Jump to content

Fin: Geokätkö Unia?


Fundamental

Recommended Posts

Onkohan tämä sattumaa, sillä juuri viime yönä näin todella toden tuntuista unta uusimmasta kätköstäni, ja tässä unessa ko. kätkön kohdalle oli rakennettu junarata ja paikalla oli suuri joukko kätköilijöitä etsimässä tätä T 4.5 tähden kätköä ilman minkäänlaisia apuvälineitä (kuulostanee sekavalta, mutta eikös unet yleensä ole?)

 

Aamulla totesin ettei se voinutkaan olla totta. ;);)

Link to comment

Just viime viikonloppuna näin unta että isäni mökin pihaan oli tehty kätkö.

Siinä unessa kattelin mökin pihalla gepsillä lähimpiä kätköjä ja löytyi yksi ihan muutaman metrin päästä. Sitä sitten ihmettelin että mites se nyt tuohon oli laitettu.

Link to comment
Kyllä minullakin on kätköily joskus tullut uniin. En vaan tahdo muistaa unia enää aamulla.

No sehän nyt on vaan merkki siitä että nukut tarpeeksi. Unet jäävät mieleen vain jos herää liian aikaisin eli kesken univaiheen.

Asia voi olla myös päinvastoin. Univaihe nimittäin on vasta siellä nukkumisen loppupuolella. Jos nukkuu jatkuvasti liian vähän, ei muista unia.

 

Unet voi myös muistaa, vaikka nukkuu pitkäänkin, mutta tietysti ne muistaa paremmin, jos herää heti unen jälkeen.

Link to comment
No sehän nyt on vaan merkki siitä että nukut tarpeeksi. Unet jäävät mieleen vain jos herää liian aikaisin eli kesken univaiheen.

 

Itse olen kyllä huomannut, että unet jäävät parhaiten mieleen kun saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja herätä omia aikojaan ilman, että herätyskello väkivaltaisesti kiskaisee unen syleilystä arkeen. Unet ovat usein myös tuolloin värikkäämpiä ja joskus ns. lucid-unia. Tosin nykyään on aika harvoin mahdollisuus nukkua tarpeeksi pitkään.

 

Jotta edes jotenkin pysyttäisiin aiheessa, niin kerrottakoon, että itse en muista kätköilyunia nähneeni, mutta muksut ovat muutaman kerran kertoneet nähneensä kätköilyyn liittyvä unia. Varsinkin sen jälkeen kun kävimme piilottamassa ekat omat kätkömme, Aurinkovuoren ja Pasolanvuoren kätköt.

Link to comment

Itse muistan unen, jossa oli FTF tarjolla jonka Fundamental & Venlis olivat piilottaneet . :laughing:

Taisi olla multikätkö jossa ensimmäisessä vaiheessa etsimisen alkajaisiksi kadotin gepsin innostuksissani keskellä rämemetsää.

Sitten huomasin Divinen ja Harjuksen olleen jäljillä ja itse pelästyneenä olin horjahtanut kielekkeeltä mutta kunnon actionstaran tavoin jäänyt roikkumaan reunalle ja Harjus ja Divine peijakas veivät ensimmäisen paikan vihjeen. :huh:

Sitten kun pääsin ylös kun he olivat lähteneet niin lähdin juoksemaan niiden perään, koska he olivat autolla ja itse gepsin hukanneena. Eli kokenut muuta mahdollisuutta kuin juosta heidän perään toivoen että seuraava pätkä ei ole kovin pitkällä mutta pitkälle taisivat mennä koska en tainnut heitä kiinni saada ja sitten sattuikin Fisherman77 soittamaan aamusta et onkos kätkömaailmaan kuulunut jotain uutta :lol:.

Kuuluipa hyvinkin mutta olis ollu kiva löytää ees sinne seuraavalle paikalle.

Pentele jos tuo vielä joskus toteutuu kun parhaimmat unet tuntuvat jotain jälkiä jättävän tosielämäänkin niin kyllä aion olla eka sillä purkilla enkä hukkaa gepsiäni enkä ole jalkapatikalla liikenteessä :lol:

Link to comment

Mulla on niin vilkas mielikuvitus ja aktiivinen "unielämä", joten kyllä kätköily tulee uniin aina silloin tällöin. Varsinkin heinäkuussa, jolloin teimme useammankin kätköilytourneen, näin paljonkin unia aiheesta. Esim Torisevan kätköä etsiessä etsijän löysikin kiukkuinen hirvi, jota piileskelin männyn takana ja yritin karkuun. Kätkö oli niin suuressa kivenkolossa, että pelastauduin sinne minäkin ja pääsin samalla loggamaan. :laughing:

 

avec

Link to comment

Yhtenä yönä sain unissani loistavan (no joo) ajatuksen: Kun joskus jään eläkkeelle niin kiinnitän itseeni TB:n ja pakkaan rinkan, teltan, safkaa ja makuupussin ja asettaudun jonkun kivan kätkön läheisyyteen ja loggaan itseni sinne. Sitten kun joku tulee kätkölle niin saavat ottaa mut mukaan ja jättää mihin kätkölle lystäävät... Mahtaisko toimia? ;)

T: Reba

Link to comment

Anyway, flunssan kourissa viime yönä rakentelin unissani jotain tosi monimutkaista viritystä ja olin kovasti huolissani että olenko nyt muistanut ottaa kaikki pienet yksityiskohdat huomioon. Se oli niin multi- että siihen liittyi parin muunkin kätköilijän tekemiä kätköjä. :D En tosin muista ketkä kaikki olivat osallisina...

Link to comment

Viime viikolla näin unta että joku oli tehnyt multikätkön Nokialle Eedenin lähellä olevan maantiesillan läheisyyteen. Käytiin tarkastamassa että kaikki oli ok.

 

Jotenkin TeamEimin kätkö Eskolan Eväät liittyi uneen mutta en millään muista että miten ja missä kohtaa silloin oltiin... jos vaikka olisi ollut enne uni!! :huh:

Link to comment
Just viime viikonloppuna näin unta että isäni mökin pihaan oli tehty kätkö.

Siinä unessa kattelin mökin pihalla gepsillä lähimpiä kätköjä ja löytyi yksi ihan muutaman metrin päästä. Sitä sitten ihmettelin että mites se nyt tuohon oli laitettu.

Heh! Olen (H) nähnyt prikulleen samanlaisen unen. Kätköilyunia on tullut nähtyä useitakin. Viimeisessä kätköilyä sivuavassa unessa seikkailin jollain työkeikalla Kööpenhaminassa, missä jouduin käyttämään Scrod nimistä tietokonetta, jota paikalliset kutsuivat tuttavallisemmin Janiksi :lol:

Link to comment

Heh... viime yönä näin niin kammottavan itserakasta geokätköunta, että tohtiiko sitä julkisesti paljastaakaan...? :lol:

Näin nimittäin semmoisen fantasian, että sain jossain geomiitissä palkinnon "Suomen parhaiden kätköjen" omistajana. No, huh-huh... :D Olen hyvä, mutta en sentään niin hyvä. :lol:

Link to comment

Unikohtaaminen luonnon kanssa:

Olin tutkimassa vanhaa onttoa muurahaispesää kun havaitsin pesän onkalossa jotain liikettä, ensin luulin sitä käärmeeksi mutta pian otus lujahti ulos ja se osoittautuikin n. puolimetriseksi liskoksi.

Se oli Sveduhilalisko, komeat mulkosilmät päässä ja toinen silmäpari selässä! Osoittautui että kakkossilmät kuuluivatkin elikon poikaselle jota se kantoi jonkinlaisessa vatsapussissa.

Ai mistä tiesin lajin? No nimihän oli siisisti tatuoituna liskon kylkeen, lisäksi nahassa oli pyyntö että piirtäisin liskon kulkeman reitin paperille koska se liikkuu mielenkiintoista reittiä pitkin.

Silloin tajusin olevani lapsille tarkoitetussa luonnonpuistossa jossa kätköily on tietysti kielletty.

:huh::huh:B)

Edited by Erwast
Link to comment

Pari yötä sitten oltiin taas kätköillä <_< Olimme Fishermanin kanssa Tammerkosken alkupuolella olevan sillan alla piilottamassa kätköä. Mukaan olimme ottaneet Tampereen Prinssin (Malesialaisen näköinen kaveri jolla oli täysi juhla varustus päällä ja hirveästi kultaa kaulassa ja käsissä roikkumassa). Näin ajattelimme saada hyvin mainosta geokätköilylle. Hyppelimme sitten aikamme kivien päällä (indiana jones tyyppisesti) ja etsimme sopivaa kätkö paikkaa.. prinssi rupesi olemaan jossain vaiheessa kohtuullisen kypsynyt koko hommaan :P

Link to comment

Edellisyönä selvisi että jatkossa on mahdollista tehdä henkilökohtaisia kätköjä eli kätköä tehdessään pystyi määrittelemään ketkä sen saivat ensiksi nähdä :anicute: Kun kyseiset nimimerkit olivat loganneet, kätköstä tuli julkinen muillekin. No huhhuh, toivottavasti ei toteudu tämä uni.

Link to comment
Kyllä minullakin on kätköily joskus tullut uniin. En vaan tahdo muistaa unia enää aamulla.

No sehän nyt on vaan merkki siitä että nukut tarpeeksi. Unet jäävät mieleen vain jos herää liian aikaisin eli kesken univaiheen.

Asia voi olla myös päinvastoin. Univaihe nimittäin on vasta siellä nukkumisen loppupuolella. Jos nukkuu jatkuvasti liian vähän, ei muista unia.

 

Unet voi myös muistaa, vaikka nukkuu pitkäänkin, mutta tietysti ne muistaa paremmin, jos herää heti unen jälkeen.

 

Mesun jalanjäljillä.Itse näen paljon unia, joilla olen ratkonut jopa pulmiakin.Nuorena koulutin itseäni muistamaan unia, minulla oli vihko sängyn vieressä johon kirjoitin unen heti kun heräsin. Eräs uneni on ollut niin erikoinen, että sen perusteella olen päätellyt, että Palmen murha oli vahinko(sattui olemaan vaan väärässä paikassa väärään aikaan)....useimmiten olen ylioppilaskirjoituksissa tai juoksemassa tms, mutta kätköilyuneen- Kesällä näin unen että olin eläinten hautausmaalla ja Mikkozzz oli äärettömän vihainen minulle, kun yritin mummeleita häätää sieltä pois, jotta voisin keskittyä kätköilyyn :D

 

Näin jonkun muunkin unen, jonka muistin vielä kesällä ja kerroinkin sen lapsille, johon lapset totesi yhteen ääneen, että taitaa äiti kätköillä liikaa. Tämä sanonta taas johtuu siitä, että jos he näkevät jänniä unia, sanon usein, että olette taineet pelata liikaa tai katselleet liian jänniä ohjelmia tai lukeneet liian jänniä kirjoja.... :D

Link to comment

Olin matkalla yhteiskuljetuksella (bussilla) kätköilytapahtumaan. Reijamasa istui takapenkillä (ne kledjut päällä mitkä näkyy avattaressa) ja koska bussi oli täynnä vanhoja luokkakavereitani jotka olivat sen ikäsiä kun oltiin 25 v sitten, päätin mennä "kypsempään" seuraan. Jostain syystä päätin hypätä kyydistä pois kun oli pankkiasioita. Sanoin, että kerkiän hyvin paikalle, koska matkaan oli varattu yli tunti.

 

Saavuin torille 12.15 ja tilaisuuden piti alkaa 12.20. Koska olin kuitenkin ainoa joka puuttui, niin olitte sitten lähteneet (kulkuneuvo oli vaihtunut Suomenlinnan lautaksi ja olitte menossa sinne)

 

------------------

 

Lupaan tulla 6.12 ajoissa paikalle :)

Link to comment

Rakentelin viime yönä kovasti yhtä multikätköä. Päätin keskeyttää sen jatkaakseni seuraavana päivänä. Sitten alkoi julkaisuja tulla ja huomasin, että multini kaikki välivaiheet oli julkaistu omina purkkeinaan, tradeina siis! Niille oli tupsahtanut jopa aivan järkeenkäyvät nimet jostain! :(

Pohdisklin kovasti, että pitäisikö ne disabloida, arkistoida vai mitä? Tiesin, että kaikki alueen FTF-huntterit ovat jo matkalla, ja matka oli vieläpä suhteellisen pitkä. Sanomista moisesta huolimattomuudesta tuli ihan varmasti!

No, jotenkin siirryin kätköalueelle, jossa oli paikallisia kätköilijöitä tanssimassa piirileikkiä(?!) onnistuneen reissun kunniaksi. Kaikki purkit olivat löytyneet ja niissä olleet lokikirjat allekirjoitettu. Loppujen lopuksi kaikki vaikuttivat perin onnellisilta! :huh:

Link to comment

Ennen kuin unohtuu, niin minäkin kerron uneni, jonka näin viime yönä. Olin lähtenyt etsimään multikätköä. Löysin alkupurkin helposti Nokialta, ja sain todeta, että loppupurkille pitää mennä Tampereelle asti! :) Oli satanut runsaasti lunta, ainakin metrin ( :o ) verran ja vain osa kadusta oli Tampereella aurattu. Totesin mielessäni, että kyllä Nokialla aurataan nopeammin lumet pois kaduilta.

Loppupurkille pääsin kuitenkin helposti, mutta en voinut ottaa sitä vähään aikaan, koska paikalla oli (tietenkin) runsaasti jästejä. Kun tilanne vähän rauhoittui, nappasin purkin, jonka olin jo paikallistanut. Se oli Scrodin mikropurkki ja lokina oli kassakuitti! :o

Olin tyhjentänyt purkin sisällön ja siellä oli kaksi mandariiniä. Toisen söin ja sitten aloin ihmettelemään, miten saan sen toisen tungettua takaisin mikropurkkiin. Tämä ongelma jäi ratkaisematta, sillä silloin heräsin. :o

Link to comment

Ennen kuin unohtuu, niin minäkin kerron uneni, jonka näin viime yönä. Olin lähtenyt etsimään multikätköä. Löysin alkupurkin helposti Nokialta, ja sain todeta, että loppupurkille pitää mennä Tampereelle asti! :D Oli satanut runsaasti lunta, ainakin metrin ( :P ) verran ja vain osa kadusta oli Tampereella aurattu. Totesin mielessäni, että kyllä Nokialla aurataan nopeammin lumet pois kaduilta.

Loppupurkille pääsin kuitenkin helposti, mutta en voinut ottaa sitä vähään aikaan, koska paikalla oli (tietenkin) runsaasti jästejä. Kun tilanne vähän rauhoittui, nappasin purkin, jonka olin jo paikallistanut. Se oli Scrodin mikropurkki ja lokina oli kassakuitti! :(

Olin tyhjentänyt purkin sisällön ja siellä oli kaksi mandariiniä. Toisen söin ja sitten aloin ihmettelemään, miten saan sen toisen tungettua takaisin mikropurkkiin. Tämä ongelma jäi ratkaisematta, sillä silloin heräsin. :lol:

 

EN tunne Taarua, Scrodia, enkä kovin monia muitakaan kätköilijöitä. Sen sijaan tykkään joskus leikkiä Freudia. Seuraava unen "tulkinta" on tehty pilke silmäkulmassa, mutta voihan siitä jotain ideaa löytyä...

 

Geokätkö edustaa elämän päämääriä, multikätkö monivaiheisempia ja vaikeammin saavutettavia päämääriä.

 

Oletan, että Nokia on kotikunta. Loppupurkin sijainti Tampereella merkitsee, että saavuttaakseen päämääränsä on irtauduttava tutusta ja turvallisesta ja mentävä elämässä eteenpäin, kohti tuntemattomia teitä. Tästä kielii myös lumi; "kotipuolessa kadut on paremmin ja nopeammin aurattu". (toki tuo Tampere-Nokia -akseli saattaa myös kertoa yksinkertaisesti terveestä itsetunnosta suhteessa muihin)

 

Jästit edustavat luonnolllisia vastoinkäymisiä ja haasteita elämässä. Scrod on sellainen henkilö Taarulle joka edustaa hänelle luottamusta/ystävyyttä ja/tai esikuvaa. Joka tapauksessa suhde on lämmin. Mandariinien löytäminen mikrokätköstä kuvaa sitä ihmetystä, miten paljon hengen ravintoa elämän päämäärän saavuttaminen vaikeuksista huolimatta antaa. (vrt. Jeesuksen ruokkimisihme, missä viidestä leivästä ja kahdesta kalasta ruokittiin tuhansia, ja tähteiksi jäi 12 korillista)

 

Näin.

Edited by Haaskalintu
Link to comment

 

EN tunne Taarua, Scrodia, enkä kovin monia muitakaan kätköilijöitä. Sen sijaan tykkään joskus leikkiä Freudia. Seuraava unen "tulkinta" on tehty pilke silmäkulmassa, mutta voihan siitä jotain ideaa löytyä...

 

 

Hmm... mielenkiintoista. :anitongue: Tästä lähtien taidan kirjoittaa kaikki uneni tänne- varokaa vaan. :laughing:

Edited by taaru
Link to comment

Onpas täällä ollut unia ja pohdintoja.

Itsellä ei ole kätköunia tullut vähään aikaan vastaan mutta usein ne mielessä pyörivät ennenkuin nukkumatti kaappaisee minut uneen.

Mutta kommentoidakseni mandariinejä ja kassakuittia niin ei voi muuta sanoa kuin, että jos tuossa on tulevaisuuteni taso niin parempi lopettaa heti alkuunsa :D

Link to comment

Jaa, täytyypä itsekin viime yön "unelmia" kirjoitella ylös.

 

Ilmeisesti kaikki Suomen kätköilijät - minä mukaanlukien - olivat etsimässä kätköä Nokialla sijaitseva pitäjänsillan alta. Silta oli hyvin matala ja pitkä ja sen alla täytyi edetä ryömien. Omituista sillassa oli se, että sillan suuntainen betonituki oli koko matkalta tuettu maahan vieri vieressä olevin mustakantisin muovisin kätköpurkein.

 

Kukaan ei oikeaa purkkia vielä ollut löytänyt joten ryömin perimmäiseen koloon asti. Sieltä löytyi regular-koon sininkantinen kätköpurkki joka osottautuikin oikeaksi kätköksi. Huutelin kaikille sillan alla oleville (silta oli tällä välin noussut korkeuksiin ja sen alla oli hyvin seisomatilaa) että kirjoitan kaikkien nimet purkin lokikirjaan. Muutaman tutun nimen jälkeen huomasin että homma on mahdottoman suuri.

 

Vilkaisin uudelleen nyt mikrokokoiseksi muuttuneeseen purkkiin ja huomasin yllättäen että siellä oli suuri nippu paperinpaloja joissa jokaisessa oli sama koodi. Uskomatonta mutta totta, tällä koodilla oli mahdollista tehdä loggaus purkin lokikirjaan kotoa käsin. Siispä laitoin muutaman paperin kiertämään jotta väki sai niistä kopioida koodin itselleen.

 

Silloin taaru saapui töistä paikalle, ja esitteli minulle töistä saamaansa monta metriä kanttiinsa ollutta keinonahkapalaa. Taaru oli saanut ottanut tämän mukaansa työpaikaltaan jossa siitä oli pieni pala otettu käyttöön johonkin tarkoitukseen.

 

Hetken mietin lompakon tekemistä keinonahkasta mutta oli aika mennä nukkumaan. Siispä niin minä kuin muutkin kätköilijät jäimme nukkumaan sillan alle makuupusseihin. Harmittelin mielessäni että jokaisella on eri heräämisaika laitettu herätyskelloihin joten nukkumisesta ei taida tulla mitään.

 

Nukkumisesta ei tosiaan tullut mitään - koska tämän jälkeen heräsin oikeasti :D

 

Mielenkiintoista on se miten suoraan tähän uneen olivat eilen mietteissä olleet purkit löytäneet. Mietin eilen omaa Pitäjänsilta -kätkö joka olikin unessa tapahtumapaikkana. Samoin mietin paria ryömittävällä edettävää kätköä joista toisella oli kätköilijät oletettavasti makuupusseissa nukkuneet. Pisteenä iin päällä olikin yksi multi, jonka alkupisteen mikropurkki paperipalanippuineen uneen ilmaantui.

Link to comment

Jaa, täytyypä itsekin viime yön "unelmia" kirjoitella ylös.

 

Ilmeisesti kaikki Suomen kätköilijät - minä mukaanlukien - olivat etsimässä kätköä Nokialla sijaitseva pitäjänsillan alta. Silta oli hyvin matala ja pitkä ja sen alla täytyi edetä ryömien. Omituista sillassa oli se, että sillan suuntainen betonituki oli koko matkalta tuettu maahan vieri vieressä olevin mustakantisin muovisin kätköpurkein.

 

Kukaan ei oikeaa purkkia vielä ollut löytänyt joten ryömin perimmäiseen koloon asti. Sieltä löytyi regular-koon sininkantinen kätköpurkki joka osottautuikin oikeaksi kätköksi. Huutelin kaikille sillan alla oleville (silta oli tällä välin noussut korkeuksiin ja sen alla oli hyvin seisomatilaa) että kirjoitan kaikkien nimet purkin lokikirjaan. Muutaman tutun nimen jälkeen huomasin että homma on mahdottoman suuri.

 

Vilkaisin uudelleen nyt mikrokokoiseksi muuttuneeseen purkkiin ja huomasin yllättäen että siellä oli suuri nippu paperinpaloja joissa jokaisessa oli sama koodi. Uskomatonta mutta totta, tällä koodilla oli mahdollista tehdä loggaus purkin lokikirjaan kotoa käsin. Siispä laitoin muutaman paperin kiertämään jotta väki sai niistä kopioida koodin itselleen.

 

Silloin taaru saapui töistä paikalle, ja esitteli minulle töistä saamaansa monta metriä kanttiinsa ollutta keinonahkapalaa. Taaru oli saanut ottanut tämän mukaansa työpaikaltaan jossa siitä oli pieni pala otettu käyttöön johonkin tarkoitukseen.

 

Hetken mietin lompakon tekemistä keinonahkasta mutta oli aika mennä nukkumaan. Siispä niin minä kuin muutkin kätköilijät jäimme nukkumaan sillan alle makuupusseihin. Harmittelin mielessäni että jokaisella on eri heräämisaika laitettu herätyskelloihin joten nukkumisesta ei taida tulla mitään.

 

Nukkumisesta ei tosiaan tullut mitään - koska tämän jälkeen heräsin oikeasti :laughing:

 

Mielenkiintoista on se miten suoraan tähän uneen olivat eilen mietteissä olleet purkit löytäneet. Mietin eilen omaa Pitäjänsilta -kätkö joka olikin unessa tapahtumapaikkana. Samoin mietin paria ryömittävällä edettävää kätköä joista toisella oli kätköilijät oletettavasti makuupusseissa nukkuneet. Pisteenä iin päällä olikin yksi multi, jonka alkupisteen mikropurkki paperipalanippuineen uneen ilmaantui.

 

Tämä uni on selvästi yhteisöllinen. "Ilmeisesti kaikki Suomen kätköilijät - minä mukaanlukien "... Kirjoittaja tuntee syvää yhteenkuuluvuutta muiden kätköilijöiden kanssa. Suhde muihin kätköilijöihin täsmentyy: "Kukaan ei oikeaa purkkia vielä ollut löytänyt joten ryömin perimmäiseen koloon asti." Tämä voisi viitata kirjoittajan pyörittämään saittiin. Kirjoittaja kokee olevansa olemassa muita kätköilijöitä varten. Muiden nimien kirjoittaminen lokikirjaan antaa lisävalaistusta: Ollaan valmiita tekemään töitä muiden kätköilijöiden hyväksi. Seuraavassa kappaleessa purkin metamorfoosi mikroksi, sekä loggauskoodin keksiminen antaa avaimen siihen, mistä tässä unessa pohjimmiltaan on kyse: Kirjoittaja kuuluu kätköilijöiden _virtuaaliseen_ yhteisöön, ja on siinä hyvin keskeisessä asemassa (vähän kuin isäntä ja renki samaan aikaan). Taaru lienee kirjoittajalle läheinen ihminen, ja rahakukkaron tekeminen viittaa taloudelliisiin ongelmiin. Kenties kirjoittaja on lainannut Taarulta rahaa tai on harkinnut sitä. Nukkuminen yhdessä muiden kätköilijöiden kanssa vahvistaa yhteenkuuluvuuden teemaa.

 

Muut unessa liittyvät symbolit, kätköpurkit, sillat yms. lienevät heijastumia kirjoittajan edellisestä päivästä, kuten tämä itsekin toteaa.

Link to comment

Olen vielä ihan aloittelija tässä kätköilyssä, mutta viime viikolla se tuli ihan uneen asti. Minulla oli hirveä kiire kätkölle ja juoksin sellaista moottoritievauhtia junarataa pitkin. Siinä juostessani oivalsin (näin fiksuna blondina), että ei ihme, että junat kulkevat niin nopeasti, kun juokseminenkin on näin helppoa raiteita pitkin.

 

Vihdoin saavuin jollekin asemalle ja siirryin ylittämään pientä järveä litteällä kanootilla, joka lähinnä muistutti teräväkärkistä vanerinpalaa. Kulkuvälineeni keula oli puoliksi veden alla ja sydän kurkussa yritin meloa nopeasti, jotta ehtisin rannalle ennen kuin koko roska uppoaisi. Pääsin rannalle ja seuraava ongelma oli saada kanootti kiinni rantaan. Keulasta lähti kumiletku, mutta sitä ei voinut sitoa mihinkään, joten luovutin ja annoin kanootin karata. Paluumatkaa voisi miettiä kätkön löytymisen jälkeen.

 

Sitten taas juostiin. Seuraani liittyi tässä vaiheessa eräs lukioaikainen luokkakaverini, joka jutteli kaikkea siinä juostessa, vaikkei olisi ollut aikaa moiseen. Löysin kätköpaikan, joka oli suuren kerrostalon tai hotellin seinustalla parvekkeen alla. Aloin juuri kaivaa hiekkaa, kun näin nykyisen opiskelukaverini seurueineen lähestyvän nurkan takaa. Närkästyin todella paljon, koska en ollut ehtinyt loggautua. He vain kävelivät suoraan kätkölle, kaivoivat sen esiin ja lähtivät pois! Kyllä otti päähän :( Kaiken sen vaivan jälkeen...

Link to comment

Mulla on näköjään joku hirveä alitajuinen pelko siitä, että paljastan kätköjä... Viime yönä löysin kaksi kätköä yhtäaikaa. Olin juuri avannut molemmat purkit, kun paikalle pöllähti meluisa joukko yläkouluikäisiä tyttöjä, joilla oli meneillään liikuntatunti ja geokätkösuunnistus. He huomasivat puuhani, mutta näkivät vain yhden purkin, koska toisen olin ehtinyt laittaa pöydän alle. Annoin esillä olleen purkin tytöille ja mietin kuumeisesti miten saisin sen toisen purkin turvallisesti takaisin piiloonsa. Sitten saapuikin pelastus; Tea Hiilloste ilmestyi ryhmän takaa ja alkoi laulaa "Tytöt tykkää", mikä kiinnitti joukon huomion. Upotin purkin takaisin turpeeseen ja häivyin vähin äänin...

Link to comment

Olen vielä ihan aloittelija tässä kätköilyssä, mutta viime viikolla se tuli ihan uneen asti. Minulla oli hirveä kiire kätkölle ja juoksin sellaista moottoritievauhtia junarataa pitkin. Siinä juostessani oivalsin (näin fiksuna blondina), että ei ihme, että junat kulkevat niin nopeasti, kun juokseminenkin on näin helppoa raiteita pitkin.

 

Vihdoin saavuin jollekin asemalle ja siirryin ylittämään pientä järveä litteällä kanootilla, joka lähinnä muistutti teräväkärkistä vanerinpalaa. Kulkuvälineeni keula oli puoliksi veden alla ja sydän kurkussa yritin meloa nopeasti, jotta ehtisin rannalle ennen kuin koko roska uppoaisi. Pääsin rannalle ja seuraava ongelma oli saada kanootti kiinni rantaan. Keulasta lähti kumiletku, mutta sitä ei voinut sitoa mihinkään, joten luovutin ja annoin kanootin karata. Paluumatkaa voisi miettiä kätkön löytymisen jälkeen.

 

Sitten taas juostiin. Seuraani liittyi tässä vaiheessa eräs lukioaikainen luokkakaverini, joka jutteli kaikkea siinä juostessa, vaikkei olisi ollut aikaa moiseen. Löysin kätköpaikan, joka oli suuren kerrostalon tai hotellin seinustalla parvekkeen alla. Aloin juuri kaivaa hiekkaa, kun näin nykyisen opiskelukaverini seurueineen lähestyvän nurkan takaa. Närkästyin todella paljon, koska en ollut ehtinyt loggautua. He vain kävelivät suoraan kätkölle, kaivoivat sen esiin ja lähtivät pois! Kyllä otti päähän :laughing: Kaiken sen vaivan jälkeen...

 

Mulla on näköjään joku hirveä alitajuinen pelko siitä, että paljastan kätköjä... Viime yönä löysin kaksi kätköä yhtäaikaa. Olin juuri avannut molemmat purkit, kun paikalle pöllähti meluisa joukko yläkouluikäisiä tyttöjä, joilla oli meneillään liikuntatunti ja geokätkösuunnistus. He huomasivat puuhani, mutta näkivät vain yhden purkin, koska toisen olin ehtinyt laittaa pöydän alle. Annoin esillä olleen purkin tytöille ja mietin kuumeisesti miten saisin sen toisen purkin turvallisesti takaisin piiloonsa. Sitten saapuikin pelastus; Tea Hiilloste ilmestyi ryhmän takaa ja alkoi laulaa "Tytöt tykkää", mikä kiinnitti joukon huomion. Upotin purkin takaisin turpeeseen ja häivyin vähin äänin...

 

Kirjoittajan sukupuoli ei ilmene nimimerkistä, mutta epäilisin hänen olevan parikymppinen, reipas nuori mies.

 

Koska kätköily on uusi asia, voidaan olettaa ettei uni kerro kätköilystä ensinkään, vaan erilaisten symbolien kautta unennäkijän muusta elämästä ja piilossa olevista ongelmista.

 

Tämä uni kertoo seksuaalisuudesta. Juna ja junarata ovat selviä fallossymboleja. Teräväkärkinen kanootti, jota on vaikea ohjata on myös sellainen. Letku kanootin päässä vielä vahvistaa epäilykset; seksuaalisuus on kahlitsematon ja hallitsematon voima. Toisaalta se vie lujaa, kuten junankiskoilla, mutta toisaalta se on kontrolloimaton ja arvaamaton luonnonvoima. Freudin mukaan tikkaita kiipeäminen kuvastaa yhdyntää, ja sellaiseksi voidaan myös rinnastaa "melominen nopeasti". Kanootin uppoamispelko voi olla alitajuinen impotenssin pelko.

 

Geokätkö, joka meinaa paljastua edustaa unennäkijän sellaisia puolia, mitkä hän haluaisi pitää itsellään ja piilottaa muilta ihmisiltä. Ne eivät välttämättä ole seksuaalisia. Ensimmäisessä unessa opiskelukaverit ottavat haltuun ja saavat selville näitä puolia, ja tämä heijastelee unennäkijän pelkoja. Toisessa unessa taas teinitytöt ovat häiriötekijänä. Poikkeuksena ensimmäiseen uneen teinitytöille esitellään kätkö ja sen sisältöä, mutta osa omista asioista halutaan pitää poissa päivänvalosta. Idols-tyyppisen laulajan puuttuminen asiaan tuoden pelastuksen saattaa taas kummuta unennäkijän toiveista. Ehkäpä unennäkijä ihailee kyseistä tähteä tai haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta tämän kanssa.

 

"Upotin purkin takaisin turpeeseen ja häivyin vähin äänin". Tämän voisi tulkita penetraatioksi ja siitä koituvaksi häpeän tunteeksi, mutta ehkäpä kyse on kuitenkin salaisuuksien kätkemisestä vastakkaiselta sukupuolelta ja muilta ihmisiltä ylipäänsä.

 

Kaikki ihmiset, jotka tulevat vastaan unessa ovat häiriötekijöitä. On ehkä niin, että unennäkijä on "yksinäinen susi", tai sitten nuo ihmiset heijastelevat unennäkijän persoonallisuuden taustalla olevia puolia.

 

Ja vielä viisauden sana: Tästä tulkinnasta on turha loukkaantua. Se nimittäin saattaa kertoa enemmän kirjoittajan kuin unennäkikän elämästä :blink::blink:

Link to comment

WUAHAHAHAAA!!!! :)

 

Kiitos Haaskalinnulle tulkinnasta!

Olen kylläkin parikymppinen ei-niin-reipas nuori nainen, joka järkyttyi syvästi :) Siinä sitten paljastui sisinpäni ja perimmäiset ajatukseni. Onneksi en ole mies (en tiedä, onko tuo niin noloa naiselle...)!

 

Ja vielä pari selvennöstä:

En ole yksinäinen susi

En fanita Teaa

 

:o

Edited by TiiRa
Link to comment

WUAHAHAHAAA!!!! :)

 

Kiitos Haaskalinnulle tulkinnasta!

Olen kylläkin parikymppinen ei-niin-reipas nuori nainen, joka järkyttyi syvästi :) Siinä sitten paljastui sisinpäni ja perimmäiset ajatukseni. Onneksi en ole mies (en tiedä, onko tuo niin noloa naiselle...)!

 

Ja vielä pari selvennöstä:

En ole yksinäinen susi

En fanita Teaa

 

:yikes:

a-haaaaaaa... No tuo tieto saattaakin unesi aivan toiseen valoon... Täytyypä miettiä koko homma alusta asti uudelleen :ph34r:

 

Ainakin TiiRa nimenä voisi viitata tiirailuun, mikä ilmentää alitajuisia voeyristisia piirteitä... :o no joo antaapi olla :grin:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...