Jump to content

Geocaching Premium Member


pellep

Recommended Posts

PQ:t ajetaan siinä järjestyksessä kun ne jonoon pääsee. Usein on uusi PQ ajautunut lähes heti, mutta siitä ei ole takuita. Kannattaa käyttää Preview toimintoa tarkistaaksesi, että tulos on se mitä haluat. Tämä siksi, että voit ajaa tuon queryn vain kerran 24h:n aikana.

 

Niin ja huomaa, että kello käy jenkkiläistä aikaa, joka näin kesällä on 10h jälessä. Ja näin päivä vaihtuu meihin nähden myöhemmin.

Edited by OH2TH
Link to comment

Kuvaruudulle kyselyn tulokset saa heti Preview -linkistä. Kertakäyttöiset kyselyt saattavat tulla meilinäkin melko pian. Toistuvat kyselyt ovat hitaampia, saapuvat johonkin aikaan sinä päivänä jolle ne on tilattu.

 

edit: Aha, OH2TH oli vähän nopeampi.

 

edit2: Tilasin äsken vastatessani yhden kertakäyttökyselyn. Vastaus tuli nyt n. viidessä minuutissa.

Edited by PekkaR
Link to comment

Kiitti näistä tiedoista.

Vielä kun sais jotenkin kaikki Suomen traditional käytköt kyseltyä sieltä.

Oisko jotakin vinkkiä minkälaisilla kyselyiillä ton sais aikaan, jos yhteen kyselyyn saa 500 kätköä, niin miten ne kannattaisi jakaa ?

Link to comment

Minä olen pätkinyt kyselyitä alle viidensadan eriin päivämäärien perusteella. Peruskätköjä on nyt 1344, joten ne pitää kysellä kolmessa paketissa. En nyt ehtinyt tarkemmin tutkia, mutta näytti että ekat 500 jemmaa on piilotettu ennen kesäkuuta 2004. Tällä haulla saa luettelon traditionaaleista ja sitten pitää hakea rajapäivämäärät milloin suunnilleen on piilotettu viidessadas ja tuhannes peruskätkö.

 

edit: Nyt pääsin kotikoneen ääreen. Sopivat rajapäivät löytyivät. Ekassa taskukyselyssä piilotusaika voisi olla noin 1.1.2000 - 10.7.2004. Toisessa 11.7.2004 - 31.7.2005 ja kolmas sitten siitä eteenpäin. Jos käsittelet luetteloita esim. GSAK:lla eikä päällekkäisyydestä ole haittaa, voi kolmannessa kyselyssä olla jemmat viimeisen vuoden ajalta.

Edited by PekkaR
Link to comment

Kiitti PekkaR noista päivämääristä.

Rupesinkintossa itsekin kokeileen noita rajoja, mutta näistä oli enemmän kuin paljon apua.

Tarkoitus tosiaan on veidä ne GSAK:iin.

Mitenkäs kun sitten olen Gsakissa merkinnyt kätköjä löydetyksi ja kun sitten tuon sinne uusia kätköjä kyselyllä niin minkäslaisilla asetuksilla ne sinne pitäis tuoda että löytämäni kätköt säilyvät löydettyinä, mutta kaikki muut tiedot päivittyisi ?

Link to comment

Mitenkäs kun sitten olen Gsakissa merkinnyt kätköjä löydetyksi ja kun sitten tuon sinne uusia kätköjä kyselyllä niin minkäslaisilla asetuksilla ne sinne pitäis tuoda että löytämäni kätköt säilyvät löydettyinä, mutta kaikki muut tiedot päivittyisi ?

 

GSAKissa: Options->General välilehdellä on kohta:

Method for matching placed (hidden) and found caches

Valitse Owner ID# ja allaolevaan kenttään tuo ID. (sinun tapauksessasi 270057)

 

Pitäisi toimia.

Link to comment

Mitenkäs kun sitten olen Gsakissa merkinnyt kätköjä löydetyksi ja kun sitten tuon sinne uusia kätköjä kyselyllä niin minkäslaisilla asetuksilla ne sinne pitäis tuoda että löytämäni kätköt säilyvät löydettyinä, mutta kaikki muut tiedot päivittyisi ?

 

GSAKissa: Options->General välilehdellä on kohta:

Method for matching placed (hidden) and found caches

Valitse Owner ID# ja allaolevaan kenttään tuo ID. (sinun tapauksessasi 270057)

 

Pitäisi toimia.

 

Thanks, mistä sä ton ID:n katoit ja mitä se oikeastaan tekee.

Taitaa olla tyhmiä kysymyksiä mutta olen aivan alussa näitten softien kanssa.

Kiitos kuitenkin.

Link to comment

En ole koskaan merkinnyt löytöjäni GSAK:n tietokantoihin. Se tieto näyttää olevan taskukyselyn GPX-tiedostossa mukana.

 

edit: vaihtoehtona Shambbun neuvoon. Voi siinä olla täplä kohdassa Exact match ja ruudussa nimimerkkisi.

Edited by PekkaR
Link to comment

Tuon ID:n näkee esim. täällä foorumilla viemällä hiiri ko. nimimerkin päälle ja katsomalla selaimen alareunasta mitä urlia tarjotaan.

 

PekkaR:n neuvo on aivan yhtä hyvä. Varsinkin 15.5. jälkeen, kun nimimerkkiä ei voi enää vaihtaa. :rolleyes:

Edited by Shambbu
Link to comment

Vielä systeemin toiminnasta:

 

Kun teet Pocket Queryn GPX-formaatissa, gc.com lähettää jokaisen kätkön mukana 5 viimeisintä loggausta ja lisäksi kyselyn tekijän loggauksen, mikäli semmoinen ko. kätköstä löytyy.

 

Loggaukset ovat GPX-tiedostossa muodossa:

 

<Groundspeak:log id="11475271">

<Groundspeak:date>2005-11-20T08:00:00</Groundspeak:date>

<Groundspeak:type>Found it</Groundspeak:type>

<Groundspeak:finder id="180938">Shambbu</Groundspeak:finder>

<Groundspeak:text encoded="False">Nice cache. Thanks!</Groundspeak:text>

</Groundspeak:log>

 

Tuosta GSAK sitten poimii joko finder id:n (180938), tai nimimerkin (Shambbu)

 

Toivottavasti tämä selvensi.

Link to comment

Minä olen pätkinyt kyselyitä alle viidensadan eriin päivämäärien perusteella. Peruskätköjä on nyt 1344, joten ne pitää kysellä kolmessa paketissa. En nyt ehtinyt tarkemmin tutkia, mutta näytti että ekat 500 jemmaa on piilotettu ennen kesäkuuta 2004. Tällä haulla saa luettelon traditionaaleista ja sitten pitää hakea rajapäivämäärät milloin suunnilleen on piilotettu viidessadas ja tuhannes peruskätkö.

 

edit: Nyt pääsin kotikoneen ääreen. Sopivat rajapäivät löytyivät. Ekassa taskukyselyssä piilotusaika voisi olla noin 1.1.2000 - 10.7.2004. Toisessa 11.7.2004 - 31.7.2005 ja kolmas sitten siitä eteenpäin. Jos käsittelet luetteloita esim. GSAK:lla eikä päällekkäisyydestä ole haittaa, voi kolmannessa kyselyssä olla jemmat viimeisen vuoden ajalta.

 

Itse haen kaikki aktiiviset kätköt viidellä eri kyselyllä:

 

Pocket Query: FIN 1 (1.1.2000-31.3.2004)

Pocket Query: FIN 2 (1.4.2004-31.8.2004)

Pocket Query: FIN 3 (1.9.2004-30.6.2005)

Pocket Query: FIN 4 (1.7.2005-31.3.2006)

Pocket Query: FIN 5 (1.4.2006-)

 

nämä sitten ajan kerran viikossa automaattisesti, ja tarpeen vaatiessa muulloinkin.

Sitten noi tietysti joutuu parsimaan kasaan valitsemallaan tavalla, kun ovat

tuolleen ajan mukaan ryhmitelty, ettei joka paikassa tarvi katsoa että monenkohan

eri aikakauden kätköjä tässä on lähistöllä... :rolleyes:

 

5 kyselyähän voi tehdä vuorokaudessa joten sitten kun tulee kuudes joutuu hajauttamaan

noi automaatti-ajot eri päiville. Ja sitten kun Suomessa on 5*7*500 kätköä tulee ongelmia <_<

Link to comment

Ja sitten kun Suomessa on 5*7*500 kätköä tulee ongelmia :rolleyes:

 

Ei auta kuin hakea kätköjä ahkerasti. <_<

 

Minä haen perus pocket queryillä vain kätköt joita en ole vielä löytänyt.

Tällä hetkellä:

 

FIN1: (1.1.2000 - 23.9.2004)

FIN2: (24.9.2004 - 10.3.2006)

FIN3: (11.3.2006 - ...)

 

Jo löytämäni kätköt tulevat sitten "My Finds" queryllä, jossa ei tuota 500:n rajoitusta ole.

Link to comment

Päivämääräerotettuja hakuja minullakin käytössä, huomatkaa että viimeisimmän haun päivämäärän voi asettaa tulevaisuuteen jolloin uusimmatkin kätköt tulevat automaattisesti mukaan.

Neljäs päivämäärähakuni on nyt rajattu näin: 1.1.2006-1.1.2007

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...