Jump to content

Magneetteja


2JMT

Recommended Posts

Hienoja on, luulisi löytyvän sopiva vaihtoehto.

 

Itse olen käyttänyt näitä rautakaupan tuotteita eli tavallisia kaapinovimagneetteja.

Toimivat parhaiten, kun EI pura niitä.

 

magnet.jpg

 

Saattavat kyllä ottaa hiukan ruostetta ajan kanssa, mutta täytynee sitten uusia.

Link to comment

Änkkäreistä kun hakkaa magneetit vasaralla palasiksi niin niistä saa aika kivoja palasia, eivät vaan ole kovin edustavia. Kovalevyistä saa hienompia, purkamisessa on hieman askartelemista. Itse jopa maksoin kovoista, n. 100 megaisia tarttui mukaan muovikassillinen kpl-hinnaltaan 50 senttiä. Paikka oli Turun Ekotori.

Link to comment
Pysyisköhän tuollaisella minimagneetilla gps autossa kiinni

 

En kyllä menisi laittamaan gepsiä kiinni voimakkaalla magneetilla. Näyttö voi kyllä tuhoutua tai ainakin aiheuttaa häiriöitä laitteeseen.

 

Itselleni virittelin tuollaisen telineen.

 

gps8fm.th.jpg

 

Klikkaa kuvaa..

 

Se on vanha Ericssonin puhelinteline josta poistin jatkovarren ja ruuvasin kiinni yleismallin kännytelineen. Pysyy imukupillaan kiinni kovassakin menossa.

Edited by JarmoR
Link to comment

En mä usko, että tollasella pienellä magneetilla on mitään vaikutusta asiaan. Tällä hetkellä pidän tossa matkapuhelimelle tarkoitetussa magneetissa tota gps:ssää, mutta on aavistuksen huonossa kulmassa. Tosin malli on sellanen Magellan 315, että eipä siinä mitään hienouksia olekaan, joita tarttis tuijotella. :lol:

 

Ei siinä näytössä pitäisi olla mitään sellasia aineksia, jotka magneetin vaikutuksesta aiheuttaisi hajoamisen, kun se on käytännössä lasia/muovia sekä nestettä. Eli toisin sanoen ei metallia. Tarkkuuteen en ole ton pikkumagneetin huomannut vaikuttavan.

 

Jos joku on tilaamassa magneetteja, niin olen muutaman magneetin valmis ottamaan, mutta laskeskelin, että tarvitsen noita kuitenkin niin vähän, että en niitä ala tilaamaan (30 euron tilaus periaatteessa minimi ellei halua tuota pientilauslisää maksaa, ja tarve on alle 10kpl = ei kannattavaa)

Link to comment

Ei siinä näytössä pitäisi olla mitään sellasia aineksia, jotka magneetin vaikutuksesta aiheuttaisi hajoamisen, kun se on käytännössä lasia/muovia sekä nestettä.

Niitähän siinä on, mutta nestekidenäytössä pienillä sähkövirroilla ohjataan kiteitä oikeaan järjestykseen muodostamaan halutun kuvion.

Link to comment

Mikropurkkeihin sopivia magneetteja löytyy myös Clas Ohlsonilta. Hommasin tässä päivänä muutamana pikku pussillisen sellaisia, joissa on keskellä reikä ruuvia varten.. :D

 

(Oli siellä isompiakin)

 

Itse asiassa samasta kaupasta saa metallisia maustepurkkeja magneetilla varustettuna, näyttivät ainakin mainoksen perusteella sopivan erinomaisesti mikrokätköiksi. Hinta oli jotain 11 erkkiä muistaakseni 4 kpl...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...