Jump to content

FIN: Firefox rules


jupilli

Recommended Posts

Siirryin käyttämään pelkästään FireFoxia kolmisen kuukautta sitten ja samalla pääsin eroon päivittäisistä XPn boottaamisista, nyt boatti tarvitaan enää ehkä kerran viikossa. Eteeni ei ole oikeastaan sattunut mitään ongelmia. Suosittelen !!

Link to comment

Firefoxiin saa myös mainion pikahaku pluginin jolla haluttu kätkö löytyy joko kätkökoodilla tai nimihaulla, suosittelen.

 

GSAK:n käyttäjille lisäetu: Firefoxin kautta saat ladattua GPX-tiedoston suoraan GSAK:iin kätkösivun linkistä tarvitsematta ladata (ja jälkeenpäin poistaa) fileä koneelle.

 

Varmaan sama toimii Easygps/LOC -yhdistelmällä, en ole kokeillut.

Link to comment
Siirryin käyttämään pelkästään FireFoxia kolmisen kuukautta sitten

Mä oon käyttäny tulikettua puolen vuotta, mutta yksi ongelma kiusaa - kätkösivujen kirjauksissa olevia kuvia en saa auki kuin IE:llä. Jos sivun "kuvausosassa" on kuvia, ne aukeavat nätisti, mutta etsijöiden kirjauksiin liitetyt kuvat kuvat eivät aukea. ;)

Osaisko kukaan kertoa, mitä teen väärin?

Link to comment
Mä oon käyttäny tulikettua puolen vuotta, mutta yksi ongelma kiusaa - kätkösivujen kirjauksissa olevia kuvia en saa auki kuin IE:llä. Jos sivun "kuvausosassa" on kuvia, ne aukeavat nätisti, mutta etsijöiden kirjauksiin liitetyt kuvat kuvat eivät aukea. :)

Osaisko kukaan kertoa, mitä teen väärin?

En tiedä, puhunko puppua, mutta ilmeisesti kuvat (kuten loggauksetkin) tuodaan sivulle JavaScriptin avulla. Minulla on Firefoxin asetuksissa laitettu ruksi kohtaan Enable JavaScript ja minun selaimeni tuo kuvat esille. Katso asetukset, jospa sieltä löytyisi syy.

 

Anneli

Link to comment
Firefoxiin saa myös mainion pikahaku pluginin jolla haluttu kätkö löytyy joko kätkökoodilla tai nimihaulla, suosittelen.

Kiva lisähaku, asensin juuri!

 

Olen käyttänyt Mozilla Suitea pari vuotta, keväällä vaihdoin Firefoxiin / Thunderbirdiin lähinnä siksi että ne pelaa mainiosti yhteen Copernic Desktop Searchin kanssa, joka taas on aivan ehdoton softa (ja ilmainen).

 

Mozillasta pidin juuri noiden laajennusten vuoksi, ja kaikki samat toimivat tietty Firefoxissakin (ja osin Thunderbirdissä). Parhaat ovat:

Mouse Gestures - selaaminen hiirtä liikuttamalla

Adblock - halutuista paikoista kaikki mainokset piiloon

WebDeveloper - sivujen tekijän työkalupakki

Stumble Upon - jos ei ole mitään muuta tekemistä

 

Samaa koodiperhettä, jos tykkää leikkiä www-sivujen kanssa on, NVU.

Link to comment
En tiedä, puhunko puppua, mutta ilmeisesti kuvat (kuten loggauksetkin) tuodaan sivulle JavaScriptin avulla. Minulla on Firefoxin asetuksissa laitettu ruksi kohtaan Enable JavaScript ja minun selaimeni tuo kuvat esille. Katso asetukset, jospa sieltä löytyisi syy.

Tarkistin asian ja Java oli sallittuna. Menin kuitenkin katsastamaan myös "lisäasetukset" kohtaa ja laitoin siellä ruksin jokaiseen ruutuun (pari puuttui) ja nyt homma alkoi pelaamaan :P

 

Mutta jottei tää olisi liian yksinkertaisita niin kerrottakoon hieman lisää. Tuon tehdessäni olin jostain syystä järjestelmänvalvojan ominaisuudessa koneessa. Normaalisiti olen tehokäyttäjänä (käyttis W2k). Kun tein samat muutokset normaaliympäristössäni, ei tapahtunut mitään edistystä. Ja kun annoin normaalille käyttäjänimelleni järjestelmänvalvojan oikeudet, lakkasi Fire Fox kokonaan toimimasta :rolleyes:

 

Tässä lienee vielä pähkäiltävää syksyn sateisille päiville.

Link to comment
Käykääs etsimässä kätköä nimeltä Warbirds(Mystery).

Ymmärränkö oikein, että täytyy olla Premium jäsen että voi tutkiskella tätä?

 

Ei nyt satu olemaan asiaa Kaliforniaan, joten jää toistaiseksi etsimättä.

 

Ymmärsit ihan oikein. Tuo on ns. "members only"- kätkö. Onhan noita ollut Suomessakin muutama, mutta tällä hetkellä ei taida olla yhtään. Onneksi.

Link to comment

Warbirds nimellä kyllä löytyy toinenkin, locationless kätkö, mutta se ei näy haun kautta?

Warbirds

Suurkiitokset muistutuksesta - paikansin ja kuvasin koneen jo yli vuosi sitten, mutten ole muistanut kirjata löytöä tänne. Tuolla listalla on jo ennastaan yksi kone samaisen kentän toiselta reunalta.

Link to comment

Kun nyt kerran alettiin Firefoxia kehumaan niin lisään oman laajennussuosikkini: Disable Targets For Downloads poistaa kiusallisen tyhjän selainsivun kun lataa jonkin tiedoston. Itse availen töissäni lähes taukoamatta :rolleyes: acrobat ym. -filejä ja alkoi nyppiä nuo turhat sivut. Etsivä löysi ja nykyään niistä ei ole vaivaa.

Link to comment

Warbirds nimellä kyllä löytyy toinenkin, locationless kätkö, mutta se ei näy haun kautta?

Warbirds

Suurkiitokset muistutuksesta - paikansin ja kuvasin koneen jo yli vuosi sitten, mutten ole muistanut kirjata löytöä tänne. Tuolla listalla on jo ennastaan yksi kone samaisen kentän toiselta reunalta.

Eli meitä on jo kolme suomessa, jotka jollain tavoin on kiinnostunut myös ilmailusta B)

 

off topic

 

Itse olen säästellyt tätä siihen saakka kunnes pääsen kuvaamaan Bf-109 itäisessä suomessa (en uskalla kertoa enempää, jos joku yrittäis vaikka käydä sitten ennemmin B) ).

 

Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

 

ja toinen, jos paikan X merkkaa locationless kätkön kohteeksi, voiko koordinaatteja enää käyttää peruskätkön koordinaatteina?

 

Kiitos, ilmoja pitelee...

Link to comment
Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

Klikkaa loggausten alta View them all on one page ja etsi logeista selaimesi tekstihaulla vaikka sanaa 'Finland', niitä ei montaa liene logattu. Voit käyttää myös paikan nimeä, jos tuo hakuehto ei tunnu hyvältä.

ja toinen, jos paikan X merkkaa locationless kätkön kohteeksi, voiko koordinaatteja enää käyttää peruskätkön koordinaatteina?

Tuota ei kai mikään estä.

Link to comment
QUOTE (Surreri @ Jul 18 2005, 04:43 PM)

Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

 

Klikkaa loggausten alta View them all on one page ja etsi logeista selaimesi tekstihaulla vaikka sanaa 'Finland', niitä ei montaa liene logattu. Voit käyttää myös paikan nimeä, jos tuo hakuehto ei tunnu hyvältä.

 

Minä haen koordinaatin alulla, esim. 60, 61 ja 62. Noilla tulee mutama muukin, mutta varmasti löytyy jos samalla paikalla on joku käynyt. Täällä meilläpäin yleensä ei paitsi TeamEimi :rolleyes: .

Link to comment

Warbirds nimellä kyllä löytyy toinenkin, locationless kätkö, mutta se ei näy haun kautta?

Warbirds

Suurkiitokset muistutuksesta - paikansin ja kuvasin koneen jo yli vuosi sitten, mutten ole muistanut kirjata löytöä tänne. Tuolla listalla on jo ennastaan yksi kone samaisen kentän toiselta reunalta.

Eli meitä on jo kolme suomessa, jotka jollain tavoin on kiinnostunut myös ilmailusta :blink:

...

Tai neljä, loggasin tuon Utin koneen mutta täytyi poistaa loki kun ilmeni että joku oli ehtinyt ensin :o

 

Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

 

Asennappa Locationless Proximity Analyzer niminen ohjelma, sillä pystyy kaivamaan sekä tuplalokit että lokipisteen etäisyyden syötetyihin koordinaatteihin nähden.

Edited by Erwast
Link to comment
Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

CTRL + F ja sitten hakuun suunnittelemasi kohteen leveys esim "N61" niin sillä ne sitten löytyy, seassa joku kanadalainen.

Link to comment

Menee alkuperäisestä aiheesta off topiciksi mutta...

Minäkin menin bongaamaan viime kesänä erästä Kaakkois-Suomalaista Mersua ja kun oli aika tehdä loki....joku olikin jo ehtinyt :o

Locationlesseissä tarvitsee olla tarkkana...

 

...siis...oikeastaan viisi

Edited by Korian Cacher
Link to comment
Pitääkö nuo kaikki kuvat käydä läpi jotta voin tarkistaa onko ao. paikka bongattu vai voinko jotenkin kordinaateilla pelata, osaako kukaan kertoa?

 

Asennappa Locationless Proximity Analyzer niminen ohjelma, sillä pystyy kaivamaan sekä tuplalokit että lokipisteen etäisyyden syötetyihin koordinaatteihin nähden.

 

Off topic jatkuu. (Linkkivinkkien laittaminen väärän otsikon alle on jo vähän ruma temppu. Kukas näitä linkkejä täältä löytää, jos otsikon mukainen asia ei satu kiinnostamaan... :lol:)

 

Asiaan:

Saman tapaisen homman voi tehdä myös netissä Coordinate Distance Calculatorilla asentamatta erillistä softaa (jota en kylläkään kokeillut).

Malliksi edellä mainitun Warbirdsin loggausten etäisyydet Maxxyn viimeisestä loggauksesta (joka lienee ko. "kätkön" viimeisin loggaus Suomessa).

 

En ole locationlessejä harrastanut kuin kerran tähän mennessä, mutta jostain tuokin linkki on jäänyt talteen. Ei sillä että mulla olisi mitään locationlessejä vastaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...