Jump to content

Fin: Kävelymatka Kätkölle


Maxxy

Recommended Posts

Kaipaisin kätkökuvauksiin tietoa, kuinka pitkä kävelymatka kätkölle on. Tällä hetkellä kaikki tavoittelemani kätköt ovat sen verran kaukana, että kätköilemään on mentävä autolla. Pyrin tietysti sovittamaan kätköreissut muiden matkojen yhteyteen varaamalla enemmän matka-aikaa. Matkan varrella olevia kätköjä valitessa on usein pakko jättää pois sellaisia, joista ei tiedä kuinka kaukana ne ovat esim. lähimmältä mahdolliselta p-paikalta. Muiden matkojen yhteydessä kun tuo aika on rajoittava tekijä. Jos ainoa tieto on, että "koko lenkki on 20 kilometriä", ei sinne oikein tohdi pikaisesti lähteä ^_^ .

Toki kätkön sijaintia voi tarkastaa kartalta, mutta kun kaikkia ei aina ehdi... :)

Link to comment

Jeps,

olen samoilla linjoilla Maxxyn kanssa mutta olisin vielä enemmän vedättämässä siihen suuntaan että tuo P-paikka info pitäisi saada useimpiin kätkökuvauksiin mukaan. Ja kyllä siinä sitten samalla voisi ilmoittaa sen vaeltamismatkankin, vaikka toisaalta se on helppoa karttapaikaltakin katsoa jos kerran luulee tietävänsä P-paikan koordinaatit. P-paikkainfo saattaisi myös joissain tapauksissa vähentää sitä joskus syntyvää väärän pysäköinnin aiheuttamaa turhaa suukopua.

Tunnustan ihan kiduttamattakin että omalta osaltanikaan juttu ei ole kokonaan järjestyksessä, lupaan terästäytyä niin että se tulisi kuntoon kevään huoltokäyntien myötä. Toisaalta, olen havainnut että jotkut tietävät kulkemiset aina niin paljon paremmin että valittavat loggauksissaan kamalaa maastoa siitä huolimatta että ehdotetulta P-paikalta kulkiessa ei joutuisi ollenkaan rämpimään murroksessa !!

 

Kunpa aina ehtisi rauhassa tutustua karttaan, mutta olen Maxxyn kohtalotoveri, usein on niin kiire ettei ehdi nauttia edes tästä kätköilystä kunnolla !!

 

PS: Kaipa on sallittua suositella pysäköintiä paljonkin lähintä P-paikkaa etäämmälle jos tarjolla on hieno kilometrin patikointi kuivin jaloin ja linnunlaulun säestyksellä ???? Etevät tekevät kuitenkin aina omat ratkaisunsa ja jäävät silloin paitsi tarjotuista hienoista kokemuksista !!

Link to comment

Erittäin matala T-arvo kertoo, että kävelymatka on lyhyt. Samoin jotain voi päätellä "löydettävissä alle tunnissa"-ikonista, usein myös "jästivaara"-ikoni kertoo samasta asiasta.

 

Toisinpäin homma ei kyllä toimi näiden osalta: Korkea T-arvo voi olla ihan parkkipaikan vieressä ja kenties omistaja ei käytä ollenkaan attribuutti-ikoneita.

Link to comment

Kannatan ylläolevia ehdotuksia - etenkin nyt kun hiljaksiin alkaa jo suunnitella kesälomareissuja...

 

Pidemmän ajomatkan varressa ei järin helposti tule lähdettyä hakemaan purnukkaa, josta kerrotaan vain, että se on kilometrien mittaisen kävelymatkan varrella.

 

Parkkipaikkakoordinaattien lisääminen ei olisi suuri vaiva, eikä useimmissa tapauksissa varmaankaan edes spoilaisi. Joissakin kätköissä ei toki tule kyseeseen :laughing:

Viimeksi tänään kävin bongaamassa yhden kätkön vihjaistun aloituspaikan vaan kas kummaa, sinne ei olisi saanut autoa luvallisesti minnekään lähimaastoon. Fillarilla siis joskus myöhemmin...

Link to comment

Kaipaisin kätkökuvauksiin tietoa, kuinka pitkä kävelymatka kätkölle on. Tällä hetkellä kaikki tavoittelemani kätköt ovat sen verran kaukana, että kätköilemään on mentävä autolla. Pyrin tietysti sovittamaan kätköreissut muiden matkojen yhteyteen varaamalla enemmän matka-aikaa. Matkan varrella olevia kätköjä valitessa on usein pakko jättää pois sellaisia, joista ei tiedä kuinka kaukana ne ovat esim. lähimmältä mahdolliselta p-paikalta. Muiden matkojen yhteydessä kun tuo aika on rajoittava tekijä. Jos ainoa tieto on, että "koko lenkki on 20 kilometriä", ei sinne oikein tohdi pikaisesti lähteä :blink: .

Toki kätkön sijaintia voi tarkastaa kartalta, mutta kun kaikkia ei aina ehdi... :rolleyes:

 

Olen pyrkinyt laittamaan omiin kätköihini P-ikonin, jos parkkipaikka löytyy loogisesti kätköä kohti ajaessa, mutta voisinpa käydä läpi ja päivittää noin-etäisyydet noihin ei-mysteereihin. Monestihan parkkipaikan etsimiseen menee kauemman kuin itse kätkön hakemiseen... Pitäisikö hankkia enduro-prätkä?? <_<

Link to comment

Kaipaisin kätkökuvauksiin tietoa, kuinka pitkä kävelymatka kätkölle on. Tällä hetkellä kaikki tavoittelemani kätköt ovat sen verran kaukana, että kätköilemään on mentävä autolla. Pyrin tietysti sovittamaan kätköreissut muiden matkojen yhteyteen varaamalla enemmän matka-aikaa. Matkan varrella olevia kätköjä valitessa on usein pakko jättää pois sellaisia, joista ei tiedä kuinka kaukana ne ovat esim. lähimmältä mahdolliselta p-paikalta. Muiden matkojen yhteydessä kun tuo aika on rajoittava tekijä. Jos ainoa tieto on, että "koko lenkki on 20 kilometriä", ei sinne oikein tohdi pikaisesti lähteä :o .

Toki kätkön sijaintia voi tarkastaa kartalta, mutta kun kaikkia ei aina ehdi... <_<

 

Olen pyrkinyt laittamaan omiin kätköihini P-ikonin, jos parkkipaikka löytyy loogisesti kätköä kohti ajaessa, mutta voisinpa käydä läpi ja päivittää noin-etäisyydet noihin ei-mysteereihin. Monestihan parkkipaikan etsimiseen menee kauemman kuin itse kätkön hakemiseen... Pitäisikö hankkia enduro-prätkä?? :D

 

Hah, mopoa (50cc) isompi skootta on paras kätköajoneuvo mitä voin kuvitella.

Sen voi (ja kehtaa) useinkin pysäköidä paikkoihin, johon autoa ei millään ilkeä jättää.

Ainakin lyhyeksi aikaa. Ja lisäksi (järkeä käyttäen) sillä voi joskus päästä lähemmäs kätköä.

 

Suosittelen. MP-harrastus ja kätköily sopivat niin hyvin yhteen, että ns hellasärö

on välillä aikamoinen. :lol:

 

Vastapainoksi olen sitten talvikauden pitänyt taukoa myös kätköjen kanssa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...