Jump to content

Tb:t Ja Jo Kolutut Kätköt


seacurrent

Recommended Posts

IMHO:

Kyllähän tuo sallittua on, olen itse käynyt siirtämässä TB:n tai pari jo löytämästäni kätköstä toiseen kun olen pystynyt auttamaan bugin misssiota. Ja jos keräilet bugilöytöjä niin miksei silloinkin, tuleepahan samalla tsekattua kätkön kunto.

Samoin olen pudotellut bugeja kätköihin jotka ovat minulle vaivattomia käydä ihan vaan jotta saisin kiertolaisen pois käsistäni, mieluummin niin kuin että hautoo TB:tä viikkokausia kassissa seuraavaan uuteen löytöön asti.

Bugien omistajistakin on mukavaa kun ötökät liikkuvat :lol:

Edited by Erwast
Link to comment

Minustakin se on täysin sallittua ja korrektia. TB:n tarkoituksena on liikkua mahdollisimman paljon, ja sitähän tuo vain edistää.

 

Muuten ihmettelen sitä, miksi niin monesta geokätkentään liittyvästä asiasta yritetään etsiä jotain kiellettyä tai paheksuttavaa. Minusta yleensä riittää, kun ei harhauta sillä, mitä kätkökuvauksissa kertoo, eikä houkuttele ihmisiä vaaroihin tai rikkomaan lakia. Nämä ovat ne asiat, joita itse joskus paheksun, mutta melkein kaikki muu onkin sitten sallittua.

Link to comment

Toinen kysymys bugien tiimoilta joka aina rassaa mieltäni kun semmoiseen yllättäen purkin avattuani törmään on :

Mistähän ihmeestä tietäisi jonkun TBn lähettäjän toivomukset bugin menemisistä ??

Jos siis noukin bugin mukaani, en ilman GC.comin selaamista voi tietää mihin päin lupaudun bugin toimittamaan, niinkö ??

 

Buginhan voi logata vain ottamalla sen mukaan ja viemällä uuteen piiloon, vai ??

Link to comment
Toinen kysymys bugien tiimoilta joka aina rassaa mieltäni kun semmoiseen yllättäen purkin avattuani törmään on :

Mistähän ihmeestä tietäisi jonkun  TBn lähettäjän toivomukset bugin menemisistä ??

Jos siis noukin bugin mukaani, en ilman GC.comin selaamista voi tietää mihin päin lupaudun bugin toimittamaan, niinkö ??

 

Buginhan voi logata vain ottamalla sen mukaan ja viemällä uuteen piiloon, vai ??

Niinpä, pitäisi aina paikan päällä tarkistaa mihinkä kukin bugi on matkalla mutta eipä tuota tule tehtyä vaikka GPRS-yhteys yleensä onkin mukana.

En kyllä pidä kyytiä "väärään suuntaan" kovin suurena rikoksena.

Joissain bugeissa on kyllä mukana tiedote jossa kerrotaan sen tavoite.

Link to comment
Mistähän ihmeestä tietäisi jonkun TBn lähettäjän toivomukset bugin menemisistä ??

Jos siis noukin bugin mukaani, en ilman GC.comin selaamista voi tietää mihin päin lupaudun bugin toimittamaan, niinkö ??

Mobiilin Internet-yhteyden yleistyessä saattaa valitettavasti sellaistakin käsitystä esiintyä, että TB:n löytäjän pitäisi jo paikan päällä tutkia netistä, mihin TB on menossa. Tämähän ei varmastikaan alun perin ole ollut tarkoitus. Jos TB:n liikkumisessa on jotain sääntöjä, ne pitäisi kiinnittää itse bugiin. Muussa tapauksessa löytäjällä on lupa viedä TB mihin tahansa kätköön.

Link to comment
Olen nähnytkin sellaisia bugeja, joissa kerrotaan, mitä TB "haluaa" tehdä.

 

Minäkin olen laskenut sellaisia liikkeelle :ph34r: .

 

Kuulun tosin siihen (näköjään) harvinaiseen ala-lajiin, jotka katsovat ja jopa tulostavat kätkötiedotteen ennen kätkön hakemista :rolleyes: . No, ei tietenkään aina ja voihan bugi olla niinkin tuore, ettei se sivulla näy. Nytkin minulla on tuossa yksi odottamassa tarpeeksi suurta boxia (=että löytäisin kätkön, jossa on tarpeeksi suuri purkki), se kun ei ihan pieneen mahdu . :ph34r:

Link to comment
Mistähän ihmeestä tietäisi jonkun TBn lähettäjän toivomukset bugin menemisistä ??

Itse huomasin vasta äskettäin tehtyäni ensimmäisen geokolikkoni että TB sivulta löytyy "Print bug sheet". Laitoin sen mukaan geokolikko taskuun. Eri asia sitten on, kauanko se siinä reissaa mukana. Omalle kohdalle tuollaisia tulostuksia ei ole bugien mukana tullut, mutten niiden(bugien) perässä erityisemmin juoksekaan.

 

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, mielestäni on suorastaan toivottavaa että TB:t liikkuu.. ja mitä enemmän, sen parempi.

 

Nyt muuten kun on talvi tulossa, pohditteko TB:tä jättäessänne, löytyyköhän ao. kätkö mahdollisesti myös lumen tultua? Ikävää (ainakin TB:n omistajasta) jos TB jää jumiin useammaksi kuudeksi odottamaan kevättä.

Link to comment
Toinen kysymys bugien tiimoilta joka aina rassaa mieltäni kun semmoiseen yllättäen purkin avattuani törmään on :

Mistähän ihmeestä tietäisi jonkun TBn lähettäjän toivomukset bugin menemisistä ??

Jos siis noukin bugin mukaani, en ilman GC.comin selaamista voi tietää mihin päin lupaudun bugin toimittamaan, niinkö ??

 

Buginhan voi logata vain ottamalla sen mukaan ja viemällä uuteen piiloon, vai ??

Toi on ihan totta ja joskus kiusallinenkin seikka. Kun laitoin ekaa (ja toistaiseksi ainoaa) ötökkääni matkaan, tarkoitukseni oli tulostaa tehtäväkuvaus mukaan, mutta niinhän se vain unohtui. Hetken ajattelin vielä "juosta perään" lisäämään joku sopiva läpyskä, jossa kuvaus olisi, mutta kun se on jo Teksasissa asti, niin eipä ihan vähällä onnistu. Tarttee koittaa olla toiste huolellisempi. :lol:

Link to comment
...mutta kun se on jo Teksasissa asti, niin eipä ihan vähällä onnistu.

Peliä ei välttämättä ole sen suhteen menetetty - monet kätköilijät kyllä lisäävät kuvauksen TB:n mukaan, jos sitä kohteliaasti pyytää. Toiset lisäävät sen pyytämättäkin :)

Jos sitä kohteliaasti pyytää... ??

 

Nyt en pysynyt mukana, siis pyytää miten, silloin, kun on juuri avannut löytämänsä kätköpurkin ja todennut että tunti sitten joku on jättänyt sinne ihan oudon TBn josta mukana olevassa parin tunnin ikäisessä printissä ei mainita mitään, eikä sitä silloin oikein pysty pyytämään kun ei edes tiedä kuka sen TBn on liikkeelle lähettänyt. Otanko siis TBn mukaan, olenko menossa käymään oikeassa suunnassa vai en ??

Jääkö se reppuun kuukausien ajaksi, siinä kai se kysymys on.

 

Tokihan silloin voi 'kilauttaa kaverille' ja pyytää häntä hakemaan GCn sivuilta ko TBn tavoitteen esille ja kertomaan sen puhelimessa, mutta aina ei sitäkään voi tehdä. Käytännössä webbiyhteys metsästä lienee kuitenkin ainoa tapa ??

 

Tai sitten se, että tavoite on liimattu tai niitattu TBn mukaan !!

 

Toivoisin siis edelleen tavoitteita useampiin TBeihin ötökän matkaan mukaan !!

Edited by jupilli
Link to comment
Peliä ei välttämättä ole sen suhteen menetetty - monet kätköilijät kyllä lisäävät kuvauksen TB:n mukaan, jos sitä kohteliaasti pyytää. Toiset lisäävät sen pyytämättäkin :o

Tarttee koittaa, kun sen seuraavan kerran joku kuittaa mukaan otetuksi. Sen ötökän tehtävä vaatii hieman ajankäyttöä, joten oletettavasti se on jonkun päivän keittiön pöydällä tms "valvonnan alaisena".

Link to comment
Jos sitä kohteliaasti pyytää... ?? Nyt en pysynyt mukana

 

Tarkoitin tilannetta, jossa TB on jo jonkun kätköilijän hallussa - silloin voi ottaa tähän henkilöön yhteyttä ja kysyä josko hän ystävällisesti lisäisi jonkinlaisen kuvauksen TB:n mukaan. Monet kätköilijät tosin lisäävät näitä 'goal tag'-lappuja ilman mitään pyyntöjäkin, kun huomaavat niiden puuttuvan. Yksikin amerikkalainen kätköilijä otti minuun yhteyttä ja kysyi lupaa saada varustaa bugini kyseisellä lapulla - toimiihan se noinkin :o

Link to comment
Jos sitä kohteliaasti pyytää... ?? Nyt en pysynyt mukana

 

Tarkoitin tilannetta, jossa TB on jo jonkun kätköilijän hallussa - silloin voi ottaa tähän henkilöön yhteyttä ja kysyä josko hän ystävällisesti lisäisi jonkinlaisen kuvauksen TB:n mukaan. Monet kätköilijät tosin lisäävät näitä 'goal tag'-lappuja ilman mitään pyyntöjäkin, kun huomaavat niiden puuttuvan. Yksikin amerikkalainen kätköilijä otti minuun yhteyttä ja kysyi lupaa saada varustaa bugini kyseisellä lapulla - toimiihan se noinkin :o

Jeps Krista&Geert,

 

älysin jo vihdoin minäkin mitä tarkoitit, ja idea on ihan hyvä.

Sitähän voi toteuttaa kaikkien ilman ohjeita matkaavien TBitten kohdalla !!!

Pyytämättäkin ?? Ei kai siinä vahinkoa synny ??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...