Jump to content

Miten Loggaan Kätkön?


Tapani ja Jaana

Recommended Posts

Tässä Pihatörmä kätköstä käytyä keskustelua:

 

July 25 by Tapani ja Jaana (132 found)

Ok. Onko joku erityinen syy, ettei rvk logannut itselleen löytyneeksi, vaikka suoritti kiipeilyn?

rvk:n käyttäjäprofiilissa lukee: Last Visit: Monday, July 25, 2005 .Luulisi, että samalla käynnillä loggaa löytyneet kätköt, vai mitä? Ja miksi VesaK, joka oli Seikun mukana vielä A Boulder In Espoo kätköllä (sama päivä, kolme kilometriä pohjoiseen)ei ollut mukana tällä kätköllä?

 

July 25 by Liimes (662 found)

Onhan se kätkö siellä. Seikulla oli mukana rvk, joka haki purkin ylhäältä alas. Eli tiimiytykää kiipeilykykyisten kanssa jos ei itseltä onnistu . Rvk logannee kätkön kun ehtii

Terrain rating increased to 4 stars.

 

[ July 25 by Tapani ja Jaana (132 found)

Mekin olemme käyneet paikalla vähintään sen kolme kertaa, eikä kiipeily onnistu. Voiko siis logata löytyneeksi? Oravan mukaan koko kätköä ei tosin enää ole, mutta kuiteski?

 

July 24 by seikku (267 found)

I have visited place once with VesaK, once with Liimes and now with rvk. And this time I logged without climing for I just am not able. I tried anyway twice.

 

May 19 by Orava (319 found)

I climbed all the way up but didn't find the cache anywhere.

Link to comment

Minusta löydön voi logata, kun sen on logannut kätkön lokiin. Poikkeuksena tietysti muutama mahdoton tilanne, esim. tämä.

Minusta tuollaisen kiipelykätkön voi logata jokainen mukana ollut, joka loggaa myös kätkön lokiin. Eihän siinä ole varsinaisesti järkeä, että jokaisen pitää kiivetä itse. Ja jos tiimissä joku toinen haluaa viedä purkin takaisin, niin siinähän sitä haastetta on, vai? ;)

Ja pakkohan niitä ei ole logata mihinkään. Näitäkin etsijöitä on.

Link to comment
Minusta tuollaisen kiipelykätkön voi logata jokainen mukana ollut, joka loggaa myös kätkön lokiin. Eihän siinä ole varsinaisesti järkeä, että jokaisen pitää kiivetä itse.

Olen samaa mieltä. Kun purkki on jostain hiidestä haettu niin kyllä mukana olleet saavat sen logata logiin ja sitten nettiin, olettaen että purkin hakija ei kierrä ovelta ovelle keräämässä loggauksia ;)

 

Noin loggausten perusteella näyttäisi siltä että pitää olla vähintään Orava että voi hakea tuon kätkön.

 

Harri

Link to comment
Ja miksi VesaK, joka oli Seikun mukana vielä A Boulder In Espoo kätköllä (sama päivä, kolme kilometriä pohjoiseen)ei ollut mukana tällä kätköllä?

Vastataan nyt täällä, ettei mene täysin chattailuksi tuolla kätkön loggauksille tarkoitetussa alueessa. Muutenkin olisi suotavampaa että se keskustelu pysyisi foorumeissa ja kätkölistaukset pidettäisiin loggauksia varten.

 

Kävin joitakin päiviä aiemmin seikun kanssa paikalla ja näytin silloin hänelle, missä kätkö on. Sillä kerralla tuo kätkö jäi kuitenkin käymättä.

 

Tuona päivänä, jolloin seikku tuon loggasi, olimme todellakin päivällä yhdessä Boulderilla, minä katselin vierestä kun seikku etsi, kuten tapana yleensä on silloin kun omistaja on mukana. Olin mukana, koska halusin tarkistaa kätköni kunnon. Tuolta seikku jatkoi Eka Kololle kävellen, minä taas siirsin autoa sillä aikaa (kartta kertoo varmaan mistä minne), jonka jälkeen lähdimme pois. Myöhemmin saman päivän iltana seikku on lähtenyt rvk:n kanssa kätköilemään uudestaan, silloin he ovat käyneet Pihatörmällä. Minä en ollut tuolla keikalla mukana niin en sitten viitsinyt sitä sen vuoksi logata.

 

Pyydänkö ensi kerralla luvan, jos haluan kesken kätköilypäivän lopettaa ja mennä kotiin? Tarvitsenko lääkärintodistuksen? ;)

Link to comment
Noin loggausten perusteella näyttäisi siltä että pitää olla vähintään Orava että voi hakea tuon kätkön.

 

Totta, kuulostaa siltä ettei minullakaan olisi enää asiaa tuolle kätkölle.

 

Itse asiassa tässä on kyse siitä, onko koko kätköä A: enää olemassa B: oikeasti logattu. Ok?

 

A: Näytti olevan Liimeksen kätkö - jos hän sanoo kätkön olevan paikoillaan, uskoisin sen siellä myös olevan.

 

B: Tämäkin on vähän enemmän kätkön tekijän asia. Jos hän hyväksyy loggauksen, niin se on ok.

 

EN usko, että kellään (noista) olisi varaa ottaa riskiä väärästä loggauksesta, liian 'tunnettuja' kätköilijöitä. Siinähän menisi maine loppuiäksi :) .

 

Minä pääsääntöisesti etsin kätköjä yksin ja se on usein paljon haasteellisempaa kuin porukalla. Jo yksikin kaveri auttaa hämäämään tarvittaessa jästejä monessa paikassa jossa yksinäinen etsijä voi aiheuttaa suuriakin epäilyjä.

 

Edit: Tarkennus kun VesaK ehti 'väliin'

;)

Edited by Maxxy
Link to comment

Herranjestas, laitetaan nyt tännekin:

 

Kauniit ja Rohkeat Suomen Espoossa:

 

Kävin kätköilemässä VesaK:n ja Liimeksen kanssa eilen päivällä. Jatkoin VesaK:n kanssa eri suuntaan kuin Liimes. Sen jälkeen VesaK meni kotiinsa katsomaan autourheilua ja syömään ja minä menin hakemaan Loviisasta juuri Helsinkiin tulleen rvk:n ja lähdin hänen kanssaan kahdestaan Kirkkonummen suuntaan.

 

Eli: olin kolmen eri miehen kanssa kätköillä, kahden kanssa kahden kesken. Ja nämä miehet tiesivät toisistaan, joten mitään suurta pettämistä ei ole tapahtunut ;).

 

Haluaisitteko tietää vielä jotain suhteistani toisiin kätköilijöihin? Kysykää toki meilillä mielummin kuin kätkösivuilla.

 

Olen siis tosi kevytkenkäinen nainen (vieläpä yksinhuoltaja) ja kätköilen eri miesten kanssa. HUI! Vesa Keskisen ja matti Vanhasen salarakasjutut on pientä tämän rinnalla, kuulkaas.

Link to comment

Tapani ja Jaana, Pihatörmä ei tosiaan ollut rvk:n kanssa ensimmäinen. Olemme kätköilleet yhdessä huhtikuusta asti. Ja liimeksen kanssa 2004 toukokuusta. Ja VesaK:n kanssa jostain tämän vuoden keväästä. Olen kätköillyt myös exäni saurin kanssa Team Hapenottokerho -nimellä aiemmin ja ihan omilla nimillämme viimeksi viikko sitten yhdessä. Jotkut meistä onnäin mahotrtoman sosiaalisia ;)

 

Mutta epäilkää toki, eihän tämä voi olla totta. Oikeasti olen vain kirjaimia näyttöpäätteissänne, enkä elävä ihminen ollenkaan.

Link to comment

Ei ollut sitäpaitsi edes likikään ensimmäinen kätkö mikä on tullut seikun kanssa haettua. Polycachery termistöllä lienen yksi seikun secondaryjä, mutta vakikätköilypartnereita siinä missä vesa on primary :)

 

Lukekaapa ne loginne tarkemmin ja nyt siellä kätkösivulla on minunkin loggaukseni. Olen vaan yleensä hidas tuottamaan niitä, mutta saatiinpa siitä aikaan paljon hupia kun jotkut alkavat syyttää huijauksesta :)

Link to comment

Jos etsii porukalla kätköjä ja joku sen ekaksi löytää, niin onko hän ainoa, joka sen saa logata? Jos on pariskunta, joka kätköilee, niin pitääkö molempien pystyä kiipeämään torniin, jotta saavat logata? Puolikkaita loggauksia kun ei ole. Itse kirjoitin Pihatörmällä oman nimeni ihan omalla käsialallani ihan oikeasti siihen lokikirjaan ja kätkö ihan oikeasti oli ihan oikealla paikallaan. Kävin edellisenä päivänä Pihatörmällä Liimeksen kanssa ja hän kiipesi katsomaan kätkön kunnon. Tuolloin yritin kiivetä mutten onnistunut, Liimes olisi kyllä auttanut. Eli jos joku auttaa kiipeämään, niin onko silloinkaan logi laillinen? Pitääkö nyt tämmöisestäkin alkaa pipertämään sääntöjä?

 

Tulee mieleen naapurikyttäys... Kuka jättää pesutuvassa nukkasihdin puhdistamatta? Kuka vetää vessaa keskellä yötä?

 

Tapani ja Jaana, tarkastatteko kaikkien löytämienne kätköjen lokikirjojen sisällön vastaavuuden netin loggauksiin? Ettei kukaan vain huijaisi ja loggaisi sellaista mitä ei ole löytänyt.

 

Itse en tahdo geopoliisiksi.

Link to comment

Ok. Poistin Pihatörmä -sivulta aiheeseen liittyneet notet. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. Kokeilen seuraavaksi petkuttamista pasianssissa.BTW jos minua epäiltäisiin petkuttamisesta, en suinkaan niin monisanaisesti kävisi selittelemään, vaan toteaisin, että menepä katsomaan kätköllä olevat loggaukset, ei siinä sen ihmeempää. Joo ja itse asiassa määrättyjen nimimerkkien loggaukset tulee aina tarkistettua. Sen verran Geopoliisia pitää kätköilijässä olla.

T. Tapani.

Edited by Tapani ja Jaana
Link to comment
Ok. Poistin Pihatörmä -sivulta aiheeseen liittyneet notet.  Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. Kokeilen seuraavaksi petkuttamista pasianssissa.BTW jos minua epäiltäisiin petkuttamisesta, en suinkaan niin monisanaisestai kävisi selittelemään, vaan toteaisin, että menepä katsomaan kätköllä olevat loggaukset, ei siinä sen ihmeempää. Joo ja itse asiassa määrättyjen nimimerkkien loggaukset tulee aina tarkistettua. Sen verran Geopoliisia pitää kätköilijässä  olla.

T. Tapani.

Ja ketähän nämä "tietyt nimimerkit" mahtavat olla?

Miksi he ovat ansainneet erikoskohtelun, tällaisen Isoveli valvoo-tagin?

Ovatko he "huijanneet" tässä "kilpailussa", jossa ei voi voittaa mitään?

Link to comment

No huh, heitin vitsinä tuon tarkistusjutun. Tuohan on ihan sairasta, vainoharhaista alkaa tarkistella. Ei ollut tullut mieleenkään että joku sellaista tekee. Minkä ihmeen takia? Ei tämä mikään kilpailu ole.

 

Muistakaa ihmiset ottaa lääkkeenne.

Link to comment

Ei, ei, ei. Ei kannata kokeilla petkuttamista pasianssissa, sillä kun ei ole mitään tekemistä käsillä olevan tilanteen kanssa. Pysyäksenne linjallanne teidän kannattaa vakoilla vanhoja mummoja ja jos tulee mutufiilis että mummu saattaa petkuttaa pasianssissa, niin heti soittamaan ovikelloa ja syyttämään :)

Edited by rvk
Link to comment

Rauhoittukaa, ystävät hyvät. Oletteko kuulleet provosoinnista? Tämä oli sitä! Ei tämä filmipurkkien / pakastusrasioiden etsiminen todellakaan ole niin kuolemanvakavaa, vaikka se joistain välillä varmaan tuntuukin siltä. Ei se FBA tai FTF sano kuin korkeintaan kahdelle sadalle suomalaiselle yhtään mitään.

Edited by Tapani ja Jaana
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...