Jump to content

Fin: Gc2k Uhkaa


Tervas

Recommended Posts

Jos tulee kiistaa kahden tahi useamman kätkön kesken niin Liimeksen tilastosivun kellonaika ratkaiskoon "voittajan"
Mitäs jos Liimes:n sivu on alhaalla, kuten esim. nyt?

Keksitään varalle jokin muu tarkistuskeino, nyt liimeksen sivu on pysyssä.

 

Kiitokset PekkaR kun julkistit kisan sivullasi, olin aikeissa avata uuden säikeen kisakäyttöön, tämä olisi jäänyt taustapuheille. Kilpailu kun pyörähti puolivahingossa käyntiin ja säännötkin on ripoteltu sinne tänne.

 

Tähänastiset päivämäärät aikajärjestyksessä:

 

23.4.2006

29.4.2006

1.5.2006

3.5.2006

3.5.2006

4.5.2006

5.5.2006

6.5.2006

7.5.2006

7.5.2006

8.5.2006

8.5.2006

9.5.2006

12.5.2006

14.5.2006

16.5.2006

19.5.2006

20.5.2006

22.5.2006

23.5.2006

24.5.2006

27.5.2006

29.5.2006

1.6.2006

1.6.2006

10.6.2006

18.6.2006

24.7.2006

 

(Tietääkö joku miten tänne foorumiin saisi näppärästi taulukon? Ellei tekstinä onnistu niin täytynee värkätä kuva).

Edited by Erwast
Link to comment

Kuvan, tai siis 'screen copyn' käyttäminen taitaa olla helpoin tapa, sivuilla lienee niin paljon HTML-määrityksiä jotka pitäisi muokata jotta HTML-taulukon saisi pysymään kasassa.

CTRL+PRTSCreen ja hiukan editointia kuvankäsittelyssä, siinä se lienee paras tapa.

Link to comment

 code-tagien sisään			   kun laittaa
 niin selaimen asetuksista		riippuen
 saattaa						  saada tasalevyisen fontin
 jolla voi koittaa				jäljitellä taulukkoa
 hakkaamalla					  sananväliä sarakkeiden väliin

Tätä jo kokeilin (samoin list-toimintoa), tuo välilyöntien hakkaaminen teettää jonkin verran hommia. Pitäisi saada päivämäärä, kellonaika ja nimimerkki, mahdollisesti vielä lisäselite samaan taulukkoon :D

Nämä kertaa arvaajien määrä (nyt 29 kpl), ei oikein houkuttele.

Kun BB-koodi ei taulukointia tue niin täytynee tyytyä kuvalliseen esitykseen.

Onneksi netistä löytyy kuvantallennuspalveluja kun minulla raukalla ei ole omaa kotisivua mihin sen tallentaisi

(Ei, en halua käyttää omaa profiilisivuani tähän tarkoitukseen).

Link to comment

Sopivan sumuinen päivä toi viimein päätöksen pitkälliselle Gc2k-tutkimukselleni. Koska kyseessä on näinkin tärkeä asia, olen viime aikoina keskittänyt kaiken tarmoni ratkaistakseni Gck2-arvoituksen. Paitsi että olen tietysti seurannut kevään edistymistä, olen yrittänyt ottaa laskemissani huomioon muitakin ennusmerkkejä. Kevään edistymisestä olen tietysti huomioinut mm. mustarastaiden laulun aloittamispäivän, peippojen puuttumattomuuden, omenapuun silmujen tilan ja jään paksuuden aprillipäivänä sekä salmipaikoissa että kotilammessa. Huomioon olen ilman muuta ottanut myös sisään tunkevien muurahaisten toiminnan aktiivisuuden asteen. Muita, eikä suinkaan vähemmän tärkeitä, laskemissani huomioituja muuttujia ja ennusmerkkeja ovat tietysti muiden kätköilijöiden antamat arvot: Varvikellon kilahdukset (rivien määrä irkissä), Tuu-tikin tikit, Suurnesun nesun suuruus, Liimesin raja-arvojen vaihtelu, Maxxyn maximit kuunkierron mukaan, Kiisseliviiksen viiksien kiisselin viskositeetin korrelaatio kevätauringon tehonvaihteluihin, reijamasan masan parranpituuden päivittäisen muutoksen vaihtelun suuruus eri viikonpäivinä, Jupillin pillin vihellysten kimakkuus auringon korkeuteen suhteutettuna.... En tietenkään voi kaikkia kätköilijämuuttujia tässä paljastaa saatikka ilmiantaa sitä yksinkertaista kaavaa, mihin näiden muuttujien ja ennusmerkkien arvot on sijoitettu. Tarkan 2000. kätkön julkaisemisajan voin kuitenkin paljastaa, koska uskon, että peesaajat eivät kuitenkaan kehtaa ilmoittaa päätyneensä laskelmissaan minuutin tarkkuudella samaan ilmoittamaani oikeaan julkaisuajankohtaan.

 

Suomen 2000. kätkö julkituodaan 8.5.2006 klo 22:27 EET DST <_<.

Link to comment

1950 on ohitettu: 1954 / 17.4.2006 17:32

 

(Homage on listoilla kahteen kertaan, oletan että kyseessä on yksi ja sama kätkö ja jätin ekan huomioimatta.)

 

Eli arvailuaikaa on enää kymmenkunnan kätkön ajan.

Muistattehan että arvauksia ei huomioida kun 1965 on pamahtanut laskuriin. (vähennettynä Citoilla ja Eventeillä + 3kpl Ahvenanmaalta ja täytynee tuo GCVDJ6:kin diskata ellei omistaja ehdi arkistoida sitä ensin)

Link to comment

Kyllä mun mielestä noi kolme Ahvenanmaan kätköä kuuluisi laskea mukaan kokonaismäärään..

Sääntöjen mukaan laskuissa ovat GC:n listaamat Suomen (1953) ja Ahvenanmaan (+3) kätköt poislukien eventit ja citot (-2 = 1954).

Näin juuri, anteeksi epäselvä ilmaisuni. Siis -tapahtumat +Ahvenanmaa

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...