Jump to content

Fin: Yhteystiedot


jupilli

Recommended Posts

Kätköpurkkia kasaillessani olen miettinyt sitä mitä satunnaisen löytäjän varalle pitäisi purkin sisälle piilottajan yhteystiedoiksi laittaa.

 

www.geocaching.com + käyttäjätunnus ??

Oma E-mail osoite ??

Puhelinnumero ??

Postiosoite ??

 

Mitähän kukin yli sadasta (??) tätä lukevasta kätköilijästä käyttää yhteystietojen kohdalla purkin sisällä ??

 

Tunnustan, että omalta kohdaltani yhteystiedot ovat jääneet lähinnä 'www.gc.com / jupilli' tasolle !! Seuraavalla huoltokäynnillä tilannetta voisi parantaa jos osaisin toimia yhtenäisemmän käytännön mukaisesti.

Link to comment

Olemme laittaneet kätkötiedotteeseen kätköilijänimimerkin ja www.geocaching.comin lisäksi sähköpostiosoitteen. Puhelinnumeroa emme ole laittaneet, koska on vaikea uskoa, että kellekään voisi tulla niin akuuttia tarvetta saada yhteyttä kätkön omistajaan, ettei sähköpostilla ennättäisi.

 

Anneli

Edited by Anneli & Ilkka
Link to comment
kellekään voisi tulla niin akuuttia tarvetta saada yhteyttä kätkön omistajaan, ettei sähköpostilla ennättäisi.

 

Niin kiirettä tuskin kenellekään on, mutta epäilen, ettei Suomessa ihan kaikki vielä tiedä, että mikä se sellainen sähköposti on? Saati internettí. Muutamasta torpasta taitaa vielä puuttua laajakaista... :lol:

Link to comment

Meillä on myös tapana jättää kätkötiedote, jossa kätkön nimi, tunnus, nimimerkkimme ja sähköpostiosoite. Niin ja tietysti se olennainen, mikä tidotteeseen pitäisi pistää, mutta puhelinnumeroamme en ole katsonut aiheelliseksi. Vaikkei kaikilla olisikaan nettiä ja laajakaistaa niin jos todella haluaa ottaa yheyttä niin varmaan jollain tutulla nykyaikana sellaiset vermeet on.

Link to comment

Mä oon laittanut aina nimeni ja puhelinnumeroni. Siitä on ollut oikeastikin hyötyä, esim. kun puistotyöntekijä löysi/siivosi mikrokätköni pois ja vei sen kotiinsa. Ja joskus kätköilijä soitti kun löysi kätkön mielestään väärästä paikasta - ja niinhän se olikin, jolloin sain heti neuvottua missä kätkön oikea sijoituspaikka on.

 

t: Olli

Link to comment

Olen laittanut kätkötiedotteeseen GC:n käyttäjätunnukseni ja puhelinnumeroni. En nyt muista olenko laittanut myös e-mail osoitteen. Puhelinnumeroni ei ole tiedotteessa ensimmäisenä kissan kokoisena, mutta löytyy kyllä kunhan lapun vaivautuu lukemaan.

 

Hiukan on kyllä mietityttänyt tuo puhelinnumeron kertominen. Mutta en nyt oikeastaan keksi mitä haittaakaan siitä voisi olla. Olen ajatellut asian niin, että puhelimen käyttö onnistuu suurinpiirtein jokaiselta suomalaiselta, mutta sähköpostin tai netin käyttö ei todellakaan vielä nykyisin. Mitä hankalampaa yhteyden ottaminen on, sitä suurempi on kätkön hukkaan joutumisen riski.

 

Mulla on sellainen mielikuva, että useimmissa löytämissäni kätköissä on kerrottu vain kätkön omistajan käyttäjätunnus. Joskus näkee myös e-mail osoitteen, mutta puhelinnumeron tosi harvoin. No, en tietysti vilkaise kätkötiedotetta ihan joka kerta. En myöskään ole kätköillyt kovin laajaalla alueella, joten en tiedä koko Suomen tilanteesta.

 

Oikeastaan olisi mielenkiintoista tietää, että onko joku ainoastaan GC:n tunnuksensa ilmoittanut saanut yhteydenottoja jästeiltä. Entäs e-mail osoitteen tai puhelinnumeron ilmoittaneet?

Link to comment

Olen tässä piilottamassa ensimmäistä purkkiani ja olen pohtinut, mitä laittaisin yhteystiedoiksi. Olen yrittänyt turhaan muistella mitä olen muissa kätköissä nähnyt, olen lueskellut PekkaR:n sivuja ja olenpa ihan itsekin yrittänyt järkeillä asiaa. Lopulta valitsin kätköilijänimimerkin ja puhelinnumeron. Päädyin puhelinnumeroon, koska luulen, että jästit ottavat tarvittaessa yhteyttä helpommin puhelimitse. Kätköilijät taas saavat yhteyden halutessaan sähköpostitse GC:n kautta.

Link to comment

Meille kävi nyt ensimmäisen kerran niin, että saimme puhelun. Innokas lapsijoukko kertoi löytäneensä Eskolan eväät. Kylläpä olen tyytyväinen, että numeroni oli siellä: nyt sain ehkä (peukut pystyyn!) suostutelluksi heidät jättämään purkin paikoilleen.

Menemme illalla tarkistamaan tilanteen, kätkö täytynee siirtää.

 

Ennen minäkin laitoin vain sähköpostiosoitteen, mutta sittemmin aloin ajatella, että puhelinnumero voisi silti olla suorasukaisempaa. Kysykää mielipiteeni uudelleen sitten, kun tuo suloinen ipanajoukko on ottanut minut pilapuheluittensa kohteeksi :D

 

Tällä tarinalla on hupaisa jatko:

Menimme paikalle heti kun pääsimme, ja hyväksi onneksemme lapsikatras oli vielä paikalla. Bongasin heti yhden kädestä TB-ketjun ja lätkän. Pyysin ne takaisin ja kysyin, missä mittanauha on. Se oli kuulemma kätkössä.

 

Samalla kaikille lapsille tuli kamala kiire: "Mitäs kello on?", "Äiti odottaa" ja muita todella luontevia repliikkejä. He haihtuivat kuin se sinne.

 

Purkki oli paikoillaan, TB-mittanauha ja kaikki sälä paikoillaan, mutta mutta.. Siellä oli myös pieni kuollut kala :D Olisihan se ollutkin hauska yllätys seuraaville!

 

Eli opetusten opetus ja maksettu mainos: Kyllä siitä puhelinnumerosta voi oikeasti olla hyötyä!

Edited by TeamEimi
Link to comment
Meille kävi nyt ensimmäisen kerran niin, että saimme puhelun. Innokas lapsijoukko kertoi löytäneensä

Mulle on pari kertaa soitellut kätköilijät, mutta joskus touko - kesäkuulla soitti pari (kuulemma) viidesluokkalaista poikaa, jotak olivat vahingossa löytäneet City Bear'in. Olivat kiinnostuneita aiheesta ja juteltiin hyvä tovi. Kun muutaman viikon päästä pääsin käymään paikalla, oli purkki tallessa ja poikien nimmari vieraskirjassa <_<

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...