa lokiin kielellisesti oikein englanniksi. Sitä ei pidä ottaa vakavasti. Saman voisi toki tehdä suomenkielestäkin, jos oikein tosikko joku on.

Viime päivinä olen taas yrittänyt löytää sopivia kätköjä Saksasta ja Ranskasta. Kun lokimerkinnät ovat käytännössä kaikki paikallisella kielellä, on sopivan kätkön löytäminen välillä työlästä. Kätkökuvauksissa on englantia satunnaisesti. Yhtään ei ole vielä sattunut silmiin pelkästään englanniksi kuten suomalaisissa kätköissä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...