Jump to content

Fin: 60csx Karttojen Vaihto Zoomauksessa?


mistel

Recommended Posts

Lienenkö tyhmä vai mikä tässä panttaa... vai onko tämä x sarjan lastentauteja? vai toimiiko paremmin vanhassa 60:ssä?

 

Jos lataan garminiin yhden reitittävän kartan eli metro guiden ja sitten topo kartan samalle alueelle, niin miten saan garminin vaihtamaan automaattisesti toiseen karttapohjaan kun zoomaan tarpeeksi lähelle? RTFM:ää ole kokeillut, mutta ei auta.

 

Homma tuntuu toimivan vain jos merkkaan ylemmän prioriteetin kartan pois käytöstä, mutta mistä _minä_ tiedän minkä nimisellä kartalla olen? GPS nyt pitäisi tietää millä karttapohjalla se on. Osaahan se valita oikean karttapohjankin nuolen alle.

 

Karttapohjat kun on nimetty aina jonkun kaupungin mukaan ja topot pelkällä koodilla ja käyttäjäkö sitten arvaa että nyt olen tämän nimisellä kartalla, joten klikkaan sen pois että saan topon näkyviin. Muistia kun gepsissä on kohta puoli megaa ja näin karttojakin monta kymmentä pois ja päälle klikattavaksi.

 

"Määritä kartta" kun tekee kaikkea muuta kuin kertoo kartan määritykset, se avaa valikon jossa aktivoidaan käytettävät kartat näkyviin pitäisiköhän katsoa mitä ne oikein meinaavat englanniksi.

 

Autolla ajettaessa olisi kiva pitää reitittävää peruskarttaa ja sitten kätköllä zoomata topolle, mutta ei tunnu toimivan. Lieko (l)user error vai mikä?

Link to comment

Minä olen tehnyt tuon 60C:n kanssa siten, että otan "City Select"-kartan pois päältä jalkautuessa (jos muistan :ph34r: ). Automaattisesti sitä ei tietääkseni saa vaihtamaan. Kartat on tavallaan päällekkäin koneessa. Ensin se koneen kiinteä ( :mellow: ), joka tuntee suurinpiirtein maanosan tarkkuudella, sitten ladatut Topot, maastokartat ja tiekartat.

 

Eli kun päällimmäisen kartan (Metro tai City tms. tiekartta) poistaa näytöstä, sen alla seuraavaksi oleva tulee näyttöön. Sitten kun lähtee taas ajamaan, niin tiekartta takaisin päälle.

Karttasivulla toiminto löytyy menusta suoraan.

Link to comment

Sikäli kun 60csx:ssä on samanlaiset valikot kuin 76cs:ä, niin helpointa on vaihtaa topon ja esim. itselläni olevan City Selectin välillä näin (englanninkieliset valikot):

1) Olet karttasivulla, paina menu

2) Valitse Setup Map

3) Valitse i-ikoni (info) yläriviltä

4) Paina taas menu

5) Nyt saat valikon, josta voit piilottaa yhdellä valinnalla joko Basemapin, kokonaisen Topo-CD-alueen tai esim. City Select Europen. Tämän jälkeen kyseinen kohta valikossa vaihtuu Show:ksi (näytä, eli voit perua äskeisen).

 

Tämä on ehkä nopeampaa, kuin yhden Topo- tai Cityselect tms. karttapalasen piilotus, koska 2)-kohdassa ei välttämättä ole suoraan haluamasi karttapalanen, mikä olikin kysymyksesi yhdinkohtia.

Link to comment

Hieman off-topic, mutta...

Huomasin eilen 60CS:ssä tämmöisen ongelman: Olin kartta-alueen ulkopuolella ja sitten kun olin varma, että minun pitäisi jälleen olla kartalla, ei karttaa näkynytkään. Käymällä Map Set -toiminnossa (säädin näytettävien yksityiskohtien määrää) sain kartan näkyviin ja pystyin toteamaan olleeni jo pitkään "kartoitetulla" alueella. Sama toistui tänään, kun taas liikuin "pakanamaan rajoilla".

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...