Jump to content

Tullimaksut Usasta Tilatessa?


Wiper & Tink

Recommended Posts

Onko kukaan tilannut USAsta geocachingiin liittyvää materiaalia ja jos on, niin oletteko joutuneet maksamaan tulleja. Ja onko tuo hinta minkä olette saaneet kaupassa käydessänne ollut lopulta oikein.

Kannattaa tilata GC:n filiaalilta Saksassa. Ei tule tulleja. Hinta pätee ja PayPal on käytettävissä. GC jopa ohjaa osan ostoksista suoraan tuonne USA-kaupan sijasta. Jos olet ostamassa TravelBug tagia voisin tulla kimppaan parin tagin osalta.

Link to comment
Onko kukaan tilannut USAsta geocachingiin liittyvää materiaalia ja jos on, niin oletteko joutuneet maksamaan tulleja. Ja onko tuo hinta minkä olette saaneet kaupassa käydessänne ollut lopulta oikein.

Olen eri ajankohtina tilannut yhteensä 3 GPS-laitetta Yhdysvalloista. Yksi (kallein) jämähti tulliin, mutta sain vehkeen silti huomattavasti kotimaan hintoja halvemmalla.

Link to comment

Olen tilannut PayPal:in avulla lisäantenneja ja 12V johdon Garminiin. Eka antenni tuli hyvin, samoin seuraava lähetys, jossa oli kaksi antennia. Molemmat tuli reilussa viikossa suoraan kotiin.

Kolmannessa tilauksessa tilasin kantokotelon, pienen telineen ja neljä antennia. Paketin päällä luki arvona 20 $, mutta tulli nappasi paketin ja jouduin maksamaan tullin (ostos oli rapiat 100 egee).

Luulen, että ne arpoo siellä ne tullattavat paketit :laughing:

Joku väitti, että alle 50,- euron ostoksista ei tarvitsisi tullia maksaa. Minun mielestäni se riippuu määrätystä tullimaksusta - tietyn kokoista maksua (en muista mitä) ei peritä.

Jos samaa tavaraa löytyy EU:n alueelta samalla hinnalla, on se tietysti parempi tilausvaihtoehto.

(Tuo Garminin lisäantenni oli Suomessa 139,- euroa ja NavSpherellä 19,95 $!).

Ainakin tuolla Navspherellä homma pelaa hienosti ja hinnat pitää paikkansa. Postimaksutkin ovat halvemmat kuin kotisuomessa :) .

Link to comment
Joku väitti, että alle 50,- euron ostoksista ei tarvitsisi tullia maksaa. Minun mielestäni se riippuu määrätystä tullimaksusta - tietyn kokoista maksua (en muista mitä) ei peritä.

Tullin sivuilla on esimerkki DVD-levyjen tilaamisesta sekä EU-maasta että Yhdysvalloista. Se havainnollistaa tätä tulli- ja veroasiaa. Lyhyesti sanottuna alle 10 euron tulli- ja verolaskuja ei peritä.

Link to comment

Jos meinaatte tilata taalta USA:sta TB tageja niin kertokaa mulle paljonko jouduttte niista maksamaan postimaksuja ja tulleja. Mina voisin ehka tilata niita ja lahettaa teille itse suoraan "lahjana", se saattaisi tulla halvemmaksi. En tieda onnistuisiko ja olisiko tama vaivan arvoista, mutta ainakin asiaa voisi ehka harkita.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...