migsæl Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Jeg var en tur i Rude Skov for at plotte nogle kendte steder til afprøvelse af min Garmin Geko 101, som jeg just har købt. Den var nu ikke til meget hjælp for signalerne var for svage til at jeg kunne orientere mig. Er det almindeligt, eller er der noget galt med denne GPS modtager ? mvh "migsæl" Quote
Keystone Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 I am moving this topic to the Nordic and Baltic Forum. Quote
+Thomas&Lisa Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 (edited) En GPS fungerer ikke særlig godt under bladdække, da vandet i bladene absorberer signalerne. Så der er temmelig sikkert ikke noget galt med din GPS. Har du prøvet på www.geocaching.dk Her er også et forum på dansk hvor man bl.a. diskuterer tekniske spørgsmål. Mvh. Thomas Edited November 7, 2005 by TPN&Lisa Quote
migsæl Posted November 8, 2005 Author Posted November 8, 2005 Mange tak for respons. Sorry, very thanks for Your respons ! That means that GPS is useless in to exampel Amazonas !? Quote
+Thomas&Lisa Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Depending on the density of the canopy it would be very difficult to use a GPS in a rain forrest. Quote
+Tervas Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 I do not recommend using GPS in wet forest under an umbrella, I tried once but the skyview was totally blocked Quote
Recommended Posts